Ashland´s hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ashland´s blogg

Post by inunf »

LordShaft wrote:Kjenner det river litt i sjela hver gang jeg ser slike banebilder. Det er noe jeg har hatt lyst å gjøre i alt for mange år, men blir liksom aldri til. Det må snart bli ferdigstilt bane på Vestlandet så vi her borte kan få glede oss over slike kurs også (uten å reise så langt)
Hvis du planlegger tur til disse kanter er det bare å si fra, så skal vi få til noe på banen i Molde :)

Tøffe bilder fra Rudskogen, savner den bana! Det blir enda bedre når du er ferdig med kursene og får kjøre "egentrening" :D
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

For å si det som James May: "Good news"

Mellom alle regnbygene åpnet det seg en mulighet for en luftetur langs Den blå-grønne veien, Fv22 langs Iddefjorden.
Siden sist jeg kjørte der har det blitt montert en ekstra underskinne under den "vanlige" som vi finner på autovern, på 5 strekkninger / svinger
mellom svingen før Osdalen og frem til Liholt.

Hyggelig att staten tenker på oss på 2hjul også :)

Image

Image

Image
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Slik håper her vi ser mye mer av framover
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Siste Ebay handel kom i posten i dag, en skjerm forlenger fra Bob´s Bike Stuff :) Selv om jeg monterte radiator beskytter hindrer det ikke fremdekket å kline ned alt som er, spesielt ved gruskjøring

Image

Image

Den første jeg bestilte fra R&G i UK var en skuffelse. En ting var att skjerm forlengeren var laget av blankpolert plast og original skjermen er matt svart, blir virkelig ikke pent. Synes den også er for lang :-k Men tar garantert det som er av søl og klin

Image

Monteringen må vente til uken.
Nå er alt klart for tur vestover, nærmere bestemt noen dager på Harastølen Sanatorium, dessverre med bil denne gangen

Image

Om noen har lyst på og bruk for R&G sin forlenger doneres den bort, siden jeg ikke har bruk for den :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Tapatalk har jeg ikke helt blitt venner med, men vi prøver. Om ikke resultatet blir helt 100 får jeg beklage...

Årets St Hans ble feiret innerst i Lustrafjorden, oppe på Harastølen. Værgudene var ikke helt samarbeids villige i år, så da var det litt lettere når vestlands turen måtte forses med 4hjul denne gangen

Dagens utflukt gikk om gamle nedlagte bensin stasjoner, små museer og stavkirker. Mye vakkert å se på når enn lar tempoet synke og har tid til å se seg om [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Bensinstasjonen var nesten komplett, både inne og ute, faktisk hatt en egen 2takt bensin pumpe! Er det noen som kan forklare meg hva de 5 kranene på veggen inne har vært til?

Fra veggen på Urnes stavkirke finnes også ett velkjent motiv fra mynt, pengesedler og pass. Der finner du igjen løven fra den snart 1000år gamle portalen.
ImageImageImageImageImageImage

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Ashland´s blogg

Post by Bikeridr »

Flotte bilder, der :)

En slik liten rolig runde kunne jeg tenkt meg også. Får se neste gang jeg får tid for meg selv på to hjul (reiser ut i morgen).

Mhp de 5 kranene, så kan det vel ha vært forskjellige oljetyper på tapp. Vi har ofte slike på båter.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Ashland´s blogg

Post by RuneMC »

Fine bilder.

Lustrafjorden ja, har tenkt at den bør besøkes også - men i sol 8)

Bikeridr's forslag høres logisk ut - med egen pumpe for totakt så var det nok en eier som var opptatt av å tilby alle varianter drivstoff og olje.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Slike perler har jeg også stor glede av å oppleve [emoji1319] alltid kjekt når man kan justere tempo ned og nyte turen, ikke bare rekke fram [emoji1303]

Jeg er på ingen måte kristen, men kirker fascinerer meg veldig! Tiden de har brukt på å bygge disse dyrkelsesstedene, for ikke å snakke om pengene og ressursene som har vært i sving gjennom alle år [emoji15] helt sjukt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Takk for det!
Ja, det høres logisk ut med oljer på tapp. Den BP stasjonen er jo fra den tiden enn fikk service og deler til bil der.
3 av pumpene og en gammel Opel Kadett var det overtrekk over. Sikkert for å forhindre tyveri.

Norge er full av perler, bare enn legger inn kose-giret, nyter utsikt og tar seg god tid.
Historie og gamle bygninger er fascinerende, både måten de er satt opp på, kvaliteten på jobb og materialer. De er laget for å stå i lang tid.

Helt klart ett område som skal besøkes igjen, da helst i pent vær

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

Endelig fri fra jobb og ut å kose seg :D

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: Telemark runde https://locatoweb.com/map/single/0515106900
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: https://locatoweb.com/map/single/1007107888

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s blogg

Post by tshansen »

Dæven, fin tur du er på [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ashland´s blogg

Post by mekkern »

ashland wrote:Takk for det!
Ja, det høres logisk ut med oljer på tapp. Den BP stasjonen er jo fra den tiden enn fikk service og deler til bil der.
3 av pumpene og en gammel Opel Kadett var det overtrekk over. Sikkert for å forhindre tyveri.

Norge er full av perler, bare enn legger inn kose-giret, nyter utsikt og tar seg god tid.
Historie og gamle bygninger er fascinerende, både måten de er satt opp på, kvaliteten på jobb og materialer. De er laget for å stå i lang tid.

Helt klart ett område som skal besøkes igjen, da helst i pent vær

Sent from my F8131 using Tapatalk

Har selv hatt gleden av å jobbe på "gammeldags" bensinstasjon av typen -servicestasjon.
Der var det "olje bar" med multigrade15w40, ren sae30, 75gear og 90 gear og automat olje-alt fra 200l fat i smøregrava.
i tillegg hadde vi egen kran med parafin.

der skiftet vi olje/filter plugger og luftfilter. -ventiljustering og eksosanlegg etter avtale.
eget rom fullt av plugger filter og viftereimer-og termostater vindusviskere og annet rekvisita.

dette var en betjent shellstasjon der vi fylte bensin for kundene-og sjekket olje-eventuelt etterfylte ved behov.
hadde diesel ,99oktan ,97oktan og 93 oktan pumpe med justerbar mengde 2t olje også men mopeder med liten tank blandet vi manuelt pga det gikk et par liter i slanger/system.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: RE: Re: Ashland´s blogg

Post by ashland »

LordShaft wrote:Dæven, fin tur du er på [emoji1319]
Det er en hælig tur! Skulle gjerne hatt litt varmere vær...
Endte på Indre Ofredal etter BusaTrond skrev om stedet I fjor. Om ønskelig får du rom for natten til en veldig hyggelig pris samt mulighet for å sette opp telt

Hva hr. Busa gjorde med stedets dame her vet jeg ikke, men han har tydeligvis satt sine spor...ImageImage

Sent from my F8131 using Tapatalk
fun is not a straight line
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Ashland´s blogg

Post by Busa Trond »

Hehe.. jeg og fruen ble kompiser vi :lol:
Ser på lockan at du har besøkt Gvepseborg ved Rjukan. Mulig jeg prøver på tur dit i morgen.
Forsatt god tur!
Post Reply