Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Post by Flattop »

Så var det å stikke haudet frem da.

Etter å ha vært medlem her siden 2007 (Thank you Lord for pointing that out) så får en vel legge sjela frem for gransking.

Er vel det man kaller mann, født på våren i 1967. Alderen vil vel forandre seg med årene, så dere får bruke regnekunnskapen deres til å finne ut hvor gammel jeg er.
Jeg jobber som andre her inne innen oljeindustrien. Men min olje er ikke 75 millioner år gammel.
Noen kaller det Tran eller Omega-3.

Mctiden begynte da jeg var 16. Gikk rett på en -79 Honda CB 100. Ville ha en skikkelig sykkel, og ikke noen totakter. Da billappen kom i hus så var det liten interesse for storsykkel, som det het i de tider, så jeg hadde ikke noen tohjuling i noen år.

Men så kom lysten tilbake, og en bekjent hadde en Honda CB 1100 Super Bol D'or, og for 24000 ble den min.
Hadde den noen år, men med begynnende familieliv, paragliding og generelt sjeldent godt vær så solgte jeg den også.

Så kommer 2003 og nok en æra starter på to hjul. Peugot Vivacity, 49 ccm scooter kommer til gards. Må si det er et glimrende kjøretøy.
Den ble brukt til levering i barnehagen, kortturer på det lokale Samvirkelaget, lufting av hund, passering av bom-er opp på det lokale utkiksstedet når jeg skulle til fjells for å observere meteorskurer, nordlysaktivitet og andre ting som krever litt mørke omgivelser.
Siden da har både jentungen og nå sist guttungen gjort stor innsats for å ta livet av den, men nei Vivacityen er nærmest skuddsikker og går fremdeles.

I 2006 kommer min nåværende sykkel hjem. En 2003 BMW K1200LT.
Valget ble diktert av at jeg ønsket en sykkel der guttungen, da 3 år, kunne sitte tryggere på med meg på tur. Ikke at det blei så mange av den sorten, men noen blei det jo. Og GoldWing blir for mye lys- og lydeffekter så den falt raskt bort fra leiteområdet.

Fruen var med og hentet BMWen, men trivdes ikke særlig bakpå der. Så vi kjøpte en Kawasaki ER 500 til henne. Å si at hun sleit ut den vil vel være å dra det litt langt, så etter noen år på garasjeloftet så rauk den også på dør.

På LT'en stortrives jeg. Den har det meste jeg ønsker meg av en sykkel. At den er tung er jo klart (385 kilo) men jeg vet hva som går, og hva som man ikke bør gjøre. Har sluppet store hendelse, men jeg har som alle andre LTeiere måttet plukke den opp fra bakken. Det går greit bare man kjenner teknikken.

Jeg ser ingen grunn til å bytte den. Skulle det dukke opp en like bra sykkel noen gang kunne jeg vurdere det, men noe som er mer trolig er at jeg skaffet meg et Nebbdyr i tillegg. Vi bedrev litt gruskjøring i helga, og det gikk greit. Selv om jeg ser at andre typer sykler ER mer velegnet til oppgaven.

Bruker sykkelen ofte, men da gjerne til jobb, en og annen kveldstur, og i ny og ne på lengre helgeturer. Nå sist til Røros.

Er gjerne på et eller to treff i løpet av sesongen, men har ingen problemer med hverken solotur eller med flere på overnattingstur. Bruker gjerne telt og har minst 4 forskjellige. Begynte med et enkelt et, og så har jeg skaffet andre etterhvert som jeg ser hva jeg savner med inneværende modell. Samme med campingutstyr. Skaffe, bruke og forbedre seg.

Ble som sagt medlem herbi 2007, men på den tiden dette forumet gikk i dvale, måtte jeg finne et annet forum der jeg kunne lese og lære, samt til tider informere litt. Da fant jeg det forumet som nå ser ut til å sakte forvitre.
Siden jeg foretrekker å være litt moderat og ikke er utpreget glad i å legge meg ut med noen så får årsaker og skyld utdeles av andre enn meg.

Alt har sin livssyklus, deriblant også forumer om både det ene og det andre. Så jeg bidrar med mitt så lenge jeg ser det formålstjenelig

Tja, holder dette eller vil folket vite mer?

Almuen spør og orakelet svarer :erte
Last edited by Flattop on 19 Sep 2016 22:16, edited 3 times in total.
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Post by Flattop »

Ja da er jeg på første tur siden bloggopprettelsen, dvs vier på tur.

Har brukt LTW en stund og er medlem i gruppen her (2mm1) men det er vel på tide å krype frem fra den steinen på Sunnmøre jeg ligger under og vise seg mer frem

https://locatoweb.com/map/single/122282721

Mer om turen vil komme. Tror jeg. LTW får vise det innledende.

Om denne turen kan jeg si at det har i vel 4 år lagt et begjær om å komme meg til Røros.
Hvorfor er ikke lett å forklare, det er vel de som i like lang tid har ønsket å komme seg derifra.

Vel nå er jeg her =D>
Last edited by Flattop on 19 Sep 2016 21:50, edited 2 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Post by tshansen »

Velkommen tilbake er vel mer riktig å si, medlem siden 2007 ser jeg :thumleft

Bor du fortsatt i Ålesund? Fra Vegsundet sier du... Er du gammel årgang eller? Ikke umulig jeg kan vite hvem du er 8)

Ser ut som du har hatt deg en fin tur til Røros. Hvordan gikk det over Aursjøvegen?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Post by Flattop »

Aursjøvegen gikk som en drøm, 'en temmelig vill en', for å dra en sangtittel.

Vil dersom teknikken og tiden tillater det legge frem bilder og tekst som tidligere lovet. Senere.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Post by tshansen »

Se der ja, fikk jeg oppdatert meg litt på bakgrunnen din :thumleft Jobber du på, ja hva er det de kaller bedriften nå? Den som ligger ute i skarbøvika? Har en barndomskompis som jobber med fiskeolje der. Rønsen heter han :thumleft

Ja jeg ser på bildene til knutk som nettopp har vært over Aursjøvegen selv at grusen er blitt langt mer kompakt enn når jeg og Ojda kjørte der tidligere i år :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Flattop på tur-Gammel og tung; sykkelen også

Post by Flattop »

Nei jeg er ikke på Aarseter/Lipro/Epax. Jeg jobber inne i Vegsundet.

Ja veien på/over Aursjøen var fast og fin. Var noen parti opp fra Eikesdalen med løsgrus, og vaskebrett.
Det ble løst på Jeremy Clarkson-metoden. POWER!!!

Veiene senere i helga gav mye større utfordringer.
Post Reply