Bloggen min! - tatt opp i GS-klubben..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Bloggen min! *eksamenslesing og bensinkraner som lekker*

Post by Jeanette »

Grattis med blogg! Må si -86 er en fin årgang ;)
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Bloggen min! - tatt opp i GS-klubben..

Post by Trond_V »

Jaja...så var det vel min tur da. Siden alle andre her inne er så flinke til å skrive om seg slev, og hva de gjør på, så får jeg vel bare tråkke uti med begge beina først, og følge på så godt jeg kan ;-)
Har nå vært innom forumet litt tidligere, og spurt om litt ymse, samt lest litt om ting & tang jeg kom over :)

Meg:
En liten gutt født i 1986, ca samtidig som ett kjent atomkraftverk løp løpsk i det gamle Sovjet :roll:
Bor litt utenfor Bergen. Er altså Vestlending, og harry blodstril :twisted: (stril; er gammel betegnelse på folk som kommer fra omegnskommunene til Bergen.)
Er interresert i bil og MC. Bil og bilmiljøet i Bergen/omegn, er nok det jeg bruker mest tid på.
Er med å hjelper til drifte nettsiden http://www.curbz.org , der man etterhvert kan finne mye Bil/MC/motorsport-relaterte bilder og litt video. Brenner litt for den. Oppfordrer alle til å ta en titt :)
MC-interressen startet nok da jeg arvet bestefar sin gamle moped, en FZ50 :smt025 , i 13 - 14årsalderen. Bestemor mente det sikkert kunne være kjekt for meg å ha noe å skru på. Det hadde hun nok ikke sagt hadde hun visst at jeg fikk start på mopeden :smt003 Raste rundt i bygda på den til jeg var 16 og faktisk hadde lov å kjøre moped. Problemet da, var at det ikke var så morro å kjøre moped lenger :lol: Meeen..med ny moped, og litt trimming, så ordna det seg. Kjøpte en Aprilia RS50, og satte på litt "husmortrim" Den tjente meg trofast i 1,5 år. Da ble den solgt til fordel for bil! Og det ble noen biler før jeg fant ut at jeg ville ta lappen på skikkelig sykkel.
Lappen blei tatt i fjor. På impuls, etter at naboen hadde vært innom med sin nye zx6r, og jeg hadde hatt en prøvetur. Da var det bestemt! Jeg SKULLE jeg ha lappen :smt003
Hos meg er det ikke alltid langt melom tanke og handling, så allerede neste dag var jeg påmeldt til obligatorisk kurs hos den lokale kjøreskolen.
Kort fortalt. Jeg strøk verken på teori eller praktisk prøve. Så jeg kunne lovlig, kjøre sykkel en gang i Juli i fjor :smt023

Prøver å bruke mer tid på MC, etterhvert som tiden går 8) Burde kanskje komt meg på ett treff eller noe :-k Føler det er lettere å få innpass i bilmiljøet enn MCmiljøet. Eller tar jeg helt feil nå?

Er for tiden student ved Bergen Tekniske Fagskole, da jeg fant ut at skal jeg få noe mer utdannelse, så må jeg ta det nå. Før forpliktelsene tar meg. :-# ;-) Skolen er grei den, og jeg trives ganske bra i grunn. :) Har ett år igjen, så er det tilbake i jobb. Gruer meg nesten litt, for studentlivet er jækla fint :smt033


Jeg er av en eller annen grunn ikke særlig glad i å skru på sykkel. Så Banditen jeg har nå, som starter og går uten ett feilslag.
Den passer meg ypperlig :smt023 Det var mye kjekkere å skru moped da jeg var 15år 8) :smt025 forstå det den som kan :-k

Image

Image

Vi får se hvor oppdatert denne bloggen min kommer til å bli. Jeg er ikke kjempefan av å legge alt mulig om meg selv ut på nettet, slik jeg ser enkelte andre gjør.
Men jeg skal ihvertfall prøve så godt jeg kan å oppdatere ;-)

Det var alt om meg for nå. Stay tuned ;-)

EDIT 15/5.

Pga en kjedelig feilmelding om at jeg ikke får poste 2 meldinger så kort tid etterhverandre, så må jeg bare fortsette å oppdatere 1 post :evil:
Here we go!

Eksamenstida nærmer seg med stormskritt. Det betyr at NOEN må sitte inne å lese i masse kjedelige bøker, mens det er fint kjørevær ute :-#
Meen...jeg har lurt meg til en liten tur på Banditen i dag og ;-)

Kjente en stram bensinlukt i garasjen når jeg kom ut, og oppdaget at den lakk bensin rundt kranen. Så da måtte jeg gjøre noe av det jeg liker misnt. Nemelig å skru MC. :lol:
Frem med håndboka. Lese litt, for så å skru. Og det var jo kjempe enkelt. Tømme tanken, løsne to skruer, samt to slanger, og vips var tanken av.
Under 5 min på hele operasjonen :o Imponert over hvor lettvint det var :)
Skrudde kranen av tanken for inspeksjon. Hmmm...o-ringen såg jo hel og fin ut. Skjønte ikke hvorfor den ikke skulle tette.
Men skruene da. Kan det lekke der? :-k Etter litt tenking, fann jeg ut at det var vert forsøket å legge på litt loctite gjengetetting. Satt alt sammen igjen, fylte på bensin. Tok en tur. Og det ser veldig ut som det holder tett. Har stått noen timer i garasjen nå, så jeg skal ut å se igjen seienere i ettermiddag.
Håper det var rundt gjengene på skruen det lakk :)
Last edited by Trond_V on 07 Aug 2023 12:25, edited 14 times in total.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bloggen min! *eksamenslesing og bensinkraner som lekker*

Post by Trond_V »

Takktakk :)
....skal prøve å oppdatere den så godt jeg kan :) ..redd det kan gå litt i rykk og napp da :oops:
Jo har ingen negative ting å si om årgangen jeg ;-)

Var ute å sjekka bensinkranen tidligere i dag. Potte tett! :smt023 Godt det kun var lekkasje rundt gjengene. Litt loctite 577 fikser den biffen \:D/
Har benyttet regnværsdagen til å sitte inne å lese. Det har vært ille nok når det har regnet uttafor. Lurer på hvordan det går når sola kommer tilbake i mårra :smt100
Med min viljestyrke så er jeg nok ganske kjapt utomhus å gjør noe heelt annet enn å lese pensumlitteratur :|

Oioi..forumet virker igjen! :smt025 DET var ikke tilfelle tidligere i dag. Fikk ikke gjøre noe annet enn å redigere mine tidligere poster :roll:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Bloggen min! *eksamenslesing*

Post by Jeanette »

..og det som er ganske utrolig er at innlegget jeg skrev her i bloggen din i ettermiddag, har kommet helt først i bloggen din :lol: Om du sjekker datoen på det, så står det i tillegg at jeg postet innlegget mitt 12. mai kl 19:21 :-k
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bloggen min! *eksamenslesing*

Post by Trond_V »

Jeg ser det. Og jeg skjønner ingenting. Forumet har vært helt merkelig i dag.
Først nå jeg har fått oppdatert listen over siste nye innlegg, samt fått svare på innlegg, uten å få beskjed om at jeg ikke kan poste innlegg så raskt etterhverandre :roll:

Jaja...det ordner seg nok :) Viktigste er at jeg igjen kan være litt aktiv innpå her ;-)

Ett spørsmål til folk. Hvor på nettet kan man handle deler, som f.eks K&N filter o.l.. til MC? Jeg trenger nytt luftfilter, og går likegodt for ett som kan brukes omigjen. Har hatt det på flere biler, og er godt fornøyd. Verken verre eller bedre enn originalt bommulsfilter :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Bloggen min! *eksamenslesing*

Post by Jeanette »

Jeg hadde problemer med "se dine innlegg"-funksjonen, og fikk heller ikke postet innlegg. Fikk samme feilmelding som deg, om at jeg ikke kunne poste så raskt etter hverandre - selv om jeg ikke hadde skrevet noe tidligere. Og det ene innlegget som kom gjennom, det havnet altså først her i bloggen din :-s

Ang. shopping av deler, overlater jeg svaret til andre mer rutinerte =)
User avatar
Knerten
Posts: 152
Joined: 19 Jul 2007 19:55
MC: Suzuki GSX-R 600 K8
Location: Kristiansand

Re: Bloggen min! *eksamenslesing*

Post by Knerten »

Jeanette wrote:..og det som er ganske utrolig er at innlegget jeg skrev her i bloggen din i ettermiddag, har kommet helt først i bloggen din :lol: Om du sjekker datoen på det, så står det i tillegg at jeg postet innlegget mitt 12. mai kl 19:21 :-k
Du må jo være synsk som klarte å forutse at han skulle lage blogg og at han var født i 86 ;) :lol:
I`m not small, I`m funsize :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Bloggen min! *eksamenslesing*

Post by Jeanette »

Kanskje jeg er synsk uten å vite det? :shock: Hmm... :lol:
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by Trond_V »

Hva spår du i da Jeanette? Kaffe? 8)

Fant denne siden; http://www.motorcycle-road-and-race.co.uk/
Sånn med første øyekast virker det som de har mye greier til alle mulige sykler.
Noen som har handlet hos de tidligere, og har erfaringer de vil dele?
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by Jeanette »

Trond_V wrote:Hva spår du i da Jeanette? Kaffe? 8)
Tja.. Tror ikke fattern hadde blitt så glad om jeg begynte å bruke kaffen hans til å spå i :P Nei, det er vel heller forumets ustabilitet som utgjorde evnene mine i dag. Eller du, skal vi skylde på Tsjernobyl? ;)
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by Trond_V »

Jeg har kaffi. Friele faktisk ;-)
Men jeg tenker vi skylder på forumet jeg ;-)
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by Trond_V »

http://www.bt.no/vaer/article567470.ece

Ikke feil å være Vestlending nå for tiden nei 8)
Bilen kommer vel til å stå seg ihjel snart :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by tshansen »

Ååååå herregud så jeg må få nye dekk på sykkelen min !!!! Holder på å bli tussete!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by Alas »

Hey hey! Tror nok det blir tur ikveld ja! Det er bra det kommer litt finvær her og, vi som vet å sette pris på det :D

Og har du ikke dekk Shaft? Nei og nei.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Bloggen min! *leter etter webshops som selger MC-stæsj*

Post by Trond_V »

Jeg hadde blitt rimelig grinete viss jeg ikke hadde hatt dekk på Bandit'n nå altså...

Bestlte tid på verksted for sjekk, evt justering av ventiler og kamkjede. 2uker venting hos Kvikk. Overlever det :)
Tar resten av "servicen" i garasjen 8) Billigere det. Å så lærer jeg litt av det ;-)
Selv om jeg ikke liker å skru MC, så står jeg i det. Kan skru lit selv for 5-600kr/timen ;-)
Post Reply