Peter - A2 -> A kurs vel gjennomført

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Peter - A2 -> A kurs vel gjennomført

Post by Peter »

Hei & Hå!

Etter å ha fulgt med i lang tid inne på forumet her som "gjestebruker" fant eg ut at det var på tide å ta steget videre å bli "medlem"! :D
Uttalige timer har blitt brukt til lesing av "bloggen", og eg må si at eg er mektig imponert over mange av skriveriene!

Eg kan starte med en liten introduksjon om meg selv...
Kommer fra det stormfulle vestland, og må snike meg ut på sykkel´n mellom bygene som regel... hehe

Min MC-interesse begynte i 12-13 års alderen. Fra eg var rundt 14 år gammel ble Finn.no brukt flittig brukt til kikking på alt som forflytter seg på 2-hjul. Da konfirmasjon var overstått, ble det noen måneder med ivrig kikking på Finn.no nok en gang... Mens eg satt i Bergen på klassetur, kom eg over en Aprilia RS125 2010 modell. (2-Takter) Denne var bare 1,5 timers kjøring hjemmefra, og eg kunne dermed ikkje la denne muligheten gå fra meg. Skuta hadde kun 6900km på klokka, og var velholdt! Min far ble satt på saken, og sykkelen ble hentet med en gang man var komt hjem fra klasseturen.

Eg kom meg gjennom opplæringen på Klasse A1 med kun det obligatoriske... Så etter å ha brukt 14 høvdinger stod det en rimelig stolt 16-åring på utsiden av Vegstasjonen med svimerker i lommen av det rykende ferske sertifikatet! :twothumbs:
Kjørerlæreren spurte om eg hadde øvelseskjørt mye, og det skal eg ikkje legge skjul på at eg gjorde... Klokket inn om lag 2000km på 2-hjul sammen med min far!

Etter 2 sesonger, og 11 000km solgte eg Aprilia´n videre.

Saken var klar, så snart eg var gammel nok skulle A1 sertifikatet oppgraderes til A2!

I April i år var eg stolt eier av Klasse B, og i Mai låg A2 også nytrykt på det lille, rosa plastkortet...

Sykkel ble for øyeblikket prioritert bort til fordel for bil...

Gikk til innkjøp av ein VW Scirocco 2013 Modell med 1,4TSI som yter hele 160Hk! 8)
Savnet etter å kjøre sykkel ligger i klør i fingrene hver dag...
Rett før skulestart tok eg en sjefsavgjørelse -> Bilen skulle selges, for denne karen skal over på 2-hjuling igjen! :D

Bilen er solgt, og letingen etter et skikkelig høstkupp er i gang!

Planen om en ørliten intro gikk "rett vest", men håper skriveriet er godkjent for denne gang! :) hehe

(Har noen bilder som skulle vært med i innlegget, men er usikker på hvordan eg laster opp bilder. Hjelp tas imot med stor takk! :D )
Last edited by Peter on 25 May 2017 14:37, edited 3 times in total.
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Lasse Liten »

Velkommen i klubben Peter
Har du først kjørt sykkel er bil, uansett hvor sprek ganske søvndyssende ja, støtter din prioritering!
Hadde en kamerat som hadde en RS125, knallgod sykkel.
Hvilken sykkeltype ser du på ?

Til bilder bruker jeg photobucket.com da får du ferdige IMG lenker som du limer rett inn i inlegget.
Last opp bildet i photobucket og trykk på "IMG" knappen ved siden av bildet så har du lenken i utklippstavlen.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by freddy123 »

Flott med yngre medlemmer her også, jeg gikk over fra a2 til a i våres og det var herlig, men gled deg til mange fine turer med a2 sykkelen du velger, jeg hadde tatt en titt på mt07 tror jeg rååå lyd og fint utseende [emoji1]

Jeg også kjørte aprilia rs125 maken til morsom sak, jeg hadde uplpmbert med 34hk gikk som en kule når den kom seg opp på turtallet [emoji1307]

Gleder meg til flere storyes herifra og ikke minst bilder da [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Palma »

Velkommen Peter, dette lover bra. Uten at jeg er noe jurymedlem så ser jeg at du behersker tastaturet og har ordet i din makt. Keep up the good work.
Og lykke til med jakten på sykkel. Er det i R segmentet du tenker ? Kan jo si at det er en R i navnet til mange adventuresykler \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by tshansen »

Velkommen skal du være Peter [emoji122] hyggelig lesning [emoji106]

Selv bruker jeg Flickr til å dele alle bildene mine her inne! Der får du også 1TB med gratis lagring i motsetning til de andre tjenestene [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Tommas »

Hei på deg!

For å gjøre forvirring total, jeg bruker imgur og det sitter som et skudd :thumleft

får også link til å lime inn direkte, etter å ha trykket på "Img" på toppen her.

Du får også en artig liten addon i Chrome, som gjør at du kan rehoste bilder fra andre forum etc på imgur for lettere å kunne poste her.


Lykke til med sykkeljakt, det er knallgøy :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Tommas »

Kult bilde!

edit: du fikset det selv ser jeg 8)
Last edited by Tommas on 02 Sep 2016 00:27, edited 1 time in total.
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Peter »

Takk for velkomsten! 8)

Ser frem til å kunne dele bilder og tur-referat så snart ny sykkel er i boks! :D

Eg er på utkikk etter R-Sykkel eller Nakensykkel. (Streetfighter)
Har kikket på R6, GSX-R 600, ZX-6R, Z750, Z800 .

Aprilia´n var en turtallsmaskin... Under 6500 rpm så var det dødt... Men fra 6500 rpm og opp til sperringen på 12 000 rpm var det helt rått til å være en så "liten" motor! Angrer ikke et sekund på at eg kjørte 2-takter i mine to ungdomsår på sykkel... :)

Her er et bilde fra min glanstid på RS 125´n!

Image
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Lasse Liten »

Du finner mange fine Honda CB500 til en rimelig penge. Ikke de sprekeste, men en super førstegangssykkel. Kit for nedstruping til 48hk får en på greybikes.no, så må du få verksted til å montere det og ta med verkstedskvittering, medfølgende papirer og sykkelen til time du avtaler en uke i forkant hos vegvesenet. Hele operasjonen kommer på ca 4000 (gjelder alle sykler som skal strupes)
På denne måten får du et mye større utvalg enn de som allerede er mellomklasse, og noen av de er jo bare 34 hk etter gamle ordningen..
Søk på schaaf på youtube og du får se hva sykkelen er god for...
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Peter »

Skal gå til innkjøp av nye kjørestøvler...
Må nesten ha nye stølver klare, om det plutselig skulle dukke opp et kupp på Finn.no! :D

Har kikket på TCX, Gaerne & Alpinestars...
Kravene eg har satt er sportslig støvel, god beskyttelse og HELST vanntett...

Noen som har noen tips og innspill rundt dette? :)
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Flanker »

Vanntett = Gore-Tex, ikke noen andre tøysemembraner :thumleft

Ut over det, ingen anbefalinger. Ta en tur og få prøvd noen støvler, passform er viktig!
User avatar
Hal73
Posts: 13
Joined: 24 Jul 2016 19:21
MC: BMW R1200R, 2007 modell

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Hal73 »

Jeg kjører med skinn fra Dainese og kler på regnbukse og jakke fra Scott når det begynner å regne. Vanntett det også

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Tommas »

De TCX støvlene jeg har, er i det minste vanntette :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by tshansen »

Hal73 wrote:Jeg kjører med skinn fra Dainese og kler på regnbukse og jakke fra Scott når det begynner å regne. Vanntett det også

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Dette gjør jeg også, fungerer helt utmerket, men pass på å finn en regndress som er tett [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Peter - Sykkelløse tider...

Post by Peter »

Skulen har hatt tatt all tid de siste ukene...
Studerer Maritime Fag - Matros. Blir lange kvelder for øyeblikket... Er av den tankegangen at karakterer og fravær er svært viktig i disse nedgangstider.

Såg plutslig at noen hadde svart på innlegget :)

Blir nok noe form for Gore-Tex... Har kommet frem til Alpinestars eller TCX, men så var det hvilken modell! hehe
Bor som sagt på det langstrakte Vestland, så her er man "skikkelig" god på netthandel!

Regndressen skal også byttes ut i løpet av vinteren. (tror eg)
Kjøpte den nok en størrelse for liten, sliter med å få dratt den over skinndressen.
Men fra et ord til et annet, skinndressen er eg strålende fornøgd med 8) Prøvde et par dresser, før eg til slutt havnet på en to-delt Spidi.

Sykkelkjøpet har nok drøyd... Vil se det litt ann hva som skjer til våren før eg åpner opp sparekontoen :)
Vurderer sterkt å søke meg inn Forsvaret som lærling, og muligens ta fagskolen til styrmann der... Så alt avhenger av hva som skjer! Frister veldig mye med å søke seg Offshore og... (Selv om markedet er helt på trynet for øyeblikket)
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Post Reply