Peter - A2 -> A kurs vel gjennomført

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Post by tshansen »

Herlig [emoji1319][emoji1319] flotte bilder! Det er bare helt sjukt så bortskjemt vi er med natur og opplevelser her på Vestlandet [emoji1319]

Blir spennende å se hva du lander på av sykkel [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Post by ArcticTiger »

Fine bilder :D Men nå syns eg du er litt "oppkjeftig" når det gjelder vinter og vår her nord [-X Vintern er Fæl den, og våren er Laaaangt unna :roll:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Post by Trondgv »

Her har det det bare vært vinter ei lita uke til sammen, mulig jeg lufter sykkelen en tur i morgen, eller fikk den nok i dag? [emoji38]
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Post by Peter »

ArcticTiger wrote:Fine bilder :D Men nå syns eg du er litt "oppkjeftig" når det gjelder vinter og vår her nord [-X Vintern er Fæl den, og våren er Laaaangt unna :roll:
Hehe! :lol: Her er viser det 11' varme idag, og tørre veier! 8) Har ingenting i mot slikt vær! Neida, nå skal eg slutte å erte her! :-P

Hehe, ja mange i vennekretsen her er spente på sykkelvalget... Snakker knapt om annet for tiden! Er så spenn klar for å komme meg i salen igjen og få lagt mil etter mil bak meg! 8)

Bare å vente i spenning folkens, lover å oppdatere dere fortløpende! ;-)
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Post by kvase »

Ut i fra gamle minner skal en ikke avskrive vinteren helt ennå .-så dette på yr for mitt distrikt http://www.yr.no/sted/Norge/Aust-Agder/ ... arsel.html
våren 1954
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Post by kvase »

En landeplage som oppkvikker
[youtube][/youtube]
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Peter - Ørliten statusoppdatering

Post by Peter »

Ungspiren på Vestlandet er fortsatt i livet. Litt har skjedd siden sist oppdatering, så er nok på tide å oppdatere "det gode selskap" litt! :)

Endelig kan man si at våren er kommet. Et sikkert vårtegn er at GTI´n har blitt skodd med fersk gummi ment for varmere føre! 8)
Image

Kun 9 uker gjenstår av skolen, og eg går meget spennende tider i møte som matros-lærling. Kan medele at eg har vært heldig, lærekontrakta er i boks! :lol:

Skiene er offisielt lagt på hylla for denne gang. Sesongen ble avsluttet med en dagstur til Grotli Skiheiser på Strynefjellet. Føret og været var upåklagelig denne dagen. For et vestlandskar som meg var løypene litt tamme, men eg fikk kost meg på ski selv om! :)
Når man er vant med "Fra fjell til fjord", så blir det litt forskjell...
En fin roadtrip ble det også for å komme seg til fjells. Strynefjellet viste seg fra en av side bedre sider med tørre veier, brøytekanter og sol! Blir flott når Strynefjellssvingene kan forserest på to hjul igjen.

Image

Image

Vinteren på vestlandet har vært så som så, og dette har resultert i at "The Red Devil" har fått luftet seg på noen flotte turer i sola. Men en ting er sikkert, roadtrip med bil er jammen kjedelig i forhold til å ha en hissig doning under seg... [-(
En av turene gikk til en kjent turistattraksjon, Kannesteinen. For de som ikkje kjenner historien, så er steinen blitt formet av vær og vind over mange, mange år. Faktisk for noen år tilbake var det en tysker som ønsket å kjøpe steinen, for å ta den med til Tyskland og plassere den i hagen sin.

Image

Innlegget får plass til en skikkelig gladnyhet og, da var man meldt på "A2 til A" kurset, og det blir gjennomført i løpet av mai. :D
Synst det er greit å bare bli ferdig med det, selv om eg ikke får hentet ut lappen hos biltilsynet før til våren igjen...
Blir for det meste på sjøen det kommende året, så fant ut at det var greit å få tatt kurset så fort man har lov, slik at sykkelkjøringen fortsatt ligger "ferskt" i fingrene!

Gjennom vinteren har Youtube blitt flittig brukt til å se på turer med sykkel i Europa blant annet. Har alltid hatt et godt øye til Yamaha R6, Kawasaki ZX-6R og liknende. Men må ærlig si at eg har begynt å få øynene virkelig opp for Triumph. Speed Triple´n som Kant1 hadde trigget meg virkelig. Det var noe å legge øynene på! 8) Men eg sikter til en annen sykkel i Triumph-familien, nemlig Daytona 675. Virkelig en maskin etter min smak! En skal ikke se bort i fra at noe slikt står i garasjen om få måneder/år! :-k

Min yngre bror blir konfirmert om få uker. Eg slo på stortromma å handlet MC-hjelm til han. (PS: Ja, han vet om det... Ellers kunne det ikkje blitt opplyst her :-P ) Gikk for en Airoh Movement Far, oransj, fra XL-Moto. Strålende fornøyd med ordrer derifra, har handlet derifra i noen år. Hjelmen satt som et skudd, heldigvis! :) Så man kan vell si at eg har lagt et visst press på den yngre garde. Ser faktisk ut til at eg har fått lurt han til å gå for en Aprilia RS 125, slik som eg hadde i mine yngre dager! 8)


Det var alt for denne gang,
over og ut fra det stormfulle Stadt! \:D/
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Peter - Ørliten statusoppdatering

Post by tshansen »

Det bildet i midten der, av veien og fjellene var bare helt konge =D> =D>

Våren er endelig kommet for å bli kjenner jeg... Vinteren har vært så dårlig at jeg håper at fjellovergangene skal kjørbar veldig tidlig i år :thumleft Stadt landet og en overnatting på Refviksanden står høyt på listen i år også! Det er noen veier rundt der jeg ikke fikk med meg i fjor. :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Peter - A2 - A kurs vel gjennomført

Post by Peter »

For et par uker siden ble dei 3 timene med teori som er obligatorisk for utviding fra A2 til A gjennomført.
Datoen for kjøringen ble satt, og det har vært langdryge uker i spenning... :roll:

I går var endelig dagen kommet. Det var klart for 4 timer kjøring, 1 lærer og 3 elever.
Ruten ble som følger:
Image

Faktisk er dette en av mine favoritt-rundturer her i nærområdet! \:D/ Med unntak av avstikkeren til Nordfjordeid. (Så passet meg ypperlig)
En fantastisk dag, værgudene var med oss sånn noelunde... Det rev og slet i regndråpene, men veiene holdt seg tørre! :) 10 minutt etter at eg var komt i hus, åpnet himmelen seg...

Kjørte en Kawasaki ER6n, som kjøreskolen hadde stående. Fantastisk god sykkel å kjøre i bunn og grunn. Falt pladask for den heftige motorbremsingen som KUN en 2-sylindret kan ha... Rørte nesten ikke bremser på turen :-k

Men her i gården, når det skal investeres, blir det nok en rekke-3-er tenker eg. (Ja, du leste riktig, sikler fææælt på Triumph! :roll: )

Da var det bare den lange ventetiden frem mot våren igjen, før man kan hente ut lappen. (Fyller 20år i april)
For å være helt nøyaktig, 10.Mai 2018 kan lappen hentes. Da har eg hatt A2 i akkurat 2 år, og er fylt 20.
Mange undrer nok på hvorfor eg har tatt kurset så tidlig...
Synst det var greit å bare bli ferdig med det.
Blir borte 279 av 365 dager det kommende året til sjøs. :)
Når den lokale kjøreskolen skulle ha kurs nå i Mai, var det bare å smelle til.
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Post Reply