Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)

Post by Lasse Liten »

Veldig kul sykkel og skikkelig kjekt å følge med. Skal ikke shimse av sykler under 200 kg :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)

Post by Palma »

Morsomt! Ja, hadde jeg hatt en sykkel med lyd som en (honda)gressklipper hadde jeg nok vurdert bråkepotte jeg og, evt. pappbit og klesklype på bakhjulet [emoji23][emoji23].
Men den har jo litt GS-linjer den sykker'n din. Blir artig å se, ja for du kommer på Grusturen i øst etter det jeg har registrert? [emoji106]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)

Post by Tommas »

Kan generelt anbefale flere av turene til han karen her, men legger ved en link til litt G310-porno 8)

[youtube][/youtube]
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)

Post by Pål »

Palma wrote: Men den har jo litt GS-linjer den sykker'n din. Blir artig å se, ja for du kommer på Grusturen i øst etter det jeg har registrert? [emoji106]

Jepp, jeg gjør det :thumleft Svigermor er bestilt inn og skal overta plassen min som slave den langhelga. Så om alt går etter planen skal jeg ha et lite avbrekk som bleieskiftarbeider for å utforske disse omtalte grusveien i øst \:D/ Gleder meg som en langvintra kalvunge som skal få oppleve vårslippet for første gang :D
Tommas wrote:Kan generelt anbefale flere av turene til han karen her, men legger ved en link til litt G310-porno 8)
Før i tiden fikk en senebetennelse i høyrearmen av porno... Nå til dags er det lommeboka som får gjennomgå :-k
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)

Post by Epylypzon »

Fin sykkel :)
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.

Prøvde å få dama til å kjøpe seg en slik, også ta lappen. Men nei. Hun trivdes best bakpå, derfor ble det 1200 istedenfor.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Pål`s forsøk på en dagbok (årbok)

Post by mekkern »

Kompis av guttungen hentet seg en rødhvitblå 310 på fredag.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
fin kurrant sykkel selv om jeg stusser litt på motorgangen, den virker noe "knarrete" men mulig dette går seg litt til etter noen mil.

Gutten er kjempefornøyd. \:D/

Dama til guttungen ble frastjålet 300 kawaen her om dagen men polisen fant den igjen et par tre kilometer unna da den virket dårlig pga skrutrekker og startsperre.
men nå så må den byttes tank og tenningslås på og da går tiden fort nå i sesongen. :evil:
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Pål »

mekkern wrote:Kompis av guttungen hentet seg en rødhvitblå 310 på fredag.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
Jeg og han kompisen av guttungen er nok en del forskjellige der da, for jeg har heva styret 2cm for å sitte enda mer rett opp å ned \:D/ jeg synes forøvrig at sykkelen føltes enda bedre å sitte på etter det, så det er vel smak og behag.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by mekkern »

Pål wrote:
mekkern wrote:Kompis av guttungen hentet seg en rødhvitblå 310 på fredag.
Han testet begge utgaver gate/gs men satt mest komfortabelt på gatesykkelen grunnet at han følte at han kom for mye rett opp/bakpå på gs utgaven.
Jeg og han kompisen av guttungen er nok en del forskjellige der da, for jeg har heva styret 2cm for å sitte enda mer rett opp å ned \:D/ jeg synes forøvrig at sykkelen føltes enda bedre å sitte på etter det, så det er vel smak og behag.
Helt klart -og kroppslengde/fordeling spiller også inn. :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Epylypzon »

Jeg syns jeg satt alt for langt fremover på gateversjonen, men så er jeg blitt helt "antiliggefremover" etter jeg begynte å kjøre gs.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Pål »

Da var jeg kommet meg hjem fra hytta og posten hadde masse godsaker til meg :D

Image

Blizzard bagene var kommet sammen med en fenderbag som jeg hat tenkt å prøve å montere under bagasjebrettet. Der ser jeg for meg å ha litt verktøy og et førstehjelpsett. Blir spennede å se om jeg må lage til noen braketter for å holde sidebagene ute eller om jeg får stroppet det slik at jeg ikke trenger det.



Image

Image

Bunnplata fra SW-motech var en annen godsak som skal komme godt med.

Tok nedi en stubbe på vei over er skosgholt og den plastikkplata som følger med sykkelen kan vel strengt tatt påta seg å beskytte for sølesprut! Så den må vike for en sterkere sak som endelig har meldt sin ankomst etter 2 mnds venting på at produksjonen skulle starte.


Image

Her er godsakene jeg gleder meg mest til å få på og teste ut. Nye dempere fra Tractive med enkle justeringsmuligheter.

Image

Mitas E-07 Dakar på plass for å testes (Takk for alle gode tips jeg fikk her inne) , det kipe er at det ser ut som jeg ikke får eikefelgene som de er tiltenkt å monteres på helt enda [emoji849] Rally Raid regnet med jeg forhåpentlig hadde dem om 2-3 uker.

Det tar jeg med en klype salt for å ikke få forhåpninger. Ser fort for meg at det kan gå over en mnd, da de ble sendt til Italia for en konvertering til tublessversjon. Plutselig dukker de opp \:D/
Last edited by Pål on 09 Aug 2018 14:53, edited 1 time in total.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Epylypzon »

Pål wrote:Da var jeg kommet meg hjem fra hytta og posten hadde masse godsaker til meg :D

Image

Blizzard bagene var kommet sammen med en fenderbag som jeg hat tenkt å prøve å montere under bagasjebrettet. Der ser jeg for meg å ha litt verktøy og et førstehjelpsett. Blir spennede å se om jeg må lage til noen braketter for å holde sidebagene ute eller om jeg får stroppet det slik at jeg ikke trenger det.



Image

Image

Bunnplata fra SW-motech var en annen godsak som skal komme godt med.

Tok nedi en stubbe på vei over er skosgholt og den plastikkplata som følger med sykkelen kan vel strengt tatt påta seg å beskytte for sølesprut! Så den må vike for en sterkere sak som endelig har meldt sin ankomst etter 2 mnds venting på at produksjonen skulle starte.


Image

Her er godsakene jeg gleder meg mest til å få på og teste ut. Nye dempere fra Tractive med enkle justeringsmuligheter.

Image

Mitas E-07 Dakar på plass for å testes, det kipe er at det ser ut som jeg ikke får eikefelgene som de er tiltenkt å monteres på helt enda [emoji849] Rally Raid regnet med jeg forhåpentlig hadde dem om 2-3 uker.

Det tar jeg med en klype salt for å ikke få forhåpninger. Ser fort for meg at det kan gå over en mnd, da de ble sendt til Italia for en konvertering til tublessversjon. Plutselig dukker de opp \:D/
Kan jeg spørre om pris på demperen og hvor du kjøpte?
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Pål »

Epylypzon wrote:Fin sykkel :)
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.
Du kan få prøve denne i slutten av august om du vil! :) Hadde vært kjekt å høre hva andre med litt mer erfaring i traktor segmentet en det jeg har, mener om sykkelen!
Epylypzon wrote:
Kan jeg spørre om pris på demperen og hvor du kjøpte?
Demperene er kjøpt hos Rally Raid Products i England. Havna vel på rundt 12 høvdinger når momsen var betalt!

http://www.rally-raidproducts.co.uk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Snikkeren »

Du endte med Blizzard altså? Hvilken størrelse gikk du for?

Bestilte meg Blizzard selv også, i str L. De ligger nok å venter på meg når jeg kommer hjem fra PreHøstTuren. [emoji106] Bestilte også en slik bottle holster (har en fra før), så kan jeg ha med meg en flaske på hver av Blizzard-veskene. [emoji106]
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Pål`s dagbok - Prosjekt G310 GS

Post by Epylypzon »

Pål wrote:
Epylypzon wrote:Fin sykkel :)
Skulle egentlig prøvekjøre en for litt siden, men da var den blitt solgt ut. Fikk prøve r modellen istedenfor.
Du kan få prøve denne i slutten av august om du vil! :) Hadde vært kjekt å høre hva andre med litt mer erfaring i traktor segmentet en det jeg har, mener om sykkelen!
Epylypzon wrote:
Kan jeg spørre om pris på demperen og hvor du kjøpte?
Demperene er kjøpt hos Rally Raid Products i England. Havna vel på rundt 12 høvdinger når momsen var betalt!

http://www.rally-raidproducts.co.uk
Det hadde vært artig. Modifisert 800 stilles til din disponisjon.
Post Reply