MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 23 feb 2019 13:06

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 30 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 12 aug 2016 22:04 
Brukeravatar

MC: BMW G310 GS "18
Sted: Stavanger
Hei kjĂŠre forumbruker :thumleft

Jeg har nÄ blitt niogtjue og har fÄtt en enorm trang til Ä lage meg en blogg her inne etter selv Ä ha fÞlgt sporadisk med pÄ spennende og mindre spennende emner siden 2011. Jeg har ogsÄ vÊrt innom MC*******.no og fÞlgt litt med, men har valgt dette forumet som min stamplass fremover. Mest pga logoen egentlig, da den minner meg om de gamle Basketballkortene minne som stÞver ned pÄ loftet :roll: \:D/

Kjapt om meg fĂžr jeg raskt presenterer min MC-historie i bilder.

Jeg bor i StavangeromrÄde nÊrmere bestemt Sola. Her har jeg slÄtt meg til ro med en fantastisk kone som jeg nettopp har fÄtt en nydelig sÞnn med. Her kjÞpte vi huset til hennes besteforeldre som har blitt mitt livslange oppusingsprosjekt. Skal en gjÞre det skikkelig mÄ en "gjÊra det sjÞl" sa min bestefar. Den setningen er muligens kapabel til Ä bli mitt ekteskaps store demon om jeg ikke begynner Ä leie inn arbeidskraft har jeg en fÞlelse av. Men nok om det.

Min MC lidenskap kommer fra min mor som selv kjÞrte mye sykkel. FÞr jeg ble fÞdt hadde hun et stygt krasj og hun endte med Ä mÄtte sy 27 sting bare i ansiktet, og til tross for dette sÄ ble dette bildet tatt av meg der jeg for fÞrste gang sitter pÄ en motorsykkel som var av typen Honda CB1100F

Bilde

Med det begynte det Ä bale pÄ seg og jeg endte opp med Ä prÞvekjÞre denne elektriske saken som en kompis av far hadde til sin sÞnn. GrÞnn av misunnelse grÄt jeg meg til sÞvn de neste nettene da vi ikke hadde rÄd til en slik sak.

Bilde

Årene gikk og min far slet med dĂ„rlig samvittighet fra mine kvelder med tĂ„rer fra foregĂ„ende bilde, noe som da endte opp med at til min 10 Ă„rs dag ble denne Fantic trailen det tiĂ„rets store happening i mitt liv. Jeg koste meg masse i lang tid med denne fĂžr ungdomstiden tok til og damer, Ăžl og buffalosko ble viktigere. Jeg har denne stĂ„ende i garasjen i dag og har en plan om Ă„ fikse den opp igjen. Med litt mer selvinnsikt hadde jeg vel innsett at det ikke blir tid til det de neste, tja 10-20-30 Ă„rene ?

Bilde

Jeg tok moppedlappen pÄ ungdomskolen for 700kr og klok av erfaring var det ikke snakk om Ä fÄ lov Ä kjÞpe noe som bare gikk i 45km/t. Valget var Ä spare til 125 lappen eller bil. Valget ble utrolig nok til at jeg kjÞpte en Opel Omega som ble bygget om til en stor hÞytaler, mens restpengene gikk til Þl, men det fÄr bli en annen historie. :twisted:
Mange Är gikk fÞr jeg havnet i en livssituasjon som tillot meg Ä ta tunglappen. Da var jeg blitt 24 Är. NÄr jeg ser tilbake sÄ er vel jeg en av de som hadde kjÞrt meg ihel om jeg hadde tatt mc-lappen fÞr. :-k

Min fĂžrste sykkel ble en Suzuki SV650s

Bilde

Bilde

Denne ga meg mange gode kilometer og en livsglede jeg sjelden hadde opplevd fÞr. Men sÄ traff jeg min nÄvÊrende kone (her etter kalt Vetoen) etter som jeg er en av de som lever i et diktatorisk demokrati, sÄdan et lykkelig et

Vi kjÞpte hus og SVen mÄtte vike for kapitalismen i demokratiet, savnet ble stort. Samme Äret skulle en kompis ta lappen og jeg hadde hatt lappen i 5 Är og skulle stille med L-refleksvest og hjelm. Det ble 1 tur bakpÄ hans sykkel fÞr jeg fant ut at Ä risikere livet var greit nok, men det skulle skje pÄ mine premisser. :thumleft sÄ da ble finn.no stormlest for billige, driftsikre sykler i rogaland. Valget falt pÄ en Yamaha XV1100 Virago `93 med 107 000km pÄ telleren. Den ble kjapt dÞpt Sofaen med en igjenliggende flaske dÄrlig sprudlevann fra bryllupet, og sÄ ble det 1700 km med ÞvelseskjÞring.

I dag har jeg blitt meget glad i Sofaen selv om det er Traktor som stÄr Þverst pÄ Þnskelista, sÄ fÄr jeg bare se fremover og tenke pÄ at jeg skal leve et langt liv. :D Bilder av Sofaen kommer snart

Jeg har som mÄl Ä lage en logg for meg selv og de som Þnsker Ä lese. Slik at minnene ikke gÄr i glemmeboka. Takk for at du tok deg tid til Ä lese og fÞlg gjerne med pÄ mitt neste prosjekt som er Ä trekke om salen som er full av svart gaffatape :)

Sist redigert av PÄl den 01 aug 2018 00:34, redigert 6 ganger totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 12 aug 2016 22:33 
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Lotto! Lotto er lÞsningen pÄ alle dine problemer

Velkommen skal du vĂŠre.... Verdal'n!

Toppen

Legg innLagt inn: 12 aug 2016 22:46 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Utrolig artig Ä lese :thumleft Det er definitivt ikke vanskelig Ä la seg underholde av mÄten du skriver pÄ =D>

Blir artig Ă„ fĂžlge med framover :thumleft

2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk pÄ 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 12 aug 2016 23:02 
Brukeravatar

MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Kongeskrevet..
NÄr du lever i et demokratisk diktatur med "vetoen" er det et uttrykk du kan ta til deg med en gang:
WAF:
WIFE ACCEPTANCE FACTOR.
Denne faktoren gÄr fra 1-10 og for nogenlunde harmoni i heimen bÞr denne ikke gÄ under 6..
Vi vil vel ikke akseptere noe dÄrligere enn sex eh.. seks vi heller?

=D>

Toppen

Legg innLagt inn: 12 aug 2016 23:09 
Administrator
Brukeravatar

KTM 690 Enduro R 2013
mekkern skrev:
Kongeskrevet..
NÄr du lever i et demokratisk diktatur med "vetoen" er det et uttrykk du kan ta til deg med en gang:
WAF:
WIFE ACCEPTANCE FACTOR.
Denne faktoren gÄr fra 1-10 og for nogenlunde harmoni i heimen bÞr denne ikke gÄ under 6..
Vi vil vel ikke akseptere noe dÄrligere enn sex eh.. seks vi heller?

=D>

Hahaha, jÊvlig bra Vidar :lol: :lol: Du vet Ä fÄ sagt det =D>

Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 01:25 
Brukeravatar

2017 viste seg Ä bli et meget travelt Är sÄ dette forsÞket pÄ Ä Ä lage en dagbok ser ut til Ä ha blitt til en Ärbok

Det som muligens har skyld i det er at jeg har klart Ä produsere en lillebror til min fÞrstefÞdte pÄ 2 Är frÞken Veto slapp meg til tross for den travle smÄbarnstiden ut pÄ en MC tur, dog bare en langhelg det Äret (2017)

Avreise fra Stavanger og vi kom da helt opp til Trollstigen fÞr vi mÄtte snu Ä dra hjem over. Turen ble egentlig litt lang til bare Ä vÊre over en langhelg, da jeg kunne tenkt meg Ä stoppet litt mer for Ä fÄ oppleve de idylliske plassene vi passerte. Vi var innom mange fine steder, men er mest imponert over Gaularfjellet. Det var et fantastisk pass.

Bilde

Bilde

Bilde

Sofaen havna etterhvert for salg og jeg kjÞpte meg en BMW G310 GS, selv om drÞmmen kanskje var en stÞrre sykkel sÄ var dette et kompromiss finansministeren (ref: Vetoen) kunne vÊre med pÄ.

Bilde

Denne var jeg Ä henta i Kristiansand med henger i slutten av mars og gledet meg som en liten unge til Ä fÄ prÞvd den. Det hadde jeg planlagt Ä gjÞre dagen etter. Det skulle jeg nok ikke ha gjort

Bilde

Bilde

Jeg kom nemlig bare 900 meter fÞr sykkelen kasta meg av og fortsatt rett inn i autovernet . Det endte med at jeg fikk ny pÄ forsikringen, da reprasjons kostnaddene oversteg 60 % av verdien eller noe i den duren.

Jeg har tenkt mye pÄ dette ettertid og har konkludert med at det var flere faktorer denne dagen jeg burde ha tatt hensyn til som jeg ikke gjorde, sikkert mye pÄ grunn av at jeg var i en adrealinrus av Ä fÄ kjÞre den nye sykkelen min Disse faktorene var

1. Jeg var "rusten" og dette var Ärets fÞrste tur.

2. Sykkelen var helt ny og jeg kjente den ikke.

3. Sykkelen hadde fortsatt den nydekk-filmen pÄ dekka.

4. Det var 3 grader ute og ingen varme i hverken dekk eller asfalt.

Bilde

Etter en mÄneds tid var min andre baby GS klar for levering. Denne gangen satt jeg bakpÄ med en kompis ned og kjÞrte den hjem for egen maskin. Jeg syns det var en fin mÄte Ä bli sikkelig kjent med sykkelen pÄ

Jeg har etterhvert Þnsket Ä gjÞre denne kjekke saken mer offroad kompatibel og har derfor gÄtt til innkjÞp av en del snacks til den. Blant annet nye dempere fra Tractive, eikehjul fra Rally Raid Products, beskyttelses bars og plate, hÞyere vindskjerm, styrehever, barkbusters og mye mer.

Bilde

Bilde

Bilde

Det begynner Ä se ut som en traktor jeg har Þnsket meg lenge. Kanskje ikke en stor John Deere, men muligens mer en liten Kubota med referanse til kubikk men etterhvert vell sÄ funksjonell

Sent fra min G8441 via Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 08:30 
Brukeravatar

MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Festlig Ä lese, ja du er tydligvis hekta, og det virker som om du har bra score pÄ WAF-skalan til Mekkern og \:D/

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 09:26 
Administrator
Brukeravatar

KTM 690 Enduro R 2013
Hyggelig Ä hÞre fra denne karen igjen :-) Spennende Ä se hvordan du har plukket pÄ sykkelen din diverse snax.

Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 10:20 

MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Flott skrevet, og gratulerer med fin sykkel.
Ser frem til 2019 utgaven \:D/

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 11:10 
Administrator
Brukeravatar

KTM 690 Enduro R 2013
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... hed-itself

Greit Ä vÊre obs pÄ om du ikke allerede er klar over det

Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 11:36 
Brukeravatar

tshansen skrev:
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/long-term-test-bikes/bmw-long-term-test-bikes/bmw-g310gs-blog-the-day-my-bmw-crashed-itself

Greit Ä vÊre obs pÄ om du ikke allerede er klar over det
Fikk faktisk et brev fra BMW angÄende dette for litt siden

Bilde

SĂ„ jeg har kontaktet mitt lokale BMW servicepunkt og de har bestilt delene som trengs for Ă„ forsterke sidestĂžtten

MÄ si jeg er meget fornÞyd med mÄten BMW har hÄndtert denne saken!

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 12:17 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Åssen er setet pĂ„ mini GS'n?
Er det greit Ä kjÞre 30'ish mil pÄ den?

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jul 2018 14:09 
Brukeravatar

ojda skrev:
Åssen er setet pĂ„ mini GS'n?
Er det greit Ä kjÞre 30'ish mil pÄ den?
Overraskende bra faktisk!

Jeg sÄ for meg fÞr jeg kjÞpte sykkelen at setet var noe som kom til Ä mÄtte fornyes, men etter Ä ha kjÞrt sykkelen pÄ noen lengre sammenhengende turer har jeg ikke fÞlt behov for det.

Jeg har etterhvert byttet ut en del pÄ sykkelen, men akuratt salen trives jeg ganske sÄ godt med, sÄ den tror jeg ikke jeg kommer til Ä bytte.

Jeg skal ha en enda lengre tur i slutten av august sÄ satser pÄ Ä fÄ testet den sikkelig ut da

Toppen

Legg innLagt inn: 30 jul 2018 21:16 
Brukeravatar

I gÄr fikk jeg litt alenetid i garasjen sammen med en IsbjÞrn, til Ä montere litt nytt snacks pÄ sykkelen.

Bilde

Jeg har vurdert Ä kjÞpe et nytt styre av sÄkalt "fatbar" type da jeg har hÞrt at OEM styret har lett for Ä bÞye seg under velt. Det kom ogsÄ litt frem i testen Tore Huseby hadde i Mc Avisa tidligere i Är der han hadde veltet sykkelen et tosifret antall ganger fÞr han leverte den tilbake med bÞyd styre og diverse skrammer.

Etter krasjen jeg hadde som var i rundt 40kmt, bÞyde ikke styre seg og jeg bestemte meg derfor og beholde det pÄ den nye sykkelen, ihvertfall frem til det eventuelt blir bÞyd en gang.

NÄr jeg hadde tatt den avgjÞrelsen sÄ bestilte jeg meg varmeholker av type Oxford adventure da jeg hadde blitt avhengig av Ä varme labbene etter Ä ha montert tilsvarende pÄ Sofaen for 2 Är siden.

Jeg bestilte ogsÄ et set Barkbusters til OEM styret. Det var dette settet som hadde dukket opp i postkassen sammen med et effektanlegg av typen Scorpion som ga meg trangen til Ä tilbringe kvelden i garasjen.

Bilde

NÄr det gjelder dette med lyd, sÄ er jeg normalt ganske moderat innstilt til Ä sette pÄ effektanlegg for Ä fÄ mest mulig lyd, men nÄr jeg fikk sykkelen og starta denne opp mens naboen sprang rundt Ä klippet plenen med sin Honda klipper, fikk jeg et lite stikk i magen. DE HØRTES FORBANNA MEG HELT LIKE UT.

Den stakkars lille endunkeren min mÄ jo ha fÞlt er mindreverdighetskompleks og to. Slik kan vi ikke ha det, sÄ da ble det til Ä finne et anlegg som kunne gi han mandomen tilbake uten at det hÞrtes ut som en alt for stor penisforlenger-lyd!

Svaret ble til slutt Scorpion-anlegg som fÄr beholde db-killeren pÄmontert.

Bilde

NÄ er det bare Ä vente pÄ at naboen skal ut Ä klippe plenen igjen slik at endunkeren kan fyres opp for Ä ta tilbake nabolagets herredÞmmende stolthet

Bilde
Bilde
Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 30 jul 2018 21:30 
Brukeravatar

MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Kul bike visste ikke engang at gs fantes osm 310cc utgave.

Mange kule mods artig Ă„ fĂžlge med.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 30 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00