Jeey bloggen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Jeey bloggen

Post by jeey »

LordShaft wrote:Jeg brukte litt tid på å venne meg til at speedo var analogt og med så liten skrift! Var jo mye lettere å spotte farten på KTM [emoji6]

Men nå som jeg har hatt det en stund er det veldig behagelig, også har jeg jo Navigator V på sykkelen! Der kan jeg rulle på hjulet også har jeg hele gps vinduet som viser bare fart! Så for min del, var dette ikke noe som plaget meg, men var litt uvant i starten.

Fordelen med BMW for min del, er at den er så utrolig mye bedre gjennomtenkt! Demperne er milevis bedre, og komforten som fører er fenomenal
Ja, navi ble foreslått som en fiks på speedo :)

Med tanke på komfår så synes jeg dette var litt likt, men mistenker BMW takler bagasjen bedre enn f.eks KTM.
Annen ting som slår meg er vindskjermen, folk skryter jo over at man sitter i luftboble på gsen, lufta var kom over skjermen var like turbulent på BMW som på KTM.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeey bloggen

Post by tshansen »

Ja, å ligge på motorvei i 160 med ktm kunne jeg bare glemme! Hekken danset all over The place! Var direkte farlig! GSA er som et tog på skinner i hastigheter over 200... ja den fikk strukket litt på bena på autobahn i sommer [emoji1319]

Vindskjermen på 1290 sa var helt krise for min del! GSA helt super! Ikke antydning til turbulens, men dette er så sjukt individuelt at man bare må prøve seg fram på selv!

Salen til BMW er så utrolig mye bedre enn ktm! Bare vent til du får rullet mer en 60 mil på en dag [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Jeey bloggen

Post by Snikkeren »

Bare så det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med hastigheter over 200 på SA'en min. Vel og merke uten sidevesker, men har da kjørt godt over 150 med sidevesker på uten problemer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeey bloggen

Post by tshansen »

Har du de originale sidekoffertene til ktm? Som man kan opne fra siden?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Jeey bloggen

Post by Snikkeren »

Jeg har originale KTM sidevesker ja.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeey bloggen

Post by tshansen »

[emoji848] min var helt sjanseløs å krype over 150km/t med... men dette kan da muligens ha med bakdemperen å gjøre? Min hadde jo recall på den
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Jeey bloggen

Post by jeey »

LordShaft wrote:Ja, å ligge på motorvei i 160 med ktm kunne jeg bare glemme! Hekken danset all over The place! Var direkte farlig! GSA er som et tog på skinner i hastigheter over 200... ja den fikk strukket litt på bena på autobahn i sommer [emoji1319]

Vindskjermen på 1290 sa var helt krise for min del! GSA helt super! Ikke antydning til turbulens, men dette er så sjukt individuelt at man bare må prøve seg fram på selv!

Salen til BMW er så utrolig mye bedre enn ktm! Bare vent til du får rullet mer en 60 mil på en dag [emoji1303]
Hadde 1190 på autobahn selv, var lite vits å krysse mye over 140 da likte ikke sykkelen seg. Ser BMW er "godkjent" for 180 med bagasje.

Det med salen trur jeg på, ikke verdens lengste tur i dag men satt godt

Snikkeren wrote:Bare så det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med hastigheter over 200 på SA'en min. Vel og merke uten sidevesker, men har da kjørt godt over 150 med sidevesker på uten problemer.
Ganske mye som spiller inn her føler jeg, hvilken "luft" det er og hvilken retning vinden er i.


Men ryktes jo at dette er en av grunnen til ktm har fått floating system til sidekoffertene.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Jeey bloggen

Post by Spiritofwinter »

Hører gang på gang at det blir kjøpt originale KTM bokser til KTM ADV sykler, fordi det er det originale, det passer best, så lett å ta av, nøkkelen fra tenningen passer osv osv. Hver gang noen kjøper originale KTM bokser blir det en klaging i etterkant fordi der er et problem med låsen eller at det ikke er vanntett, fordi du åpner halve boksen når du åpner lokket osv.

KTM er flinke til å produsere MC, ikke så flink på sidekoffert og toppboks.

Om man sjekker powerparts katalogen der man finner KTM sine "fantastiske" bokser så vil man se at det er fullt mulig å kjøpe Givi eller Touratech bokser med KTM logo. Givi og Touratech produserer bokser og annet ekstrautstyr, men ikke MC. På den måten kan de lage et meget bra produkt som passer godt på en MC og som fungerer. Å de kan åpnes fra toppen uten at alt inneholdet ramler ut.

Selv har jeg Givi bokser på min KTM, har ikke hatt noen problemer med de så langt, ja den ene er gigantisk stor å blir lite brukt, men der er andre alternativ om jeg ønsker det. Givi er så ærlig at det står i katalogen at de er ikke vanntette, enkelte land oversetter dette til at de er vanntette, men det er bare dårlig italiensk oversettelse. Jeg har aldri hatt vann i mine bokser, uansett hvor mye det har regnet, men om jeg er bekymret kan jeg kjøpe vanntette bagger å putte inn i boksene.

Skal du kjøpe KTM og skal ha sidebokser og toppboks, kjøp Givi eller Touratech slik at vi slipper mer klaging. Er vel hos en av de to du finner boksene til BMW ADV også vil jeg tro...


Sent from my iPad using Tapatalk
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Jeey bloggen

Post by jeey »

Folk blir litt defensiv når vi snakker om sykler de har merker jeg.

Jeg har kjørt fort med kofferter på jeg og men det er en annen sak(på autobahn :thumleft ).

Sw-Motech som lagde koffert settet jeg hadde godkjente de til 120km?, ktm sitt orginale var vel bare godkjent opp til 140?
Mens med floating rack som kom i 2016 så høyet vel ktm fartsgrensa til 160.

Forskjellen er at BMW har godkjent sitt for 180km/t.
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Jeey bloggen

Post by jeey »

Da var det på tide å oppdatere bloggen.

Ny sykkel ble hentet Onsdagen denne uken. Tanken var jo å jakte på noen snøfonner lengre ned i landet men den planen utgikk da sykkelen kom en dag senere enn planlagt.

Hadde lenge bestemt meg at jeg skulle ha en KTM 1290 SA-S, har jo vært så fornøyd med 1190 til tross for enkelte problemer. Tilfeldighetene skulle ha det til noe annet: selger ikke tok telefonen når jeg skulle bekrefte kjøpet + at jeg fikk nyss i drivstoff problemene i 1090 og 1290 samme kveld (KTM har problemer med tankene/pumpa/filteret til drivstoffet (de vet ikke nøyaktig årsak)), så kjente at jeg ble litt lei.

Jeg har brukt Motorspeed i lillehammer 4 timer tur hver vei, som forhandler fram til nå. De er kanskje en av de beste forhandleren jeg har vært borti med helt suveren service og kjempegrei verksmester. Mens den lokale forhandleren (nevner ikke navn) ikke er medgjørlig på sykler som ikke er solgt av de. Dette har irritert meg nok til at de ikke fikk være med i vurderingen av ny sykkel denne gangen (Når skal folk lære seg at kundeservice = salg).

Ble derfor en ekstra prøvekjøring av R1200GS og valget falt på denne, ting som billigere servicer + forhandler "rett over gata" gjorde valget mye enklere.
Blitt mindre turer enn jeg hadde håpet grunnet været i trøndelagen, men værgudene gjorde opp for noe av det i dag med knall vær, så nå er vi halvveis til første gangs service :)

R1200GS 2017 Exlusive med det meste av utstyr.
Image

Image
Last edited by jeey on 02 Jun 2017 23:43, edited 2 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeey bloggen

Post by tshansen »

Whoho [emoji1319][emoji1319] gratulere med fantastisk maskin! Denne kommer du jaggu til å få det mye morro på [emoji847]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Jeey bloggen

Post by Kant1 »

Gratulerer med fantastisk kjøremaskin.
Selv har jeg enormt sans for GS Rally'en. Hadde jeg vist om den litt tidligere, er det slett ikke sikert jeg hadde landet på Explorer'n.

Grattis igjen :-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Jeey bloggen

Post by Tommas »

Gratulerer!

Artig å se et bilde av en GS uten "2 rom & kjøkken" hektet på :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Jeey bloggen

Post by kvase »

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Jeey bloggen

Post by jeey »

ENDELIG ! skulle trudd vi har bodd i bergen den siste tida, regn, regn og litt mer regn har det vært i trønderhovedstaden de siste dagene/uken.
Men i dag skinner solen og man har fri, så da skal man ut å jakte på IS.

Så da sitter man på google maps og leter etter plasser man ikke har vært før og i dag falt valget på Stokkøya Strandbar, satser på de har noe morro der :)
Image

Ut i fra bildene så så det ikke feil ut i allefall.
Så kjører vel forbi bakgården til JK95 her tenker jeg.
Post Reply