Rofa's sykkel og småturer...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

Hei,
En ny bruker... Har fulgt med en stund, og for meg ser ut som det er litt mer fokus på tur her enn på den andre forumet, noe som er grunnen til at jeg bruker forum som dette. Liker å lese tur-referat, enten det er i forumet eller på linker til blogger, hjemmesider osv. Har på noe sikt et mål om både nordnorge og utlandet, men tar år for år så får tiden vise hvor og når.

Kort om meg selv:

Veldig ung mann på rett over 50 :-k , oppvokst på Romsdalskysten, flyttet til Sandnes i 91, gift, 2 unger, jobber med mekanisk design i en etterhvert så svært turbulent bransje.
Foruten å kjøre mc, liker jeg meg godt i seilbåten og hjemme, gjerne i garasjen.
Kjørte sykkel fra jeg var 15-26 år en gang for lenge siden, tok opp igjen kjøringen i 2013. Kjøpte da en ny XJ6, som var en veldig fin sykkel å starte opp igjen med. Den var god både på tur og i trafikk. Imidlertid er jeg så heldig at min bedre halvdel blir med på tur, så fant ut den var litt liten, og skulle man gå for noe større var tiden inne. Bestilte en ny FJR i januar i år, fikk den i mars, og har nå kjørt noen kortere turer på den. Ser det er veldig mange med eventyrsykler her inne, men håper det går greit med en helt vanlig klassisk japse med 4 på rekke og rad.

Nå står endelig årets tur for dør, vi kjører opp til hjemlige trakter på søndag. Setter veldig pris på at fruen blir med, to på tur er konge, så da blir det og ta hensyn både med kjørestil og dagsetapper, fort gjort å skremme de vekk, og da er det gjort. Kjører vestlandet opp og østlandet ned, med to overnattinger hver vei. Har ikke prøvd den med full bagasje før, så dette blir spennende :thumleft ...hvis jeg husker det, starter jeg gjerne en Locatoweb på turen.

Et par bilder...
Image
Image
Last edited by rofa on 16 Jul 2016 15:42, edited 1 time in total.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Min sykkel og turer...

Post by Flanker »

Velkommen! Og flott sykkel, selv om det ikke er traktor [emoji106]
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Min sykkel og turer...

Post by Palma »

Så bra Rofa at det blir flere pur unge menn som finner veien hit. Velkommen er du helt sikkert.... ja selv med den rekkefirern.. ehhh, jo ok..
Faktisk den sykkern den klassen(ikketraktorklassen) som jeg personlig syns er fin, ikke så mange andre...
Men uansett, kos dere på tur, skriv flotte referater, meld fra om kaffebehov, sleng ut bilder i hytt og gevær, spør, grav, si noe, prat skit, what ever.
Kos deg :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Min sykkel og turer...

Post by DrGreve »

Velkommen ombord og ikke vær blyg og måteholden med bilder og turbeskrivelser :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Min sykkel og turer...

Post by tshansen »

Velkommen skal du være =D> =D>

Hyggelig å lese og flott tursykkel du har valgt :thumleft Selv er jeg veldig glad i båt, så post gjerne bilder av båten din også :D

Ser frem til å lese mer fra denne kanten \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Min sykkel og turer...

Post by Tommas »

Skal følge med her ja 8)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Min sykkel og turer...

Post by Kant1 »

Kjekt med nye medlemmer, gleder meg til å følge med på turer og sånn... fin sykkel har du også. :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Re: Min sykkel og turer...

Post by rofa »

Takk, takk og atter takk for hyggelige velkomster...veldig hyggelig :)

Er nok ikke den som har vært flinkest i å legge ut ting eller å skrive referater i andre forum, men synes det er inspirerende å lese det andre skriver, så skal forsøke ihvertfall å bidra med noe. Har nok noe å lære der.
Lange referat fra eksotiske turer er bestandig kjekt og ikke minst lærerikt å lese, men er spesielt imponert av de som kommer på å dele korte turer fra lokalmiljøet sitt, det liker jeg veldig godt.

Ser dessverre ut til at på søndag er det bare å krype i regndressen...vestland vestland, skal for sikkerhets skyld kjøre R13 om Hjelmeland og Røldal og der ser det slik ut på det aktuelle tidspunktet.

:smt010
Image

Ser heldigvis ut som det bedrer seg senere :)
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Min sykkel og turer...

Post by Norse »

Kjekt at flere fra "vårt distrikt" slenger seg med!!
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

Takker for det, nei det virker ikke som sørvestlandet er overrepresentert, litt rart egentlig, det er jo mange som kjører sykkel her i rundt.

Ellers pakkes det for harde livet nå før turen starter i morgen tidlig, fatter ikke hvordan man før i tiden fikk plass alt, med små sidevesker, ingen toppboks, ingen tankveske og gjerne med både telt, soveposer og passasjer ?? :-k
Nå har jeg alt av bagasjeplass, og reiser uten telt og soveposer og fortsatt er det ikke mer enn akkurat ?? Det verste av alt, jeg kan egentlig ikke skylde på fruen heller, hun er ganske finslig å pakke med seg stæsj. :D
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by Norse »

Man blir vel litt for godt vandt etterhvert, kanskje :redface
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

ImageDa er den fullrigget og klar for tur  .

Fergjå på Lauvik neste stopp 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by tshansen »

Ja du fikk med deg alt tilslutt =D> =D> God tur! Hold oss oppdatert \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

Venter på ferjå på Hjelmeland nåImage

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

Av en eller annen grunn har mobildata slått seg av i dag, så locatoweb stoppet nok opp.
Flott dag tross, ÅPNE sluser og tunellsafari, regndressen holdt tett så vi var både tørre og varme. Solen glimtet til av og til, fikk faktisk nyte litt enkel mat og kaffe på uteresturang i Odda. Vel 30 mil i dag på kronglete veier, men må si jeg er imponert over kjøreegenskaper på en fullt lastet sykkel, så veldig fornøyd så langt. På fergen fra Hjelmeland ble det nesten fadese.... olje på deķk og en ferge som gynget ved ankomst, såvidt jeg maktet å holde den med sko som skled på oljen og vannet, gikk heldigvis bra, men skremmende.
Noen bilder...
ImageImageImageImageImageImage

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Post Reply