Rofa's sykkel og småturer...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by tshansen »

Meget luddig løsning på det med å operere enheten når du har hansker på [emoji106] hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? En slik penn, lett tilgjengelig er jo strålende [emoji122]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by mekkern »

Den 6s+ iphønen jeg fikk i dag har bra lys på max...(den "lille" 6ern ville ikke ringe mer, så ny-jobbtlf :thumleft )
sammen med Lifeproof dekslet og APPEN https://wego.here.com/?map=59.82275,10.30532,12,normal.med 10.5Gig med europakart så greier jeg meg bra.
UTEN å bruke data i utlandet eller der det ikke er dekning.Gratis app og kart (som oppdaterer seg selv)
lyden rett på øret gjennom Cardo G4.
Med data på så har jeg trafikkmld/forsinkelser/stengte veier også.
https://wego.here.com/traffic/explore?m ... 12,traffic

Trafikkmld på GPSer (TMC)forsvinner forresten sammen med FM da det er en del av RDS signalet..

Sikkert ennå bedre med spesial dings, men det har funket for meg et års tid nå-også til fots, på sykkel og i bilen.
Men er heller ikke kresen... :redface
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

For andre som måtte tenke i samme baner som meg (se ovenfor for de som ikke har fulgt med på dette), har jeg sett litt på induksjonslading og vil bare dele det jeg så langt har funnet ut. Det ser faktisk ut som dette allerede i dag, er mulig å få til. De fleste produsenter følger en standard som heter Qi. Under, er en link til en side som viser oversikt over telefoner som støtter dette, samt hvilke som trenger å skifte bakdeksel eller annen tilleggsløsning. F.eks på min S5, ser det ut til at jeg kan kjøpe et Samsung deksel som støtter induksjon og dette ser ut til å ha poler innvendig som går rett på batteripolene, og man slipper da å bruke usb i det hele tatt.

http://www.qinside.biz/en/support/qi-en ... hones-2016

Ser også at vanntette ladere er kommet, denne kunne blitt plassert med litt dobbeltsidig tape på mobilholderen. Regner med utvalget og prisene blir bedre etter hvert.
Her er en ...
http://www.fospower.com/shop/qi-wireles ... rging-pad/

Tror dette får bli vinterens prosjekt, håper bare billige vanntette telefoner med Qi støtte kommer, en S7 blir litt vel flott å bruke kun som GPS.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by tshansen »

Det er nok ikke utenkelig at mobile enheter, som er langt mer allsidig enn garmin eller tomtom blir å ta over i årene som kommer! Å da skal du nok se at monopol gutta får panikk!

Snedig løsning med slik lading! Men hvordan fungerer det om enheten blir litt våt?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
rofa
Posts: 27
Joined: 15 Jul 2016 19:09
MC: BMW R1250 GS - 22
Location: Sandnes

Re: Rofa's sykkel og småturer...

Post by rofa »

Det er jo induksjon, så tror ikke vann stopper den magnetismen. Vi bruker jo dette allerede flere steder som f.eks både ved lading av elektriske tannbørster og på platetopper, så vil tro det går helt fint.
Post Reply