Pakninger Yamaha Tracer eksosanlegg. Hvordan ser de ut?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Thimiann
Posts: 18
Joined: 21 Apr 2016 12:27
MC: Yamaha Mt-09 Tracer

Pakninger Yamaha Tracer eksosanlegg. Hvordan ser de ut?

Post by Thimiann »

Hei jeg har kjøpt meg nytt komplett Arrow eksosanlegg til sykkelen min. Har lest at jeg bør bytte pakninger inn mot motoren når en bytter. Er usikker på om det fulgte med i anlegget da jeg ikke veit hvordan de ser ut? Noen som veit hvordan de ser ut?
Yamaha tracer900
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Pakninger Yamaha Tracer eksosanlegg. Hvordan ser de ut?

Post by Lasse Liten »

Du trenger sannsynlig ikke å skifte de, men ikke vær hardhendt med eksosen når du bytter. Hvis du må river og slite for å få det gamle anlegget fra hverandre har eksospakninger en tendens til å bli dratt skjeve. Disse er laget av aluminium eller et annet mykt materiale, vær forsiktig og det bruker å gå greit. Hvis pakningene lekker etterpå er det byttetid. Et tips som fungerer bra er å løsne eksosboltene til motoren før du går i gang, men det fordrer at de ikke er veldig rusten eller sitter veldig fast, da unngår du å knerte pakningene.
Thimiann
Posts: 18
Joined: 21 Apr 2016 12:27
MC: Yamaha Mt-09 Tracer

Re: Pakninger Yamaha Tracer eksosanlegg. Hvordan ser de ut?

Post by Thimiann »

Takk for det. Da setter jeg igang med avmontering og prøver å bruke de gamle pakningene om igjen :thumleft aldri gjort dette før men regner med det går greit da og blir digg med litt mer enn symaskinlyd....
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Pakninger Yamaha Tracer eksosanlegg. Hvordan ser de ut?

Post by Jompa »

Hvor mye rust kan det være på en mt 09 tracer? ?
Jeg hadde byttet pakninger, uansett.
Som det ble skrevet er pakningene av alu/kobber og trykkes sammen når grenrørene skrues til.
Når du nå setter på nytt anlegg er pakningene allerede brukt opp, men du kan være heldig å få det tett.
Post Reply