Starten på mc karriæren/livet

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Starten på mc karriæren/livet

Post by bugge »

Av en eller annen grunn klarte vår kjære JK å rekrutere meg og noen andre venner inn i mc verden :lol:
Har da havnet på en suzuki sv650, meget fornøyd med det :D
Kortet fikk jeg nest siste dag som sessongen biltilsynet følger. Med stryk på første teoriprøve fikk jeg det litt travelt med å prøve på nytt... Men rakk det før tiden og frosten satte sine spor i Nord-Trøndelag.
Sykkelen måtte strupes ned til A2 klassen, lyktes ikke med det heller på første forsøk... Da drev bak var byttet til større enn orginalt og papir på eksospotte som ikke slo gjennom hos kontrolør... :evil:
Har da måttet få tak i nye drev og kjede, bytter da allt i samme slengen.
Orginal eksos var ikke bare bare da forhandler skulle ha rundt 10 k... Funnet noe på finn.no litt rimeligere.

Har med andre ord null erfaring fra mc og ting rundt det, kunn sett på allt mulig slags sider og videoer av mange typer.

Noen med tanker eller erfaring rundt V-twin?
Tips og råd er en meget positiv ting til en ny begynner :thumleft
loud sound save life's !
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by Toven »

Hei og velkommen! Siden jeg kjører SV650 selv, kan jeg fortelle om at det er en super morsom liten sykkel - om du ikke har funnet ut det enda :D

Kjedelig den ikke gikk i gjennom kontroll.. fikk pm av JK om jeg hadde original-potta liggende noe jeg ikke har :-# Men burde ha..

Er det ikke bare å få tak i en lovlig eu(?) godkjent slip-on og få den godkjent med den?
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by quattrokim »

Velkommen ;) 2 sylindrer er sjef, putrer sjølv rundt på ein Versys med parallelltwin og det er ein heilt anna verden enn rekkefirer universet eg var i før. Herlig lyd og eit heilt anna dreiemoment. Trur du kommer til å trives godt på den sykkelen.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by bugge »

Toven wrote:Hei og velkommen! Siden jeg kjører SV650 selv, kan jeg fortelle om at det er en super morsom liten sykkel - om du ikke har funnet ut det enda :D

Kjedelig den ikke gikk i gjennom kontroll.. fikk pm av JK om jeg hadde original-potta liggende noe jeg ikke har :-# Men burde ha..

Er det ikke bare å få tak i en lovlig eu(?) godkjent slip-on og få den godkjent med den?

Det kan jeg tro på ! :D
Måtte framlegge lydtest eller ha orginal potte med serie nr. står det i brevet jeg fikk med hjem... Kan vel få det til med en godkjent slip-on om papir sier lyden ikke skall bli høyere på den sykkelen og med strupinga
loud sound save life's !
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by bugge »

quattrokim wrote:Velkommen ;) 2 sylindrer er sjef, putrer sjølv rundt på ein Versys med parallelltwin og det er ein heilt anna verden enn rekkefirer universet eg var i før. Herlig lyd og eit heilt anna dreiemoment. Trur du kommer til å trives godt på den sykkelen.
Takker for det :) mange som sier de er mer fornøyd med 2syndrer, har bare kjørt moped nå og da før så vet ikke hvordan andre sykkler er i forhold:) lyden kan ikke klages på! \:D/ selv om biltilsynet kansje ikke er helt fornøyd.. :P
loud sound save life's !
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by JK95 »

Godt å se deg igang her, bugge =D> Tror fortsatt vi kan dempe potta du har nok, papirarbeid har du vel egentlig :roll: Men da vil jeg tro det er best å ta kontrollen i Trondheim, så du ikke møter samme kontrollør [-X
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by Toven »

Så lenge du viser den med potte som er innenfor lydkrav og eventuelt papirer så går det vel bra :) Kan koste noen kroner for en typ godkjent potte da kanskje.. (?)

Selv har jeg en Delkevic slip-on som ikke koster så alt for meget. Tror nok ikke den er road legal i den forstand :P
Den ble godkjent helt original så det står under merknader i vognkortet mitt "Lyddemper merket med Suzuki" eller noe i den duren :evil:
Så om jeg blir stoppet i kontroll er jeg spent på hva de sier.. :P
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by JK95 »

Toven wrote:Så lenge du viser den med potte som er innenfor lydkrav og eventuelt papirer så går det vel bra :) Kan koste noen kroner for en typ godkjent potte da kanskje.. (?)

Selv har jeg en Delkevic slip-on som ikke koster så alt for meget. Tror nok ikke den er road legal i den forstand :P
Den ble godkjent helt original så det står under merknader i vognkortet mitt "Lyddemper merket med Suzuki" eller noe i den duren :evil:
Så om jeg blir stoppet i kontroll er jeg spent på hva de sier.. :P
Kjører helakra med titanheaders selv, så jeg er fucked om de stopper meg :-# Men da jeg kjørte av meg førerkortet i fjor sa de ikkenoe om sykkelen \:D/
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by bugge »

Toven wrote:Så lenge du viser den med potte som er innenfor lydkrav og eventuelt papirer så går det vel bra :) Kan koste noen kroner for en typ godkjent potte da kanskje.. (?)

Selv har jeg en Delkevic slip-on som ikke koster så alt for meget. Tror nok ikke den er road legal i den forstand :P
Den ble godkjent helt original så det står under merknader i vognkortet mitt "Lyddemper merket med Suzuki" eller noe i den duren :evil:
Så om jeg blir stoppet i kontroll er jeg spent på hva de sier.. :P
Ja det tror jeg men ifølge den kontolløren jeg møtte var han ikke så villig til å si mer enn det som sto i papiret,, hadde jo papir på den slip-on jeg har men ikke lydmåling så han kunne ikke godkjenne den.
Kunne jo vert litt mer service villig.. :evil: han om det... Jeg må no bare ordne opp..

Hehe ja det kan bli gøy :')
loud sound save life's !
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by JK95 »

Biltilsynet skal da kunne ordne med støykontrollen? :shock:
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by bugge »

JK95 wrote:Biltilsynet skal da kunne ordne med støykontrollen? :shock:
Tydligvis ikke...
loud sound save life's !
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by Elolz »

Velkommen, gratulerer med en fin og artig sykkel! :thumleft
bugge
Posts: 72
Joined: 19 Mar 2016 14:10
MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
Location: linesøya, Åfjord

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by bugge »

Elolz wrote:Velkommen, gratulerer med en fin og artig sykkel! :thumleft
Takk:D
loud sound save life's !
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by tshansen »

Velkommen bugge :thumleft Veldig artig sykkel du har kjøpt deg, å V-Twin er noe "stivere" å kjøre rekke 4'ere, men med godt bunndrag, helvetes motorbrems osv er dette langt artigere å kjøre (syns jeg) :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Starten på mc karriæren/livet

Post by Tommas »

To sylindre er ikke feil!

Velkommen som smittet av MC- feber, og håper du får mange flotte turer. Følg med på forumet her, så blir det muligheter for å hive seg med på fellesturer også :thumleft
Post Reply