Adeles blogg - Første tur i asfalten

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by ojda »

Motorsykkelen har også et annet skiltrakett enn det originale

HÆÆ! Er`n blodtrimma, neida det er klart plass for en kvikk-leif :lol:

Det jeg mente med salgsårsak er at folk fort ser at det ikke er en sykkel som har lav kilometer pga verksted-opphold :)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Bjerknez »

Adele wrote:
Bjerknez wrote:En klin ny sykkel har garanti, så de som kjøper den er uansett trygge.


Ahaaaa, det har jeg glemt å skrive om! Skal jeg legge til noe mer enn Kawasakis 5-års garanti. Har forhandler en egen garanti i tillegg :-k ? Jeg vet ikke helt hvordan dette gjøres..
Kawasaki har i følge dems egne hjemmesider 5 års garanti. Forhandlere støtter seg til denne og gir nok ikke noen garantier utover dette. Dette er jo heller ikke nødvendig.

Er et trygt kjøp for en kjøper dette og personlig synes jeg prisen er grei. Den er jo i teorien kun trillet litt med og man får med skiltoppheng og Arrow eksos.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

Bjerknez wrote:
Adele wrote:
Bjerknez wrote:En klin ny sykkel har garanti, så de som kjøper den er uansett trygge.


Ahaaaa, det har jeg glemt å skrive om! Skal jeg legge til noe mer enn Kawasakis 5-års garanti. Har forhandler en egen garanti i tillegg :-k ? Jeg vet ikke helt hvordan dette gjøres..
Kawasaki har i følge dems egne hjemmesider 5 års garanti. Forhandlere støtter seg til denne og gir nok ikke noen garantier utover dette. Dette er jo heller ikke nødvendig.

Er et trygt kjøp for en kjøper dette og personlig synes jeg prisen er grei. Den er jo i teorien kun trillet litt med og man får med skiltoppheng og Arrow eksos.
Tusen takk! Det var det jeg håpet på..Prisen faller jo så fort på disse 300-syklene :shock: .

Jeg prøver med å sette den opp til 68.000..
=^_^=
Bjerknez

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Bjerknez »

Men du bør regne med at folk pruter, selv om det ikke er så mye å prute på. Med 17 kjørte mil så har du vel så vidt rukket å fjerne fargestripen på dekkene :lol:
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

Traveller wrote:
Bjerknez wrote:
Traveller wrote:Prestasjonsangst er et kjent fenomen. Neste gang må du "kvinne" deg opp og overbevise deg selv om at dette kan du. Du skal bare vise frem det du kan. Ikke verre enn det.
Ikke gi deg :thumleft
Eller "manne" seg opp ;-)
Oi, beklager Adele. Jeg mistolket nok brukernavn og avatar :redface . Men,men alle kan ta feil sa pinnsvinet, n' hoppet ned fra piasavakosten.

Åå..det er ingenting å beklage for! Det er heller jeg som skal beklage for alle her har trodd at jeg var jente minst en gang \:D/. Men point taken: Jeg er ikke verdens tøffeste mann :-P.
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

Kan det være noen ide å evt. bruke den som innbytte mot en rimeligere og brukt tung-sykkel?

Det kan jo være litt vanskelig å få solgt den nå ettersom det er så sent i sesongen. Vil det da lønne seg å prøve å selge den litt rimeligere før eller sitte på den til neste sesong? :-k . Jeg vet ikke helt jeg..
=^_^=
Bjerknez

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Bjerknez »

Adele wrote:Kan det være noen ide å evt. bruke den som innbytte mot en rimeligere og brukt tung-sykkel?

Det kan jo være litt vanskelig å få solgt den nå ettersom det er så sent i sesongen. Vil det da lønne seg å prøve å selge den litt rimeligere før eller sitte på den til neste sesong? :-k . Jeg vet ikke helt jeg..
Ikke tenk så mye. Personlig synes jeg du skal kvitte deg med den. Så venter du til du faktisk har lappen før du kjøper neste gang. Det vil du nok tjene mer på :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by supermons »

Adele wrote:Kan det være noen ide å evt. bruke den som innbytte mot en rimeligere og brukt tung-sykkel?

Det kan jo være litt vanskelig å få solgt den nå ettersom det er så sent i sesongen. Vil det da lønne seg å prøve å selge den litt rimeligere før eller sitte på den til neste sesong? :-k . Jeg vet ikke helt jeg..
Å beholde til våren vil jo koste deg i forsikring, og mulig neste årsavgift, men det kan tjenes inn igjen i økt salgspris. Men har du den på Finn litt nå, ser du jo fort hvor mye interesse det er, og om noen kommer med fornuftige bud er det jo bare å selge.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

ojda wrote:Motorsykkelen har også et annet skiltrakett enn det originale

HÆÆ! Er`n blodtrimma, neida det er klart plass for en kvikk-leif :lol:

Det jeg mente med salgsårsak er at folk fort ser at det ikke er en sykkel som har lav kilometer pga verksted-opphold :)
Hahaha..jeg skal endre det til skiltbrakett! Jeg skjønner (:.
=^_^=
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 176
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by poulet_cavalier »

Adele wrote:Det er liksom ikke sykkelen det er noe galt med, det er meg
Det er ikke noe galt med deg heller - når kjørelæreren sendte deg til oppkjøring er du flink nok. Det er bare å jobbe litte med nervøsiteten og prøve igjen. Det er typisk for unge damer å undervurdere sine egne evner (de hyggelige), og typisk for unge menn å overvurdere egne evner.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

poulet_cavalier wrote:
Adele wrote:Det er liksom ikke sykkelen det er noe galt med, det er meg
Det er ikke noe galt med deg heller - når kjørelæreren sendte deg til oppkjøring er du flink nok. Det er bare å jobbe litte med nervøsiteten og prøve igjen. Det er typisk for unge damer å undervurdere sine egne evner (de hyggelige), og typisk for unge menn å overvurdere egne evner.
Ææ..ventvent..jeg er ingen ung dame.. Fillern, jeg er liksom eh..gutt. Unnskyld :redface .. Men takk (:.
Last edited by Adele on 27 Sep 2016 15:56, edited 1 time in total.
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

Bjerknez wrote:
Adele wrote:Kan det være noen ide å evt. bruke den som innbytte mot en rimeligere og brukt tung-sykkel?

Det kan jo være litt vanskelig å få solgt den nå ettersom det er så sent i sesongen. Vil det da lønne seg å prøve å selge den litt rimeligere før eller sitte på den til neste sesong? :-k . Jeg vet ikke helt jeg..
Ikke tenk så mye. Personlig synes jeg du skal kvitte deg med den. Så venter du til du faktisk har lappen før du kjøper neste gang. Det vil du nok tjene mer på :)

Men nå sa ojda at han kunne ta meg med på et par turer neste sesong \:D/. Da kan ikke jeg vente med å kjøpe sykkel. Jeg må ha sykkel. NÅ! I DAG! :lol:.
=^_^=
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Peter »

Var synd det ikke gikk veien med førerprøven... Men lykke til ved neste forsøk! :D Da skal du nok se det går i boks!
Du er i hvert fall en erfaring rikere, som vil hjelpe deg ved neste forsøk.
Håper du får solgt sykkelen, og får prisen du ønsker!

Har du sjekket ut om du får dratt med undervisningen (kjøretimene fra A2) over til klasse A, eller må du ha noe tillegg?
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by Adele »

Peter wrote:Var synd det ikke gikk veien med førerprøven... Men lykke til ved neste forsøk! :D Da skal du nok se det går i boks!
Du er i hvert fall en erfaring rikere, som vil hjelpe deg ved neste forsøk.
Håper du får solgt sykkelen, og får prisen du ønsker!

Har du sjekket ut om du får dratt med undervisningen (kjøretimene fra A2) over til klasse A, eller må du ha noe tillegg?

Tusen takk. Jeg håper ihvertfall jeg vokser på det..

Alt som er annerledes må ihvertfall gjøres om igjen. Det betyr at langkjøring må tas på nytt ettersom klasse A har mer teori enn A2. Det er trinn 4. Annet enn det må kanskje banekjøring tas på nytt? Jeg håper ikke den må tas på nytt for den er dyr, men det hadde ikke vært overraskende om det var tilfellet. Kjørelærer var ikke sikker på reglementet, men det er ihvertfall langkjøring.
=^_^=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Adeles blogg - Stryk og salg av sykkel

Post by tshansen »

Hva hadde vi vært uten litt motgang? :thumleft Se på det som en kjedelig måte å lære av sine feil på. Du vet jo akkurat hva du kan forvente ved neste oppkjøring \:D/
Det er selvfølgelig forbanna kjedelig når slikt skjer, spesielt når man har gledet seg så lenge. Desto større grunn til å prøve igjen å stå med glans :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply