Adeles blogg - Første tur i asfalten

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Min sin blogg?

Post by ojda »

Jeg tror de fleste av oss har fått med oss for lengesiden at du er gutt, 25 år ca var det ikke :-k
Bare Bjerknez som er litt treg ;-)
Jeg har tidligere prøvd å få deg til å avsløre hvilken by du bor i nærheten av.
Du skal ikke se bort ifra at noen kan gidde å ta deg på slep en tur eller to :thumleft
Men som RuneMc nevnte i en annen tråd her, er det greit om kjørelærer
"friskmelder" deg til privat øvekjøring først :D

Jeg har kjent veldig mange av de som er medlemmer her både 4-5 og 6 år,
å det er en stor samling med jævelig alraite folk, som ikke går av veien
for å være behjelpelige uansett kjønn på mottager.

Men for å oppsummere, jeg tenker å følge denne tråden til du har lappen. Å kansje enda lenger 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Min sin blogg?

Post by Norse »

+1 :thumleft
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

ojda wrote:Jeg tror de fleste av oss har fått med oss for lengesiden at du er gutt, 25 år ca var det ikke :-k
Bare Bjerknez som er litt treg ;-)
Jeg har tidligere prøvd å få deg til å avsløre hvilken by du bor i nærheten av.
Du skal ikke se bort ifra at noen kan gidde å ta deg på slep en tur eller to :thumleft
Men som RuneMc nevnte i en annen tråd her, er det greit om kjørelærer
"friskmelder" deg til privat øvekjøring først :D

Jeg har kjent veldig mange av de som er medlemmer her både 4-5 og 6 år,
å det er en stor samling med jævelig alraite folk, som ikke går av veien
for å være behjelpelige uansett kjønn på mottager.

Men for å oppsummere, jeg tenker å følge denne tråden til du har lappen. Å kansje enda lenger 8)
Jeg bor i Moss..og jeg var 23, ja :(

Selvfølgelig, kjørelærer må gi klarsignal og jeg må kunne klare å kjøre selv uten at noen andre trenger å passe på, eller med andre ord være tett opp mot å være klare for føreprøve. Men det blir veldig rolige turer om jeg skal følge instruksjonsboken og dens anbefalinger ift. til å kjøre inn sykkelen. Under 4000 omdreininger de første 800km. På motorveien ligger den på ca 7.500 omdreininger i ca 105 /:.

Og takk! Da skal jeg prøve å skrive interessante ting.
Last edited by Adele on 14 Apr 2016 22:13, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Min sin blogg?

Post by tshansen »

Kjekt å følge en blogg som startet litt på samme måte som min egen for mange år siden... 10 år om jeg ikke husker feil! Ikke vær så opptatt av å skrive så veldig interessante ting, konsentrer deg om å skrive akkurat det du har lyst å skrive! Bruk det som en personlig huskeliste, når du ønsker å fortelle om positive eller negative erfaringer osv! Jeg har ofte følelsen av at da blir bloggen mer ekte og langt mer interessant å følge! Blir med ekte og levende [emoji106] å selvfølgelig, det er aldri feil å spe på med bilder der det passer seg!

Det er også en utrolig effektiv plass å få tips rundt kjøp eller utstyr du tenker på osv [emoji106]

Jeg prøver så godt jeg kan å følge med på alle som velger å dele sine eventyr her inne [emoji4]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Min sin blogg?

Post by Bjerknez »

Hahaha, er det mulig!! Da beklager jeg. Jeg var jaggu meg sikker på at du var jente :smt005

Men ta det med ro. Jeg skulle øvekjørt med deg uansett om jeg kunne. Du kan til og med bli med på tur :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Palma »

Hallo kær. Kul sykkel du har fått deg, ikke helt min stil, men så kunne jeg nesten vært bestefaren din og, hadde ikke bestemors si vært så blyg Haha. Nok dårlig humor. Lykke til med lappen og kjøringa. Ta det pent da.... du er ikke verdensmester selv om du får lappen. Og den sykker'n din ser ut som en 50ccm på 100 m avtand forfra, (min også)....
Det var litt pekefinger, nå [emoji106]

Sendt herifra!
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Min sin blogg?

Post by JLafton »

Gratuler med blogg, å lykke til på veien til førerkortet i hånda :D
Blir spennende å følge her inne fremover, å fin sykkel du har handlet deg :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Min sin blogg?

Post by mekkern »

Sjekk med instruksjonsboka om det er riktig med 4000rpm..
jeg fikk oppgitt feil turtall fra forhandler-fikk beskjed om 4000-mens riktig på RG`n var 6000 de første 800km
Plutselig kunne jeg holde 80 gitt... :lol:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Min sin blogg?

Post by freddy123 »

grattis med nye sykkelen og blogg endelig litt yngre folk her inne også haha :lol:

neida skal bli spennende det her du har nok lappen før du aner så interessert som du virker og være for det rundt mc så kommer det nok til å gå fort unna :thumleft

lykke til med lappen og la ventetiden bli kort :lol:
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

Takk igjen alle sammen. Jeg tror nok det er sånn det kommer til å bli Lordshaft. Takk for rådene.

Åå, okeii..hehe takk for det, Bjerknez!

Det tok litt tid, men jeg skjønte vitsen til slutt, Palma, haha!

Takk, JLafton (:!

Instruksjonsboken sier under 4000 omdreininger de første 800 km og så under 6000 omdreininger de neste 800 kilometerne.

Jeg håper virkelig den blir kort freddy123. Det hadde vært deilig å ha en sommer hvor jeg kan kjøre rundt og gjøre som jeg vil.
Last edited by Adele on 15 Apr 2016 00:50, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Min sin blogg?

Post by Toven »

Grattis med fet baik og blogg her inne :thumleft Blir gøyalt å følge fremover :)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Min sin blogg?

Post by Elolz »

Gratulerer med rå sykkel, og lykke til med lappen! :thumleft
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

Takk, Toven og Elolz (:.
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

Den første turen

Jeg klarte ikke å vente lenger og da jeg kom fra jobb trillet jeg sykkelen ut og tenkte at jeg bare skulle kjøre et par ganger frem og tilbake foran huset, men et par ganger ble til litt under en halvannen time. Jeg rakk til og med å bli stoppet av en som lurte på om det var en 600 :twisted:.

Jeg var utrolig stiv de første minuttene, men så ble jeg roligere og roligere og til slutt prøvde jeg ut krypkjøring, u-svinger og fikk også litt fart i en liten vei rett utenfor nabolaget. Jeg føler meg mye mer klar for kjøretimen neste mandag.

Det litt kjedelige er at jeg har kondens ved høyre fremlykt. Er dette noe jeg kan ta opp med en forhandler? Også var ikke akkurat skremmende mye kraft på den nederste delen av turtallet :roll:. Også har den allerede rukket å samle støv så jeg får gå lett over med de små støvkostene.

kondensasjon :( :
Image


12 km med nabolagskjøring + massse støv ):.
Image
Last edited by Adele on 17 Apr 2016 18:40, edited 1 time in total.
=^_^=
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Min sin blogg?

Post by ChristerL »

Godt å se at det er flere av oss som jobber med å få en A på førerkortet! \:D/ Jeg vurderte en stund å starte egen blogg, men nå bestemte jeg meg får å heller følge med på din. :D

Hvor langt har du kommet i prosessen nå? Har du satt deg noen mål for når du skal ha oppkjøring? Selv har jeg tatt teorien, også har jeg hatt tre kjøretimer og en veiledningstime. Sikkerhetskurs på bane mandag om en uke!

Hold oss oppdatert! :thumleft
Post Reply