Adeles blogg - Første tur i asfalten

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Adeles blogg - Første tur i asfalten

Post by Adele »

Hei til alle dere!
Først vil jeg bare si at det er utrolig hyggelig å være her og at jeg fortsatt er litt overrasket over hvordan dere svarer på alle mine teite spørsmål med den største selvfølgelighet. Jeg håper dette forumet alltid vil være like hyggelig slik at enda flere ønsker å være en del av det.

Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å skrive her, men foreløpig tror jeg at jeg kommer til å skrive litt om kjøretimene jeg har og veien mot sertifikatet samt videoer og klipp jeg liker. Jeg har alltid hatt lyst til å filme kjøretimene og særlig oppkjøringen min, men jeg vet ikke helt om jeg tør. Det er ekstra flaut å stryke med et stort kamera festet til hjelmen...

Etter å ha drømt om motorsykler siden jeg var bitteliten har jeg endelig kjøpt en selv og selv om det var helt tilfeldig at det ble en liten Ninja 300 er det veldig morsomt at det ble en Kawasaki Ninja. Det var nemlig den første drømmesykkelen jeg hadde og hver gang noen sa motorsykkel så jeg alltid for meg en grønn Ninja og tenke at en dag skulle jeg eie en sånn - og nå gjør jeg det! Jeg har ikke kjørt den enda, så jeg vet ikke helt hvordan det er, men jeg gleder meg enormt mye til dagen jeg endelig kan kjøre den. Forhåpentligvis kan jeg spørre kjørelæreren om jeg ikke kan få kjøre den lille Shinobien min i stedet for kjøreskole-sykkelen (shinobi er japansk for ninja).

Det morsomste var å se km-telleren som vise 1 km da jeg tok den i mot. Det var gøy! Jeg har egentlig allerede lagt ut bildene i en annen tråd, men det kan jo være greit å ha de her også:
Image
Image
De glemte forøvrig å gi meg det originale skiltbrakettet og den originale eksospotta, men de sier de skal sende det i posten.

Her er et lite klipp av en som kan kjøre og en av youtube-førerne jeg ser opp til:
[youtube][/youtube]
Neste ordentlige innlegg blir 25 april - etter årets første kjøretime =^_^=.
Last edited by Adele on 06 Jul 2017 17:49, edited 26 times in total.
=^_^=
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Min sin blogg?

Post by DrGreve »

Se der, ja, enda en interessant tråd å følge utviklingen din frem mot sertifikat. :thumleft
Nå mangler du bare å lure en gul vest på en eller annen slik at du får øvelseskjørt.
Og filmen kan du redigere og offentliggjøre den først når du har bestått :)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Min sin blogg?

Post by JK95 »

Se der ja, her blir det nok mye gøy i tiden som kommer :thumleft
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Min sin blogg?

Post by Busa Trond »

Det var en snasen versting sykkel. Lykke til med å få lappen i lomma :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Min sin blogg?

Post by ojda »

Kjenner at det akurat er rom for å følge en sånn "Ta lappen tråd" per sessong 8)
I år blir det nok denne :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

Oioioi, tusen takk for alle tilbakemeldingene, men jeg må advare dere om at det kan bli en laaang prosess ):.
DrGreve wrote:Se der, ja, enda en interessant tråd å følge utviklingen din frem mot sertifikat. :thumleft
Nå mangler du bare å lure en gul vest på en eller annen slik at du får øvelseskjørt.
Og filmen kan du redigere og offentliggjøre den først når du har bestått :)
hehe...ikke sant..
=^_^=
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Min sin blogg?

Post by Twinmannen »

Gratulerer med både ny sykkel og blogg! :D :thumleft
Image
Bjerknez

Re: Min sin blogg?

Post by Bjerknez »

Jepp! Denne skal jeg følge med på :thumleft

Gratulerer med flott sykkel. Du får bli med på noen fellesturer til sommeren som blir arrangert her inne så skal du nok få trening i å kjøre mye sykkel skal du se 8)

Jeg tror ikke vi har vondt av å ha med ei dame på laget heller, for å myke opp stemningen litt ;-)
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Min sin blogg?

Post by Norse »

Bjerknez wrote:Jeg tror ikke vi har vondt av å ha med ei dame på laget heller, for å myke opp stemningen litt ;-)
...som ikke er i dame, Ove... [-X
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

Bjerknez wrote:Jepp! Denne skal jeg følge med på :thumleft

Gratulerer med flott sykkel. Du får bli med på noen fellesturer til sommeren som blir arrangert her inne så skal du nok få trening i å kjøre mye sykkel skal du se 8)

Jeg tror ikke vi har vondt av å ha med ei dame på laget heller, for å myke opp stemningen litt ;-)

Neinei..vent litt...jeg trodde vi hadde oppklart det der :redface ...
Liksom altså..jenter er sykt kule og sånt, men jeg er ikke en av dem..unnskyld..men takk...



Det er neppe noen som vil ha et sånt ansvar. Ledsager er tross alt ansvarlig for den som kjører /:.


Og tusen takk, Twinmannen (:.
Last edited by Adele on 14 Apr 2016 17:06, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Min sin blogg?

Post by ole m. »

Adele wrote:
Bjerknez wrote:Jepp! Denne skal jeg følge med på :thumleft

Gratulerer med flott sykkel. Du får bli med på noen fellesturer til sommeren som blir arrangert her inne så skal du nok få trening i å kjøre mye sykkel skal du se 8)

Jeg tror ikke vi har vondt av å ha med ei dame på laget heller, for å myke opp stemningen litt ;-)

Neinei..vent litt...jeg trodde vi hadde oppklart det der :redface ...
Du skjønner sikkert hvorfor så mange av gutta her er så hjelpsomme og interesserte? :D
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

ole m. wrote: Du skjønner sikkert hvorfor så mange av gutta her er så hjelpsomme og interesserte? :D
Åå....haha.... :roll:
Og brått så var det ingen som ville følge bloggen min lenger :( ..
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Min sin blogg?

Post by Tommas »

Tror sikkert det dukker opp noen med gul vest, men er nok lurt å ha hatt en del kjøretimer først. Du har jo trafikkerfaring, så det "mc-tekniske" kommer rimelig fort.

Og alle ser vel at det er en tegning av Michael Jackson, ikke en jente :redface :D :D
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Min sin blogg?

Post by DrGreve »

Jeg driter egentlig ganske loddrett i hvilket kjønn Adele har, jeg er her primært og egentlig kun på grunn av min interesse for motorsykler :D
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Min sin blogg?

Post by Adele »

Tommas wrote:Tror sikkert det dukker opp noen med gul vest, men er nok lurt å ha hatt en del kjøretimer først. Du har jo trafikkerfaring, så det "mc-tekniske" kommer rimelig fort.

Og alle ser vel at det er en tegning av Michael Jackson, ikke en jente :redface :D :D
Æ, hehe. Men...det finnes jo mange gutter som har bilder av jenter på profilene sine :roll:
DrGreve wrote:Jeg driter egentlig ganske loddrett i hvilket kjønn Adele har, jeg er her primært og egentlig kun på grunn av min interesse for motorsykler :D
Takk. Jeg tror egentlig ikke det er noen andre som gjør det heller (:.
=^_^=
Post Reply