Page 5 of 7

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 20 Jun 2016 17:39
by RuneMC
Bør være et hett tips å ta en slik polytrol behandling før alle salg ihvertfall. Prima resultat :thumleft

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 20 Jun 2016 20:05
by Toalmar
Image
Skifte av olje på Final Drive
Image
Gammel olje
Image
Ny olje


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 20 Jun 2016 20:07
by Toalmar
Image
Tok en runde med Collinite 845 på begge felgene også


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 20 Jun 2016 21:15
by tshansen
For oss som ikke har peiling på hva collinite 845 gjør? [emoji848]

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 20 Jun 2016 21:24
by Toalmar
Sakset fra en Detailbutikk:
Collinite Wax 845. Voksen ble opprinnelig laget til kraftselskaper for å beskytte mot elektriske branner og eksplosjoner.
Gir glans som en carnauba voks og beskyttelse som en lakkforsegler.
En utrolig slitesterk og billig wax.

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 20 Jun 2016 21:27
by tshansen
Takk, mener å huske vi hadde en slik liggende på jobb! Må undersøke litt [emoji106]

Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 14:06
by Toalmar
Etter litt tørke i bloggen kommer litt nå da jeg har fått unna litt idag
Begynte først med å demontere deksler rundt motoren får å komne til tennplugger og ventiler.
Image
Etter dette ble toppdekslene demontert så ventilklaringen kunne sjekkes
Image
Topp å gjøre med dertil egnet verktøy.
Sykkelen ble mer lettstartet
Sånn så de gamle pluggene ut
Image

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 14:14
by tshansen
Det ser jo sjokkerende lett ut å skru på selv =D> Spørs om jeg ikke blir å gjøre mye av jobben på bmw selv når garantien er ute :-k

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 14:46
by Bergen
Hei. Har aldri skrudd av topp dekslene på boxeren før, men regner med det er en kurant sak å sjekke ventilklaring og evt justere. Men ble litt nyskjerrig på det ene bildet :D
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut :-k

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 14:57
by Toalmar
Bergen wrote:Hei. Har aldri skrudd av topp dekslene på boxeren før, men regner med det er en kurant sak å sjekke ventilklaring og evt justere. Men ble litt nyskjerrig på det ene bildet :D
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut :-k
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 15:08
by Bergen
[quote="Toalmar"
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørre :D
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen :thumleft

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 15:12
by Toalmar
Bergen wrote:[quote="Toalmar"
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160723/68fb47575b232cacb7326b3e3e4b991b.jpg[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørre :D
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen :thumleft[/quote]
Hvis du ser nøye på den hvite og gule der du de har tall preget inn
15 på den hvite og 30 på den gule.
Har ikke GS911 for resetting nei


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 17:04
by Bergen
Ok. Min / max det da?

Re: Toalmar's Bike blogg

Posted: 23 Jul 2016 17:23
by Toalmar
Bergen wrote:Ok. Min / max det da?
Ble litt dårlig forklart i forrige innlegg. Den hvite som er på 0,15mm brukes på innsugsventilene, og den gule som er på 0,30mm brukes på eksosventilene. dette er den klaringen du må ha.

Re: Toalmar's Bike blogg - Verkstedtime bestilte

Posted: 27 Jul 2016 17:40
by Toalmar
Da omsider ble det bestilt verkstedtime. Tenkte jeg skulle få de med ordentlig peiling til å se litt på sykkelen da jeg har en ulyd/rasling i bakhjulsoppheng/fjæring ved kjøring over f.eks brostein (Nevnt tidligere i bloggen)
I tillegg så er det litt andre saker som de kan se på samtidig.