Toalmar, uten motorsykkel
Re: Toalmar's Bike blogg
Bør være et hett tips å ta en slik polytrol behandling før alle salg ihvertfall. Prima resultat
Re: Toalmar's Bike blogg
Skifte av olje på Final Drive
Gammel olje
Ny olje
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Toalmar's Bike blogg
Tok en runde med Collinite 845 på begge felgene også
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Toalmar's Bike blogg
For oss som ikke har peiling på hva collinite 845 gjør? [emoji848]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Toalmar's Bike blogg
Sakset fra en Detailbutikk:
Collinite Wax 845. Voksen ble opprinnelig laget til kraftselskaper for å beskytte mot elektriske branner og eksplosjoner.
Gir glans som en carnauba voks og beskyttelse som en lakkforsegler.
En utrolig slitesterk og billig wax.
Collinite Wax 845. Voksen ble opprinnelig laget til kraftselskaper for å beskytte mot elektriske branner og eksplosjoner.
Gir glans som en carnauba voks og beskyttelse som en lakkforsegler.
En utrolig slitesterk og billig wax.
Re: Toalmar's Bike blogg
Takk, mener å huske vi hadde en slik liggende på jobb! Må undersøke litt [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Toalmar's Bike blogg
Etter litt tørke i bloggen kommer litt nå da jeg har fått unna litt idag
Begynte først med å demontere deksler rundt motoren får å komne til tennplugger og ventiler.
Etter dette ble toppdekslene demontert så ventilklaringen kunne sjekkes
Topp å gjøre med dertil egnet verktøy.
Sykkelen ble mer lettstartet
Sånn så de gamle pluggene ut
Sent from my iPhone using Tapatalk
Begynte først med å demontere deksler rundt motoren får å komne til tennplugger og ventiler.
Etter dette ble toppdekslene demontert så ventilklaringen kunne sjekkes
Topp å gjøre med dertil egnet verktøy.
Sykkelen ble mer lettstartet
Sånn så de gamle pluggene ut
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Toalmar's Bike blogg
Det ser jo sjokkerende lett ut å skru på selv Spørs om jeg ikke blir å gjøre mye av jobben på bmw selv når garantien er ute
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Toalmar's Bike blogg
Hei. Har aldri skrudd av topp dekslene på boxeren før, men regner med det er en kurant sak å sjekke ventilklaring og evt justere. Men ble litt nyskjerrig på det ene bildet
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut
Re: Toalmar's Bike blogg
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring derBergen wrote:Hei. Har aldri skrudd av topp dekslene på boxeren før, men regner med det er en kurant sak å sjekke ventilklaring og evt justere. Men ble litt nyskjerrig på det ene bildet
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Toalmar's Bike blogg
[quote="Toalmar"
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørre
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørre
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen
Re: Toalmar's Bike blogg
Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørreBergen wrote:[quote="Toalmar"
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160723/68fb47575b232cacb7326b3e3e4b991b.jpg[/img]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen [/quote]
Hvis du ser nøye på den hvite og gule der du de har tall preget inn
15 på den hvite og 30 på den gule.
Har ikke GS911 for resetting nei
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Toalmar's Bike blogg
Ble litt dårlig forklart i forrige innlegg. Den hvite som er på 0,15mm brukes på innsugsventilene, og den gule som er på 0,30mm brukes på eksosventilene. dette er den klaringen du må ha.Bergen wrote:Ok. Min / max det da?
Re: Toalmar's Bike blogg - Verkstedtime bestilte
Da omsider ble det bestilt verkstedtime. Tenkte jeg skulle få de med ordentlig peiling til å se litt på sykkelen da jeg har en ulyd/rasling i bakhjulsoppheng/fjæring ved kjøring over f.eks brostein (Nevnt tidligere i bloggen)
I tillegg så er det litt andre saker som de kan se på samtidig.
I tillegg så er det litt andre saker som de kan se på samtidig.