MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 21 okt 2018 07:04

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 92 innlegg ]  Gå til side Forrige 13 4 5 6 7 Neste
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 20 jun 2016 17:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 26 jun 2009 15:11
Innlegg: 1388
MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Bør være et hett tips å ta en slik polytrol behandling før alle salg ihvertfall. Prima resultat :thumleft


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 20 jun 2016 20:05 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Bilde
Skifte av olje på Final Drive
Bilde
Gammel olje
Bilde
Ny olje


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 20 jun 2016 20:07 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Bilde
Tok en runde med Collinite 845 på begge felgene også


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 20 jun 2016 21:15 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17308
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
For oss som ikke har peiling på hva collinite 845 gjør?

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 20 jun 2016 21:24 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Sakset fra en Detailbutikk:
Collinite Wax 845. Voksen ble opprinnelig laget til kraftselskaper for å beskytte mot elektriske branner og eksplosjoner.
Gir glans som en carnauba voks og beskyttelse som en lakkforsegler.
En utrolig slitesterk og billig wax.


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 20 jun 2016 21:27 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17308
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Takk, mener å huske vi hadde en slik liggende på jobb! Må undersøke litt

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
 Innleggsemne: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 14:06 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Etter litt tørke i bloggen kommer litt nå da jeg har fått unna litt idag
Begynte først med å demontere deksler rundt motoren får å komne til tennplugger og ventiler.
Bilde
Etter dette ble toppdekslene demontert så ventilklaringen kunne sjekkes
Bilde
Topp å gjøre med dertil egnet verktøy.
Sykkelen ble mer lettstartet
Sånn så de gamle pluggene ut
Bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 14:14 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17308
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Det ser jo sjokkerende lett ut å skru på selv =D> Spørs om jeg ikke blir å gjøre mye av jobben på bmw selv når garantien er ute :-k

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 14:46 
Hei. Har aldri skrudd av topp dekslene på boxeren før, men regner med det er en kurant sak å sjekke ventilklaring og evt justere. Men ble litt nyskjerrig på det ene bildet :D
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut :-k


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 14:57 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Bergen skrev:
Hei. Har aldri skrudd av topp dekslene på boxeren før, men regner med det er en kurant sak å sjekke ventilklaring og evt justere. Men ble litt nyskjerrig på det ene bildet :D
Hva er de gule og hvite "strip" som stikker ut :-k


De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 15:08 
[quote="Toalmar"
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]
Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørre :D
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen :thumleft


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 15:12 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Bergen skrev:
[quote="Toalmar"
De hvite og gule sakene er bladsøker med riktig tykkelse for innsug- og eksosventil. For å sjekke / justere ventilklaring. Nå skal det sies at det ikke er bare å justere som på en bil, man må faktisk bytte noen saker for å justere. Fikk i hvert fall sjekket så jeg vet jeg har klaring der
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160723/68fb47575b232cacb7326b3e3e4b991b.jpg[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Se der ja. Var det jeg trodde, men måtte spørre :D
Vet du hva som er min/max klaring? Og bruker du gs911 til å resette intervall?
Min 2010 GSA er på service nå, og jeg blir nok å ta verkstedservice noen år til selv om garanti i praksis ikke er gjeldende lengre. BMW er "rause"med garanti er min erfaring dersom service er fulgt opp på merkeverksted.
Ser du er nøye på oljevolum på kardangen :thumleft[/quote]
Hvis du ser nøye på den hvite og gule der du de har tall preget inn
15 på den hvite og 30 på den gule.
Har ikke GS911 for resetting nei


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 17:04 
Ok. Min / max det da?


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Toalmar's Bike blogg
Legg innLagt inn: 23 jul 2016 17:23 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Bergen skrev:
Ok. Min / max det da?

Ble litt dårlig forklart i forrige innlegg. Den hvite som er på 0,15mm brukes på innsugsventilene, og den gule som er på 0,30mm brukes på eksosventilene. dette er den klaringen du må ha.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jul 2016 17:40 
Offline

Registrert: 26 jul 2013 08:40
Innlegg: 175
Da omsider ble det bestilt verkstedtime. Tenkte jeg skulle få de med ordentlig peiling til å se litt på sykkelen da jeg har en ulyd/rasling i bakhjulsoppheng/fjæring ved kjøring over f.eks brostein (Nevnt tidligere i bloggen)
I tillegg så er det litt andre saker som de kan se på samtidig.


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 92 innlegg ]  Gå til side Forrige 13 4 5 6 7 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
cron
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner