MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 20 jan 2019 23:32

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 828 innlegg ]  Gå til side Forrige 152 53 54 55 56
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 04 nov 2018 17:42 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Hadde dere ikke flere cm snø for ikke så lenge siden? Ser det er meldt opp mot 15 grader på vestlandet de neste dagene, så det er veldig fristende å ta seg noen turer inn på bana å kjøre litt... selv om jeg har "vinterstengt" garasjen :lol:

2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 04 nov 2018 18:51 
Brukeravatar

MC: Yamaha MT09 Tracer -16mod. + Honda NX650 Dominator -89mod.
tshansen skrev:
Hadde dere ikke flere cm snø for ikke så lenge siden? Ser det er meldt opp mot 15 grader på vestlandet de neste dagene, så det er veldig fristende å ta seg noen turer inn på bana å kjøre litt... selv om jeg har "vinterstengt" garasjen :lol:

Joa, stemmer det mr. hansen :) Er nok grunnet litt snø, kuldegrader og regn at grusveiene på skauen har blitt litt dårlige. Og de blir nok ikke noe bedre framover, for de får nok ikke tørket opp nå.

Men 15 grader (!!) der vest, da kan du jo kalle det sesong-start ;-) \:D/

Toppen

Legg innLagt inn: 23 nov 2018 18:03 
Brukeravatar

MC: Yamaha MT09 Tracer -16mod. + Honda NX650 Dominator -89mod.
Dominator-turen fra forrige innlegg 4.november ble nok årets siste tur er jeg redd.. :-k
For med 10-12 kuldegrader de 2 siste dagene og snart desember, så trur jeg nok det blir "garasjetid" på begge tohjulingene en stund framover nå #-o

Men ellers så blir jo faktisk Hondan veteran om 5-6 uker den, da den er førtegangsregistrert i 1989 :D
Jeg har derfor undersøkt litt angående veteranforsikring. Har bare hatt ansvar på denne de siste årene, da det ikke er store verdien å snakke om. Og har jo da bare kostet meg ca 2500,- i året inkl. "årsavgiften". Med 500,- i forsikring regnet jeg derfor med at det ikke var stort å spare på det.
MEN prisnedgangen på "årsavgiften" på 1500 spenn er det jo verdt og ta med seg (486,- for veteran). :D Og med enda en hundrelapp billigere på forsikringen også (ansvar), så blir det totalt 886,- i året. :thumleft Tipper jeg går for bare Ansvar denne gangen også, hvis jeg ikke bestemmer meg for å "slå på stortromma" og gå for brann/tyveri for 300,- ekstra i året da. (delkasko 700,-) ;-) Blir som veteran en maks kjørelengde på 500mil, men det klarer seg lenge på "gammeln" 8)

"Veteranen" min på årets første tur :
Bilde20180402_154848 by biker7, on Flickr

Julegave til Tracern blir ny bunnpanne og pakning (se tidligere innlegg ang. lekkasje/hull). Delene ligger klare for henting hos MC-Huset Nydal.
Med litt rabatt ble det 3000,- for dette. Men blir nok ikke noe montering/rep. før varmegradene kommer tilbake utpå nyåret engang.
Har også en "Kina-Skidplate" liggende som monteres da. :)

Og sånn går no dagan ;-)

God helg, folkens !! :D

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 828 innlegg ]  Gå til side Forrige 152 53 54 55 56

Alle klokkeslett er UTC+01:00