Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 3, Stelvio)

Post by tshansen »

Jeg må sette meg ned når jeg har bedre tid...slike referat skal ikke skumleses :thumleft Takk for ny smakebit.. gleder meg til å lese når jeg finner litt roen :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 4, Nordover)

Post by biker7 »

Det er onsdag 18.juli, og nå 10. dagen vår på tur.
Rundt klokka 10 er vi som vanlig pakket og klare for avreise.
Litt vemodig egentlig, da vi vet at turen nordover vekk fra «fjell-strøka» starter i dag. :-k

Fra Nauders kjører vi først litt mindre veier, og ungår østerriske motorveier. Kommer etterhvert til Fernpass. Sikkert et ålreit pass å kjøre hvis lite trafikk, men slik er det desverre ikke i dag.. Blir stort sett køkjøring i «jogge-fart» over her. [-(
Ved Fussen på tysk side går plutselig veien over til å bli A7 (Autobahn), og det er nå faktisk en liten befrielse å kunne gasse litt skikkelig en stund mens fartsgrensa er «fri fart». \:D/ Men kjøring noe særlig over 130-140 blir fort slitsomt bak en liten vindskjerm på Tracern, så tempoet senkes litt etterhvert. Men kan allikevel konstantere at Tracern gjør 210 gps-km/t med oppakning ;-) ( 225km/t på speedometer)

De neste timene tilbringes på Autobahn, mens gradestokken etterhvert nærmer seg 30 grader. :smt004
En del veiarbeid og innsnevringer av veien, men vi slipper gudskjelov full stopp i varmen og det går forholdsvis greit. Blir en stopp ca hver time i jakt på skygge og litt væskepåfyll.

Etter ca 33 varme mil på A7, svinger vi av og starter jakten på overnatting. Har sett oss ut en liten by som heter Arnstein, og finner et par gasthaus/hotell på GPS,n. Prøver disse plassene, men uten hell. Et har «ruhetag» (fri/stengt), mens et annet er fullt.. Og det er varmt !! :shock: Byner å bli litt misfornøyde og slitne, men kan jo ikke gi opp. Finner et «Brauerei Gasthof» på GPS,n litt unna, og satser på dette.
Litt senere ankommer vi Werneck og finner «Brauereigasthof Werneck».

Image20180718_212304 by biker7, on Flickr


Og jammen har de ledig rom. :D
Men blir en MEGET omstendig innsjekking i 30 varmegrader og varme mc-klær, som tar minst en halvtime.
Her er det virkelig rom for forbedringer ! [-X
Får til slutt utdelt rom, og kan ta en etterlengtet avkjølende dusj. Men er nå faktisk så sliten og lei, at jeg trykker «Hjem» på GPS,n og vurderer avreise utpå natta. Varmen har nok blitt litt mye for meg denne dagen.. :(
«Brauereigasthof Werneck» er nok en fin plass og har sikkert masse deilig øl, men blir bare middag og et par øl før jeg trekker meg tilbake etter dagens strabaser. Men jeg tar meg en liten spasertur i litt bedre temperatur før jeg legger meg, og får klarnet hodet litt. «Får vel prøve noen dager til», tenker jeg før jeg sovner inn på rommet. 8)


Tracern parkert bak bryggeriet:
Image20180718_211829 by biker7, on Flickr

Image20180718_211754 by biker7, on Flickr

Image20180718_211713 by biker7, on Flickr






Våkner torsdag morgen i bedre humør og form. :D
Vet at dagens planlagte etappe ikke er så veldig lang (ca 25mil), da vi har tenkt oss til Lauenførde og Biker-hotellet Villa Løwenherz. Etter en bedre frokost på «Bryggeriet» saler vi opp. Blir et par times-etapper på Autobahn, før vi svinger av og får med oss litt artige, svingete småveier på landsbygda.

Kommer til Lauenførde ganske tidlig på dagen, og Villa Løwenherz har faktisk ledig rom til oss. \:D/
Dette er faktisk 4. gang vi besøker denne trivlige plassen. Anbefaler andre å ta en tur hit hvis i nærheten. :thumleft

Image20180720_090635 by biker7, on Flickr


Vi hadde rommet i "tårnet" til venstre i 3.etage :) :
Image20180719_180853 by biker7, on Flickr

Etter innsjekk tar jeg en liten kjøretur i nærområdet. For det er jo fortsatt tidlig på dag, og jeg er vel muligens litt rastløs av meg. ;-)
"BMW-Bjørn" derimot holder fortet, og "chillern" med en Weissbier i hagen på Villa Løwenherz. 8)

Finner noen svingete småveier, før jeg etter noen mil returnerer til Lauenførde. Resten av dagen/kvelden tilbringes på Villa Løwenherz med litt titting på sykler, godt drikke, og den gode middags-buffeten plassen tilbyr. :D


Image20180720_083345 by biker7, on Flickr

Image20180720_093430 by biker7, on Flickr


Bardisken på Villa Løwenhwerz:
Image20180720_091020 by biker7, on Flickr


Og Grue MC-Klubb har fått markert seg litt igjen ;-) :
Image20180720_091043 by biker7, on Flickr


I morgen er det fredag, og ferden nordover fortsetter. 8)



(Fortsettelse følger)
Last edited by biker7 on 27 Jul 2018 22:34, edited 7 times in total.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 4, Nordover)

Post by Leffy »

Herlig referat med masse bilder. Digg :thumleft :D
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by biker7 »

Litt utpå fredags-morrann forlater vi Villa Løwenherz, etter nok et hyggelig besøk. :D
Kjører først litt mindre motorveier, så en stubb på A7, og deretter mindre veier litt lengre øst.
Tar en liten stopp på en bensinstasjon i nærheten av Salzgitter, og får DEN kaffekoppen ! :shock:

Image20180720_120922 by biker7, on Flickr

Kunne nok med fordel valgt «kleine» istedet for «grosse»,
for her snakker vi minst en halvliter kaffe ! :lol:



Etterhvert kommer vi til Oldenburg, som blir siste overnattingsplass i Tyskland.
Finner igjen samme hotell vi har brukt et par ganger på tidligere turer , og de har faktisk 2 ledige rom til oss. =D>
Den eldre, koselige dama der kjenner oss faktisk igjen fra 4 år siden. Artig. :D

Image20180720_190409 by biker7, on Flickr






På lørdag er vi på hjul klokka 9, litt tidligere enn vanlig. Siste snaue 4mil på tysk jord blir unnagjort, og vi kommer til ferjekaia ved Puttgarden.

Image20180721_094844 by biker7, on Flickr


Grue MCK får markert seg litt her også ;-) :
Image20180721_095515 by biker7, on Flickr


Blir ikke lange ventetiden før vi blir vinket ombord, og vi forlater Tyskland for denne gang.


På ferja Puttgarden-Rødbyhavn:
Image20180721_102346 by biker7, on Flickr


Når vi kjører i land i Danmark, blir vi faktisk stoppet i passkontroll. :o
Men slik er det vel når man er skummel Biker. :lol:

Så blir det effektiv men litt kjedelig motorvei igjennom Danmark til Øresundbrua.
Er jævlig kø ved betalingen på svensk side av brua, og det tar nok 40-50 minutter før vi er igjennom bommen. [-(
Og det blir nok noen banneord og frustrasjon inni hjelmen min her også, på nok en ganske varm dag. :redface :lol:

Vi freser oppover fra Malmø, og har egentlig ingen plan om hvor langt vi skal i dag.
Men ca ved Varberg begynner vi å bli fornøyde, og satser på overnatting i Kungsbacka.

Når vi nærmer oss hotellet vi har lagt inn på GPS,n skjer det ting. :o
Veien er sperret rett ved innkjøringen til hotellet, og det er full action med polti, sykebiler, brannbil etc. Vi får snudd, og finner en annen vei inn til hotellet. Snakker med noen folk utenfor, og det har visst vært en kollisjon mellom bil og mc. :shock: En kar på en SM-/Cross-sykkel har bedrevet villmannskjøring og tøffet seg litt for «flickorna», før han endte opp på panseret på en bil.. :roll: Uvisst håssen det gikk med karen, men han hadde ihverfall skreket når han ble tatt hånd om av ambulanse-folka. Så muligens et godt tegn.

Går inn på hotellet og spør etter rom. Nja.., de har visst igjen et rom eller to med dobbeltseng til den nette sum av 2800 kroner (!!!). Ellers er alt fullt, og det er det visst på de fleste steder i området rundt Gøteborg får vi beskjed om. Konsert med Guns,n Roses på Ullevi denne lørdagskvelden er grunnen. Flaks lissom.. :-k Men 2 karer i ei dobbeltseng for nesten 3 tusen spenn er ikke aktuelt, så vi bestemmer oss for å fortsette nordover.


Etter litt vurdering blir Uddevalla vår neste destinasjon.
Ca kokka 19.30 ruller vi inn på Hotell Skøna Rum i Udevalla. Også dette en ålreit plass vi har brukt før.

Image20180722_091637 by biker7, on Flickr

Karen i resepsjonen er så grei at vi får to enkeltrom til samme pris som et dobbeltrom. :D
Og det til godt under halve prisen sammelignet med tilbudet vi fikk i Kungsbacka =D>
Årner seg for snille gutter vettu :D

Blir en litt sein burger-middag på en restaurant/uteplass i sentrum, men vi blir ikke så lenge på denne plassen.
Sier bare lørdagskveld og høylydte, fulle svenske ungdommer i hopetall... :smt030

Vi går tilbake til hotellet, og det blir en «Nightcap» før senga kaller.





Søndag er det bare sjarmøretappen hjem som gjenstår. Kommer oss avgårde etter en meget bra frokost på hotellet.
Turens beste uten tvil. :thumleft

Etter noen dagers kjedelig motorveikjøring, velger vi i dag litt småveier hjemover.
Kjører opp til Dals Ed og tar vestsiden av sjøen Stora Le. Jævli artig veistubb, med splitter ny asfalt. :thumleft

Image20180722_112426 by biker7, on Flickr



Og plutselig er vi på norsk jord igjen etter 2 uker utenlands.
Kommer inn på vei21 ved Fossby, og følger denne kjente, kjære veien via Ørje til Skotterud.

Vi tar en avslutningsmiddag i form av speketallerken på Eda/svenskegrensen, og mimrer litt over turen vår. :)

Image20180722_145837 by biker7, on Flickr




En times tid senere svinger jeg inn på tunet hjemme, og eventyret er over for denne gang. :D


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Totalt sett ble dette en fin ferietur på mange artige veier. (og noen ikke fullt så artige..)
Tilbakelagt distanse på 14 dager ble 430mil. Ingen uhell, og syklene våre fungerte knirkefritt.

(Jeg skal etterhvert prøve og få skrevet en liten oppsummering av både positive og negative erfaringer på denne turen)
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by Palma »

Sabla artig lesning Biker7.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by hakhap »

Tusen takk for at du deler :)

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by Tommas »

Takker så mye for turen :thumleft :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by biker7 »

Palma wrote:Sabla artig lesning Biker7.
hakhap wrote:Tusen takk for at du deler :)
Tommas wrote:Takker så mye for turen :thumleft :D
Takker så meget, og ingen årsak :D :redface
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by Kant1 »

Takk for deling, takk for turen.
Aldeles storveies at du er en av dem som tar ansvar, når jeg måtte tilbringe sommeren i jobbbemodus =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 Del 5, Hjemover)

Post by biker7 »

Kant1 wrote:Takk for deling, takk for turen.
Aldeles storveies at du er en av dem som tar ansvar, når jeg måtte tilbringe sommeren i jobbbemodus =D>
You're welcome :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018, Oppsummering )

Post by biker7 »

OPPSUMMERING


I løpet av «Alpetur 2018» ble det jo noen erfaringer, både på godt og litt vondt. :D

Slike turer er jo balsam for sjela mens man koser seg på herlige veier i diverse alpepass og flotte fjellområder. Ihvertfall hvis man er heldig med været. :thumleft



Men Tyskland er jo et ganske stort land, og det må derfor kjøres over 100 mil før man kommer til «rosinen i pølsa». Klart man kan «pine» seg igjennom på Autobahn i løpet av 2 dager/1 overnatting, men synes for egen del at dette kanskje er i meste laget. Ihvertfall på Tracern. Har tidligere brukt litt mere kapabelt redskap på Autobahn i form av både ZX12R og ZX9R, og disse var nok vesentlig bedre egnet til formålet. Men i alle tilfeller blir Autobahn bare et nødvendig onde i mine øyne. Men skulle jeg velge meg en sykkel av de jeg har hatt som passer greit både på Autobahn og i svingete alpepass, så trur jeg faktisk at jeg setter en knapp på ZX9R,n. Rask og ganske komfortabel på Autobahn, og morsom og lett å håndtere i alpepassene (ca 180 kg tørr). :thumleft ZX12R var litt tung i de krappeste svingene, men selvfølgelig en jævel på Autobahn. :twisted:

Så er det jo selvfølgelig en mulighet å bruke litt lengre tid gjennom Tykland, noe vi delvis gjorde. Men da går det jo enda lengre tid før man kommer ned til «smørøyet». Og de alternative «halvstore» veiene i Tykland man da eventuelt må kjøre for å få tilbakelagt litt distanse, er ikke akkurat så veldig små, spennende og svingete. :-k Finnes jo selvfølgelig små, artige veier her også, men man oppsøker jo ikke disse i rent «transport-øyemed», da det går litt for lang tid.

Når man så er ferdig med fine dager og kjøring nedi alpe-strøka, så tar man fatt på den lange veien hjemover. Først opp igjennom Tyskland igjen, og evt. slik vi gjorde, gjennom Danmark og Sverige. Vi snakker da minst 190mil transport på hjemturen for vår del. Så jammen går det bort mye tid og mange mil i transport altså. :roll: Vi var borte i 14 dager, og av disse så oppholdt vi oss da 5-6 dager i alpestrøka. Altså mesteparten av turen kan kalles transport. Missforstå meg rett, mye kos med billig mat, øl og andre opplevelser i løpet av disse 8-9 dagene også. :D
Men i bunn og grunn transportdager. Når det gjelder mil, så ble ca 140 mil tilbragt i alpestrøk av totalt 430 mil. Altså kan 290 mil kalles transport.

Man kan jo selvfølgelig ta ferje delvis hjemover også, både fra Kiel og Danmark. Men tidsmessig er det jo ikke mye å spare. Blir jo også litt mindre antall mil på denne måten (ref. Kielferja), men dreier seg da eventuelt bare om en dags kjørings lengde som da må tilbringes på ei ferje i stedet.

Så mitt poeng er altså at jeg synes det er litt langt å komme seg til «fjellstrøka» sør for Tyskland.
Og spesielt hvis man bare har et par ukers tid til rådighet.
MEN har det jævli ålreit mens man er der da. \:D/




Jeg kan også si litt om turister og trafikk. Virker som det blir mere og mere folk nedover.. Kan jo selvfølgelig skylde oss selv litt når vi reiser i kanskje den verste turist-tiden, men ikke alltid man har mulighet til ferie-avvikling tidligere eller senere. Men vi har vært på slike turer på ca samme tidspunkt tidligere, og det har ikke vært så mye trafikk tidligere år. Blir vel kanskje slik med en verden i stadig utvikling. :-k

En god del trafikk på Autobahn, men dette gikk igrunn overraskende bra. :)
Litt tregt innimellom grunnet veiarbeid, men vi slapp lange køer og total stopp. Noe som var helt greit i varmen. På litt mindre veier i Tyskland var det ofte mye trafikk, spesielt ved tettstedene/byene man kom i nærheten av. Kombinasjonen litt kjedelige veier, masse lyskryss, køkjøring og varme er ikke så gøy på motorsykkel.. :roll:

I nesten alle pass/fjellveier jeg kjørte så synes jeg faktisk det var overraskende lite trafikk. :D Helt topp med andre ord. :thumleft
Men nedi dalene i «fjellstrøka» er mitt inntrykk litt anderledes. Ofte masse biltrafikk (mange av de turister), lastebiler etc. i begge kjøreretninger. Og så har vi disse bilturistene som skal ligge 20-30 (-40!) km/t under fartgrensa da. [-( Vil påstå at disse er hovedgrunnen til den trege trafikken her. Greit nok å være på ferietur og titte litt på naturen og omgivelsene. MEN det må da for SVARTE gå ann å titte litt i speilet også innimellom da, og svinge til siden for å slippe forbi køen !! :evil: Men neida, de mener tydeligvis det går helt fint med minst 20-30 kjøretøy i kø bak seg, mens man koser seg i «slowmotion» og bare tenker på seg selv. [-X Skjerp dere !! :evil:
Ble i slike situasjoner produsert noen gloser inni hjelmen på en overopphetet motorsyklist kan man si. ;-)





Når det gjelder overnatting, så var det en liten gjenganger at det var litt vanskelig å få rom for natten. Skyldes sikkert delvis at det har blitt mere turisme. Men her kan vi nok sikkert skylde oss selv litt også, da vi satset på overnatting «rett på døra».. Er nok online-bestilling som gjelder i dag, og vil tro det hadde gjort det litt lettere. Enten bestille dagen før eller litt tidlig på avreisedag. Må nok vurdere dette ved eventuelt senere turer i disse områdene. :-k




Vi var vel egentlig heldige med været på denne turen. Stort sett fint kjørevær nedover Tyskland og i alpene. Men det var til tider mere enn varmt nok nedi dalstrøka, spesielt bak tidligere nevnte kø-turister. Og i perioder på vei hjem nordover var det egentlig litt for varmt for en kar som ikke tåler alt for mye varme. :roll: Dette gikk nok litt utover humøret noen ganger, men ikke verre enn at turen totalt sett var verdt det. :)




Var mye herlig kjøring i fjella nedi sør. :D Men ble vel igrunn litt overrasket over den dårlige asfalt-kvaliteten en del plasser. Er nok på tide med oppgraderinger over en del pass.
Kjøremessig må jeg nok si at Grossglockner var i en klasse for seg selv, både når det gjelder asfalt og passe krappe svinger til skikkelig tohjuls-kos. :twisted: Verdt de euroene som må betales. Flott kjøremessig er også deler av Giovo- og Stelvio-passset. Men de bratteste, krappeste hårnålene er vel ikke akkurat det helt store rent kjøremessig. Men allikevel veldig artig å kunne «krysse av på lista» disse utrolige konstruksjone både i Østerrike, Slovenia, Italia og litt i Sveits. :thumleft




Syklene våre fungerte knirkefritt hele turen. :D
Eneste jeg gjorde med Tracern var å smøre kjedet 4-5 ganger. BMW-Bjørn slapp til og med dette (ref kardang). ;-)
Men må vel kunne si at Tracern ikke akkurat er den helt ultimate motorvei-raceren. Den første tiden nedover Autobahn var faktisk ganske slitsom, spesielt for skulderpartiet. Men jeg gjorde nok kanskje en liten tabbe ved å glemme og sette på en litt høyere vindskjerm før avreise. :-k
Litt høyere «Puig Sport» ville nok hjulpet litt. Men fikk justert den lille skjermen min fra laveste til høyeste posisjon, og det hjalp en del. Sittekomfort/sete har jeg jo skrevet litt om i tidligere innlegg.
Kjørte første del av turen med setet i laveste posisjon, men har vel nå desverre funnet ut at dette heller ikke hjelper så veldig mye i lengden. :-k Fikk heller litt vondere i ryggen på de lengste etappene pga. forandret sittestilling. Så setet ble flyttet tilbake til høyeste posisjon når vi nærmet oss «fjellstrøka» .

I litt lavere hastigheter, mere aktiv kjøring, og pass-kjøring fungerte Tracern veldig bra. :thumleft
Hadde det vesentlig artigere nå enn sist jeg befant meg nedi slike områder, da på en 40-50 kilo tyngre ZX12R.





Så, blir det alpetur neste år? :-k

Kan vel med temmelig stor sikkerhet si at svaret er nei.
Har hatt en fin tur totalt sett, men er nå mettet for en stund.
Satser nok da heller på tur langs litt mindre trafikkerte vestlandsveier, eventuelt nordover.
For jammen kan det være fint her i Norge også. :D



Blir det alpetur om 2 år da?

Usikker.. :-k
'Følelsen nå er vel at det er litt langt ned til «fjellstrøka».
Hvis man kunne «viske ut» Tyskland fra kartet, så hadde nok situasjonen vært en annen.

Men nå har jo følelser og lyst en tendens til å brått kunne forandre seg, så plutselig er tonen en helt annen. ;-)
Og ellers så finns det jo fly og sykler til leie feks. nederst i Tyskland, så dette er jo også en mulighet man kan ha i bakhodet. :-k :)



Time will show. 8)


Image2018-jul-17-1-1330-1400-IMG_3548 by biker7, on Flickr
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 , Oppsummering)

Post by tshansen »

For en tur, for et referat og fantastiske bilder =D> =D> Rett og slett herlig lesning. Håper du legger hele referatet inn i en tråd i referat biten, så jeg kan lese det igjen i sin helhet senere. Dette var virkelig snop.... Takk for turen :thumleft \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 , Oppsummering)

Post by DrGreve »

Takk for en hyggelig stund fremfor pc og bruke litt av kvelden til å lese om turen. Hundre ganger bedre enn å se på tv :thumleft
User avatar
Pål
Posts: 100
Joined: 11 Jun 2011 01:07
MC: BMW G310 GS "18
Location: Stavanger

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 , Oppsummering)

Post by Pål »

DrGreve wrote:Hundre ganger bedre enn å se på tv :thumleft
Hiver meg på her og sier meg 100% enig med DrGreve her :thumleft :D mye inspirasjon og glede av å lese dette =D>
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Alpetur 2018 , Oppsummering)

Post by biker7 »

tshansen wrote:For en tur, for et referat og fantastiske bilder =D> =D> Rett og slett herlig lesning. Håper du legger hele referatet inn i en tråd i referat biten, så jeg kan lese det igjen i sin helhet senere. Dette var virkelig snop.... Takk for turen :thumleft \:D/
Takker igjen :D

Og ordre utført, altså hele referatet er nå kopiert og sammenslått i "Tur og reisereferater" . ;-)
Last edited by biker7 on 30 Jul 2018 17:37, edited 1 time in total.
Post Reply