Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)
Last edited by biker7 on 12 Aug 2017 20:45, edited 1 time in total.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)
Med Tracern på "pause", så får Dominatorn luftet seg litt
Ble en liten kveldstur i kveld før regnet kommer
Både litt grus, sti og asfalt ble det.
Men merker at den ikke er noen "R-sykkel" akkurat på asfalten, så best på grusen ja
Bildet er tatt ved Namnsjøen :
20170812_193824 by jan håvard Krav, on Flickr
Ble en liten kveldstur i kveld før regnet kommer
Både litt grus, sti og asfalt ble det.
Men merker at den ikke er noen "R-sykkel" akkurat på asfalten, så best på grusen ja
Bildet er tatt ved Namnsjøen :
20170812_193824 by jan håvard Krav, on Flickr
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern på "pause", Dominatorn i tjeneste)
Ble en liten runde på Hondan i dag også, bla.oppom den noe avsidesliggende plassen Gravberget langt nord på Finnskogen
Tok en stopp ved den litt spesielle Gravberget kirke:
20170813_131322 by jan håvard Krav, on Flickr
Tok en stopp ved den litt spesielle Gravberget kirke:
20170813_131322 by jan håvard Krav, on Flickr
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nytt bakdekk)
Da er Tracern "nyskodd" med nytt bakdekk
Ble litt "elle, melle" om hva jeg skulle sette på nå, for har kjøpt både et Michelin Pilot Road 3 og et Pilot Power 2CT.
Men prøver det mest sportslige av de to først, Pilot Power 2CT
Dette er litt V-formet i forhold til Pilot Road som er mere U-formet.
20170818_184521 (1) by jan håvard Krav, on Flickr
Ble litt "elle, melle" om hva jeg skulle sette på nå, for har kjøpt både et Michelin Pilot Road 3 og et Pilot Power 2CT.
Men prøver det mest sportslige av de to først, Pilot Power 2CT
Dette er litt V-formet i forhold til Pilot Road som er mere U-formet.
20170818_184521 (1) by jan håvard Krav, on Flickr
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nytt bakdekk)
Du må ha begge på felg og med luft i for å kunne sammenligne profilen.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nytt bakdekk)
Pilot Power 2CT sitter jo på felgen da, og Pilot Road 3 er testet tidligereole m. wrote:Du må ha begge på felg og med luft i for å kunne sammenligne profilen.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nytt bakdekk)
Ble bortimot en "Mjøsa Rundt" i dag
Kjørte en del småveier opp til Moelv, deretter oppom Snertingdal, Gjøvik, Eidsvoll, Nord-Odal og hjem.
Bilde er tatt litt vest for Byflaten, med utsikt mot Mjøsa og Brumunddal:
20170820_135247 by jan håvard Krav, on Flickr
Og det nye bakdekket fungerte utmerket
Dagens tur var også en liten test av Sargent-setet, da dette var den første litt lengre turen.
Og hva kan man si.. Ikke helt overbevist akkurat, da man etter en dagstur på 35mil fikk mere smerter "der bak" enn med orginalsetet..
Bynte faktisk å kjenne det etter bare 15-20mil, mens med orginalsetet går det helt greit ihvertfall 25-30mil..
Jævla synd da man har investert i et sete til over 3300,- og det ikke ser ut til å hjelpe i det hele tatt.. Sikkert ikke helt umulig at man må venne seg litt til dette setet og det må "kjøres inn" en stund, men for å være helt ærlig har jeg ikke trua..Og mistenker at orginalsetet kan bli montert igjen.. Så ikke helt umulig at det blir et Sargent-sete til Tracer til salgs etterhvert, til en grei pris
Litt synd at dette ikke hjalp, da jeg ellers er superfornøyd med denne sykkelen. Men finner jeg ingen annen løsning, så får jeg heller tåle litt "ræv-smerter" i bytte mot all morroa Tracern gir meg
Kjørte en del småveier opp til Moelv, deretter oppom Snertingdal, Gjøvik, Eidsvoll, Nord-Odal og hjem.
Bilde er tatt litt vest for Byflaten, med utsikt mot Mjøsa og Brumunddal:
20170820_135247 by jan håvard Krav, on Flickr
Og det nye bakdekket fungerte utmerket
Dagens tur var også en liten test av Sargent-setet, da dette var den første litt lengre turen.
Og hva kan man si.. Ikke helt overbevist akkurat, da man etter en dagstur på 35mil fikk mere smerter "der bak" enn med orginalsetet..
Bynte faktisk å kjenne det etter bare 15-20mil, mens med orginalsetet går det helt greit ihvertfall 25-30mil..
Jævla synd da man har investert i et sete til over 3300,- og det ikke ser ut til å hjelpe i det hele tatt.. Sikkert ikke helt umulig at man må venne seg litt til dette setet og det må "kjøres inn" en stund, men for å være helt ærlig har jeg ikke trua..Og mistenker at orginalsetet kan bli montert igjen.. Så ikke helt umulig at det blir et Sargent-sete til Tracer til salgs etterhvert, til en grei pris
Litt synd at dette ikke hjalp, da jeg ellers er superfornøyd med denne sykkelen. Men finner jeg ingen annen løsning, så får jeg heller tåle litt "ræv-smerter" i bytte mot all morroa Tracern gir meg
- Tekumseh
- Posts: 2072
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Nytt bakdekk)
Kjedelig når det blir sånn! Får håpe du får solgt setet og ikke taper for mye på det
Blir litt som Laminar-lip'en jeg kjøpte til Triumph'en for å få mindre vind på meg og evt mindre turbulens.. Det hørtes ut som torden med den skjermen - like stor suksess som touringsete med gel og risers for bedre sittekomfort.. Slår meg noen ganger at ting kanskje er best (og mest gjennomtenkt) som de er..
Blir litt som Laminar-lip'en jeg kjøpte til Triumph'en for å få mindre vind på meg og evt mindre turbulens.. Det hørtes ut som torden med den skjermen - like stor suksess som touringsete med gel og risers for bedre sittekomfort.. Slår meg noen ganger at ting kanskje er best (og mest gjennomtenkt) som de er..
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten hils på Grustur-gjengen)
Det er lite oppdateringer enda fra "Grustur i Øst", men jeg kan melde om at jeg trur gjengen koser seg
Jeg og en annen biker tok en tur i grensetraktene på Finnskogen i dag, med innlagt middags-stopp på Värdshuset Tvällen. Visste at Grustur-gjengen skulle innom der, men trodde muligens vi var litt etter de i løypa. Men jaggu klarte vi å treffe på dem
Ble en liten prat med en del av dem, både nye og gamle forum-fjes. Artig å hilse på "Live" . Og det så ut som gjengen storkoste seg på skauen i det flotte været Telte ca 20 sykler
Etter en hyggelig prat med grus-gjengen, ble det god elgburger til middag på dette vertshuset langt inni skauen.
Ble en fin 25mils mc-tur i flott vær
"Grus-spruterne" på tur (Min eldgamle Honda helt bakerst i bilde ) :
20170826_152703 by jan håvard Krav, on Flickr
(P.S. Som dere ser på bildet over er dette "Det Store Toppboks-Treffet" )
Mat-reservene (villsvinn) på Värdshuset Tvällen :
20170826_164655 by jan håvard Krav, on Flickr
Jeg og en annen biker tok en tur i grensetraktene på Finnskogen i dag, med innlagt middags-stopp på Värdshuset Tvällen. Visste at Grustur-gjengen skulle innom der, men trodde muligens vi var litt etter de i løypa. Men jaggu klarte vi å treffe på dem
Ble en liten prat med en del av dem, både nye og gamle forum-fjes. Artig å hilse på "Live" . Og det så ut som gjengen storkoste seg på skauen i det flotte været Telte ca 20 sykler
Etter en hyggelig prat med grus-gjengen, ble det god elgburger til middag på dette vertshuset langt inni skauen.
Ble en fin 25mils mc-tur i flott vær
"Grus-spruterne" på tur (Min eldgamle Honda helt bakerst i bilde ) :
20170826_152703 by jan håvard Krav, on Flickr
(P.S. Som dere ser på bildet over er dette "Det Store Toppboks-Treffet" )
Mat-reservene (villsvinn) på Värdshuset Tvällen :
20170826_164655 by jan håvard Krav, on Flickr
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Søndag på grusen)
Ble litt trigget til en grustur i dag, etter å ha hilst på "Grustur i Øst"-gjengen i går. (som førøvrig så ut til å storkose seg på Finnskogen)
Så snekret sammen ei rute fort og gæli i dag, og KTM-Tormod og jeg la i vei så grusen sprutet
Først på grusveier til Velta, før ferden gikk videre nordover til Gravberget. Der var det plutselig unormalt mye folkeliv, noe som skyldtes et veterantreff.
Måtte jo ta en liten stopp for å titte litt. Biler, lastebiler, motorsykler etc. av ymse slag.
20170827_125832 by jan håvard Krav, on Flickr
20170827_130321 by jan håvard Krav, on Flickr
20170827_130652 by jan håvard Krav, on Flickr
Får vel møte opp her i 2019, for DA er Dominatorn veteran
Vi reiste videre, og svingte opp ved Gravberget Gård. Mye rullegrus på litt mindre grusveier en stund , men da gjelder det bare å kjøre fort nok så man flyter oppå Ca 35km nord-vest for Gravberget, kom vi ut på Trysil-vegen ved Søre Osen. Kjørte sør-vestover på Trysilvegen i 15km før det bar ut på grusen igjen i retning Sørskogbygda. Etter en stund kom vi til Kynndalsvegen, og det var på tide med litt drikke, mat og en kaffekopp.
Utrolig hvor godt ei simpel brødskive kan smake i slike omgivelser ute i det fri :
20170827_143650 by jan håvard Krav, on Flickr
GPS,n ledet oss videre sørover på spennende ukjente grusveier, og passerte bla. ei flott seter med masse folk (Revelberget seter) . Kom til slutt ut på asfalten litt nord for Braskereidfoss. Litt bensin og en is, før det ble grusveier på vestsiden av Glomma hjemover.
Ble også litt skikkelig "Hardcore Offroad" på slutten av turen, da vi skulle prøve oss på en ny snarvei.. Først litt grus, så traktorvei, så sti.. , og plutselig var vi midt i "bushen" Men vi så på GPS,n at det var en vei "rett borti her", så vi ga oss ikke. Og etter å ha forsert litt stubber, stein, myr etc. i noen hundre metre kom vi endelig ut på denne "veien". Kan love at vi var svette ja !
Kom ut mellom buskene her etter ca 500 veiløse meter og seriøs svetting, banning og slit :
20170827_170114 by jan håvard Krav, on Flickr
..og etter litt "ånkli offroading" var denne "veien" vi kom ut på bare himmelsk, og som å komme på Autobahn :
20170827_170126 by jan håvard Krav, on Flickr
Vel hjemme igjen kunne jeg konkludere med nok en flott (og til tider litt utfordrende ) tur på 23mil i nydelig vær
Så snekret sammen ei rute fort og gæli i dag, og KTM-Tormod og jeg la i vei så grusen sprutet
Først på grusveier til Velta, før ferden gikk videre nordover til Gravberget. Der var det plutselig unormalt mye folkeliv, noe som skyldtes et veterantreff.
Måtte jo ta en liten stopp for å titte litt. Biler, lastebiler, motorsykler etc. av ymse slag.
20170827_125832 by jan håvard Krav, on Flickr
20170827_130321 by jan håvard Krav, on Flickr
20170827_130652 by jan håvard Krav, on Flickr
Får vel møte opp her i 2019, for DA er Dominatorn veteran
Vi reiste videre, og svingte opp ved Gravberget Gård. Mye rullegrus på litt mindre grusveier en stund , men da gjelder det bare å kjøre fort nok så man flyter oppå Ca 35km nord-vest for Gravberget, kom vi ut på Trysil-vegen ved Søre Osen. Kjørte sør-vestover på Trysilvegen i 15km før det bar ut på grusen igjen i retning Sørskogbygda. Etter en stund kom vi til Kynndalsvegen, og det var på tide med litt drikke, mat og en kaffekopp.
Utrolig hvor godt ei simpel brødskive kan smake i slike omgivelser ute i det fri :
20170827_143650 by jan håvard Krav, on Flickr
GPS,n ledet oss videre sørover på spennende ukjente grusveier, og passerte bla. ei flott seter med masse folk (Revelberget seter) . Kom til slutt ut på asfalten litt nord for Braskereidfoss. Litt bensin og en is, før det ble grusveier på vestsiden av Glomma hjemover.
Ble også litt skikkelig "Hardcore Offroad" på slutten av turen, da vi skulle prøve oss på en ny snarvei.. Først litt grus, så traktorvei, så sti.. , og plutselig var vi midt i "bushen" Men vi så på GPS,n at det var en vei "rett borti her", så vi ga oss ikke. Og etter å ha forsert litt stubber, stein, myr etc. i noen hundre metre kom vi endelig ut på denne "veien". Kan love at vi var svette ja !
Kom ut mellom buskene her etter ca 500 veiløse meter og seriøs svetting, banning og slit :
20170827_170114 by jan håvard Krav, on Flickr
..og etter litt "ånkli offroading" var denne "veien" vi kom ut på bare himmelsk, og som å komme på Autobahn :
20170827_170126 by jan håvard Krav, on Flickr
Vel hjemme igjen kunne jeg konkludere med nok en flott (og til tider litt utfordrende ) tur på 23mil i nydelig vær
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (En liten hils på Grustur-gjengen)
Moro å treffes. Det var nok en del av de boksene som hadde litt ekstra vekt ettersom systemet var åpent da vi kom til Charlottenberg i årbiker7 wrote:Det er lite oppdateringer enda fra "Grustur i Øst", men jeg kan melde om at jeg trur gjengen koser seg
Jeg og en annen biker tok en tur i grensetraktene på Finnskogen i dag, med innlagt middags-stopp på Värdshuset Tvällen. Visste at Grustur-gjengen skulle innom der, men trodde muligens vi var litt etter de i løypa. Men jaggu klarte vi å treffe på dem
Ble en liten prat med en del av dem, både nye og gamle forum-fjes. Artig å hilse på "Live" . Og det så ut som gjengen storkoste seg på skauen i det flotte været Telte ca 20 sykler
Etter en hyggelig prat med grus-gjengen, ble det god elgburger til middag på dette vertshuset langt inni skauen.
Ble en fin 25mils mc-tur i flott vær
"Grus-spruterne" på tur (Min eldgamle Honda helt bakerst i bilde ) :
20170826_152703 by jan håvard Krav, on Flickr
(P.S. Som dere ser på bildet over er dette "Det Store Toppboks-Treffet" )
Mat-reservene (villsvinn) på Värdshuset Tvällen :
20170826_164655 by jan håvard Krav, on Flickr
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Søndag på grusen)
Biker7, du er herved tvangsoppnevnt som fast medlem av rutekomiteen for Grustur i øst 2018 [emoji12] [emoji106] [emoji106]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Søndag på grusen)
vel... hadde nok ikke tatt noe ansvar for å lede alle syklene med mannskap fra "Grustur i øst" gjennom deler av gårdagens løypePalma wrote:Biker7, du er herved tvangsoppnevnt som fast medlem av rutekomiteen for Grustur i øst 2018 [emoji12] [emoji106] [emoji106]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Søndag på grusen)
Du trenger jo ikke ha noe ansvar for å lede oss gjennom. Men de av oss som er dum nok kan jo følge etter. [emoji12]biker7 wrote:vel... hadde nok ikke tatt noe ansvar for å lede alle syklene med mannskap fra "Grustur i øst" gjennom deler av gårdagens løypePalma wrote:Biker7, du er herved tvangsoppnevnt som fast medlem av rutekomiteen for Grustur i øst 2018 [emoji12] [emoji106] [emoji106]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Søndag på grusen)
Er ny på forumet, men har hatt mye glede av å lese innlegg spesielt dine betraktninger biker7! Dette er første innlegg.
Takk for masse nyttig og trivelig lesing biker7 spesielt "Tracer skriblerier"!!
Kjøpte ifjor høst en Tracer MT-09 samme som deg bare rød. SPEED Sandefjord. Kjørt nå ca 10K..
Tankene bak hvorfor d ble Tracer mt09:
I fjor sommer var jeg uheldig og kræsja min kjære 99 VFR. (sør for Odda) Grunnen var at jeg bremset for kraftig med forbremsen, låste forhjulet. (noen kaller d panikkbremsing). Gikk på trynet i asfalten. Undertegnede fikk kun mindre skader (Litt forslått, brist i ribbein og blåmerker) heldigvis ingen passasjerer med.
Verdivurdering på skadene til VFR`n ble 78k, dvs. nesten dobbelt av verdien. Den ble vraket. (hadde kasko og fikk 40k for "vraket")
Etter dette skulle neste mc ha ABS bremser, max 130 000,- og helst så ny som mulig.
-Første vurdering var den nyeste typen av vfr. Nyyydli sykkel, litt smekrere enn de tidligere modellene. Litt for dyr...
-Begynte også å tenke på GS 800 for å sitte litt mer oppreist. Da jeg ett år tidligere fikk prøvd en GS 800 på en 1000km helgtur. Kjempesykkel men mangler kanskje x-faktor. dvs si "kun" ca. 80 hp.
-Selvfølgelig tenkte også på storebroren GS1200, men da ville det bli en 8-10 år gammel mc (max 130Knok)
-Snusa lenge på VFR X 800 nest nyeste modell, men den nyeste er penere men dyrere.
-En arbeidskollega nevnte Traceren mt09. Var på youtube og sjekka opp og så at dette kunne duge!
Var innom SPEED for en mc-snakk og vurdering. De hadde inne bl.a. en 3 år gammel GS800 til litt over 100k, med fullt Givi set. Denne ville de ikke gi noe høstpris på.
Tracer 09 ny lå da på 144k, litt for dyrt for mitt budsjett.
De skulle gi meg et tilbud på lillebroren mt07 så godt som ny mc. (demo) pris til så vidt over 100k. De skulle ringe når dette var i boks. (fornuften min hadde seiret....)
De ringte etter noen dager og sa at mt07 demoen var solgt. Men jeg skulle få et godt høst-tilbud på Tracer mt09 til 129990,- dvs under 130k. Jiippi!
Med Givi montasje set (hadde bokser fra før) kom den på litt over 132k.
Dette er en såkalt value for money mc med gode kvaliteter og x-faktor i tillegg. Vært på vestlandstur og ikke minst Europatur.
Europaturen hadde vi i våres. Rett før 17.mai reiste vi en gjeng på 5 med Kielferga (4 med BMW og min Yammis). Fra 2+ til 24gr.+(savnet varmeholker på det kaldeste) Etter Kiel, ned mot Dresden innom Tsjekkia, Østerike og tilslutt Cortina i nord Italia. (men litt som dere er inne på tidligere, Norge er ett fantastisk "mc-land" å reise ned til alpene er litt som å gå over bekken etter vann.) På vei hjem prøvde vi å få plass på toget fra Inspruck til Hamburg, dette var fullt så da ble det autobahn hjem via Garmish Partenkirchen. Prøvde Traceren på toppfart på autobahn . Måtte gi meg på 210kmt da mc`n begynte å Wobble. Kunne ikke forvente noe annet med toppboks på rundt 50l og side-bokser på 36l. Egentlig bare tull. Vi lå jevnt på 135-145km/t.
Oppdaget hva regntøy Goretex og såkalte hansker som skal tåle vann hadde å si, da vi 16.mai hadde regn fra Puttgarden via Danmark og Sverige og til og med Horten Moss. Ikke alt holdt hva det lovet.
Nok om det. Traceren er jeg veldig godt fornøyd med. Setene er forsåvidt harde, men ikke værre en setet til VFR`n. Greier eks. uten stopp 20-25mil, da er det godt uansett å ta en pause.
Bare noen betraktninger og alt over blir subjektivt med tanke på valg av MC. Kommer til å følge med på de neste "skriblerier" biker7 med glede!!
Forresten å ha Dominator, en dunker`n som mc nr. 2 må jo være perfekt!!
Fant ikke ut hvordan man legger ved bilde....
Takk for masse nyttig og trivelig lesing biker7 spesielt "Tracer skriblerier"!!
Kjøpte ifjor høst en Tracer MT-09 samme som deg bare rød. SPEED Sandefjord. Kjørt nå ca 10K..
Tankene bak hvorfor d ble Tracer mt09:
I fjor sommer var jeg uheldig og kræsja min kjære 99 VFR. (sør for Odda) Grunnen var at jeg bremset for kraftig med forbremsen, låste forhjulet. (noen kaller d panikkbremsing). Gikk på trynet i asfalten. Undertegnede fikk kun mindre skader (Litt forslått, brist i ribbein og blåmerker) heldigvis ingen passasjerer med.
Verdivurdering på skadene til VFR`n ble 78k, dvs. nesten dobbelt av verdien. Den ble vraket. (hadde kasko og fikk 40k for "vraket")
Etter dette skulle neste mc ha ABS bremser, max 130 000,- og helst så ny som mulig.
-Første vurdering var den nyeste typen av vfr. Nyyydli sykkel, litt smekrere enn de tidligere modellene. Litt for dyr...
-Begynte også å tenke på GS 800 for å sitte litt mer oppreist. Da jeg ett år tidligere fikk prøvd en GS 800 på en 1000km helgtur. Kjempesykkel men mangler kanskje x-faktor. dvs si "kun" ca. 80 hp.
-Selvfølgelig tenkte også på storebroren GS1200, men da ville det bli en 8-10 år gammel mc (max 130Knok)
-Snusa lenge på VFR X 800 nest nyeste modell, men den nyeste er penere men dyrere.
-En arbeidskollega nevnte Traceren mt09. Var på youtube og sjekka opp og så at dette kunne duge!
Var innom SPEED for en mc-snakk og vurdering. De hadde inne bl.a. en 3 år gammel GS800 til litt over 100k, med fullt Givi set. Denne ville de ikke gi noe høstpris på.
Tracer 09 ny lå da på 144k, litt for dyrt for mitt budsjett.
De skulle gi meg et tilbud på lillebroren mt07 så godt som ny mc. (demo) pris til så vidt over 100k. De skulle ringe når dette var i boks. (fornuften min hadde seiret....)
De ringte etter noen dager og sa at mt07 demoen var solgt. Men jeg skulle få et godt høst-tilbud på Tracer mt09 til 129990,- dvs under 130k. Jiippi!
Med Givi montasje set (hadde bokser fra før) kom den på litt over 132k.
Dette er en såkalt value for money mc med gode kvaliteter og x-faktor i tillegg. Vært på vestlandstur og ikke minst Europatur.
Europaturen hadde vi i våres. Rett før 17.mai reiste vi en gjeng på 5 med Kielferga (4 med BMW og min Yammis). Fra 2+ til 24gr.+(savnet varmeholker på det kaldeste) Etter Kiel, ned mot Dresden innom Tsjekkia, Østerike og tilslutt Cortina i nord Italia. (men litt som dere er inne på tidligere, Norge er ett fantastisk "mc-land" å reise ned til alpene er litt som å gå over bekken etter vann.) På vei hjem prøvde vi å få plass på toget fra Inspruck til Hamburg, dette var fullt så da ble det autobahn hjem via Garmish Partenkirchen. Prøvde Traceren på toppfart på autobahn . Måtte gi meg på 210kmt da mc`n begynte å Wobble. Kunne ikke forvente noe annet med toppboks på rundt 50l og side-bokser på 36l. Egentlig bare tull. Vi lå jevnt på 135-145km/t.
Oppdaget hva regntøy Goretex og såkalte hansker som skal tåle vann hadde å si, da vi 16.mai hadde regn fra Puttgarden via Danmark og Sverige og til og med Horten Moss. Ikke alt holdt hva det lovet.
Nok om det. Traceren er jeg veldig godt fornøyd med. Setene er forsåvidt harde, men ikke værre en setet til VFR`n. Greier eks. uten stopp 20-25mil, da er det godt uansett å ta en pause.
Bare noen betraktninger og alt over blir subjektivt med tanke på valg av MC. Kommer til å følge med på de neste "skriblerier" biker7 med glede!!
Forresten å ha Dominator, en dunker`n som mc nr. 2 må jo være perfekt!!
Fant ikke ut hvordan man legger ved bilde....