Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liten test-tur på GS,n)
Personlig så går jeg for passform optikk og lite turbulens rundt øynene i fart med min ansiktsform.
Brillene fra jobben er ikke egnet for kjøring synes jeg-selv om de er dyre nok de også.
Brillene fra jobben er ikke egnet for kjøring synes jeg-selv om de er dyre nok de også.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Til skogs på ALLE underlag)
I dag ble det GS-tur. Og konklusjonen etter dagens 17 mil på ALLE underlag, er at det ikke enda finnes noen anger på kjøpet ihvertfall.
Heller det motsatte. Faktisk imponert over hvor god allrounder dette er. Fikk virkelig testet grensene på både GS og fører i dag. Og kan også konkludere med at det er kanskje 3-4 uker for tidlig enda for skikkelig grus-kos på de litt mindre grusveiene i mitt distrikt..
Ihvertfall etter min smak.
Ble først noen mil i nærområdet og litt nordover. Både litt asfalt, grus og traktorvei. Og denne traktorveien på bildet under startet ganske tørr og fin, men de siste 3-4hundre metrene var i bløteste laget..
20190413_151026 by biker7, on Flickr
Men GS,n overrasket med hvor greit det faktisk gikk, selv om det var ganske så mykt og bløtt. Gikk omtrent like greit som med den noe lettere Dominatorn syns jeg nesten
Etter en kaffestopp hos en «Biker-venn» på «Væssia», gikk turen sørover mot Kongsvinger-traktene. Bestemte meg for å teste litt grus på Langtjernvegen fra Roverud og sørover, og hadde litt trua på at denne kunne være brukbart tørr. Der tok jeg nok FEIL !
Startet greit, men ble fort mykere og bløtere. Men gikk tålelig greit, og tok en liten stopp ved sjøen/tjernet Lysen.
Var jo ganske idyllisk der igrunn da :
20190413_162539 by biker7, on Flickr
Men SÅ begynte snøen og isen i skyggepartiene..
20190413_162942 by biker7, on Flickr
Men da hadde jeg kommet såpass langt, så jeg syntes jo det var litt nederlag å snu lissom.
Og jaggu ble dette litt av av en prøvelse. Flere partier med vinterføre, det lengste flere hundre meter.
20190413_163707 by biker7, on Flickr
Skal love at det bare var flaks (og seff en del dyktighet ) at jeg ikke fikk testet veltebøylene i dag !
Og innimellom vinterføret var det sporete og gjørme. På bildet under er det verste og lengste partiet akkurat passert:
20190413_163730 by biker7, on Flickr
Etter 2-3 isete partier til, som for fort kunne endt med velt, kom jeg endelig til Masterudvegen (asfalt).
Kan vel ikke akkurat si at snitthastigheten var særlig stor på veistubben som nå var passert, og jeg var glad det ikke varte lengre enn ca 1 mil.
Turen gikk så videre til "Statoil,n" på Kongsvinger, for jaggu ble jeg sulten etter prøvelsen i skauen. Etter en liten pølse-lunch , gikk ferden hjemover langs asfalten. Men det ble en liten vaske-stopp på Brandval, for BMW,n hadde jo blitt møkkete i dag.
20190413_174753 by biker7, on Flickr
Og etter dagens tur er da fasiten at GS,n ihvertfall duger til det bruket den er tenkt.
For noe mere teknisk kjøring enn jeg har testet den på i dag, har jeg ingen planer om å drive med !
Og på asfalten funker den også greit. Føler nesten at jeg der klarer å holde meg «litt mere i skinnet», dette sikkert pga. motorens litt behagelige karakteristikk. Virker faktisk nesten greit å ligge og kose seg i ca 100 jo.
Og lyden av Remus-potta uten killer kan oppsummeres slik: Toppers
Hvis jeg skal finne noe å pirke på, så må det nesten være setet/salen. Komforten er tålelig grei (ja faktisk kanskje bedre enn Tracer-setet ), men blir liksom at jeg sitter litt i nedoverbakke føler jeg. Så kunne gjerne vært litt flatere/rettere sal. Er jo muligheteter hos feks. Touratech, men er jo ikke akkurat gratis det heller. Så får nok se ann litt. Mulig det går seg til med litt mere kjøring.
Ny ADV-hjelm fikk jo da også sin debut i dag.
Komfortabel og forholdsvis lite støyende. Klart jeg hørte litt susing fra skjermen på toppen da jeg kjørte de første milene uten propper, men da ørene ble proppet forsvant dette problemet. Så helt klart godkjent. Og kjekt med denne skjermen i litt lav sol. Hvis jeg skal finne noe å pirke på her også, må det være at skjermen i mine øyne godt kunne vært litt bredere ytterst/frammerst. Den går liksom litt ut i en «spiss», og da har den ingen funksjon når sola kommer litt fra siden. Men dette blir flisespikkeri, og det viktigste er jo at den skjermer for sola rett framover i kjøreretningen. Og den hadde nok ikke blitt like tøff slik jeg tenker.
Når det gjelder vekt så veier denne snaue 1500gram mener jeg. Og sammenlignet med min XR1100, så virker den ihvertfall ikke noe tyngre.
Virker totalt sett som en god hjelm, så er altså FØRNØYD.
20190410_191549 by biker7, on Flickr
Neste prosjekt nå, trur jeg blir å riste liv i Tracern etter vintersøvnen. Gleder meg jo litt til å "kjenne" på denne rakkeren igjen også
Kanskje alt i morra..? Vi får se hva morgendagen bringer
20180713_155338. by biker7, on Flickr
Heller det motsatte. Faktisk imponert over hvor god allrounder dette er. Fikk virkelig testet grensene på både GS og fører i dag. Og kan også konkludere med at det er kanskje 3-4 uker for tidlig enda for skikkelig grus-kos på de litt mindre grusveiene i mitt distrikt..
Ihvertfall etter min smak.
Ble først noen mil i nærområdet og litt nordover. Både litt asfalt, grus og traktorvei. Og denne traktorveien på bildet under startet ganske tørr og fin, men de siste 3-4hundre metrene var i bløteste laget..
20190413_151026 by biker7, on Flickr
Men GS,n overrasket med hvor greit det faktisk gikk, selv om det var ganske så mykt og bløtt. Gikk omtrent like greit som med den noe lettere Dominatorn syns jeg nesten
Etter en kaffestopp hos en «Biker-venn» på «Væssia», gikk turen sørover mot Kongsvinger-traktene. Bestemte meg for å teste litt grus på Langtjernvegen fra Roverud og sørover, og hadde litt trua på at denne kunne være brukbart tørr. Der tok jeg nok FEIL !
Startet greit, men ble fort mykere og bløtere. Men gikk tålelig greit, og tok en liten stopp ved sjøen/tjernet Lysen.
Var jo ganske idyllisk der igrunn da :
20190413_162539 by biker7, on Flickr
Men SÅ begynte snøen og isen i skyggepartiene..
20190413_162942 by biker7, on Flickr
Men da hadde jeg kommet såpass langt, så jeg syntes jo det var litt nederlag å snu lissom.
Og jaggu ble dette litt av av en prøvelse. Flere partier med vinterføre, det lengste flere hundre meter.
20190413_163707 by biker7, on Flickr
Skal love at det bare var flaks (og seff en del dyktighet ) at jeg ikke fikk testet veltebøylene i dag !
Og innimellom vinterføret var det sporete og gjørme. På bildet under er det verste og lengste partiet akkurat passert:
20190413_163730 by biker7, on Flickr
Etter 2-3 isete partier til, som for fort kunne endt med velt, kom jeg endelig til Masterudvegen (asfalt).
Kan vel ikke akkurat si at snitthastigheten var særlig stor på veistubben som nå var passert, og jeg var glad det ikke varte lengre enn ca 1 mil.
Turen gikk så videre til "Statoil,n" på Kongsvinger, for jaggu ble jeg sulten etter prøvelsen i skauen. Etter en liten pølse-lunch , gikk ferden hjemover langs asfalten. Men det ble en liten vaske-stopp på Brandval, for BMW,n hadde jo blitt møkkete i dag.
20190413_174753 by biker7, on Flickr
Og etter dagens tur er da fasiten at GS,n ihvertfall duger til det bruket den er tenkt.
For noe mere teknisk kjøring enn jeg har testet den på i dag, har jeg ingen planer om å drive med !
Og på asfalten funker den også greit. Føler nesten at jeg der klarer å holde meg «litt mere i skinnet», dette sikkert pga. motorens litt behagelige karakteristikk. Virker faktisk nesten greit å ligge og kose seg i ca 100 jo.
Og lyden av Remus-potta uten killer kan oppsummeres slik: Toppers
Hvis jeg skal finne noe å pirke på, så må det nesten være setet/salen. Komforten er tålelig grei (ja faktisk kanskje bedre enn Tracer-setet ), men blir liksom at jeg sitter litt i nedoverbakke føler jeg. Så kunne gjerne vært litt flatere/rettere sal. Er jo muligheteter hos feks. Touratech, men er jo ikke akkurat gratis det heller. Så får nok se ann litt. Mulig det går seg til med litt mere kjøring.
Ny ADV-hjelm fikk jo da også sin debut i dag.
Komfortabel og forholdsvis lite støyende. Klart jeg hørte litt susing fra skjermen på toppen da jeg kjørte de første milene uten propper, men da ørene ble proppet forsvant dette problemet. Så helt klart godkjent. Og kjekt med denne skjermen i litt lav sol. Hvis jeg skal finne noe å pirke på her også, må det være at skjermen i mine øyne godt kunne vært litt bredere ytterst/frammerst. Den går liksom litt ut i en «spiss», og da har den ingen funksjon når sola kommer litt fra siden. Men dette blir flisespikkeri, og det viktigste er jo at den skjermer for sola rett framover i kjøreretningen. Og den hadde nok ikke blitt like tøff slik jeg tenker.
Når det gjelder vekt så veier denne snaue 1500gram mener jeg. Og sammenlignet med min XR1100, så virker den ihvertfall ikke noe tyngre.
Virker totalt sett som en god hjelm, så er altså FØRNØYD.
20190410_191549 by biker7, on Flickr
Neste prosjekt nå, trur jeg blir å riste liv i Tracern etter vintersøvnen. Gleder meg jo litt til å "kjenne" på denne rakkeren igjen også
Kanskje alt i morra..? Vi får se hva morgendagen bringer
20180713_155338. by biker7, on Flickr
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Til skogs på ALLE underlag)
Ser du har mitas på hekken! Hvordan opplevde du dekkene på den turen du hadde?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Til skogs på ALLE underlag)
Mitas E07 både bak og foran.tshansen wrote:Ser du har mitas på hekken! Hvordan opplevde du dekkene på den turen du hadde?
Ganske nytt bak og ca halvslitt forann, og var litt skeptisk til framdekket inntil i går. Men ble positivt overrasket
Virker som et supert 50/50-dekk. Og da jeg "overlevde" på gårdagens diverse underlag, så er disse dekkene helt klart GODKJENT
Så kommer nok til å slite på framdekket en stund til, før jeg legger på et nytt Bridgestone TW301 som jeg har liggende.
Eller finnes kanskje også en mulighet for at jeg bestiller et nytt E07 framdekk, og sparer TW301 til senere eller Dominatorn
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Til skogs på ALLE underlag)
Kjekt å høre! Spent på å få testet dette selv! Mye av det vi kjører på i Norge er jeg helt overbevist om at et slik bakdekk er plenty med mønster i! Så får vi heller spare knastene til de mer ekstreme turene
De som sjelden finnes bilder av eller film av
De som sjelden finnes bilder av eller film av
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Til skogs på ALLE underlag)
Så lenge de tålte gårdagens utfordringer, er Mitas E07 ekstreme nok for min del hvertfall
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracer, Its alive !)
Og da var også Tracern vekket fra vinterdvalen
Trykket på knappen, og den startet som om jeg skulle brukt den i går
Og jaggu var dette morro også Ble 15mil i salen, selv om litt småkjølig oppover mot Elverum.
En livlig liten rakker er den, som nok blir vanskelig å kvitte seg med (noe som ikke ligger i kortene enda ihvertfall)
Blir liksom noe helt annet enn GS,n ,men begge meget artige doninger på hver sin måte og til hvert sitt bruk.
GS en super allrounder til løst og fast underlag. Tracern en mere rampete type, men med kapasitet til langtur den også, på asfalten.
Kan muligens bli vanskelig å velge hvilken til årets ferietur trur jeg
Og ADV-hjelmen fungerer supert på Tracern også
Er nok fare for at dette blir "hoved-hjelmen" min framover ja
En liten stopp ved Våler kirke på dagens tur:
20190414_171933 by biker7, on Flickr
Kanskje litt små-like i fassongen, men allikevel så forskjellige :
20190414_181034 by biker7, on Flickr
Trykket på knappen, og den startet som om jeg skulle brukt den i går
Og jaggu var dette morro også Ble 15mil i salen, selv om litt småkjølig oppover mot Elverum.
En livlig liten rakker er den, som nok blir vanskelig å kvitte seg med (noe som ikke ligger i kortene enda ihvertfall)
Blir liksom noe helt annet enn GS,n ,men begge meget artige doninger på hver sin måte og til hvert sitt bruk.
GS en super allrounder til løst og fast underlag. Tracern en mere rampete type, men med kapasitet til langtur den også, på asfalten.
Kan muligens bli vanskelig å velge hvilken til årets ferietur trur jeg
Og ADV-hjelmen fungerer supert på Tracern også
Er nok fare for at dette blir "hoved-hjelmen" min framover ja
En liten stopp ved Våler kirke på dagens tur:
20190414_171933 by biker7, on Flickr
Kanskje litt små-like i fassongen, men allikevel så forskjellige :
20190414_181034 by biker7, on Flickr
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracer , Its Alive !)
...hmmm... Tenk om Yamaha klemte til med en Tenere 900, med Tracer-motorn og ca 210-220kg kjøreklar
DA kunne nok en Kirkenær-kar muligens trykket på "kjøp-knappen", for DET hadde blitt en vinner og en "790-killer" trur jeg
DA kunne nok en Kirkenær-kar muligens trykket på "kjøp-knappen", for DET hadde blitt en vinner og en "790-killer" trur jeg
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Syntes det var passende å innvie påsken med en Skjærtorsdags-tur på den påske-gule GS,n
Ble noen små grus-strekk i dag også, men så fort man drar seg utpå det "løse underlag" så blir det fort litt bløtt og klinete enda altså
Blir nok bedre om en måneds tid tenker jeg
Etter en times tid i salen på diverse småveier, ble det en liten kaffestopp i Sand i Nord-Odal.
Vekslet noen ord med et par "biker-jyplinger" der, og den ene kjørte en 125kubikk (Virago..?).
Og BMW,n er neimen ingen smågutt sammenlignet med slike "pocket-bikes" ! :
20190418_132831 by biker7, on Flickr
Turen gikk videre over Trautskogen, på både asfalt og grus.
Her hadde ikke vinteren helt sluppet taket enda, men veien var ihvertfall snøfri :
20190418_135643 by biker7, on Flickr
En liten stopp litt øst for Espa, med utsikt mot Mjøsa :
20190418_140624 by biker7, on Flickr
Kjørte til Minnesund, og over Minneåsen til Hurdal. Og kan melde om at veiforholdene over Minneåsen var overrraskende greie
med bra asfaltdekke.
Så ble det vestsiden av Hurdalssjøen og noen småveier over til Eidsvold og Vormsund.
Bråbestemte meg for en liten «kultur-stopp» ved Nes kirkeruiner. Trur neimen ikke jeg har vært innom her på bortimot 25år
20190418_161142 by biker7, on Flickr
20190418_160754 by biker7, on Flickr
Skal vel spøke litt og her..
20190418_160855. by biker7, on Flickr
20190418_160443 by biker7, on Flickr
Videre hjemover på østsiden av Glomma, med 2-3 små avstikkere på noen grusveier.
Ble litt over 30mil i påskesola på veier av ymse slag. Slikt gjør godt for sjela
Fikk også prøvd ut en «veske på hekken-patent» på denne turen.
Har ei SW-Motech tankveske som nå har vært med på 4 forskjellige sykler. Jeg har montert en slik «hestesko» på toppboks-plata, og fikk konstantert at veska funker supert på GS,n. også.
Greit å slippe veske forann synes jeg. Denne veska blir også brukt på Tracern smukke bakdel.
20190418_140902 by biker7, on Flickr
Gps-løsning ble også testet og godkjent. Har byttet ut en ekstra Din-plugg til venstre for instrumentene med en Ctek-kontakt. Denne kan nå brukes til både batteri-lading og strømtilførsel til gps, da jeg har motparten av en slik kontakt på gps-braketten. Er forøvrig koblet rett på batteri med 10A sikring på GS,n. Bruker nå denne kontakt-løsningen på alle tohjulingene mine, og synes det funker bra
20190418_141004 by biker7, on Flickr
Merker at det er veldig kjekt med en sykkel som trives på de fleste underlag. Mulighetene på tur blir liksom så mye større da. Komforten er grei på BMW,n ,men salen er ikke akkurat noen «sofa» på denne heller. Kjenner det litt i rævva etter noen timer. Men er jo tidlig på sesongen enda, så blir vel erfaringsmessig noe bedre med litt mengdetrening.
Ble noen små grus-strekk i dag også, men så fort man drar seg utpå det "løse underlag" så blir det fort litt bløtt og klinete enda altså
Blir nok bedre om en måneds tid tenker jeg
Etter en times tid i salen på diverse småveier, ble det en liten kaffestopp i Sand i Nord-Odal.
Vekslet noen ord med et par "biker-jyplinger" der, og den ene kjørte en 125kubikk (Virago..?).
Og BMW,n er neimen ingen smågutt sammenlignet med slike "pocket-bikes" ! :
20190418_132831 by biker7, on Flickr
Turen gikk videre over Trautskogen, på både asfalt og grus.
Her hadde ikke vinteren helt sluppet taket enda, men veien var ihvertfall snøfri :
20190418_135643 by biker7, on Flickr
En liten stopp litt øst for Espa, med utsikt mot Mjøsa :
20190418_140624 by biker7, on Flickr
Kjørte til Minnesund, og over Minneåsen til Hurdal. Og kan melde om at veiforholdene over Minneåsen var overrraskende greie
med bra asfaltdekke.
Så ble det vestsiden av Hurdalssjøen og noen småveier over til Eidsvold og Vormsund.
Bråbestemte meg for en liten «kultur-stopp» ved Nes kirkeruiner. Trur neimen ikke jeg har vært innom her på bortimot 25år
20190418_161142 by biker7, on Flickr
20190418_160754 by biker7, on Flickr
Skal vel spøke litt og her..
20190418_160855. by biker7, on Flickr
20190418_160443 by biker7, on Flickr
Videre hjemover på østsiden av Glomma, med 2-3 små avstikkere på noen grusveier.
Ble litt over 30mil i påskesola på veier av ymse slag. Slikt gjør godt for sjela
Fikk også prøvd ut en «veske på hekken-patent» på denne turen.
Har ei SW-Motech tankveske som nå har vært med på 4 forskjellige sykler. Jeg har montert en slik «hestesko» på toppboks-plata, og fikk konstantert at veska funker supert på GS,n. også.
Greit å slippe veske forann synes jeg. Denne veska blir også brukt på Tracern smukke bakdel.
20190418_140902 by biker7, on Flickr
Gps-løsning ble også testet og godkjent. Har byttet ut en ekstra Din-plugg til venstre for instrumentene med en Ctek-kontakt. Denne kan nå brukes til både batteri-lading og strømtilførsel til gps, da jeg har motparten av en slik kontakt på gps-braketten. Er forøvrig koblet rett på batteri med 10A sikring på GS,n. Bruker nå denne kontakt-løsningen på alle tohjulingene mine, og synes det funker bra
20190418_141004 by biker7, on Flickr
Merker at det er veldig kjekt med en sykkel som trives på de fleste underlag. Mulighetene på tur blir liksom så mye større da. Komforten er grei på BMW,n ,men salen er ikke akkurat noen «sofa» på denne heller. Kjenner det litt i rævva etter noen timer. Men er jo tidlig på sesongen enda, så blir vel erfaringsmessig noe bedre med litt mengdetrening.
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Godt å se at du trives med gulingen. Minneåsen er nok den samme, men du skjønner at alt virker bedre på en BMW [emoji2956][emoji7][emoji7]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Ja du mener det ja, Palma Men en ørliten aning sannhet kanskje det er i det..?Palma wrote:Godt å se at du trives med gulingen. Minneåsen er nok den samme, men du skjønner at alt virker bedre på en BMW [emoji2956][emoji7][emoji7]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Last edited by biker7 on 19 Apr 2019 15:11, edited 1 time in total.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Fikk også testet litt bensinforbruk på BMW,n i går.
Fylte opp tanken med 12,2 liter etter 26,3mil. Dette gir da et snittforbruk på ca 0,46l/mil på gårdagens tur, noe som er ganske likt med Tracern på litt lengre turer. Kjørecomputeren var ganske enig i dette forbruket
Men dette er da med MIN kjørestil, og andre kunne nok sikkert fått litt mindre forbruk. (og noen høyere )
Er jo høyrehånda som bestemmer dette på de fleste sykler.
Selv om det ikke er mere enn 16liters tank på GS,n ,så skal det gå greit å kjøre 30mil+ og er derfor godkjent.
Fylte opp tanken med 12,2 liter etter 26,3mil. Dette gir da et snittforbruk på ca 0,46l/mil på gårdagens tur, noe som er ganske likt med Tracern på litt lengre turer. Kjørecomputeren var ganske enig i dette forbruket
Men dette er da med MIN kjørestil, og andre kunne nok sikkert fått litt mindre forbruk. (og noen høyere )
Er jo høyrehånda som bestemmer dette på de fleste sykler.
Selv om det ikke er mere enn 16liters tank på GS,n ,så skal det gå greit å kjøre 30mil+ og er derfor godkjent.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Fortsatte «påskefeiringen» i dag med noen mil på den gule
Tenkte å ta noen snarveier på grusen til Velta første biten, men på to plasser møtte jeg da stengte bommer
og alt for bløt og gjørmete vei, så måtte jaggu snu !
Etter to returer og 2-3mil på asfalten, fikk jeg etterhvert kost meg
med litt «grus-bus» oppover mot Gravberget.
Svingte innom Haldammen/Halsjøen og tok en liten stopp.
20190420_143931 by biker7, on Flickr
Flott oppi disse grisgrendte strøka her altså
20190420_144050 by biker7, on Flickr
Og måtte jo også innom kjerka i Gravberget seff, i denne påskehøytiden
20190420_145301 by biker7, on Flickr
Så gikk ferden videre på artig, svingete asfalt mot Risberget.
Men var greit med GS-demping ja, for her snakker vi humpete
Grus/humpete asfalt-kombo fra Risberget via Sørskogbygda til jeg traff på
Trysilvegen litt nord-øst for Elverum.
Etter å ha tittet litt på påsketrafikken ved Statoiln der, geleidet jeg GS,n mot Julussdalen.
Dette også en strekning med både grus og asfalt, som kommer igjen litt nord-øst for Rena.
Fant ut at jeg skulle svippe oppom hoppbakkene, da jeg ikke har tatt de i nærmere øyesyn før.
20190420_162730 by biker7, on Flickr
Temmelig bratt oppi der (MYE brattere enn bilde forteller )
20190420_162908 by biker7, on Flickr
Kjørte så østsiden av Glomma mot Elverum, bla. forbi «Breivik-gården»
Ved Våler gjorde jeg et nytt forsøk på gusen, da jeg tenkte Solør-Odals-vegen kanskje var brukbar.
Men etter noen få kilometer ble det jammen å snu her også, for dette var dagens desidert mest gjørmete
og klinete veistubb av de jeg testet ut !
Så bar det innom Våler Sentrum for litt bensin og en is.
Og jammen ble det en liten «katt-vask» av BMW,n også, etter dagens "gjørme-strabaser". Kan jo ikke bli alfor møkkete
InkedInked20190420_181535_LI. by biker7, on Flickr
Vel hjemme noen mil senere, var det bare å konstantere at det hadde vært nok en flott påskedag med 30mil i GS-salen.
For bløtt på mange grusveier enda, men "time will come" Og herlig i salen er det lell
Tenkte å ta noen snarveier på grusen til Velta første biten, men på to plasser møtte jeg da stengte bommer
og alt for bløt og gjørmete vei, så måtte jaggu snu !
Etter to returer og 2-3mil på asfalten, fikk jeg etterhvert kost meg
med litt «grus-bus» oppover mot Gravberget.
Svingte innom Haldammen/Halsjøen og tok en liten stopp.
20190420_143931 by biker7, on Flickr
Flott oppi disse grisgrendte strøka her altså
20190420_144050 by biker7, on Flickr
Og måtte jo også innom kjerka i Gravberget seff, i denne påskehøytiden
20190420_145301 by biker7, on Flickr
Så gikk ferden videre på artig, svingete asfalt mot Risberget.
Men var greit med GS-demping ja, for her snakker vi humpete
Grus/humpete asfalt-kombo fra Risberget via Sørskogbygda til jeg traff på
Trysilvegen litt nord-øst for Elverum.
Etter å ha tittet litt på påsketrafikken ved Statoiln der, geleidet jeg GS,n mot Julussdalen.
Dette også en strekning med både grus og asfalt, som kommer igjen litt nord-øst for Rena.
Fant ut at jeg skulle svippe oppom hoppbakkene, da jeg ikke har tatt de i nærmere øyesyn før.
20190420_162730 by biker7, on Flickr
Temmelig bratt oppi der (MYE brattere enn bilde forteller )
20190420_162908 by biker7, on Flickr
Kjørte så østsiden av Glomma mot Elverum, bla. forbi «Breivik-gården»
Ved Våler gjorde jeg et nytt forsøk på gusen, da jeg tenkte Solør-Odals-vegen kanskje var brukbar.
Men etter noen få kilometer ble det jammen å snu her også, for dette var dagens desidert mest gjørmete
og klinete veistubb av de jeg testet ut !
Så bar det innom Våler Sentrum for litt bensin og en is.
Og jammen ble det en liten «katt-vask» av BMW,n også, etter dagens "gjørme-strabaser". Kan jo ikke bli alfor møkkete
InkedInked20190420_181535_LI. by biker7, on Flickr
Vel hjemme noen mil senere, var det bare å konstantere at det hadde vært nok en flott påskedag med 30mil i GS-salen.
For bløtt på mange grusveier enda, men "time will come" Og herlig i salen er det lell
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Takk for at du deler.
Hyggelig lesing på morrakvisten, fra et distrikt som er litt ukjent for undertegnede, (til tross for iherdige forsøk fra en hyggelig 'sambygding').
Angående sittekomfort på GS har jeg selv tenkt de samme tankene. Men enn så lenge har jeg beholdt original salen, ikke fordi den er myk og bred, men fordi den er så flat at jeg kan bevege meg frem og tilbake og skifte sittestilling. Av samme grunn foretrekker jeg Rally-salen på bokser-GS, til tross for Rally-salens sparsommelige polstring.
Hyggelig lesing på morrakvisten, fra et distrikt som er litt ukjent for undertegnede, (til tross for iherdige forsøk fra en hyggelig 'sambygding').
Angående sittekomfort på GS har jeg selv tenkt de samme tankene. Men enn så lenge har jeg beholdt original salen, ikke fordi den er myk og bred, men fordi den er så flat at jeg kan bevege meg frem og tilbake og skifte sittestilling. Av samme grunn foretrekker jeg Rally-salen på bokser-GS, til tross for Rally-salens sparsommelige polstring.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Påsketur på påske-gul GS)
Ingen årsakknutk wrote:Takk for at du deler.
Hyggelig lesing på morrakvisten, fra et distrikt som er litt ukjent for undertegnede, (til tross for iherdige forsøk fra en hyggelig 'sambygding').
Angående sittekomfort på GS har jeg selv tenkt de samme tankene. Men enn så lenge har jeg beholdt original salen, ikke fordi den er myk og bred, men fordi den er så flat at jeg kan bevege meg frem og tilbake og skifte sittestilling. Av samme grunn foretrekker jeg Rally-salen på bokser-GS, til tross for Rally-salens sparsommelige polstring.
Joa, orginal-salen er jo ganske flat, men merker at jeg irriterer meg litt over at jeg blir sittende litt i nedoverbakke liksom
For vil ikke sitte helt neri "gropa", med ballene presset mot tanken lissom
Kunne kanskje tenkt meg og testet en slik:
Evt. "sport"-versjon :
Begge disse gjør sittehøyden 2cm høyere, men det skal gå greit trur jeg. Men ikke akkurat gratis fra denne leverandøren, og hvis evt. en haug med avgifter etc oppå oppgitt pris, så synes jeg det blir i dyreste laget kanskje..