Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Da var førstegangs-servicen unnagjort :D Og vi ble til slutt enige om prisen, etter hendelsen med skiltramma. Betalte for olje/filter, og fikk jobbkostnadene gratis. :thumleft Er vel stort sett "sjekk,sjekk,sjekk" foruten olje-/filter-skift på en slik service, men fikk de ellers til å sjekke et par småting ang. litt løse deksler etc. Ellers var vel alt ok. Hadde med en jeg kjenner opp til forhandleren, da han skulle prøvekjøre en BMW 1200 RS som han trolig skal kjøpe seg om en stund. Og jaggu hadde dem en Africa Twin som jeg kunne få prøve mens de utførte service på Tracern :D Så da ble det prøvekjøring på begge to. :thumleft Har egentlig hatt litt trua på denne Hondan, og må si det svarte til forventningene. Virket en del større enn Tracern ,motoren litt dauere, og ikke fullt så lettsvingt, men alt i alt en topp allrounder virket det som. Skal ikke se bort ifra at dette kan være en kandidat ved senere sykkelbytte faktisk. =D> Var ikke "automat" på denne utgaven så fikk ikke testet dette da, men giring hører jo med til mc-kjøring spør du meg. Så skulle det evt. bli en slik en gang, så blir det nok med vanlig giring. Ellers så er det ikke akkurat sommeren enda ! :shock: 6-8 grader med hagl-byger innimelom på turen i dag, så vi får satse på vær-omslag snart. Men fikk da kjørt ca 25mil i løpet av dagen :D

Image
Last edited by biker7 on 22 Apr 2016 20:29, edited 1 time in total.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Palma wrote:Dæven steike Biker, du er straks kvallifisert til pølse/tåppbåks-treff i Andebu du. Kansje det bir to Gruesokninger der :thumleft
Andebu-treffet i morra har nok vært sterkt vurdert, men etter å ha frosset meg gjennom mye av dagens 25mils-runde så spørrs det nok om jeg feiger ut gitt.. :redface 50-60mil i morra mens det er spådd 1kalde-grad ved avreise fra Kirkenær frister ikke nok trur je.. :roll: :)
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

Ellers så tittet jeg litt på XSR 900 mens jeg ventet på at Tracern skulle bli ferdig på service. Jaggu tøff sykkel gitt :twisted: Hadde ikke den gule jubileumsversjonen (som jeg syns ser tøffest ut) inne, men dette virker absolutt som et snertent asfaltleketøy.

Så om man tilfeldigvis skulle brukt ca 330000 tusen på mc, så tror jeg faktisk dette (bilder) kunne blitt resultatet \:D/ :

Image
+
Image
User avatar
EasyRider
Posts: 62
Joined: 21 Feb 2016 11:44
MC: Kawa :)

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by EasyRider »

biker7 wrote:Ellers så tittet jeg litt på XSR 900 mens jeg ventet på at Tracern skulle bli ferdig på service. Jaggu tøff sykkel gitt :twisted: Hadde ikke den gule jubileumsversjonen (som jeg syns ser tøffest ut) inne, men dette virker absolutt som et snertent asfaltleketøy.

Så om man tilfeldigvis skulle brukt ca 330000 tusen på mc, så tror jeg faktisk dette (bilder) kunne blitt resultatet \:D/ :

Image
+
Image

Så du hadde gått for en africa twin med automat :erte
Kawasaki ZZR 1400 Black
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

Nix, EasyRider. Svart Africa UTEN automat :evil: ;-) Er bildet av en automat eller..? :roll: 8)
User avatar
EasyRider
Posts: 62
Joined: 21 Feb 2016 11:44
MC: Kawa :)

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by EasyRider »

biker7 wrote:Nix, EasyRider. Svart Africa UTEN automat :evil: ;-) Er bildet av en automat eller..? :roll: 8)
Ja tror det gitt :lol:


DCT
Image

Manuell

Image

DCT kassen bygger ut motoren litt Så god forskjell på disse når de stod side ved siden av hverandre på graarud.
Kawasaki ZZR 1400 Black
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

Ahaaa.. Da lærte jeg noe nytt i kveld også. Slik da, EasyRider. Fornøyd nå el !? :wink: :-P :

Image
User avatar
EasyRider
Posts: 62
Joined: 21 Feb 2016 11:44
MC: Kawa :)

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by EasyRider »

@biker7

Se der ja :) Mer en godkjent :thumleft


EDIT:Vel.. litt skuffet over at du har gått fra Kawasaki :smt118 og over til konkurentene.. Når det gjelder valg av ny sykler :smt120

PS: er ikke alt under 1200ccm moped a? \:D/ :D
Kawasaki ZZR 1400 Black
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

nja.. klart det blir litt mopedfølelse med bare 3sylindre og en 850 mellom beina i forhold til ninja1200. ;-) Men jaggu ble jeg overrasket over hvor kapabel denne lille Yamaha-rakkeren er \:D/ Og ikke minst så merkes jo 30-40kilo mindre å drasse rundt på altså :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

Tok meg en ørliten runde i dag, men jaggu er det kaldt nok enda :shock: Ble bare 5mil i kald vind og snøbyger innimellom, og da var jeg jaggu fornøyd..Bare 5-6 grader.. :smt009 Total km-stand på Tracern er nå 1180km. Forøvrig har jeg nå "åpent høl" i Akran igjen, og det var deilig med litt godlyd :twisted: Filmet en liten snutt, og her er linken (skru opp lyden! ;-) ) :D :
Last edited by biker7 on 24 Apr 2016 18:11, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by tshansen »

Herlig lyd \:D/

Så lenge en ikke skal avgårde på de alt for lange turene, foretrekker jeg skikkelig motorlyd når du gir litt på, eller slepper gassen. Vekker barnet i meg når en hører det popper i potten når motorbremsen jobber :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

Her er video-snutter av Akran uten killer, med kina-killer, og med standard killer :D :

Uten DB-killer:
Med "Kina-killer":
Med DB-killer:
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by Leffy »

Flotte sykler. Tenkte hardt på 1200RS en stund før jeg kjøpte meg ny sykkel, men uansett hvor bra boxer motorene er så har jeg ikke sansen for hvordan dem ser ut. Er vel åpen dag på Mc Huset til helga igjen så spørs om jeg tar meg en tur. Er vel sikkert mange som skal prøvekjøre den dagen så kan da i det minste dra og se ;) Lyden av AT har jeg bare hørt på youtube der den hørtes super ut med orginal anlegg, så får håpe jeg får hørt den nede i Nydalen...
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by biker7 »

Lyden på African var slettes ikke gæli :thumleft Og det var igrunn ikke lyden på RS,n heller :) MEN itte som Tracern med "åpent høl" da selvfølgelig ;-) :twisted:
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Mine Tracer-skriblerier ( førstegangs-service utført )

Post by Leffy »

MEN itte som Tracern med "åpent høl" da selvfølgelig ;-) :twisted:
Hehe, pleier somregel og være sånn :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply