Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Førstegangs-service booket Fredag 22/4. Ca 2000 spenn ble antydet da jeg spurte. Syns det at firmaene skal ha betalt for førstegangs-service er noe stort tull egentlig.. Det burde jaggu være med i prisen på et nytt kjøretøy ! :-k Skjønner jo at dem ikke kan jobbe gratis, men akkurat denne servicen burde være med i prisen. Da fikk dem heller legge på nyprisene, så hadde det virket som du fikk den på kjøpet ihvertfall. Trua har hjulpet mange den ;-) Men nå har jeg akkurat tatt en liten "katt-vask" på sykkeln, så da trur jeg at jeg saler opp for en liten kveldsrunde :smt026 \:D/
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by Leffy »

biker7 wrote:Joa, Mjøsa Rundt er hvert år på timeplanen, og kjører alltid hvis brukbart vær. Men gidder ikke hvis regn eller blaut asfalt/meget utrygt for regn. Ellers så får du komme på Hukusjøen Rundt lørdag 7.mai her på Kirkenær. :thumleft Se mer her :D : http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=17085
Bruker å bli ca 100-150 sykler.
Der er jeg enig. Dro ikke ut i fjor, snødde jo her 1 mai :shock: Men så lenge det er spådd fint vær så gjør det ikke noe om det er litt kjølig om morran. Skal ta en titt. Skal ikke se bort i fra at jeg møter opp der så lenge været er greit ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Stadig noen små-forandringer på Tracern :) Måtte jo selvfølgelig bestille meg en svart SW-Motech ring til "tail-bag"løsningen min
(var ikke bra nok med en i grå vettu ;-) ) Så i dag har jeg montert den, i tillegg til ei Touratech skiltholder-veske.
(til den laaaange skiltholderen :lol: ) Denne bestilte jeg hos forhandleren sammen med sykkelen, og mottok den i posten først i går. Veska er grei den, og vil også trolig beskytte litt for sprut i regnvær. Og litt praktisk med 3-4liter mere "bagasjerom". Litt usikker om det ble penere eller ikke med denne montert, men tror jeg kan venne meg til det. Ikke umulig at det kan bli en Tail-tidy etterhvert også, men vi får se. :) Når det gjelder Akra-anlegget, så kjørte jeg de første turene uten DB-killer, og med en brutal men himmelsk lyd :twisted: Har deretter kjørt litt med den orginale DB-killeren montert, og det var faktiskt ikke gæli lyd da heller. Selvfølgelig en del mere dempet, og det er nok denne som kommer til å bli brukt på ferie turer etc. Og da skal jo anlegget være bortimot lovlig også. Nå har jeg byttet ut denne killeren med en "kina-killer", som jeg håper og tror skal bli en mellomting. Ikke startet opp og hørt enda, men blir spennende bare været blir litt bedre. 8)


Svart SW-Motech ring & Touratech skiltholder-veske
Image

Touratech skiltholder-veske
Image

"Kina-killer"
Image

Tracern på vekta :) (ikke lett å se tallene øverst til høyre i bilde, men viste 200kg med nesten full tank)
Image
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Da blir det en liten carbon-bit på tracern etterhvert :) Har bestilt forlenger til framskjermen ( http://www.ebay.com/itm/272177882327?_t ... EBIDX%3AIT ) 269 spenn inkl. frakt. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by tshansen »

Carbon alarm!!! Der var du faen meg på kjøret du også hører jeg [emoji13]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Nja.. får prøve å ikke bli alt for hekta på dette kjøret, Lordshaft :lol: Denne ble fortrinnsvis bestilt fordi det var den billigste å oppdrive på e-bay. :D

Ellers så ble det en liten luftetur i dag og. Ble bare en liten kvelds-runde på 7-8mil etter at regnet hadde gitt seg, men nå står telleren på 86mil totalt og Tracern er snart klar for førstegangs-servicen på fredag. :) Fikk også testet lyden av "kina-killeren". Ikke gæli lyd, og litt dempet i forhold til "åpent høl" tror jeg. 8)

Fra dagens kvelds-tur
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by tshansen »

Må du gje deg... det skal være litt lyd :plystre hehe

Det skal ikke veldig mye innsnerving på "røret" før lyden begrenset veldig! Så at du har noe forskjell er jeg ikke i tvil om. Det viktigste er jo at du får den dempet såpass at du syns det er behagelig :thumleft

Flott sykkel altså... Det er vanskelig å ikke la seg imponere over designet på denne sykkelen. jeg har enda tilgode å prøve en, men tviler ikke på at her er mye morro under tanken \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

For min egen del kan jeg godt kjøre med "no-killer" all the time jeg altså (digger lyden :twisted: ), men tenker mest på omgivelsene :shock: Kjøpte mest denne billig-killeren for å teste (kostet jo nesten ittno), og det ble nok en mellomting hva gjelder lyd tror jeg. Men mistenker at jeg mest kommer til å variere litt mellom org.killer og "åpent høl" . 8)
Noe av det jeg merker mest med denne sykkelen, er hvor mye lettere den er i forhold til forrige sykkel. 30-40 kilo merkes ! :o Og motormessig overrasket den meg med såppass med krutt nede i registeret :thumleft Og skal bli artig å få teste gass-rullen skikkelig etter noen flere innkjørings-mil :twisted: (skal sies at rullen er testet brukbart alt da, bare ikke noe særlig på de siste ca 30% av turtalls-skalaen ;-) )

Her et klipp av hva omgivelsene utsettes for med "åpent høl" ;-) :
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by tshansen »

Har du fått målt lyden? Jeg oppfatter ikke dette som høyt i det hele tatt, sammenlignet med en del andre sykler :redface Men å tenke på omgivelsene er ingen bakdel =D>

Selv er jeg ikke i tvil om hvor jeg hadde kastet den dB-Killeren :roll: :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Nei har ikke målt lyden, LordShaft. Trur nok at lyden uten killer ikke er noe værre enn på en Triumph 955i med effektpotte jeg hadde ihvertfall. Og omgivelsene overlevde det også :lol: Men nå har jeg akkurat vært i garasjen og satt inn den orginale killeren igjen. Kommer til å kjøre med den til etter servicen på fredag ihvertfall, for å sammenligne litt. Og etter det så kan det fort spøke for "åpent høl" igjen :twisted:
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Jaggu skarn oppleva mye rart.. :shock: ;-) Driver jo fortsatt med innkjøring og skal på førstegangs-service nå på fredag 22/4. Skulle derfor i dag ta en tur for å få litt flere mil på Tracern. Sto på 82mil før dagens tur. Kjørte en runde på diverse asfaltveier her i distriktet, og kilometerstand sto på 93mil når jeg parkerte i garasjen etter turen. Da så jeg det: Skiltet var borte vekk ! :evil: Plastikken rundt skruene på plast-ramma som skiltet sitter i var rett og slett revet av ! Etter at jeg fikk summet meg litt, kastet jeg meg i bilen og reiste for å lete. Men regnet jo egentlig med at dette var dødfødt når skiltet kunne være hvorsomhelst langs 10mils-runden jeg hadde kjørt... Men tenkte at det var verdt et forsøk, for ellers måtte jo skiltet meldes mistet, nytt skiltnummer, nytt vognkort, etc, etc.. Kjørte samme rute med bilen. Etter en god stunds intens leting, fant jeg det utrolig nok. Skiltet og plast-ramma lå i veikanten, og var ikke i topp stand akkurat..(se bilder) Men var jo litt hell i uhell å finne det igjen. Men det meste av 10mils-runden hadde jeg altså kjørt uten skilt.. Det skal sies at jeg kun kjørte på normale asfaltveier, og jeg merket ikke noen spesielt store dumper/hull i veien på hele turen. I morgen må jeg prøve å få montert skiltet på et vis, slik at jeg kan få kjørt lovlig til service på fredag.

Pga. av denne litt uheldige episoden, så mener jeg det er på sin plass med en liten kompensasjon. Dette medførte jo både litt jobb og utgifter (drivstoff, evt. nytt skilt etc) for min del, og jeg har jo tross alt kjøpt en ny sykkel for ca.155000,- med 5års garanti. Har nå fått fikset de verste bulkene i skiltet og pyntet litt på det ellers, men trolig at jeg bestiller et nytt etterhvert. Dette er jo ikke noe som bør skje etter bare 80-90mil.. Jeg kan jo selvfølgelig bare ha vært uheldig, men kan sikkert være greit for forhandleren å undersøke litt ang. slike skiltrammer. Syns ikke denne ramma virker så veldig solid, og kjedelig hvis flere skulle oppleve det samme. Men tror ikke jeg tar sjansen på en ny slik type plastramme. Vil nok heller feste skiltet direkte med gjennomgående skruer. Har sendt en mail til forhandler ang. en liten kompensasjon i forhold til førstegangs-servicen, så får me sjå. :)

Image

Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by Trondgv »

Det plastikkgreiene som holder skiltene er noe dritt. På vibratoren min (690 Duke) var de "tappene" som holder skiltet på plass helt borte og det er tydlige merker etter dem i skiltet. Eneste jeg brukte den plastikkdelen til etter at jeg mistet skiltet var å bore hull slik at skiltet sto helt rett. Mitt tips er borr hull i skiltet og drit i plastikken. :thumleft Ser litt mer "clean" ut også
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Trondgv wrote:Mitt tips er borr hull i skiltet og drit i plastikken. :thumleft Ser litt mer "clean" ut også
Utført alt. 2 stk 5mm gjenomgående skruer med 2 muttere på hver for sikkerhets skyld :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by RuneMC »

Say whaaaat !? :shock:

Motoren min vibrerer jo endel på sitt lave turtall, og har gjort det i over 200 mil nå, men har ikke sett noen tendenser til løsning av plate/skilt ennå... hmm, får ta en ekstra kikk... :-k

Kanskje det er trykkbølgene fra fri eksos som gjør det ? :lol:
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

RuneMC wrote:Say whaaaat !? :shock:

Kanskje det er trykkbølgene fra fri eksos som gjør det ? :lol:
Tja.. har da kjørt med DB-killer montert de siste turene da ;-)
Post Reply