Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Fikk til en liten innkjøringstur av Tracern igjen i dag :) Men er egentlig litt forbanna på YR :evil: Dem lovte jo tidligere denne uka flott vårvær hele helga, men dem fikk ikke akkurat full score på den ;-) Drøyde til ca kl 14 før tempen var sånn nogenlunde og sola tittet fram innimellom. Men var en del grå sky-dotter. Allikevel dundret jeg av gårde i håp om en tur på tørr asfalt. Sykkelen var nyvasket for første gang, pga noen "regn-flekker" etter siste tur på søndag. Den vasken kunne jeg ha spart meg for ! :twisted: Etter ca 2 mil var den mere møkkete enn den var før vask, pga. flekkvis bløt asfalt og noen regndråper hist og pist. Endte opp med å kjøre litt diverse småveier rundt omkring i distriktet, og prøvde å unngå de gråeste skyene.. Hadde også en stopp for å høre om en veiskulder-parkert motorsyklist trengte hjelp. En kar på en gammel BSA hadde fått litt trøbbel med å få liv i sykkelen etter en liten stopp. Ble stående å snakke med han en stund om nye, gamle sykler etc ,og også om "Hukusjøen Rundt" . Han hadde vært med flere ganger tidligere, og skulle møte opp igjen den 7.mai :thumleft Etter en trivlig prat, prøvde han å starte BSA,n og da slo den på første kick. Har vel sjel disse gamle syklene, så den var vel ikke sur lenger da sikkert ;-) Deretter ble det noen mil til før jeg var hjemme igjen. Ble 20mil i dag, og dermed har jeg fått klokket inn totalt 43 innkjørings-mil. Setet på Tracern har jo fått litt kritikk, men virker faktisk ikke så gæli trur jeg. Jeg er vant til litt hardere seter fra andre sykler, så mulig derfor jeg synes at det er virker brukbart. Men bør nok få kjørt noen hundre mil før endelig konklusjon. Vekslet litt mellom standard-mode og B-mode i dag, og merker at den er en del kvikkere i Standard-mode. A-mode ser jeg ingen grunn til å bruke noe særlig enda, for må jo prøve å styre meg litt i innkjøringa :twisted: Etter at jeg hadde parkert i garasjen, bestemte jeg meg for å sette inn db-killeren i Akra-potta. Hørte litt på lyden før og etter montering, og jeg syns neimen ikke det hørtes så gæli ut med killeren i heller jeg :D Blir spennende å se i morra, for da blir det forhåpentlig flere mil :thumleft 8)

Bilde av Tracern under noen litt grå, faretruende skyer. Ble tatt under en liten "tanktømme-stopp" for sjåføren ;-)

Image
Last edited by biker7 on 09 Apr 2016 22:11, edited 2 times in total.
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by Palma »

biker7 wrote:Tja, hart da hørt noe om dette berømte Andebu-treffet, men hva skjer der egentlig ? Og når er det, og hvor langt er det dit egentlig ? :? :D
Om 14 dager, for oss ca 23 mil. Det er det pølseeting, kakeeting, dekksparking og juging på høyt nivå. Og fellestur i Vestfold. Veldig høg huggalfaktor. Jeg og muligens en tell fra Grinder kjører opp og med på dagen. Slenge deg med?

Sendt herifra!
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Skal legge denne på harddisken, Palma. Ikke helt umulig hvis bra vær og det ellers passer. På lørdag detta da eller? ca 46 mil tur/retur altså, pluss en rundtur (hvor lang da ca?) og mat,skravlerier etc. Blir en forholdsvis lang dag da skjønner jeg. Reise tidlig da eller ?
Bjerknez

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by Bjerknez »

Den desidert tøffeste traceren jeg har sett til nå. Men så er jo jeg svak for sort også da... :redface
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by Palma »

biker7 wrote:Skal legge denne på harddisken, Palma. Ikke helt umulig hvis bra vær og det ellers passer. På lørdag detta da eller? ca 46 mil tur/retur altså, pluss en rundtur (hvor lang da ca?) og mat,skravlerier etc. Blir en forholdsvis lang dag da skjønner jeg. Reise tidlig da eller ?
På lørdan ja. Planen herfra er å dra ved halv 8-tiden. Møter en gjeng på Hokksund og kjører langs Eikern nedover (E18 er kjedelig) Rundturen der nede er ikke veldig lang da. Kommer hjem utpå kvelden :) :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Bjerknez wrote:Den desidert tøffeste traceren jeg har sett til nå. Men så er jo jeg svak for sort også da... :redface
Takker :) Nå er den jo ikke helt sort da, men har litt mørkeblå paneler her og der, og tanken og de andre dekslene i tankområdet er "Mistral Grey" mener jeg det heter. Jeg har satt på sort Bagster-trekk, og dette syns jeg personlig gjorde sykklen tøffere enn uten med den "grå-blå" tanken. Ellers har den mye sorte detaljer, som også jeg er tilhenger av. :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Ble 25 nye innkjørings-mil i dag :) Så da er totalen blitt 68mil. Så får vel ringe til Mc-Huset Nydal og få dem til å skvise inn Tracern til en førstegangs-service om ikke alt for lenge. Ble Harry-tur til Charlottenberg pluss en liten runde til i dag. Fikk også testet ut min patent med SW-Motech-veska som tail-bag, og det funket bra det. Så ble fornøyd med denne løsningen. :thumleft (se mer ang. veska i tidligere innlegg) Nå blir det vel ikke så mye mere kjøring før helga igjen, men ikke umulig at det kan bli en liten kveldstur eller to. For jaggu er detta en artig doning gitt :D

Bilde: "Tail-bagen" min :)

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by tshansen »

Du koser deg på sykkelen ja [emoji106] ble ikke dum den løsningen som tail bag [emoji4]
Hvis du ønsker, kan vi legge denne tråden din inn i blogg delen?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by Leffy »

Hvor i verden holder du til biker7? Høres ut som om du er i traktene rundt her. Tar fint en harrytur til Charlottenberg og en svipp tur til Nydalen herfra også ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Kirkenær, Leffy :) Så ikke akkurat naboer, men nesten, med bare ca 9-10 mil unna Rena ;-)
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

LordShaft wrote:Du koser deg på sykkelen ja [emoji106] ble ikke dum den løsningen som tail bag [emoji4]
Hvis du ønsker, kan vi legge denne tråden din inn i blogg delen?
Bare å flytte den, hvis du syns den passer bedre der :D
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by Leffy »

Akkurat ja, nedi dessa traktene... Ikke lange stubben unna det. Litt kjappere for deg over grensa den veien, men kjekt med en sykkeltur eller tre herfra og ;) Skal ikke se bort i fra at vi møtes en gang på en eller anna harrytur nedover ;) Regner med du pleier og være med på mjøsa rundt 1 mai også da? :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Joa, Mjøsa Rundt er hvert år på timeplanen, og kjører alltid hvis brukbart vær. Men gidder ikke hvis regn eller blaut asfalt/meget utrygt for regn. Ellers så får du komme på Hukusjøen Rundt lørdag 7.mai her på Kirkenær. :thumleft Se mer her :D : http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=17085
Bruker å bli ca 100-150 sykler.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by tshansen »

Da flyttet jeg denne til bloggdelen av forumet :thumleft
biker7 wrote: Bare å flytte den, hvis du syns den passer bedre der :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier ( innkjøring )

Post by biker7 »

Den er god, Sjef :thumleft 8)
Post Reply