Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Tekumseh »

Palma wrote:Det der blir bra vettu. Det minner litt om setet som var på gamle moppeden hans bestefar. Image :erte :lol
1958 eller 1959-modell? Har en akkurat sånn stående :-)
Ellers syntes jeg setet så bra ut jeg, og det så veldig komfortabelt ut.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Palma »

Den gamle moppen jeg refererte til er bare et godt minne, men var maken, blå. Google bilde [emoji26]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by biker7 »

Hva skjer med disse forbannade nettplassene der man kan laste opp bilder a ?? :-k Brukte først Bildr.no , og plutselig tidligere i sommer fikk jeg beskjed om at det ikke gikk ann å laste opp bilder der lengre.. [-( Så fra ca 10. juli har jeg brukt en fra denne adressen: http://imagehost.nordei.de/

Nå får jeg plutselig beskjed om at "Dette nettstedet er ikke tilgjengelig", og alle bildene i referatet fra ferieturen min feks. ser plutselig ut til å ikke kunne vises lengre :-s :evil: Jævla lettvint da liksom !! ](*,) :smt071 :smt093
User avatar
kvase
Posts: 4040
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by kvase »

biker7 wrote:Hva skjer med disse forbannade nettplassene der man kan laste opp bilder a ?? :-k Brukte først Bildr.no , og plutselig tidligere i sommer fikk jeg beskjed om at det ikke gikk ann å laste opp bilder der lengre.. [-( Så fra ca 10. juli har jeg brukt en fra denne adressen: http://imagehost.nordei.de/

Nå får jeg plutselig beskjed om at "Dette nettstedet er ikke tilgjengelig", og alle bildene i referatet fra ferieturen min feks. ser plutselig ut til å ikke kunne vises lengre :-s :evil: Jævla lettvint da liksom !! ](*,) :smt071 :smt093
Veit det er en del som liker denne sia
https://www.smugmug.com/
+ denne
http://www.photosight.org/
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Bikeridr »

biker7 wrote: Nå får jeg plutselig beskjed om at "Dette nettstedet er ikke tilgjengelig", og alle bildene i referatet fra ferieturen min feks. ser plutselig ut til å ikke kunne vises lengre
Sjekka igjennom bloggen din.. Trist og bildefritt, ja.

Er en grunn til at jeg hoster på eget domene. Begynte en god stund før shitføkkbøtta ble i overkant grisk. Dog var det fortsatt shitføkkbøtta som penset meg over og vekk fra dem med mer nedetid enn den svenske krigsheltradioen.

One.com tilbyr "basispakke" med eget domene og 25GB lagring. €1,99 pr måned og €12,- i oppstart. Kampanje nå med førsteåret gratis.
Norske adressater får nå også .no-domene hvis de ønsker :)

ProISP.no er noe dyrere, men regnes som meget stabil. 15GB-pakken koster kr 45,- pr måned.

Selv bruker jeg one.com minste pakke og er fornøyd med det :)
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by biker7 »

Bikeridr wrote:
biker7 wrote: Nå får jeg plutselig beskjed om at "Dette nettstedet er ikke tilgjengelig", og alle bildene i referatet fra ferieturen min feks. ser plutselig ut til å ikke kunne vises lengre
Sjekka igjennom bloggen din.. Trist og bildefritt, ja.

Men NÅ er det ihvertfall bilder i "Vestlands-turen" min igjen ;-)

Prøver denne gangen denne : https://imgbb.com/upload :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by tshansen »

Å hvor lang tid tar det før det skjer igjen? Selv bruker jeg Flickr til alle mine bilder som jeg deler [emoji1303] mulig det blir eget domene en gang, men da i forbindelse med en nettside og mulig noen bilder blir hostet der!

1tb gratis lagring for bilder! X antall millioner brukere. Blir ikke bedre enn det
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by biker7 »

tshansen: Takker for tips om Flickr :D Årnet meg konto der nå :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by biker7 »

Kom igjen fra Vestlands-turen tirsdag 25.juli etter 8 flotte dager. :D

Men på grunn av tidligere nevnte grunner ble årets ferietur noe avkortet, og da jeg kom hjem følte jeg egentlig at jeg gjerne skulle vært litt lengre på tur.. :-k Fikk ordnet litt diverse hjemme med hus og hage etc, og etter noen dager følte jeg at jeg bare måtte ut på tohjul igjen. Hadde jo igjen over ei uke ferie for svarte ! \:D/
Planen var i utgangspunktet 2 overnattinger i Telemark denne helga, men på grunn av veldig dårlige værutsikter så utgikk dette. Så etter litt tankevirksomhet og titt på værvarsel fredag kveld, bestilte jeg en overnatting i Idre (Sverige) fra lørdag til søndag.

Lørdag morgen var Tracern (og fører ) «on the road again». Aaahh.. , herlig å være på tur igjen ! :smt026 Denne gangen bare for et par kjøredager, men allikevel en skikkelig godfølelse.

Kjørte først til Elverum og mot Rena. Ved Åsta svingte jeg av mot den «digre» brua over Glomma over til Åsta Øst.

ImageSDC10007 by jan håvard Krav, on Flickr

Denne trebrua har en oppgitt maksvekt på 1500kg og er slettes ikke bred. Må nesten sikte seg inn, slik at ikke speilene tar borti med en vanlig personbil. :shock: Det skal også sies at jeg har kjørt over der et par ganger med Hiace, og da var det så vidt det gikk med speilene innfelt.. :roll: ;-)

Passerte Rena og videre på vei 607 mot Storsjøen/Åkrestrømmen. De to siste milene på østsiden av Storsjøen er egentlig ganske ålreit mc-vei med en del svinger, men denne gangen ble det en ørliten nedtur etter alle milene på skikkelig svingete vestlands-veier på forrige tur. Følte svingene plutselig ikke var så krappe som sist jeg kjørte der. :-k 8)

En liten kaffestopp i Åkrestrømmen, før jeg tok fatt på vei 217 østover mot Femundsenden. Dette er forøvrig ca 5 mil med ganske svingete vei, og her begynte Tracern endelig «å få svingt seg» litt skikkelig igjen. :twisted:

Og grei utsikt er det også oppi her. Sølen-fjellene :
ImageSDC10022 by jan håvard Krav, on Flickr


..og Tracern ville også være med på bilde:
ImageSDC10026 by jan håvard Krav, on Flickr


Litt før Sølenstua var det plutselig rein i veien ! Og måtte jo da stoppe for å prøve å få knipset et par bilder. Svære horn på noen av dem altså !

ImageSDC10019 1 by jan håvard Krav, on Flickr

Ble en litt lengre stopp på Femundtunet. Fin plass, der sjefen er en kar fra Kirkenær.

ImageSDC10032 by jan håvard Krav, on Flickr

Gikk og tittet litt rundt der, og plutselig kom,n Arild tuslende over tunet. Og da ble det kaffe og en hyggelig prat. :D Nevnte at jeg hadde sett rein og at jeg skulle ta turen om Elgå, da jeg ikke hadde vært der før. «Ja da kommer du nok til å se flere rein», sa Arild. (Og det fikk han rett i)

Stranda på Femundtunet:
ImageSDC10035 by jan håvard Krav, on Flickr


På Femundtunet:
ImageSDC10030 by jan håvard Krav, on Flickr



Etter en times tid på Femundtunet, satt jeg på Tracern igjen på vei oppover langs østsiden av Femund mot Elgå. Ikke vært på disse traktene før, men her var det jaggu fint. :D

Femund mot Sølen:
ImageSDC10044 by jan håvard Krav, on Flickr

ImageSDC10039 by jan håvard Krav, on Flickr




Og Arild visste nok hva han snakket om han. Trur jeg så 40-50 rein før Elgå, så her var det greit å være på tå hev rundt hver en sving. :o

ImageSDC10015 by jan håvard Krav, on Flickr

Men det var fine veier oppover her. Var ca 7Km med grus før Sorken, men fin grusvei.

Elgå viste seg også å være en fin plass jeg håper på å besøke igjen. :thumleft

På brygga i Elgå:
ImageSDC10063 by jan håvard Krav, on Flickr

ImageSDC10048 by jan håvard Krav, on Flickr

Var visst «Femund-festivalen» (trekkspill-festival :shock: ) her denne helga og en del folk. Men det var nok litt stille før stormen da jeg var der i 4-5tia, så hørte ikke noe «drag-spel» (gudskjelov !). Kjøpte en baguett med røkt sik på Bryggeloftet.

Utsikt fra Bryggeloftet. Noen våget seg på et bad:
ImageSDC10058 by jan håvard Krav, on Flickr

Kom også i prat med en hyggelig kar som var på festival. Han var forøvrig motorsyklist, men denne helga var det øl, kjerring, unger og campingvogn som gjaldt ;-) Men Tracern falt i smak:
ImageSDC10055 by jan håvard Krav, on Flickr


Etter Elgå ble det også en liten stopp på Valdalsfjellet rett før svenskegrensen.

Utsikt fra Valdalsfjellet:
ImageSDC10069 by jan håvard Krav, on Flickr


ImageSDC10071 by jan håvard Krav, on Flickr


Gamme på Valdalsfjellet:
ImageSDC10072 by jan håvard Krav, on Flickr



Så ble det enda flere rein-observasjoner, og ca 5mil senere kom jeg til Idre. Rett før sentrum svingte jeg av på en liten vei mot en camping-plass for å kikke litt. Det skulle jeg ikke ha gjort ! Kjørte inn på plassen, og så at jeg fikk noen skeptiske blikk fra noen utenfor resepsjons-bygget der. Var ikke store campingplassen, så var derfor fort gjort. Skulle til å reise derfra da det plutselig sto ei sur kjerring og sperret veien. :shock: Stoppet motoren, og hun lurte på hva jeg gjorde der. På engelsk faktisk ! (var visst nederlendere som drev plassen) Og bråkete motorsykler var de visst ikke noe glad i der, sa hun. Jeg sa OK, smilte, og kjørte deretter veldig pent derfra de 5-6 hundre meterne til hovedveien. Men da fikk Tracern plutselig «los», og det ble tømt et par gir akkompagnert av skikkelig Akra-brøl :twisted: \:D/

Fylte bensin i Idre sentrum før jeg tok en liten sightseeing oppi Idre Fjell (alpinanlegg)

Utsikt fra Idre Fjell:
ImageSDC10081 by jan håvard Krav, on Flickr


Snøkanonene på "sommerlagring" mens Yamahaen koser seg. Til vinters er det motsatt.. ;-) :
ImageSDC10077 by jan håvard Krav, on Flickr

"Kanonene på Idre Fjell" :
Image20170729_182617 by jan håvard Krav, on Flickr


Så ned igjen til Idre for litt «shopping» og innsjekk på gjestgiveriet.

Grei plass og god mat. (700,- for et dobbeltrom m/frokost)

ImageSDC10085 by jan håvard Krav, on Flickr


Parkerte rett ved inngangen på baksia av kåken, og rommet mitt var rett over sykkelen:

ImageSDC10094 by jan håvard Krav, on Flickr




En sein men god "röding"-middag (Røye på svensk), noen øl og en Irish, og plutselig var denne dagen til endes. :)




Dagen etter kjørte jeg bla. innom Särna, Stöten og Sälen.

Nytt Hytte-/leilighets-område oppi Stöten :
ImageSDC10096 by jan håvard Krav, on Flickr


Bra med muligheter for de med interresse for «nedover-ski» i disse områdene.

Ved en liten stopp på en bensinstasjon i Sälen kom jeg i prat med en nordmann med en skikkelig rå Mustang Mach 1. Han var på vei til Rättvik på Classic Car Week. Skulle jeg hatt "Amerikaner" skulle det vært noe slikt som denne :thumleft

ImageSDC10100 by jan håvard Krav, on Flickr



Fra Sälen ble det litt småveier på «gærne sia tå elva» til Malung, før Tracern fikk strekke ut litt på større veier.

Turens siste stopp ble i Sysslebäck.

Var nok ikke alltid like «klar i toppen» når jeg ferdes innenfor portene her for 20-30 år siden.. ;-) :lol: :
ImageSDC10101 by jan håvard Krav, on Flickr


Når jeg 8,5 mil senere svingte inn på tunet hjemme, kunne jeg oppsummere med en flott 2dagers-tur på 75mil på norske og svenske veier med værgudene stort sett på min side. 8)

Og med denne turen, den herlige Vestlands-turen og flere fine dags-/kvelds-turer friskt i minne, så ble årets sommerferie slettes ikke så gæli allikevel . :D
Last edited by biker7 on 11 Aug 2017 15:14, edited 2 times in total.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by Bikeridr »

Flott referat. Synd med sure utenlandske kjerringer som tror de kan diktere nordmenn i Norge..

Nuvel, får se om jeg får meg en todagerstur i september når jeg kommer hjem :)
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by biker7 »

Bikeridr wrote:Flott referat. Synd med sure utenlandske kjerringer som tror de kan diktere nordmenn i Norge..

Nuvel, får se om jeg får meg en todagerstur i september når jeg kommer hjem :)
Takk :D


Men den utenlandske kjerringa prøvde her å diktere en nordmann i Sverige da :lol: ;-)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by Kant1 »

Du skriver godt, og jeg koser meg av alle de flotte bildene dine.
Satser på jeg får meg en uke borti der, nå i månedsskiftet, det har jeg lengta etter siden jeg var der ifjor.
Rart det der... dere Hedmarkinger er lamslått (nesten) over vestlandsnaturen, men jeg tror jeg er like fascinert over endeløs fjellskog, hvit reinslav og det bølgende terrenget der borte rundt Femunden/Røros :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by tshansen »

Dæven det er flott å lese slike tur referat [emoji1319] du gleder deg på samme måte som meg selv når jeg er på tur! Flotte bilder og artig lesing [emoji1303] det er jævlig kjekt at andre liker å dele turene sine også. Gode tips som skal legges inn på gps'en dette
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by biker7 »

"eks-LordShaft" & Kant1 : Takker for skryten gitt av 2 stk "referat-champions" ;-) :D
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Sommerferie-innspurt til Elgå og Idre)

Post by biker7 »

hmm... Tracern blir nok stående til det kommer nye dekk fra "det store utland, for nå har jeg jaggu punktert.. Hadde en liten tur på tirsdag og merket ingen ting, men i går var bakdekket plutselig tomt for luft. :-k Sjekket med såpevann i dag og fant et lite hull. Prøvde å plugge det, men ble ikke helt tett grunnet litt avlangt hull..
Har nå kjørt på Bridgestone BT023 for andre gang, pga bra levetid (nesten 1000mil) på det forrige, grei pris, og greit dekk ellers også. MEN dette (nr 2) var plutselig like utslitt som det første etter bare litt over 600mil ! (..?) Pluss at det nå plutselig har blitt hull på det. Må ha vært et skikkelig "mandags-dekk" dette her [-( Så nå får vi prøve noe annet. Blir Michelin denne gangen. Men da blir det nok "dvale" på Tracern 1-2 uker 8)
Post Reply