MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 25 jul 2017 00:43

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 579 innlegg ]  Gå til side Forrige 135 36 37 38 39
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 11 jul 2017 22:19 
Brukeravatar

MC: Yamaha MT09 Tracer -16mod. + Honda NX650 Dominator -89mod.
Jaggu fikk jeg til en liten Honda-tur innimellom regnskurene nå i kveld \:D/

Ble ca 6 mil på div småveier/grusveier. Ikke langt til skogs, men stort sett i nærheten av spredt bebyggelse og gårdbruk på begge sider av Glomma nord for Kirkenær. Var godt med en luftetur igjen. Men merket at jeg fortsatt er litt sliten i kroppen.. Kanskje penicillin :-k
Men ble en grei tur i oppholdsvær, og akkurat da jeg hadde parkert i garasjen så høljet regnet ned igjen 8)

Bildet er tatt ved trebrua over Glomma ved Flisa, og Dominatorn står her ved verdens største tannpirker faktisk :shock: =D>
Og brua skal visst være/ ha vært (ihvertfall da den ble bygget..) verden største trafikkerte trebru \:D/ :
Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 11 jul 2017 22:39 
Brukeravatar

MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Bodde rett nedenfor den brua ca. 2 km på vestsida den brua bygde de rett etter at jeg fordufta fra de traktene.

Toppen

Legg innLagt inn: 12 jul 2017 00:22 
Brukeravatar

kvase skrev:
Bodde rett nedenfor den brua ca. 2 km på vestsida den brua bygde de rett etter at jeg fordufta fra de traktene.

Så du har vært "Flisa-kær" du altså, Kvase ;-) Når var dette ? :)

Toppen

Legg innLagt inn: 12 jul 2017 01:00 
Brukeravatar

MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
biker7 skrev:
kvase skrev:

Så du har vært "Flisa-kær" du altså, Kvase ;-) Når var dette ? :)

Har halve slekta derifra rundt forbi -mange ligger under torva ved Gjesåsen kirke ellers innpå Lindberget ikke så langt fra Gravberget
Fløtta derfra for 17 år sia men det er historie.-
Andre halvdelen av slekta har jeg fra Årnes nedmed der Vorma møter Glomma
Men hang mye i lag med de som arrangerer dette her.
Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 12 jul 2017 12:17 
Brukeravatar

Kjøpte noe på BILTEMA :shock: for et par uker siden som jeg IKKE vil anbefale [-( :
Denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Pe ... 000031358/

Bilde

Såkalt "Komfortsete".. Mulig den kan hjelpe for noen, men IKKE for meg hverken på Tracern eller Dominatorn..
Har testet den på Tracern på en 50mils-tur og ræva ble vondere en uten :shock: Dermed endte den opp på Dominatorn. Men etter en test-tur i går på bare 6-7mil, så kommer denne til å bli avmontert ganske kjapt ! Nei, denne er ikkeno for meg.. I mine øyne skulle den ihvertfall hatt en del bredere sitteflate skulle den ha hjulpet. Pga. at den er så smal så blir det en kant som gnager på "skinkene" :lol: Så var bortkastede penger for min del. Men hvis andre er interessert så kan den kjøpes til superpris ! ;-)

Toppen

Legg innLagt inn: 16 jul 2017 23:24 
Brukeravatar

Ja da har den første ferieuka gått alt, og ingen skikkelig mc-tur enda :shock:

Vel.. har da blitt 3 brukbare dagsturer på 25-35mil, så ikke helt ille da :) Og fortsatt 3 uker ferie igjen :D

Har ikke blitt noe særlig bilder, men her var vi ihvertfall på lørdag og tok en matbit på slutten av turen om Lygna, Østre Toten etc.
Spiste en MEGET bra hamburgertallerken. Anbefales :thumleft (elendig motlys-mobil-bilde..)
Bilde

Hadde egentlig planlagt en ca 2ukers tur rundt i norges land denne sommeren, men pga helsa til tur-kompanjongen ble dette lagt på is.
Men har nå hatt en liten ide om noen dager på vestlandet , og etter litt fram og tilbake angående hvem som skal være med, avreisetidspunkt etc så ser det nå ut som det foreligger en liten plan \:D/
Har nå bestilt ei hytte i Røldal , så da reiser en KTM-pilot og jeg dit på tirsdag. Planen for onsdagen er å rote litt rundt i Hardanger, og ta ei overnatting i Eidfjord-området. Har ikke bestilt noe enda, så får se hvor vi ender opp :roll:
Torsdag reiser vi trolig begge østover mot Geilo, og der skilles våre veier. KTM-piloten reiser da hjem, mens jeg reiser mot Aurland, Voss og tar "Sognefjorden rundt". Tar da ihvertfall et par overnattinger til, litt avhengig av hvor det er husrom. Gidder ikke telt, selv om det kanskje hadde vært litt lurt i disse ferietider.. Men noe slags tak over hodet må det vel gå ann å få til. Trur detta kan bli bra jeg ! :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 17 jul 2017 14:26 
Brukeravatar

Da har jeg bestilt ei lite hytte på "Eidfjord Gjestegiveri" i øvre Eidfjord fra onsdag til torsdag. http://www.ovre-eidfjord.com/
Ser ganske jo trivlig ut der :D

Ellers har jeg også prøvd å ringe "Vik pensjonat og hytter" i Eidfjord da dette også ser ut som en fin plass, men ikke noe svar på tlf enda..
http://vikpensjonat.no/no/ Mulig det er fullt her, men har mulighet til å avbestille den andre hytta kostnadsfritt ut dagen i dag.

Noen med erfaring med disse plassene eller ellers i området ? :D

Toppen

Legg innLagt inn: 17 jul 2017 14:56 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Jeg har ingen erfaring med disse plassene selv, men sett at de er relativt populær blandt reisende hit :thumleft Et kjapt søk på Tripadvisor eller google maps vil gi en liten pekepinn på hva du har i vente :thumleft

2016: Nye dekk på 10049 km - Continental TKC 70 = 10211 km
2017: Nye dekk på 20260 km - Metzeler Tourance Next
------------------------------------------------------------
Flickr
LocaToWeb

Toppen

Legg innLagt inn: 17 jul 2017 18:34 
Brukeravatar

Da ble det hytte ved "Eidfjord gjestgiveri" onsdag til torsdag :)
Så får vi se hva slags plass turen bringer meg videre til på torsdag 8)

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 579 innlegg ]  Gå til side Forrige 135 36 37 38 39

Alle klokkeslett er UTC+02:00