Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Ikke heeelt vinter enda)

Post by tshansen »

Hadde dere ikke flere cm snø for ikke så lenge siden? Ser det er meldt opp mot 15 grader på vestlandet de neste dagene, så det er veldig fristende å ta seg noen turer inn på bana å kjøre litt... selv om jeg har "vinterstengt" garasjen :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Ikke heeelt vinter enda)

Post by biker7 »

tshansen wrote:Hadde dere ikke flere cm snø for ikke så lenge siden? Ser det er meldt opp mot 15 grader på vestlandet de neste dagene, så det er veldig fristende å ta seg noen turer inn på bana å kjøre litt... selv om jeg har "vinterstengt" garasjen :lol:
Joa, stemmer det mr. hansen :) Er nok grunnet litt snø, kuldegrader og regn at grusveiene på skauen har blitt litt dårlige. Og de blir nok ikke noe bedre framover, for de får nok ikke tørket opp nå.

Men 15 grader (!!) der vest, da kan du jo kalle det sesong-start ;-) \:D/
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (men NÅ var nok vintern her)

Post by biker7 »

Dominator-turen fra forrige innlegg 4.november ble nok årets siste tur er jeg redd.. :-k
For med 10-12 kuldegrader de 2 siste dagene og snart desember, så trur jeg nok det blir "garasjetid" på begge tohjulingene en stund framover nå #-o

Men ellers så blir jo faktisk Hondan veteran om 5-6 uker den, da den er førtegangsregistrert i 1989 :D
Jeg har derfor undersøkt litt angående veteranforsikring. Har bare hatt ansvar på denne de siste årene, da det ikke er store verdien å snakke om. Og har jo da bare kostet meg ca 2500,- i året inkl. "årsavgiften". Med 500,- i forsikring regnet jeg derfor med at det ikke var stort å spare på det.
MEN prisnedgangen på "årsavgiften" på 1500 spenn er det jo verdt og ta med seg (486,- for veteran). :D Og med enda en hundrelapp billigere på forsikringen også (ansvar), så blir det totalt 886,- i året. :thumleft Tipper jeg går for bare Ansvar denne gangen også, hvis jeg ikke bestemmer meg for å "slå på stortromma" og gå for brann/tyveri for 300,- ekstra i året da. (delkasko 700,-) ;-) Blir som veteran en maks kjørelengde på 500mil, men det klarer seg lenge på "gammeln" 8)

"Veteranen" min på årets første tur :
Image20180402_154848 by biker7, on Flickr



Julegave til Tracern blir ny bunnpanne og pakning (se tidligere innlegg ang. lekkasje/hull). Delene ligger klare for henting hos MC-Huset Nydal.
Med litt rabatt ble det 3000,- for dette. Men blir nok ikke noe montering/rep. før varmegradene kommer tilbake utpå nyåret engang.
Har også en "Kina-Skidplate" liggende som monteres da. :)

Og sånn går no dagan ;-)

God helg, folkens !! :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by biker7 »

Hallo igjen folkens :D

Lenge siden det har blitt skrevet noe her nå, men har heller ikke skjedd så mye i det siste. Ihvertfall ikke på mc-fronten. Men må vel si at det byner å krible litt i gasshånda nå, etter ca 4 måneder uten mc-kjøring.. :roll: Hilser på begge syklene mine ute i garasjen hver dag, og lengselen blir større og større ja ;-) Men brått plutselig er det sessongstart om en måned eller halvannen forhåpentlig \:D/

Ellers så driver jeg og leker litt med tanken om sykkel-kjøp, men ikke noe bestemt enda. :-k Men min lille plan i bakhodet går da ut på evt. å kjøpe meg en sykkel for litt lengre kombinasjons-turer både på fast og løst underlag, og har da falt litt ned på brukt BMW F800GS fra 2009-2012. Grunnen til denne er ganske lav vekt (207kg kjøreklar, nyere ble tyngre), greit med krefter, bra allroundegenskaper etc. I mitt hode finnes det egentlig ikke noe alternativ hvis man ikke skal over 210kg kjøreklar og samtidig ha bra tur-egenskaper både på fast og løst underlag etc. Og samtidig da ha en makspris på snaue 100K. Sikkert ikke alle som er enige, men da må dere gjerne komme med bedre forslag og begrunnelse :D

HVIS dette evt. skulle bli en realitet, så er i utgangspunktet planen å beholde Tracern til "asfalt-kos" :twisted:
Så får man da se om begge blir beholdt, eller om noen blir solgt etterhvert. Litt avhengig av hvordan lysten/bruken vil bli.
Har jo også en sykkel til, nemlig Dominatorn. Men denne blir nok stående i vognskjulet. Har jo nylig blitt veteran, så den får nok nyte
"pensjonist-tilværelsen" en stund til hos meg ;-)

Tips meg gjerne om dere etterhvert skulle komme over noen aktuelle sykkel-kandidater til salgs. :thumleft :D


Et mimre-bilde fra i fjor vår av "Pensjonisten" ved Glomma:

Image20180512_204748 by biker7, on Flickr
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Kant1 »

Godt å se deg "på" igjen :thumleft

Spennende når folk har planer/tanker om enda en sykkel... jeg har ikke så mange gode forslag til andre sykler enn den BMWen, muligens Tiger 800, men den er vel bittelitt tyngre i de aktuelle årsklassene, om jeg husker rett... 210-212 kg tror jeg.
Men BMWen har man sett i aksjon på bla Grustur i Øst og Adventuredays i Säfsen, og den har plenty potensial for hobbyhardkjøring på grus.

Selv har jeg også fått noen smått "kjetterske tanker" som går på repeat i hjernen, men først må jeg bli enig med meg selv... så skal jeg gjøre ferdig noen prosjekter på låven, og selge unna litt. Så får vi se... :D

Blir spennende å se hva som dukker opp, ender du opp med BMW er du jo brått varmt velkommen hos Tjuratekk også :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by biker7 »

Kant1 wrote:Godt å se deg "på" igjen :thumleft

Spennende når folk har planer/tanker om enda en sykkel... jeg har ikke så mange gode forslag til andre sykler enn den BMWen, muligens Tiger 800, men den er vel bittelitt tyngre i de aktuelle årsklassene, om jeg husker rett... 210-212 kg tror jeg.
Men BMWen har man sett i aksjon på bla Grustur i Øst og Adventuredays i Säfsen, og den har plenty potensial for hobbyhardkjøring på grus.

Selv har jeg også fått noen smått "kjetterske tanker" som går på repeat i hjernen, men først må jeg bli enig med meg selv... så skal jeg gjøre ferdig noen prosjekter på låven, og selge unna litt. Så får vi se... :D

Blir spennende å se hva som dukker opp, ender du opp med BMW er du jo brått varmt velkommen hos Tjuratekk også :lol:
Takk for det :D

Har jo lest/sett litt tester etc. og Tiger 800 er nok en grei sykkel det også. Men selv om noen flere hester, så har jeg fått inntrykk av at trippelen er litt mere "turtallsmaskin" sammenlignet med BMW,ens Rotax twin. Derav litt mere krefter lengre ned i registeret på bmw. Og disse Triumphene blir nok litt over budsjettet mitt, i tillegg litt tyngre.. :roll:

Og hva slags "kjetterske tanker" er dette da ?? :-k Har du sagt A får du jammen si B også !! ;-)

(og innpass hos Tjuratekk er jo seff drømmen, og egentlig hovedgrunnen til evt. kjøp :smt041 :lol: )
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by tshansen »

Er bare Olav som liker å få litt oppmerksomhet rundt at han har planer om å kjøpe seg BMW 1250.... noe vi alle har sagt i 2 sesonger nå :lol: :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Kant1 »

tshansen wrote:Er bare Olav som liker å få litt oppmerksomhet rundt at han har planer om å kjøpe seg BMW 1250.... noe vi alle har sagt i 2 sesonger nå :lol: :lol: :lol:

Nope, har ikke NOE med GS å gjøre faktisk ;-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Trondgv »

Jeg tipper at enten blir det 701/690 med tårn og hele pakka eller 790/T7. [emoji848]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Jeg tipper at enten blir det 701/690 med tårn og hele pakka eller 790/T7. [emoji848]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Og hvor kjøpte du den krystallkula di? Den bør du bruke til å tippe Lotto =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Palma »

Dette likte jeg å lese Biker7, jeg kan med mye tyngde ( nærmere 90 enn 80kg) si at jeg har trua på detta. Og du er da selvsagt velkommen til Tjuratekk sitt lokale oppå Åsen uten å måtte parkere uti vægen. Utstyr for dekkskift står og til disposisjon for en god sambygding hvis du har behov. Og så raus som je er så er det itte avhengig tå hær slags sikkel du har...
Blir gærart'u å sjå hær det blir.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Kant1 »

Palma wrote: Og så raus som je er så er det itte avhengig tå hær slags sikkel du har...
Blir gærart'u å sjå hær det blir.
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
...og på norsk betyr dette??
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by Palma »

Kant1 wrote:
Palma wrote: Og så raus som je er så er det itte avhengig tå hær slags sikkel du har...
Blir gærart'u å sjå hær det blir.
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
...og på norsk betyr dette??
Stammespråk i øst [emoji6]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by kvase »

Palma wrote:Dette likte jeg å lese Biker7, jeg kan med mye tyngde ( nærmere 90 enn 80kg) si at jeg har trua på detta. Og du er da selvsagt velkommen til Tjuratekk sitt lokale oppå Åsen uten å måtte parkere uti vægen. Utstyr for dekkskift står og til disposisjon for en god sambygding hvis du har behov. Og så raus som je er så er det itte avhengig tå hær slags sikkel du har...
Blir gærart'u å sjå hær det blir.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Prat om servic da
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt tanke-leking i bakhodet)

Post by biker7 »

Palma wrote:Dette likte jeg å lese Biker7, jeg kan med mye tyngde ( nærmere 90 enn 80kg) si at jeg har trua på detta. Og du er da selvsagt velkommen til Tjuratekk sitt lokale oppå Åsen uten å måtte parkere uti vægen. Utstyr for dekkskift står og til disposisjon for en god sambygding hvis du har behov. Og så raus som je er så er det itte avhengig tå hær slags sikkel du har...
Blir gærart'u å sjå hær det blir.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Takker for innbydelsen, Palma 8)

Ringte faktisk på en bmw istad oppi Trøndelagen, som hadde en haug med EKTE Touratech-utstyr (ikke Tjuratekk- :lol: )
Men er nok fare for at denne blir solgt til noen andre, da han var på vei for å vise den fram til en evt. kjøper da jeg snakket med han :roll:
Post Reply