Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by ojda »

Her var det mye fint, å "fypokker" så flott lys i det første bildet fra brygga i Selje =D> =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by Tommas »

Tipp topp frokostlektyre :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by Kant1 »

Dette er så bra. :thumleft
Nyyydelig lys på kveldsbildene, og det var jo rett synd du ikke fikk kvinnelig selskap om natten på det "romantiske rommet" :D :D
Suffløren på siden her ville forresten ikke bruke ordet "romantisk", men derimot "h...rete" :D

Synd du fikk tåke på Stadt da, jeg har enda ikke kommet meg dit, jeg var nær ved i 1.mai helga, og da var det aldeles strålende og vindstille.
Men det kommer vel nye myligheter, det er vel en dag med vindstille og flatt hav der oppe ca 1 gang annet hvert år :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by biker7 »

Kant1:

"h...rete" , faktisk :lol: :lol: Kan vel kanskje være litt enig i den ja ;-)

Men traff ingen "Queen of the night" i selje, så fikk desverre ikke utnyttet rommets potensial :lol:
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by biker7 »

Takk igjen for flotte ord, folkens :redface :D

Etter at denne turen var over så var jeg hjemme noen dager, men følte at jeg ikke var helt mettet av mc-kjøringen.
Så nå i helga ble det jaggu en 2dagers tur :twisted:
Skal se om jeg får lagt ut litt bilder og tekst om dette etterhvert også.

Men først får vi gjøre ferdig vestlands-runden ;-)
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by Flanker »

Vemodig vakkert! [emoji1319] Keep it coming...
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by biker7 »

Teksten til Del 4 er bortimot klar. Men nå drar jeg på fisketur i Engerdals-traktene et par dager med brodern , UTEN mc ;-) , så fullførelsen får vente til jeg er tilbake i sivilisasjonen.

Vi hørs ! :D
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 )

Post by biker7 »

Våkner mandag morgen med en liten plan. :)
Har slått i fra meg å kjøre de ca 53milene raskeste veien hjem, da det ikke frister noe særlig grunnet ganske lange kjøredager hittil på denne turen.
Tankene var også innom å kjøre om Trollstigen, Geiranger og ta en overnatting i Lom-traktene før hjemreise tirsdag, men etter litt tankevirksomhet før jeg sovnet inn kvelden før er dette nå lagt på is. Dagens nye plan er å kjøre litt omveier til Oppdal og ta en overnatting der.

Blir en hyggelig frokost med familien før Kristiansund forlates for denne gang. Vi ses plutselig igjen. :D

Bensin hadde jeg fylt i Molde dagen før, så jeg kunne kjøre en god stubb før jeg behøvde å tenke på bensin. Blir litt sein avreise denne gangen, men ca klokka 12 er jeg på hjul. Kjører til E39 og følger denne til ferja Kanestraum-Halsa. Og dagens vær er ikke til å klage på. :thumleft

Image


7 km etter Halsa svinger jeg av E39, og kjører sør-østover mot Surnadal. En strekning på ca 3mil med ganske så «Tracer-vennlig» vei. :twisted:
Blir en liten kaffe-stopp på en campingplass litt over halvveis på denne veistrekningen, og bestiller samtidig et rom/leilighet litt sør for Oppdal.
Fra Surnadal på litt kjedeligere veier østover mot Meldal, før jeg svinger av ca 18 km før Berkåk/E6. Dette er en vei jeg ikke har kjørt før, og mistenker at det kan være litt grus. Men pytt pytt, det klarer Tracern.
Er vel snaue 2mil med grei grusvei før det går over til asfalt ved Granasjøen. Og helt ærlig så kunne vel egentlig grusen bare ha fortsatt, for denne asfalten er ikke bra ! [-( Men vakkert er det her lengst øst i Trollheimen, og i en skråning litt før Skardvatnet stopper jeg for en sein lunsj (klokka var vel nå rundt halv 5).

Image

Vann og Polarbrød med salami og majones smaker helt fortreffelig oppi skråningen her med flott utsikt mot Trollheimen. :D

Image

Mot Skardvatnet :
Image



Kommer etterhvert til Oppdal der jeg fyller bensin, og handler inn litt øl, snacks, pålegg og en BOXERSHORTS. :lol: Ja pga en litt lengre tur enn planlagt hadde jeg ikke flere rene igjen, og vasking utgikk. ;-)

Litt sør for Oppdal sjekker jeg inn på Granmo Camping og får en grei leilighet for 700,-

Image


Akkurat da jeg er ferdig med å dusje, banker det på døra i kåken min. :-k Det er en kar på ferietur med familien, som har sett Tracern utenfor og er litt nysgjerrig på denne. Blir en lengre prat med denne hyggelige karen, for han har nemlig vurdert Tracer som sin neste sykkel. :thumleft Og ikke helt umulig at jeg klarte å overbevise han. 8)
Blir også litt prat med folka i naboleiligheten, før jeg kaster meg på sykkelen og returnerer til Oppdal for en matbit. Er vel tilbake på campingen ca klokka 10, og det blir et par øl og en spaser-tur rundt på området før jeg tar kvelden. :)


Traff på denne "krabaten" som vandret fritt rundt på campingplassen :D :
Image


Kveld langs elva som renner ved Granmo Camping :
Image




Det er tirsdag morgen og på tide å ta turen hjemover.
Pakking, utsjekk, og plutselig går Tracern friskt oppover Drivdalen mot Hjerkin. Derfra østover til Folldal, der det blir en kaffe-stopp og et hyggelig gjensyn med karen som driver bensinstasjonen der. :) Hadde nemlig en prat med han i fjor høst også, på hjemturen fra Kristiansund med en noe «skadeskutt» Tracer.

Så kjører jeg sørover mot Atnbrua, med den obligatoriske stoppen ved Solbergplassen med utsikt mot Rondane.

Image


Svinger av og tar veien over Venabufjellet. Fint over der.

En liten stopp ved fjellet Muen :
Image



En liten «Polarbrød-lunsj» og gratis-kaffe på Circle K Ringebu, før den «koselige» E6 skal kjøres en stund.. Kjører den vel i ei mil, og da orker jeg faen ikke mere av trafikken og kø-helvete ! :evil: Vrenger over på Vestsidevegen og følger denne til Tretten, deretter gamleveien utenom Øyertunnelen. Stålsetter meg for de siste 15 km mot Lillehammer på E6 og da kommer regnet. Ei skikkelig skur ! Tar en liten stopp i Lillehammer til regnet gir seg, og så blir det østsiden av Mjøsa til Moelv. Så var det egentlig den forbannede E6 igjen, men dengang ei. \:D/ Hadde egentlig bare tenkt å kjøre litt småveier parallelt sør for E6 til Brumunddal, men plutselig befinner jeg meg på vei til Tingnes ved Helgøya. Tar en lett middag der i form av en meget god elg-burger. :thumleft

Image


Så blir det straka vegen fra Tingnes til Elverum, i litt «av & på-vær».
Elverum blir turens siste stoppested før jeg er hjemme, og det blir en ENORM soft-is, kaffe og litt «small-talk» med noen lokale motorsyklister på «Sirkel K». :)

Når vestsidevegen av Glomma fra Elverum til Kirkenær til slutt er unnagjort, kan jeg oppsummere med at trippteller nr.2 nå står på ca 270mil etter en herlig 8dagers-tur. :thumleft :D

Vil faktiskt si at dette hadde vært en av de fineste mc-turene jeg har hatt i min 22år lange mc-karriere (ja faktisk muligens den fineste :o ).
Og dette etter at ferieplanen som forelå for bare noen uker siden gikk i vasken, og jeg egentlig var litt usikker på hva jeg da skulle finne på. :D

Det store utland, alpene etc er selvfølgelig også herlig, men jaggu må jeg si at jeg kan kose meg like mye i vårt eget land. :thumleft

Avslutter med noen ord om min trofaste «reisekamerat» :
Tracern fungerte knirkefritt gjennom hele turen, og kan vel ikke si at jeg har blitt noe mindre glad i den nå. En herlig sykkel på svingete vestlandsveier ! Har jo kjørt noen turer borti der før, men har aldri kost meg såpass. I mine øyne har denne sykkelen akkurat passe vekt med ca 200kg med nesten full tank, og nok Power. Og en litt oppreist kjørestilling til å kose seg på skikkelig svingete veier. Dempingen har jo fått litt kritikk, men i mine øyne så er denne bra nok til mitt bruk. Jeg syns faktisk den har blitt bedre nå i det siste etter at sykkelen nå nærmer seg 22000km.
Og turbulens etc fungerer nå mye bedre med den kappede «kina-skjermen» påmontert og håndbeskytterne tatt av. Ikke noe problem med høyere hastigheter heller. Har heller ikke noe problemer med «wobbling» under skikkelig pådrag som Tracern også har fått litt «kjeft» for. Eneste er jo som nevnt tidligere litt vondt sete på de lengre dagsetappene, men løsningen er forhåpentlig på vei, i form av et Sargent-sete. :D

Føler meg vel nesten litt nyforelsket i denne «rakkeren» etter denne turen :smt007 , så det blir nok en Tracer-sessong til ja. Men blir nok litt roligere tider for Tracern nå utover høsten, for nå trenger den sårt et nytt bakdekk og det er på tide med 20K-service. Men det spørs vel hvor lenge jeg klarer å holde meg unna «min kjære». (vel..ble ikke lenge , for noen dager etter var jeg på tur igjen) ;-) 8)


THE END
Last edited by biker7 on 07 Aug 2017 22:42, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by tshansen »

Nok en gang, strålende levert [emoji1319] takk for turen og det er ingen grunn til å la rakkaren hvile! Bare komme seg på tur oftere, også fortelle oss om det [emoji12] dette var knakande god underholdning
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Kant1 »

Meget bra... MEGET bra.
Jeg skal ikke være enig med Lord'n om at alpene er oppskrytt, men jaggy faen er det flott her i Norge når sola spiller på lag :thumleft

Og så må jeg si meg enig med forrige taler, dra deg ut på mere turer, vi gleder oss stort til å lese mer og Tracer og Dominator på eventyr =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Palma »

Fine greier å nyte under regnskurene som vasker oss godt her om dagen... Men hjalp dette på abstinenser og kjørelyst? [-X
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by biker7 »

Da har Tracern fått en liten etterlengtet "Shining" etter over 400mil i ferien :)


OG nytt Sargent-sete :D

Skal vel kanskje ikke påstå at dette setet er så veldig vakkert, og det gir meg litt sånn "gammel traktor feeling" :lol:
Men det har vokst litt på meg, og kan nok lære å like det hvis det hjelper mot smerter i de bakre regioner på de lengre turene ;-)

Image20170806_172614 by jan håvard Krav, on Flickr

Image


Image



Stort sett drittvær etter at det dukket opp for et par dager siden , så har ikke fått testet det på tur enda. Men jeg har litt trua 8) :D
Last edited by biker7 on 08 Aug 2017 16:45, edited 2 times in total.
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Palma »

Det der blir bra vettu. Det minner litt om setet som var på gamle moppeden hans bestefar. Image :erte :lol
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by biker7 »

Palma:
..he,he.. :mrgreen: :lol: #-o Moped-sammenligningen din er jo ihvertfall i segmentet "tohjuling", så snillere en min egen traktorsete-sammenligning ;-) :lol:


Men hadde et Corbin-sete på ZX12R,n jeg hadde før jeg kjøpte Tracern, og det setet var litt i samme gata som Sargent,n jeg har kjøpt nå.
Flatt, bredt og litt hardt. Hadde ikke noe problem med "ræv-smerter" der, så har derfor litt trua :)
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 4 , siste del)

Post by Palma »

Ja det gjør seg å bytte ut orginalsetet i mange sammenhenger ser man. Er jo mange som gjør det. På gamle Betty sitter det jo og Corbin m/varme faktisk. Innmari godt sete. Også litt flatt og ikke veldig mykt.
Syns forresten træiser'n din er en kul sykkel så var ikke noe mobbing av den å sammenligne med gamlemoppen hehe
Post Reply