Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 1 )

Post by tshansen »

Espelandsveien heter bare Ulvikfjellet :thumleft Å jeg liker å kjøre den begge veier. Det er uten tvil en plass man kan gladgasse litt med god samvittighet

Flott referat med stårlende bilder... Herlig lesning :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 1 )

Post by Tommas »

Veldig bra saker! :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 1 )

Post by biker7 »

Takk for skryten, folkens :D

På dag 3 fortsatte jeg vestlands-runden på egenhånd, noe som skulle vise seg å bli en positiv opplevelse :thumleft
Har ikke hatt for vane å reise på mc-tur med overnattinger alene, men dette fungerte utmerket. Så blir nok ikke siste gangen :)

Del 2. dukker plutselig opp på et MC-forum nær deg ! ;-)
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by biker7 »

Vi kom oss omsider opp etter «Balder-drammen» kvelden/natta før, men
må vel kunne si at vi var litt reduserte denne torsdags-morran. :smt119 Men ramlet etterhvert ut av hytta og inn på gjestgiveriet for litt frokost. Og etter litt mat og kaffe begynte kroppen å fungere sånn nogenlunde. Det var også i dag knallblå himmel, så dette lovet godt. :D

Ja forresten, glemte å nevne telefonen min i forrige innlegg. Den mistet jeg i asfalten på tur til pizza og øl kvelden før, med en MEGET knust skjerm som resultat.. :evil: Noe dritt, men den funket da sånn noenlunde ut turen.

Vi pakket syklene og fikk rensket det grøvste i hytta, og vi var klare for veien igjen. Vi fant ut at vi hadde glemt å fylle bensin i Eidfjord kvelden før, og tripptelleren sto nå på 26-27mil.. :roll: Etter litt utregninger om forbruk på begge syklene og avstand til Ustaoset, fant vi ut at det skulle gå sånn cirka akkurat. Etter bare noen kilometer blinket/lyste selvfølgelig bensinlampa på begge syklene, så dette kunne jo bli spennende. :? Ble en liten stopp ved Vøringsfossen før vi la i vei over Hardangervidda mot Geilo.

Image

Og kan vel si at disse milene over den vakre vidda ble kjørt litt penere enn både Tormod eller jeg har til vane å gjøre. ;-) Men vi kom oss til bensinstasjonen i Ustaoset, og da fikk jeg fylt på 17 liter på Tracer-tanken (18 liters tank..)
Her vinket Tormod farvel, da han nå skulle hjemover til Solør. Og jeg skulle fortsette turen alene, uten å ha planlagt så mye. Men hadde en liten plan om at jeg skulle prøve meg på en bortimot «Sognefjorden Rundt» og oppom Luster Sanatorium, og ihverfall 2 overnattinger til. Så jeg kjørte etterhvert forbi Geilo og svingte av ved Hol mot Aurland. Fine veier over der, men litt irriterende med den dårlige belysningen i de fleste tunnelene ned mot Aurland. :evil: Joa, ok lys på Tracern så går helt greit på et vis. MEN det sitter jo tett i tett med lys i tunnel-takene som ikke brukes, bare noen simple lysarmaturer på veggene med veldig lang avstand i mellom som gløder litt.. Hvorfor?? [-(

Kom meg til Aurland der jeg var innom butikken for litt drikke og energi i form av en banan og et wienerbrød. Rett over veien lå kirka der det var fullt av stivpynta folk. Bryllup tenkte jeg, helt til de plutselig kom ut med ei kiste imellom seg.. Ja,ja, livets gang detta, tenkte jeg i mitt stille sinn mens jeg gomlet videre på mitt wienebrød. :roll:

Så sto Flåm for tur med en liten visitt nedom brygga. Jaggu noen brukbart store «joller» som er innom der altså. :shock:
"MSC MAGNIFICA" var navnet på kjempen som lå her denne gangen.

Image

Kjørte også innom Undredal for en titt. Litt artig, da forrige gang jeg var innom her var i 1987 som 15-16åring på biltur med min far og søster. :D Den gang var bare den første tunnelen (Flenjatunnelen, 5km lang) fra Flåm mot Voss bortimot ferdig, og mener det dengang sto skilt med kjøring på eget ansvar og ikke noe lys og minimalt med sikring langs tak og vegger. Litt spennende mener jeg å huske. Og Undredal har nok forandret seg en del siden sist ja. :-k Masse turister, campinplass, spisesteder etc nå. Var nok en litt mere isolert og spesiell plass før veiforbindelsen kom.

Fint ned mot fjorden i Undredal:
Image

Image

Når jeg nærmet meg Voss fant jeg ut at det var på tide å prøve å få husrom for natta. Fant et ledig rom via Booking.com i vest-enden av Vangsvatnet. Dette gjestgiveriet viste seg å være en grei plass med en søt ung frøken som vertinne. :wink: Hadde visst bare vært åpent her i 4uker så helt i startfasen enda, men fikk et greit rom for 650 spenn med tilgang til felles kjøkken, bad og tv-stue like ved rommet.

Image

Men det var ikke noe mat-servering her, så jeg tok turen tilbake til Voss for en matbit og en tur på butikken.

Ble en liten omvei på sørsiden av Vangsvatnet. Gjestgiveriet kan så vidt skimtes innerst i sjøen til venstre i bilde:
Image

Kom tilbake god og mett, og etter en liten spaser-tur, litt kveldkos med øl, snacks og tv-titting var jeg klar for «bingen» (senga). Nok en herlig dag på Tracer-ryggen var over. :D

Utløpet av Vangsvatnet, like ved Lilandtunet Gjestgiveri:
Image

Elva som renner ut fra Vangsvatnet:
Image




Fredagen kom, og jeg skulle prøve å komme meg på nordsiden av Sognefjorden. Men hadde bestemt meg for å prøve en litt alternativ vei mot Ytre Oppedal. Pakket opp Tracern, sa farvel til det hyggelige vertskapet, og kom meg på hjul. 8) Litt mere skyet og usikkert vær i dag, men var tørr asfalt ved avreise fra Lilandtunet Gjestgiveri. Ved Evanger svingte jeg nordover mot Eksingedal på noen utrolig fine mc-veier. \:D/ Men når det begynte å gå vestover igjen ble asfalten etterhvert mye dårligere, men allikevel verdt turen. Ble en liten stopp ved et vann i Flatkvål/Eksingedalen. Dette vannet var helt begrodd av alger og var litt av et skue.

Image


Kom etter en stund ut på E39 og litt senere sto ferja Ytre Oppedal-Lavik for tur. Hadde nå kjørt noen få mil med noen regndråper og bløt asfalt innimellom, men ikke noe å syte for. Kom i prat med et par hyggelige motorsyklister på ferja, den ene en eldre svenske på tur alene på en BMW.

Image

Svensken skulle stoppe rett etter ferja for å titte på kartet og ta en kaffetår. Ble en trivlig prat over en kaffe med denne svensken på et serveringsted der. :D Han hadde egentlig ingen plan, men kjørte til han var fornøyd om dagen, og tok ting litt på sparket. Men jeg fikk da ihvertfall anbefalt han både Dalsnibba, Geiranger og Trollstigen, noe han syntes hørte veldig interessant ut da han ikke hadde vært på disse plassene før. Etter en stund sa jeg farvel til den hyggelige svensken, og fortsatte ferden min østover langs Sognefjordens nordside.

Snakket forøvrig med masse hyggelige mc-folk og andre folk langs hele turen min. Er nok kanskje enda lettere å komme i kontakt med folk når man er alene på tur som jeg var denne gangen. :thumleft

Kjørte videre langs fine veier ved den vakre Sognefjorden bredder, og nå gikk det nok ganske friskt til rett før Balestrand. :twisted:
Ble en liten beinstrekk og litt vom-fyll på en rasteplass, før den siste lille biten til ferja Dragsvik-Hella.

Ble også en liten stopp ved Hermansverk for å beskue utsikten mot Aurlandsfjorden.

Image

I Sogndal ble bensintanken toppet, før min ferd denne dagen endte opp i Gaupne. Hadde på morran bestilt et rom på Gaupnetunet Hotell, som viste seg å være en bra plass. 1000 spenn for et bra rom med frokost syns jeg er godkjent i dette området i disse ferietider.

Middag, øl og en Irish på hotellet før det ble en liten sightseeing til fots i nærområdet.

Gaupnetunet med utsikt nordover mot Jostedal:
Image

Kveld ved Gaupnefjorden:
Image

Enda en herlig dag gikk mot slutten. Og i morgen sto nye og spennende opplevelser for tur :thumleft


("To be continued" 8) )
Last edited by biker7 on 07 Aug 2017 22:17, edited 1 time in total.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by Kant1 »

=D> =D>
Applaus
=D> =D>

Og det gleast hemningslaust til neste episode. :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by biker7 »

Ikke dårlig med skryt fra en av "referat-mesterne", Kant1 :D ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by tshansen »

Dæven dette var snop! Faen jeg digger å lese alle referatene som dukker opp [emoji1319] takk for turen så langt, ekstra kjekt å følge deg på turen når jeg kjenner omtrent hver sving i blinde [emoji1303]

Hadde jeg ikke lagt syk, skulle jeg gjerne ha holdt deg med selskap på deler av turen! Flotte bilder og gleder meg stort til neste avsnitt! Neste gang du beveger deg hit, må du ikke være fremmed for å annonsere din ankomst [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by Palma »

Tell Gruesokning å væra skriver du gærbra og tar stiggbra bilder. Knall lesning og mye øyegodt. Får bare et jæ.... kjøresug av slikt :thumleft :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by biker7 »

LordShaft wrote:Dæven dette var snop! Faen jeg digger å lese alle referatene som dukker opp [emoji1319] takk for turen så langt, ekstra kjekt å følge deg på turen når jeg kjenner omtrent hver sving i blinde [emoji1303]

Hadde jeg ikke lagt syk, skulle jeg gjerne ha holdt deg med selskap på deler av turen! Flotte bilder og gleder meg stort til neste avsnitt! Neste gang du beveger deg hit, må du ikke være fremmed for å annonsere din ankomst [emoji1303]
Takk :D
Skal legge det på minne for neste tur i området 8)
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by biker7 »

Palma wrote:Tell Gruesokning å væra skriver du gærbra og tar stiggbra bilder. Knall lesning og mye øyegodt. Får bare et jæ.... kjøresug av slikt :thumleft :thumleft
Takk så gærmye, frå ænn solong tæll ænn a-an ;-) 8)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by ashland »

Takk for du deler :)

Var i samme området for ett par uker siden. Undredal var ett flott lite sted, men mat kunne de virkelig ikke! Fikk servert utvannet potetmos sammen med frossenlaks fra Rema [-X
fun is not a straight line
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 2 )

Post by Flanker »

Veldig bra lesing, så takk som deler [emoji1303] Vi bor i et fantastisk mc land!
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by biker7 »

Det var lørdag morgen den 22. juli, og i utgangspunktet var planen egentlig å ta turen hjemover i dag etter et besøk på Luster Sanatorium. Men hvorfor det egentlig, da jeg koste meg så storveis på alene-tur og bare var halveis i ferien min ?? :roll: Så før jeg sovnet kvelden før bestemte jeg at det blir noen dager til i «paradiset» her vest. :thumleft Tok derfor på morran kontakt med et par GoldWing-piloter fra Innvik som jeg ble kjent med på ferja Sassnitz-Trelleborg i fjor sommer. De skulle prøve å holde seg hjemme, slik at jeg kunne komme innom på kaffe litt utpå ettermiddagen.
Etter frokost og pakking satte jeg så kursen mot Luster og Harastølen. Friskt tempo langs Sognefjorden til avkjøringen mot «gærne-huset», men da ble det fort avslag på gassen skal jeg si dere. Dæsken for en dårlig vei opp dit ! :shock: Her har det nok ikke vært vedlikehold på mange tiår trur jeg, for det var hull, sprekker, telehiv osv. i asfalten over en lav sko. I utgangspunktet hadde det nok vært fast dekke hele veien opp, men innimellom var det nå biter grusvei. Ja her fikk Tracer-dempingen kjørt seg. Trur nok Dominatorn hadde likt seg bedre her ja. ;-) Men det gikk da på et vis, og plutselig åpenbarte Harastølen seg. For en plass !

Image

Tenk å bygge noe slikt oppi fjellskrenten her a. 8) '

Kjørte på baksiden av kåken og parkerte.

Image

Observerte noen hus/bebyggelse rundt sanatoriet som sikkert hadde vært ansattes boliger en gang i tiden. Og det kunne virke som det bodde/oppholdt seg noen i et par av dem nå også, men jeg så ingen folk.. Litt etter at jeg hadde tatt av meg hjelmen og tatt noen bilder, kom det plutselig ut ei jente med langt lyst hår fra det ene huset . Hun var vel 7-8 år tipper jeg. «Hei, er du den eneste som bor her», sa/skrek jeg fra andre siden av gårdplassen av huset. «Det bor noen flere i det røde huset der», sa hun og pekte på et annet hus. Så gikk hun inn i dette røde huset, og jeg hørte at hun snakket med noen. Men det kom ingen andre ut.. :-k Egentlig litt dumt, da jeg kunne tenkt meg å spørre litt og høre hva som foregikk her på Harastølen i disse dager. Men ingen dukket opp, og jeg gikk litt rundt og tok noen flere bilder før jeg satte meg på sykkelen og skulle til å reise. Da kom den lille jenta gående over plassen rett foran meg, og forsvant inn i ei dør i selve sanatoriet (Døra til høyre for Tracern på neste bilde) . Snodige greier.. :roll: 8-[

Image

Image


Utsikt Fra Harastølen:
Image

Men jeg skulle videre, og ristet liv i Tracern. Enda et av turens mål var nå unnagjort, og jeg begynte den 500m høye nedstigningen mot sivilisasjonen igjen. :)

Kom meg omsider ned «krøtterstien» fra Harastølen, og satte kursen mot Sogndal igjen. Derfra kjørte jeg nord-vestover i retning Jølstravatnet. Ved Fjærland ble det en stopp ved Norsk Bremuseum. Skulle egentlig ikke inn, men jeg gikk inn ei dør rett ved restauranten for å kjøpe en is, og plutselig var jeg jammen inne på museumet :-s
Jeg hadde visst sneket meg inn uten over å være klar over det. :lol:

Image

Traff på denne fælingen utenfor museumet ;-) :
Image

Utsikt fra museum-taket mot Jostedalsbreen:
Image


Spiste opp isen, tittet litt, tok en liten prat med et par motorsyklister utenfor, og reiste så videre.
Opp til Jølstravatnet og E39 til Byrkjelo. Der ble det en matbit, men også en hyggelig prat med et litt eldre par på en custom-sykkel av noe slag. Forholdvis lokale folk, på en liten «is-kose-tur». :)

Kom meg over fjellet til Utvik (to dager senere var denne veien ødelagt av ras/regn.. :shock: ) og videre til Innvik. Der ble jeg godt mottatt med kaffe og is hos GoldWing-pilotene. Et hyggelig gjensyn med veldig trivlige folk. :D

Image

Tiden går fort i godt selskap, så plutselig var det gått nesten to timer. Det var på tide å komme seg videre. Hadde før avreise fra Gaupne bestilt et rom i Selje, og det var fortsatt en stubb igjen og kvelden nærmet seg fort. Passerte Olden og Loen. Kunne vært artig med en tur oppi gondolen «Loen Skylift», men med en pris på nesten 500 spenn og såpass sent på dag så ble det ikke noe denne gangen. Hadde et håp om å få sett noen gærninger i flaggermus-drakt som hoppet, men så dessverre ingen der i dag. Så forbi Stryn og til Nordfjordeid, der det ble en stopp for å kjøpe et par pils (trodde jeg..) Klokka var nå et par minutter over 5, og det viste seg at i denne kommunen stengte jaggu ølsalget klokka 16 på Lørdag ! [-X Ja,ja blir vel ei råd, tenkte jeg og reiste videre. Ankom etterhvert Selje etter masse herlige svinger. Både Tracern og jeg likte oss spesielt godt på veiene i dette området. :thumleft Innsjekk og fikk kjøpt litt ØL (aaahh.. det løste seg til slutt \:D/ ) av den hygglige damen på Doktorgarden Selje.

Image

Forøvrig et koselig gjestgiveri, der jeg (som vertinnen sa det:) «fikk det mest romantiske rommet» :lol:

Image

Mat må man ha, og endte opp med en hamburgertallerken på bensinstasjonen, da klokka nå var ca halv10 og annen mat ikke var å oppdrive så sent på kvelden. Joa, burgern var bra den, men sleit skikkelig når denne skulle nytes ute i det fri.. Satan hvor mye knott det var ! :shock: Trudde ikke det var sånt borti her jeg, men der tok jeg visst feil ja.. :? Etter et meget plagsomt «knott-angrep» ble det et par øl på ei sjappe på brygga før jeg ruslet tilbake til rommet og tok kvelden.

Kveld på brygga i Selje:
Image

Kveld på stranda i Selje. Tåka velter seg nedover fjellene i retning mot Vestkapp:
Image




Våknet søndag til litt mere skyer og usikkert vær. Litt frokost og pakking, og ferden gikk mot Vestkapp. Herlige veier, men været ble dårligere og dårligere når jeg nærmet meg målet. Nesten ikke sikt i den tykke tåka og jeg var nesten redd for å velte i den sterke vinden. :shock: Og måtte kjøre med åpent visir for å se noe pga dugg.. Men fikk til slutt parkert på en grusplass oppå toppen der. Parkerte med fronten på Tracern rett mot vinden, ellers kunne den trolig veltet. :? På denne plassen er det visst tydligvis værhardt ja !
Gikk til Vestkapphuset, men der var det jaggu stengt. Tydeligvis noe oppussing der. Sto en bobil på parkeringplassen, men den forsvant og jeg var plutselig helt alene oppå der.. Litt spennende egentlig, i dette været. 8) Tok noen bilder av tåka, før jeg begynte på den strabasiøse turen ned igjen.

Image

Image

Været roet seg ganske kjapt når toppen ble forlatt, og jeg stoppet ved Vestkapp Camping for å tørke visiret og sette på litt mere klær. Var ikke akkurat sommertemp i dag.. Turen gikk så mot ferja Koparneset-Årvik, Ulsteinvik ble passert, før ny ferje Hareid-Sulesund. Svingte høyre litt før Spjelkavik og tok en litt mindre vei til Valle. En liten matbit og en prat med en motorsyklist på dagstur fra Åndalsnes-traktene, før siste biten til ferja Vestnes-Molde.

Image

I Molde stoppet jeg for bensin og en kaffekopp, og været var nå så bra at jeg tok av litt klær. :D Så nord-østover mot Eide og Atlantehavsveien. Avkledningen kunne jeg ha spart meg for, da det etter ca 2mil plutselig ble tåke og mye kaldere igjen.. Så da ble det en liten stopp for påkledning igjen. Jaggu skifter været fort borti her altså !
Svingte venstre litt før Eide, og kjørte noen artige småveier. Ble også en liten stopp på Atlanterhavsveien, men litt dårlig sikt også her i dag. Men jeg har vært der flere ganger tidligere, så helt greit i grunn.

Image

Image


Endte denne dagens ferd hos min søster med familie i Kristiansund. Litt kaos i heimen pga total oppussing av stua, men et hyggelig gjensyn og ei god seng til låns. :D

Image

Etter en deilig «grill-reste-middag», litt rødvin og hyggelig prat, var denne søndagen over. Og i morra skulle jeg hjem.

Eller..? hmm.. Vi får se hva som skjer i neste episode. ;-)
Last edited by biker7 on 07 Aug 2017 22:31, edited 1 time in total.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by JK95 »

Kjempebra!!! =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tur på det herlige Vestland Del 3 )

Post by tshansen »

Dette kan du!!! =D> Utrolig bra, masse flotte bilder som gjør teksten enda bedre! Rett og slett herlig. Når skyene ligger slik over stadtlandet/vestkapp, er det alltid lite vind og fint vær på måløy (bare et tips) her bør du reise ut å besøke refviksanden en gang du er i området igjen :thumleft

Her er det bare å sette seg ned å klimpre fortsettelsen på tastatruet.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply