Hadde Tracern på "30K-service" på mandag, selv om det var litt på overtid med en km-stand på 34K.
Ble noen timers ventetid, så da brukte jeg et par av dem på den litt oppdaterte storebroren til min Dominator: Honda Africa Twin
Tok meg en testrunde utpå Helgøya bla. Joa, Africa Twin er en fin sykkel som jeg faktisk har vurdert litt som en mulig kandidat ved et sykkelbytte.
MEN den jeg testet nå var en AUTOMAT-versjon
Får å si det slik: Blir nok ittno automat-sykkel på meg
Likte ikke dette i det hele tatt faktisk.. Giret i tide og utide i forhold til det jeg ville, og selv om jeg prøvde manuell-funksjonen så gjorde den ikke som jeg ville
Sikkert noen innstillinger jeg ikke prøvde som muligens ville bedret dette noe, men funket ihvertfall ikke bra nok i vanlig "Drive" og "Sport" i mine øyne. Følte faktisk at jeg ikke fikk testet denne sykkelen skikkelig, og at den bare overstyrte meg..
Nei, motorsykkel skal nok ha gir og clutch mener nå jeg. Automat er veldig greit på bil (har selv dette på min Mercedes), men IKKE på sykkel !
Dette var forøvrig den nye "Adventure Sport"-versjonen, med litt større tank og en del mere utstyr og beskyttelse som standard. Fin sykkel, men skulle det bli aktuelt etterhvert, blir det nok eventuelt den litt lettere og smalere standard-versjonen som gjelder. (med MANUELL giring
)
Ellers så kan jeg opplyse om at Tracern var i topp stand i henhold til mekanikkern, og er nå klar for mange flere mil
20180730_130426 by
biker7, on Flickr
Synes faktisk den gamle Dominatorn holder seg ganske godt utseendemessig jeg, sammelignet med sin bortimot 30år nyere "storebror"
:
20170813_131322 by
biker7, on Flickr