Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (På Dominator til Finnskogens mystikk)

Post by kvase »

Da har du sikkert hørt om korsmerke i bakken der ingen ting vokser rett over på Svenske sia også da :-k
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (På Dominator til Finnskogens mystikk)

Post by biker7 »

kvase wrote:Da har du sikkert hørt om korsmerke i bakken der ingen ting vokser rett over på Svenske sia også da :-k
Er vel "Røjden-korset" det, som jeg nevner så vidt i forrige innlegg. Ligger bare noen hundre meter unna "Velgunaho" :D

Her et par bilder jeg tok for et par år siden 8-[ :

Image

Image
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (På Dominator til Finnskogens mystikk)

Post by biker7 »

Dominatorn er virkelig i storform om dagen, så jeg mistenker nesten at den liker at Tracern har gått i vinterdvale ;-)

Og i dag ville den jammen ut på tur igjen. Tenkte egentlig bare å ta en liten tur opp til Flisa for å fylle bensin, men endte opp med en fin runde på bortimot 10mil. Og med varmejakke fra BILTEMA :shock: og Halvarssons tofingerhandsker, var det ikke noe problem å nyte turen uten å fryse i ca 5 grader :thumleft Fant også noen nye veistubber og plasser idag, selv om jeg vil kalle meg ganske lokalkjent. :D

Dagens rute: https://www.myrouteapp.com/route/open/659538


Bildene er tatt ved Baksjøen i Åsnes kommune, der det ligger en flott opparbeidet badeplass. Mitt første besøk på denne fine plassen :

Image20171022_165908 Kopi by jan håvard Krav, on Flickr


Image20171022_165512 by jan håvard Krav, on Flickr
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Flott høst-dag på Dominatorn)

Post by biker7 »

..og høst-sesongen fortsetter med Dominatorn :D
Dagens rute: https://www.myrouteapp.com/route/open/664112

Fant ut at jeg skulle brå-snekre sammen ei rute i Basecamp og ta en grustur i dag. Var jo så flott høstvær 8)

Og det ble en flott runde på snaue 20 mil. Underlaget ble sånn passe variert, fra litt asfalt og større grusveier til igjengrodde traktorveier. :thumleft
En liten strekning på ca 1 km (punkt 13 på ruta i MyRoute) var temmelig igjengrodd og glatt, så her tok jeg det ganske så rolig. Jævlig kjedelig hvis man helt alene skulle velte og bli liggende skadd på en øde plass i bushen, kanskje uten mobildekning.. :roll: Men jammen gikk det bra denne gangen også ;-)

Ble en liten stopp ved Steinøysjøen (punkt 14 på ruta) :

Image20171028_151516 by jan håvard Krav, on Flickr

Image20171028_150831 by jan håvard Krav, on Flickr


Motlys-bilde utover Steinøysjøen :

Image20171028_151454 by jan håvard Krav, on Flickr


Ferden gikk videre, og jeg passerte Hans Børli,s fødested og barndomshjem ved sjøen Store Børen :) (punkt 15 på ruta)

Det var en del trafikk med elgjegere i dette området, men alle var blide (trur jeg ;-) )

Kom etterhvert til Skarnes, der det ble bensin,kaffe og ei pølse. Ble også en hyggelig prat med en Harley-kar fra Nannestad :)
Så ble det ymse småveier og over "berget" hjemover til Kirkenær.

Herlig med fine høstdager. :D Og ikke minst: Ikke ei eneste flue eller mygg på visiret ! ;-)


Ruta : https://www.myrouteapp.com/route/open/664112
Last edited by biker7 on 28 Oct 2017 21:08, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Flott høst-dag på Dominatorn)

Post by Palma »

Tenkte på deg i dag Biker7 når jeg gikk rundt å raka lauv i hagan. Nå er'n sekkert på en fin tur med dominator'n. Og det stemte. Ser fin ut den der. Kanbber den ruta, skal prøves :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Flott høst-dag på Dominatorn)

Post by biker7 »

Palma wrote:Tenkte på deg i dag Biker7 når jeg gikk rundt å raka lauv i hagan. Nå er'n sekkert på en fin tur med dominator'n. Og det stemte. Ser fin ut den der. Kanbber den ruta, skal prøves :thumleft
Nåa eksperter seier att lauvet skær ligga fær å bli gjødsel. Je stoler på det, og kjører Dominator istælle fær å raka lauv :thumleft :lol:

Bare å knabbe. Ruta var bra den :thumleft Et par bompasseringer ved punkt 7 og 8, ellers var det åpen væg :D
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Flott høst-dag på Dominatorn)

Post by kvase »

Kan ta litt historie fra området ved nr 15 Børli - i gamle dager så dreiv de å fløyta tømmer i en del kunstige elvefar helt fra Børli og Netmangen og like ned til Halden det går/gikk vannvei over til Bjørkelangen og videre ned mot Slusene i Halden.
Resten av slekta mi kommer i fra de traktene på Mor sia Netmangen + Børli --
Ut fra ruta du har tatt så ligner det på deler av gammel flukt rute fra krigen - Husker fra min barn dom at det sto mett med biler innpå skauen på sia av Rakeivegen fra krigens dager og seinere modeller
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Litt pusling med Dominatorn)

Post by biker7 »

Har hatt en liten kosestund i garasjen i det dårlige været i dag, så nå har Dominatorn fått nytt kjede og drev :thumleft

XRing-kjede og greier 8) DID kjede og JT-drev.
Bestilte dette på det lokale moped-verkstedet, da han skaffet det like billig som på internett. 1300 spenn. :D
15 tenner på fram-drev som orginalt, og 43 tenner på bak-drev som er 2 tenner mindre enn orginalt. Har på denne måten "drevet opp" litt, da jeg synes det fungerer bedre slik. Kjørte også på dette oppsettet på forrige drev-sett.

Kunne nok ha kjørt en stund til på det gamle settet, men så at tennene på framdrevet begynte å "bøye" seg en del. Så da fant jeg ut at sykkelen fortjente nytt.

Image20171105_163858 by jan håvard Krav, on Flickr



Har også gitt den en kjapp omgang med Scholl Neo. Og det er neimen ikke ofte denne gamle sliteren får slik "Spa-behandling" :lol:
Ble så blank og fin så :D

Image20171105_164331 by jan håvard Krav, on Flickr


Fant også ut at det manglet en skrue i framskjermen men jeg drev på, så da fikk jeg fikset dette også.
Egentlig ikke så rart at det løsner noen skruer innimellom, for jammen får denne sykkelen kjørt seg på diverse krøtterstier :twisted:

Og for noen dager siden laget jeg en ny forlenger/skvettlapp til framskjermen, da den gamle begynte å bli dårlig. Laget den forøvrig av samme materiale som den forrige: Gulvbelegg ! :lol: \:D/ (se bilde over)


Så da er forhåpentlig Dominatorn klar for mange nye mil.
Og om litt over et år blir den faktisk Veteran :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt ( Sesong-slutt (..?) )

Post by biker7 »

hmmm..... i helga kom det jaggu litt snø her øst, og har vært kuldegrader etterpå.. Ikkje bra :-k
Så kan fort være at siste mc-tur i år er tatt.. [-( Så fare for dvale-sesongen har startet..

Har nå i helga fått vasket/impregnert mc-dressen og mc-støvlene, og i dag har jeg plukket ut og vasket innmaten i hjelmen. Så da er ihvertfall kjøreutstyret klart til ny sesong om noen måneder. Så får man bare drømme seg bort til herlige turer både på Tracern og Dominatorn kommende sesong.

Men kan jo ha et lite håp fortsatt om væromslag og at det kan bli Dominator-tur. Har skjedd før det :)
Her bilde fra en liten tur 26.november i fjor:

Image
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt ( huff.. snø..)

Post by biker7 »

Hadde vel et ørlite håp om ihvertfall en siste lille Dominator-tur i år, men dette håpet ser nå jaggu ut til å svinne hen.. :(
Har jo faen ikke fått testet det nye kjede/drev-settet jeg monterte enda heller :evil:

Har kommet og forsvunnet litt snø i et par omganger her øst. Nå laver det ned igjen, og skal visst trolig gjøre det noen dager.. Og etter det så spøker det vel for en kuldeperiode tipper jeg, så løpet er nok kjørt [-(

Kunne jo evt. tatt opp igjen vinterkjøringen, men frister ikke helt å "bruke opp" Hondan til dette formålet. Og da jeg drev på med denne aktiviteten ble det egentlig ikke så veldig mye kjøring, for ble litt for lite fine vinterdager for piggdekk-kjøring syntes jeg
(drittvær, lite snø og is, slaps og "salt-lake", tidlige mørke kvelder, for kaldt, etc).

Så man får vel innfinne seg med at vintern er her, og gå i "MC-hiet" (elsker det ikke akkurat..) :-k

Men noen lyspunkter finns jo.
Hadde julebord i MC-klubben på fredag, og det var jo artig \:D/
Og når man ikke kan kose seg på mc-ryggen ute, får man gjøre det inne da !


Undertegnede litt ut i de små timer ;-) :

Image23915848_1955397268051466_3167123616209360739_n (1) by jan håvard Krav, on Flickr
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (huff.. snø..)

Post by biker7 »

Dukket opp et sett med kina-hendler til Tracern med posten i dag.
Veldig ofte overrasket over kvalitetsfølelsen på disse kina-greiene, også denne gang. :thumleft
Betalte 180 spenn og gratis frakt :D

https://www.ebay.com/itm/CNC-3D-Short-B ... 2749.l2649

Image
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (God Jul !)

Post by biker7 »

Da er jaggu jula og nyttår rett rundt hjørnet, folkens.
Og dermed et skritt nærmere 2018-sessongen også \:D/

Og her hjemme hos meg blir det ikke jul før minken og reven har fått på seg nisselua. :lol: Gammel tradisjon etter mine foreldre :)


Så med dette bildet ønsker jeg dere alle en God Jul og et Godt Nytt År ! :D :

Image20171222_153139 by jan håvard Krav, on Flickr
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Vinter, men det nærmer seg )

Post by biker7 »

Ikke mye som skjer på mc-fronten om dagen, noe som er naturlig med full vinter og haugevis med snø ute [-(
Men lengselen etter sesong har jo begynt å melde seg, så litt forberedelser på E-bay har det jo blitt :-P :

Hjelmen (Shoei xr1100) har fått seg et nytt visir:
Image


Liten "Bling-detalj" til tanklokket på Tracern dukket opp for et par uker siden :
Image


Ny, større "bakskjerm" til Tracern er bestilt, og dukker forhåpentligvis opp om en stund :
Image


Radiatorbeskyttelsen jeg har i dag begynner å flasse litt i lakken, så en ny er på vei fra andre siden av kloden :
Image


Har også bestilt en "forstørrelses-plate" til sidestøtta, og har også nye hendler og styrevekter "på lager" fra tidligere i vinter.


OG ikke minst: Som noen av dere kanskje har fått med seg så har ikke Tracern det mest komfortable setet :-k
Kjøpte jo et Sargent-sete i fjor, men dette syntes jeg faktisk var værre enn det orginale for mine "bakre regioner".
Så dette solgte jeg videre til en annen Tracer-eier.
I dag ringte jeg en "salmaker" som kunne ta på seg oppdraget med å prøve og gjøre setet bedre. Planen er nå å få levert det til uka, slik at det er klart i god tid til sesongstart. Spennende å se om han kan få til noe [-o< :)

Som dere skjønner er sesong-forberedelsene i full gang, så la nå bare regnet og snøsmeltingen starte for fullt snart ! ;-) \:D/

GOD HELG ! :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Vinter, men det nærmer seg )

Post by biker7 »

Vi nærmer oss mars måned, og selv om snøen ligger i STORE mengder ute (mere enn på mange år.. :shock: ) så betyr jo ikke det at man ikke lengter til sesong-start. \:D/ Skal nok holde hardt om det blir kjøring i mars i år, men man må jo begynne forberedelsene.

I går ble derfor Tracer-setet levert til en kar som skal prøve å forbedre komforten litt. :)
Han skal legge på litt fyll på midten, samt avrunde litt på side-kantene og legge på litt der også. På de lengre turene kunne jeg bli ganske sår på "skinkene", og har kommet fram til at det er en "kant" på sidene som trolig er grunnen.

Skyggene av denne "kanten" på sidene av setet ses på dette bildet :
Image20180213_122457 by jan håvard Krav, on Flickr

Orginalt setetrekk er såppas romslig at det skulle gå greit å bruke det samme. Skal ta kontakt med han om 3-4 uker for å høre om han har fått fikset det. Blir spennende å se om komforten kan økes litt.

Og bare for å ha sagt det: GLEDER meg til sesong ! :-D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Vinter, men det nærmer seg saaaakte.. Mimre, mimre.. )

Post by biker7 »

Nå har vi kommi langt uti mars måned, men neimen ikke mye som minner om at sesongen nærmer seg.. [-( I går kom det jaggu en ny haug med snø, og mot helga er det spådd 10-15 kuldegrader her i distriktet ! :shock:

Har som oftest hatt første tur i løpet av mars, men har vel stoooore tvil om det blir slik i år :-k Her et bilde fra fjorårets første tur 15.mars. (Asfalten var bar, og 5-6 plussgrader i lufta) :

Image


Våren kommer vel etterhvert i år også. Vi får leve på gamle minner så lenge, og plutselig så er vi der \:D/ :D


Men i mellomtiden kan man jo da feks. mimre litt over gamle sykler man har hatt oppigjennom åra 8) :

Min første tung-sykkel ble kjøpt i 1996 da jeg tok lappen, og var en 1986mod. Suzuki GSX 750 ES :
ImageSuzuki gsx750es by biker7, on Flickr



Fikk lyst på noe litt nyere og lettere i 1998, så da falt valget på en 1995mod. Kawasaki ZX6R :
Image787433yr5 by biker7, on Flickr



I 1999 ville jeg prøve noe nytt, så da kjøpte jeg en splitter ny Suzuki GSXR 600 :Image3 by biker7, on Flickr



2002 kom lysten på mere moment og kubikk. Løsningen ble en 1993mod. Suzuki GSXR 1100 :
ImageGSX-R_1100_93MOD by biker7, on Flickr



Var på tide å prøve noe annet i 2006. Ble en 1998mod. (førstegangsreg.2002) "strippet" (ombygd fra ny) Triumph Daytona 955 :
ImageFoto0071 by biker7, on Flickr



I 2010 gikk turen tilbake til Japan og Kawasaki. Fortsatte å stige i gradene fra forrige kawasaki-erfaring. 1999mod. ZX9R :
Imagezx9r by biker7, on Flickr



Mye vil ha mere, så i 2013 bestemte jeg meg for å gå "all the way" i ZXR-familien. Fasit: 2003mod. Kawasaki ZX12R :twisted: :
ImageDSC_0027 by biker7, on Flickr



Dominatorn min ble i tillegg kjøpt innimellom disse, sommeren 2008.

Så ble "kraft-lokomotivet" fra Kawasaki byttet ut med Tracern i 2016, og resten av historien kjenner dere. Hvis ikke, så er det bare å starte på side 1 i denne bloggen ;-)
Post Reply