Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("Fagprøve" for GS,n)

Post by tshansen »

På den tida var det vel sunt å røyke også :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (

Post by ArcticTiger »

tshansen wrote:På den tida var det vel sunt å røyke også :plystre
Røyking hdde vi ikke råd til, vi kjøpte bennsin for alle penga vi hadde :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4283
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt ("Fagprøve" for GS,n)

Post by intruder »

Råd tell røyk...a bæssmor vaska på butikken...og der var det visst mye svinn...på dameblar å............å tobakk

men fekk tilgivels åvantell =D> =D>
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Nytt framdekk GS)

Post by biker7 »

Gikk for det samme framdekket som satt der fra før denne gangen, Mitas E07. Synes det funker bra :thumleft
Har kjøpt meg balanserings-utstyr fra Biltema, og testet det for første gang på dette dekket. Og "tyngdekraft-metoden" funker den :D
Limte på 15 gram på en plass, og ble ganske så bra trur jeg :thumleft

Image20190621_162117 by biker7, on Flickr

(P.S. : Palma: Fikk fikset det brått og gæli på annet vis, men takk for tilbudet :) )
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracer, my precious ?)

Post by biker7 »

DA har jeg fått meg en liten kveldstur på Tracern, og det var første tur med den på 3 uker faktisk (stått siden Telmarks-turen).
Men fy flate det var moro med litt "trippel-fun" igjen ! \:D/ For jaggu er denne sykkelen lettkjørt og sprek! Nesten som å få ny sykkel igjen jo :D
GS,n er grei på asfalten den også altså, men det kan ikke sammenlignes egentlig. Har nok lest om noen som mener GS 800 og Tracer er "litt i samme gata", men der tar de temmelig feil [-X . 2 helt forskjellige sykler med forskjellige bruksområder. Og som "Allrounder" på grus og asfalt etc. så er GS,n overlegen. Men som "asfaltracer" er nok Tracern i en annen liga. Og en vektforskjell på 20-30kg fra min litt "avkledde" Tracer
(ca 200kg fulltanket) til GS,n med en del påmontert "jern", gjør nok også litt forskjell vil jeg tro. Eneste negative er jo da at førerkortet fort henger i en litt tynnere tråd innimellom, sammenlignet med den mere "sedate" GS,n. ;-)

Blir trolig ferietur oppover til Finnmark om ca +/- 3 uker, og har vel egentlig bestemt at denne gang blir det GS. Dette blir da stort sett på asfalt, så ble nesten litt usikker nå etter kveldens Tracer-tur :-k Men får vel kanskje følge planen og kjøre den litt mere førerkortvennlige "Touring-GS,n" vel, med bedre bagasjeplass etc. :roll: Så får jeg heller svippe innom en grus-stubb i ny og ne hvis det blir for gæli :lol:

Jeg har nok hatt noen tanker om Tracer-salg etterhvert, men trur fort dette kan bli litt vanskelig jeg :roll:
Kanskje sykkel-beholdningen min er slik den bør være..? Me får sjå ;-)

Image20180713_155338. by biker7, on Flickr
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracer, my precious ?)

Post by biker7 »

Ble litt mere Tracer-tid i dag :D

"Eleven" jeg øvelseskjørte litt med har nå endelig fått lappen, så fikk med han og "bmw-Bjørn" på en runde nedom Årnes, Hemnes, Setskog etc.
Avsluttet med en bedre middag på svenskegrensen. Ble en trivlig tur på ca 30 mil i perfekt kjøre-vær :thumleft

Image20190623_161413 by biker7, on Flickr
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (30-åringen vekket til live igjen)

Post by biker7 »

Ristet liv i veteranen min i går kveld, "The Dominator" \:D/

Den har ikke blitt brukt så mye i det siste grunnet andre "hester på stallen" vettu ;-)
Men etter mange ukers stillstand, startet den allikevel meget lett og gikk som ei klokke. Ble ikke så veldig mange milene, men allikevel noen kvalitets-mil på skauen der øst. Har jo blitt en del grus-turer på GS,n i det siste, og det var faktisk skikkelig morro å kjøre en del lettere sykkel igjen . For man merker at Hondan er ca 40-50 kilo lettere ja. Så det har absolutt sin sjarm med lettere sykkel også, ihvertfall på litt mere utfordrende underlag. Ble litt traktorvei og stier også, og Dominatorn gjorde jobben lekende lett :D Ja det føltes faktisk som sjåføren håndterte "mopeden" bedre enn tidligere på utfordrende underlag, noe som kanskje kan skyldes siste tids erfaring med tyngre grus-sykkel :D
Så jammen er det toppers med litt variert utvalg i garasje-beholdningen ;-) 8)


Bildene er tatt en plass litt øst for Kirkenær, og lurer nesten på om "Grustur i øst" også har vært innom og lekt seg litt i denne bakken :-k :D :

Image20190627_205550 by biker7, on Flickr

Image20190627_205407 by biker7, on Flickr
User avatar
intruder
Posts: 4283
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (30-åringen vekket til live igjen)

Post by intruder »

Dominatorn og Intrudern har levd et langt MC-liv....var nok god holdbarhetstid på den tidas kjøretøyer!!
...og bedre skal det bli...vask og polering før turen til Helvete kro i Gausdal / Espedalen...

\:D/
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (30-åringen vekket til live igjen)

Post by biker7 »

intruder wrote:Dominatorn og Intrudern har levd et langt MC-liv....var nok god holdbarhetstid på den tidas kjøretøyer!!
...og bedre skal det bli...vask og polering før turen til Helvete kro i Gausdal / Espedalen...

\:D/
Ja vi får passe godt på dessa klenodiene våres, Intruder :thumleft
Og god tur til Helvete da den tid kommer ! :twisted: Har vøri innom der en 2-3 gonger sjøl je :D
Og det er vel der vi ender opp flere av øss tell slutt og vel \:D/ :lol: ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4283
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (30-åringen vekket til live igjen)

Post by intruder »

Som tidligere til det kjedsommelige beskrevet for dere har jeg nå fått nitroglyserin,men legen foreskrev ikke lunte og fenghette..
Men kænskje har sjefen i Helvete montert elektrisk tenning..og sitter klar om jeg skulle stemme KrF til høsten.. :redface
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie og GS-tur)

Post by biker7 »

Endelig FERIE på meg også ! \:D/

4 uker til rådighet, og satser på å tilbringe en del av denne tiden på to hjul.
Har planer om en litt lengre ferietur etterhvert, men i påvente av dette så ble det en "feriestart-tur" på GS,n i dag. Litt grått og regn i lufta ved avreise, men det klarnet opp etter bare 2-3mil på grusen vestover :D Og med flunkende nytt Mitas E07 bak og 25mil "gammelt" E07 foran, var det ren lykke å sprute grus langs bla. Solør-Odals-vegen og Grytsætervegen før jeg etterhvert endte opp på Espa 8)

Nyinnkjørt Mitas ved Mjøsas bredd på Espa ;-) :
Image20190707_120951 by biker7, on Flickr


Kaffestopp ved Espa/Mjøsa :
Image20190707_121050 by biker7, on Flickr



Så sto Minneåsen for tur. Artig veistubb, selv om det nesten ble "saue-slakting" i en av de krappe svingene der :shock: :lol:
Ved Hurdal svingte jeg høyre i rundkjøringa, for nå skulle jeg kjøre over Totenåsen for første gang.
Mye sau der også, men flott område og fin grusvei.


Langs en krøttersti ned igjen fra Totenåsen, med utsikt mot Skreia og Mjøsa :
Image20190707_131250 by biker7, on Flickr


Is og kaffe på Skreia, før det ble asfalten til Moelv. E6 derfra til Hamar utgikk lett (rein skjær pine ! [-( ), så tok turen oppom Næroset og videre på artige småveier dekket av både grus og asfalt. :D Unngikk hovedveiene nesten helt til Elverum, og derfra raka vegen vest for Glomma hjemover.

Ble egentlig en helt passe lang kose-tur, 32mil på både løst og fast underlag. :thumleft :D

Dagens rute: https://goo.gl/maps/jeyGyCURX9pcr7kv8
User avatar
kvase
Posts: 4034
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie og GS-tur)

Post by kvase »

Pen runde det der -Med meg selv alene på tur da blir det om trent slike km runder også :thumleft
Mitas E-07+
Mit +7 har holdt ca. 7000 håper å få 3000 til men mer får jeg nokk ikke ut av bak dekke -Fram dekke må nokk byttes litt før +7 det å
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie og GS-tur)

Post by biker7 »

kvase wrote:Pen runde det der -Med meg selv alene på tur da blir det om trent slike km runder også :thumleft
Mitas E-07+
Mit +7 har holdt ca. 7000 håper å få 3000 til men mer får jeg nokk ikke ut av bak dekke -Fram dekke må nokk byttes litt før +7 det å
Jeg kjører vanlig E07 ("Dakar" bak). Forrige bakdekk hadde bare gått snaue 450mil, og var igjen en del mm mønster. Men satte på nytt nå til ferietur. Går ann å bruke opp det gamle senere evt. :) Ble 140/80-17 denne gang, da 150/70 ikke er lett å få tak av vanlig E07 lengre. Mulig jeg tester E07+ senere 8)
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie og GS-tur)

Post by Palma »

Mye bra her Biker7. Den bakken austa Kirkenær er jeg ikke helt sikker på. Vi kjører gjerne over bekken etter vattn vi. Men hører gjerne mer fra deg om den der. Og god ferie på hjul :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Ferie og GS-tur)

Post by tshansen »

Det gikk fint å montere 140/80 på anbefalt 150/70?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply