BMWilly-Back in black-

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black

Post by BMWilly »

Kona er heeelt enig :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black

Post by BMWilly »

I går ble sykkelen henta hjem fra førstegangservice så nå er det klart for Andebu tur.

Har en onkel som slo følge og han handla seg en Yamaha XVZ Venture Royale på Hamar. Han har en fireblade blant mye annet rart fra før og har aldri hatt en ren tursykkel før. Ganske stor overgang når alle motorsykler du har hatt veier 130 kg mindre.

Og så over til været: !#%&#! SNØ!?? Hva f..i hæl..han så skjæra støte og skafte meg :evil:
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black

Post by BMWilly »

Plugget inn den rød saken under setet for å aktivere enduro pro modus i går før jeg skulle på jobb. Slengte på go pro kameraet og filmet litt. Når det moduset aktiveres går fjæring til hard og abs og traction control mer eller mindre deaktivert på bakhjulet. Med mine dårlige offraoadskills og disse veiene kan nok fjæringa settes litt softere. En ting er sikkert. Det gir mersmak :) .
https://youtu.be/B33eAAF2Yeg
[youtube][/youtube]
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by tshansen »

Jasså... det er mye det samme som offroad modus på min sykkel da, pluss at jeg må inn å stille ABS fra road til Offroad (deaktiverer på bakhjulet) :-k

Hvorfor BMW har valgt denne pluggen til alle sine modeller må fuglene vite :lol: Hadde akkurat det samme på RR, men den ble bare kalt slick mode! \:D/
Heftig klikk, så ikke ut som du tok det nevneverdig rolig i det filmklippet :-# =D> =D>
Det er noe litt ekstra spennende med å kjøre på grus, skal være helt enig at det gir veldig mersmak :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by Spiritofwinter »

Moro med litt kjøring på skogsveier :D

Litt misunnelig på at du har slike fine skogsveier rett utenfor husdøren, er du så heldig at du er grunneier også?

Mye av spenningen med å kjøre på lignende veier der jeg bor er jo om vi møter en sint grunneier som ikke synes noe om MC kjøring, men som gjerne kjører samme sted selv med både store traktorer og ATV'er sommer som vinter.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by BMWilly »

LordShaft wrote:Jasså... det er mye det samme som offroad modus på min sykkel da, pluss at jeg må inn å stille ABS fra road til Offroad (deaktiverer på bakhjulet) :-k

Hvorfor BMW har valgt denne pluggen til alle sine modeller må fuglene vite :lol: Hadde akkurat det samme på RR, men den ble bare kalt slick mode! \:D/
Heftig klikk, så ikke ut som du tok det nevneverdig rolig i det filmklippet :-# =D> =D>
Det er noe litt ekstra spennende med å kjøre på grus, skal være helt enig at det gir veldig mersmak :D
Ja er vel det. Kanskje de har valgt det for at folk skal være bevisst valget. At det kan være forbundet med risiko å glemme å skru av igjen. Den pluggen blir nok sittende der for min del uansett.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by BMWilly »

Spiritofwinter wrote:Moro med litt kjøring på skogsveier :D

Litt misunnelig på at du har slike fine skogsveier rett utenfor husdøren, er du så heldig at du er grunneier også?

Mye av spenningen med å kjøre på lignende veier der jeg bor er jo om vi møter en sint grunneier som ikke synes noe om MC kjøring, men som gjerne kjører samme sted selv med både store traktorer og ATV'er sommer som vinter.
Nei 5 meter utafor garasjen er jeg vel på annen manns grunn. Kjenner jo noen av grunneierne, men det er mange små teiger i det området der og ingen bruker midler på vedlikehold av veiene. En annen sak er at det er lysløype oppi der og mange bruker det som trimområde, så det er nok ikke slik at jeg kan herje fritt. Kjørte mange mil der i ungdommen fra jeg var 14 med moped da, men den var nok snillere med underlaget :lol: .(hadde ikke den enduro pro mode pluggen) :shock:
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by BMWilly »

I går fikk jeg oppdrag av fruen med å hente Versysen hennes fra førstegangsservice på GMS på Gjøvik. Der var det en Kawasaki ninja H2 :shock: det sto solgt på. Den var fin gitt men ikke sykkel for meg. Må jo gå noe helt hinsides.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by tshansen »

Ja har selv kikket på denne, de hadde en stående nede på ride en stund her i Bergen. Ikke er den noe fin å se på, men jøss så fort den må gå [emoji56]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black-Enduro pro modus

Post by BMWilly »

Ikke vært mye kjøring siden Andebu men ble da en 8-9 mil da jeg kjørte litt omveier til mc-huset for å hente ny sidekoffert og kodet om den til nøkkel. Ble oppdaget på overlevering av sykkel egentlig. Den ene låsen på sidekoffert gikk ikke skikkelig i lås uten å måtte løfte på lokket fra undersiden. Dette var på onsdag og da var det finvær. Lukta av brent halm bredde seg over hedemarken.

Image
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: BMWilly-Back in black

Post by BMWilly »

Ble en liten runde etter noen timers søvn på dagen pga nattevakt. Kjørte til skogs fra garasjen og det ble nesten 3 mil på grus og skogsbilvei før jeg kom ut ved festplassen på "Kynna" for den som er kjent. Det har blitt konsumert mye kaffedokter der opp igjennom. Det ble solgt to typer kaffe, vanlig eller tynn. Skulle du ha vanlig var du sannsynligvis sjåfør. Tynn var for å blande brennvin i. Den plassen er der jeg kommer inn på FV291 og det var nok noen som kjørte over skogen her som bare hadde drekki tynn kaffe når dem skulle på fest i hine hårde dager.Her er ruta hvis noen er interessert https://goo.gl/maps/89frGk7NGzn]
Fv 291 er asfaltert til Gravberget og nykostet var den også. Fint stykke vei faktisk og brukbar utsikt på et parti der også, skog så langt øyet kan se. Kjørte om Risberget til Sørskogbygda og stoppet for å handle kaffe(ikke tynn) og hjem igjen. Og nå er det tilbake på nattevakt igjen før det blir ei uke fri \:D/ . Det er forøvrig mange mil med skogsbilveier å kjøre i dette området for den som har slike interesser. Det var stedvis ganske sporete etter biltrafikk i teleløsninga men veiene var stort sett tørre.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: BMWilly-Back in black

Post by tshansen »

Skogsveier er veldig av interesse av en førstereisegutt med ny traktor å minimalt med grus erfaring :lol: :lol:

Her på disse kanter, må en som regel høyt opp og gjerne over snøgrensen for å finne gode lange grusveier. Noe som selvfølgelig er glemmesak på denne tiden av året :evil:
Første gangen jeg ble introdusert for kaffe, var det faktisk av den tynne typen :roll: med 96 og tilsvarende ubrukelig kveld og dagen derpå :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: BMWilly-Back in black

Post by Palma »

Du Willy, vi får legge opp til et østlandsk traktor/grus/tåppbåks treff. Legge opp noen fine ruter innover Finnskogen og lokke noen vestlendinger og andre utskudd hitover :thumleft

Image

Herfra til deg på denne ruta tror jeg ikke det er mye asfalt :) Må testes en dag :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: BMWilly-Back in black

Post by tshansen »

Hvordan ser uken deres ut gutter!? Ikke umulig jeg og Quattrokim tar feil vei i rundkjøringen på Dombås å befinner oss i deres trakter [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: BMWilly-Back in black

Post by Palma »

Min uke er fin, jobber fra 8-15.30 ellers til disp :) :thumleft
Post Reply