xyvind's blogg [BMW R1200GS Adventure]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

Fikk lurt til meg halvannen time i dag, alene med elskerinna i sola [emoji1]
Jeg har hatt så lyst til å teste de nye sandalene hennes. Og jammen merker jeg stor forskjell og forbedring ift. Battlax-dekkene! Sykkelen er mer stabil i inngang til hver sving, gjennom svingen, og i overgang fra sving til sving. Føler meg mye sikrere enn tidligere. Trodde ikke sykkelen kunne bli så mye bedre å kjøre, men den fortsetter bare å imponere.
Er vel på tide med en ny video på YouTube-kanalen snart. Har filma mye nå. Kan jo dele disse snapsa fra dagens tur så lenge :-)

Svingete og fint!
Image

Blir ikke bedre enn dette [emoji16]
Image
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by tshansen »

Hvilke battlax dekk var det du la om til? :) Å hva var du vant til fra før? Hørt Bridgestone har fått mye skryt for den nye EVO serien sin :-k

Det blir ikke stort bedre enn noen timer på sykkelen, i finevær på svingete vei \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

LordShaft wrote:Hvilke battlax dekk var det du la om til? :) Å hva var du vant til fra før? Hørt Bridgestone har fått mye skryt for den nye EVO serien sin :-k

Det blir ikke stort bedre enn noen timer på sykkelen, i finevær på svingete vei \:D/
Det var Battlax EVO ett eller annet som stod på da sykkelen var ny. Jeg la om til Pirelli Diablo Rosso 3 [emoji1303]
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by tshansen »

Se der ja... slo dysenlektrikken min til igjen ja :redface
Du gikk fra EVO dekkene til Rosso 3 dekkene. Disse har jeg aldri prøvd selv, men har veldig gode ting å si om Pirelli angel GT :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

LordShaft wrote:Se der ja... slo dysenlektrikken min til igjen ja :redface
Du gikk fra EVO dekkene til Rosso 3 dekkene. Disse har jeg aldri prøvd selv, men har veldig gode ting å si om Pirelli angel GT :thumleft
Æssa..bryr meg ikke noe om sånt jeg. Det går fint.
Er jo ikke så lett å henge med i alle trådene her alltid for noen av oss [emoji1]
Men ja, det virker som Rosso 3-dekkene er litt spissere, og svinger som en drøm.
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

Heisann, da kom endelig radiator guard'en som jeg kjøpte på eBay her om dagen! De er håndlagd av en engelskmann. Må si at de var veldig, veldig nice! Kjempefin finish, og de skal, i følge instruksjonsvideo, smette inn i radiatoren lett som bare det. Så skal de stripses fast og sikres med litt ståltråd. Spent på om jeg kommer til med hendene. Og om jeg finner tid til å sette de på [emoji1] blir vel lett nattearbeid dette..

Image

Image

Image
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by tshansen »

Det der kommer til å bli bra sexy =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

Jeg klipte og limte litt i dagens (ut)flukt, og vips så var "Short Cuts 4" født :lol :thumleft
Skulle gjerne ha lagt litt mer sjel i produksjonen og etterarbeidet, men har rett og slett ikke tid :-k
Nu vel..
Jeg kjørte fra Oslo til Sollihøgda - Sylling - Vikersund - Hokksund - Drammen - Oslo..
Den veien fra Sylling til Vikersund har noen partier med ekstremt dårlig asfalt. Kommer ikke helt frem på kamera, men det rista og humpa bra bortover der.. Og ikke var det så svingete som jeg husket heller :-k
Ble altså ikke heeelt frelst av å ta denne runden igjen. Men jeg kjører kanskje feil vei rundt der? Dere som pleier å kjøre her kjører kanskje hele runden rundt Tyrifjorden? :-k Jeg vet ikke..
Jeg har noen andre favorittrunder rundt nabolaget som jeg heller tar hvis jeg har sånn 2-3 timer å bruke på litt gladgassing :thumleft

Ja, også har jeg gått over til å filme i "super wide". Tidligere har jeg bare filmet i "wide".
Så det blir et litt mer dramatisk uttrykk, kanskje? Jeg tror jeg liker det! :thumleft

[youtube][/youtube]
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by Toven »

Rendrer du i høy kvalitet? Syntes kvaliteten er så dårlig.. mye piksler når det er bevegelse
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

Toven wrote:Rendrer du i høy kvalitet? Syntes kvaliteten er så dårlig.. mye piksler når det er bevegelse
Jeg er enig :-k Kjører 1080p hele veien..
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

xyvind wrote:
Toven wrote:Rendrer du i høy kvalitet? Syntes kvaliteten er så dårlig.. mye piksler når det er bevegelse
Jeg er enig :-k Kjører 1080p hele veien..
Jeg har den ferdige filmen liggende på disk her, og den er ikke sånn når jeg ser den i VLC, f.eks.
Så det er nok YouTube som komprimerer. Noe som kan gjøres der, tro?
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by Toven »

Tenkte på instilingene når du er ferdig med redigeringen, og kjører "render movie". Mulig du kan stille opp denne? :-k
Det som skjer om dette er satt i lav isj kvalitet, er at filen på filmen blir mindre. Men da forsvinner også mye kvalitet. YouTube komprimerer ytterligere.. jeg liker å rendre slik at filstørrelsen blir veldig stor, for å få best kvalitet (ikke at kvaliteten på mitt kamera er noe bra..) :lol:
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

Toven wrote:Tenkte på instilingene når du er ferdig med redigeringen, og kjører "render movie". Mulig du kan stille opp denne? :-k
Det som skjer om dette er satt i lav isj kvalitet, er at filen på filmen blir mindre. Men da forsvinner også mye kvalitet. YouTube komprimerer ytterligere.. jeg liker å rendre slik at filstørrelsen blir veldig stor, for å få best kvalitet (ikke at kvaliteten på mitt kamera er noe bra..) :lol:
Skjønner. Gidder ikke gjøre det om igjen, men skal se på det neste gang. Jeg bruker GoPro Studio, og det er det bare "Export" når man er ferdig å klippe og redigere. Så velger jeg 1080 der.. Kanskje jeg skal velge noe høyere? Aner ikke.. Den ferdige filmen er helt smud når jeg spiller den av fra disken. Men på YouTube blir det grøtete :roll:
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by Toven »

Kanskje det også 'går seg til' siden du nettopp opplastet? :-k
Men ja.. prøv å google "high render settings" på det programmet du bruker :) Mulig det kan hjelpe
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by xyvind »

Toven wrote:Kanskje det også 'går seg til' siden du nettopp opplastet? :-k
Men ja.. prøv å google "high render settings" på det programmet du bruker :) Mulig det kan hjelpe
Jeg har funnet ut at videoen har, fra GoPro Studio, 1080 frame size og 15 Mbps bitrate.
Hva YouTube gjør med fila vet jeg ikke enda..
Image
Post Reply