xyvind's blogg [BMW R1200GS Adventure]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Du setter kun "program" på styret. Virkelig lurt å justere manuelt først. Da virker demperene som tenkt. Var virkelig stor forskjell på før og etter hos meg.
Ahaa... så alt skjer elektronisk ja, via en EDB maskin. 8) 8)

Ja... det blir jo litt gammeldags med den manuelle skruingen. Skitten på fingene blir man også 8)
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:
Bjerknez wrote:Jeg har ærlig talt ikke satt meg inn i dette... skal ut å ta noen bilder nå av justeringsmulighetene så kanskje jeg kan få litt hjelp her jeg også. Eller skal jeg lage en ny tråd xyvind? :redface
Har ikke du din egen tråd? Eller er du uten en tråd? :puke
Hvis du poster i din egen tråd så lover jeg å kommentere.
Jepp, tar dette i egen tråd xyvind. Men ser jo nå at det ikke er nødvendig. :thumleft
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

Lurer på om jeg skal gjøre klar Traceren for kjøring til jobb i morgen tidlig eller om jeg skal vente til tirsdag. Regner med det vil være glatt på veiene ned til Mosseveien fra der jeg bor.. Hmm. Men tenk hvis det ikke er glatt..
Image
Image
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by RuneMC »

Har som tommelfingerregel å ikke starte med jobbpendling før det er plussgrader hele natten og bakken har fått litt varme. Fort gjort at det henger igjen litt frost i bakken som sammenfaller med når veisalterne slutter å kjøre.

Eventuelt går det an å ta en liten rekognoseringstur med bil først og sjekke forholdene - da kan det være du finner at det går an å kjøre selv med minusgrader, så lenge det er tørt.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

RuneMC wrote:Har som tommelfingerregel å ikke starte med jobbpendling før det er plussgrader hele natten og bakken har fått litt varme. Fort gjort at det henger igjen litt frost i bakken som sammenfaller med når veisalterne slutter å kjøre.

Eventuelt går det an å ta en liten rekognoseringstur med bil først og sjekke forholdene - da kan det være du finner at det går an å kjøre selv med minusgrader, så lenge det er tørt.
Det er jeg helt enig i. Går jo an å ta en ettermiddagstur en av de neste dagene evt. :-D
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by freddy123 »

jeg syntes du skal smøre deg med litt ekstra tolmodighet , med så mye snø som ligger rundt om som nå driver og smelter og fryser til på natten ... også har du en så fin ny sykkel som fortjener og vente litt på mindre salt osv.

selvom bjerknezzen driver å pirrer med disse turene sine nede i "syden" så får vi andre holde koken litt til for her oss meg er det ikke kjørbart enda ihvertfall for mye snø og klin enda :evil:

iløpet av neste uke så vil det nok bedre seg veldig mye med de temperaturene som er meldt =D>
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

freddy123 wrote:jeg syntes du skal smøre deg med litt ekstra tolmodighet , med så mye snø som ligger rundt om som nå driver og smelter og fryser til på natten ... også har du en så fin ny sykkel som fortjener og vente litt på mindre salt osv.

selvom bjerknezzen driver å pirrer med disse turene sine nede i "syden" så får vi andre holde koken litt til for her oss meg er det ikke kjørbart enda ihvertfall for mye snø og klin enda :evil:

iløpet av neste uke så vil det nok bedre seg veldig mye med de temperaturene som er meldt =D>
Jeg finnes ikke tålmodig lenger nå dessverre. Ligger ikke snø på veiene her nei, bare så vidt det ligger i grøftene. Men det fryser på asfalten om nettene, er jeg redd. Og sånt føre kjører jeg ikke på. Jeg har en liten bit ned til E18, og det er der det kan være glatt. Men E18 var helt tørr i dag så jeg, da jeg gikk tur med bikkja. Satser på en tur i løpet av uka!
Bjerknez wrote:PINGLER! :erte
... :-|
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video]

Post by xyvind »

Etter en del knot har jeg fått redigert et lite klipp i Windows Movie Maker \:D/ \:D/ Dette er fra den dagen jeg hentet Traceren i fjor sommer.
Vær forberedt på noen helt ekstreme effekter og hårreisende kjøring =D>
Nå ser jeg muligheten for å lage noen andre fine videosnutter også. Detta ska' bli artig!

Ok, vi kjører av ferga i Moss, møter freddy123 ved Mosseporten og kjører til Høk. Klippet fra når vi ankommer Høk har jeg mista, men det ligger på Bjerknez sin YouTube-kanal
[youtube][/youtube]
Image
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video]

Post by JLafton »

Du er ikke alene om å ville ut å kjøre nå :D
Men med det været som er meldt kommende uke, så er jeg på veien i påsken :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video]

Post by Toven »

Heftige effekter i movie maker ass :lol:

Håper vi får en sprengvarme sånn at kjøringa framskyndes. :)
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video]

Post by xyvind »

Toven wrote:Heftige effekter i movie maker ass :lol:

Og med skikkelig smooth redigering så legger man knapt merke til effektene :-D

Toven wrote:Håper vi får en sprengvarme sånn at kjøringa framskyndes. :)
Ja, det må bare skje snart. Men det gjør det jo uansett.
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

I kveld tror jeg at jeg må smøre kjedet, pumpe luft i dekka og hente ned kjøredressen fra loftet..

Image


Edit: \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Image
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by Ambro »

Du får si ifra om du vil ta en liten tur i nærområdet, jeg starta sesongen i går :D
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

Ambro wrote:Du får si ifra om du vil ta en liten tur i nærområdet, jeg starta sesongen i går :D
Hei, lenge siden sist :thumleft Det skal jeg gjøre. Rekker ikke noen ting i dag, før mørkets frembrudd, men jeg sier ifra hvis det blir å lufte bågan en av de neste dagene :smt039
I kveld blir det som sagt smøring av kjede osv..

Så at jeg lett kunne kjørt i dag, men hadde ikke gjort klart noen ting, pluss at jeg leverte poden i barnehagen osv osv.. :smt120
Image
Post Reply