xyvind's blogg [BMW R1200GS Adventure]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

xyvind wrote:I kveld tror jeg at jeg må smøre kjedet, pumpe luft i dekka og hente ned kjøredressen fra loftet..

[img]http://i650.photobucket.com/albums/uu227/oslofixed/Skjermbilde_1.jpg[/img]


Edit: \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Nå har jeg gjort alt det der pluss litt til. Alt er klart for å kjøre. Men det er helt klar himmel ute, foreløpig 6 plussgrader, men føles kaldere. Det er bart, men vått på veiene. Fryser det på så blir det ikke noe kjøring. Tenker jeg går en tur med bikkja rundt midnatt og sjekker veiene. Er stygt redd for at det blir glatt i natt :-(
Image
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by biker7 »

Ble jaggu Tracer på meg også, som du muligens har fått med deg :D Men er det ingen måte å kun bruke de tøffe led-parklysene (uten blend eller fullys) mens motor er i gang..? Ikke at det skulle bli brukt så mye, men kunne jo være ålreit med muligheten til det. 8)
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

biker7 wrote:Ble jaggu Tracer på meg også, som du muligen har fått med deg :D Men er det ingen måte å kun bruke de tøffe led-parklysene (uten blend eller fullys) mens motor er i gang..?
Hei jeg så det. Gratulerer med en kjempekul sykkel :-) fargen på den var spot on.
Nei de parklysa lyser bare alene når du skrur på tenninga. Synes det er litt teit jeg også, men det viktigste er vel å bli sett i trafikken, så det er greit at kjørelyset alltid er på når motoren er i gang. Jeg har justert fjernlyset ned på høyde med kjørelyset, slik at jeg kan kjøre med lys i begge lyktene. Vet ikke om det er lov, men tenker at det kommer til å funke her i byen. Har lest at lyktene på høyre og venstre side er helt like, så det er bare å justere høyresiden opp igjen hvis jeg skulle få bruk for fjernlys. Tar bare sekunder.
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - [Ny video] et problemfritt avbrekk i gode venners lag

Post by xyvind »

Stod opp i dag, og det var såvidt 1 plussgrad ute, klar himmel og litt småglatt på asfalten her og der.
Løp(les:gikk) ned til veien og fant ut at der var det bare litt fuktig. "OK, det blir sesongstart!"

Image

EL-bilene er ikke tillatt i kollektivfeltet for tiden. Hva med motorsykler? Jeg er litt usikker. Ikke en gang syklisten turte å sykle der :lol: :lol:
Image

Lav sol midt imot. Ah, deilig.. \:D/
Image
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by freddy123 »

Gi deg nåda .... Enda en ute på veien ....

Kan dere ikke holde det for dere selv :(

Nei det er vel påtide og hente HD'n ut av vinterhiet nå snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by ojda »

freddy123 wrote:Gi deg nåda .... Enda en ute på veien ....

Kan dere ikke holde det for dere selv :(


Nei det er vel påtide og hente HD'n ut av vinterhiet nå snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke bry deg om det freddy123 det straffer seg nok
Innen sankthans har sykklene deres rustet vekk. Da kan de skryte da [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by xyvind »

freddy123 wrote:Gi deg nåda .... Enda en ute på veien ....

Kan dere ikke holde det for dere selv :(

Nei det er vel påtide og hente HD'n ut av vinterhiet nå snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke stress med det. Morsommere å kunne "blæste" avgårde når det er tørre veier og helt trygt!
Jeg slappa ikke helt av før jeg var nede på E18.
ojda wrote:
freddy123 wrote:Gi deg nåda .... Enda en ute på veien ....

Kan dere ikke holde det for dere selv :(


Nei det er vel påtide og hente HD'n ut av vinterhiet nå snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke bry deg om det freddy123 det straffer seg nok
Innen sankthans har sykklene deres rustet vekk. Da kan de skryte da [-(
Rørende å se hvordan du tar vare på de yngste, ojda :thumleft
Image
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by ojda »

xyvind wrote:
freddy123 wrote:Gi deg nåda .... Enda en ute på veien ....

Kan dere ikke holde det for dere selv :(

Nei det er vel påtide og hente HD'n ut av vinterhiet nå snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke stress med det. Morsommere å kunne "blæste" avgårde når det er tørre veier og helt trygt!
Jeg slappa ikke helt av før jeg var nede på E18.
ojda wrote:
freddy123 wrote:Gi deg nåda .... Enda en ute på veien ....

Kan dere ikke holde det for dere selv :(


Nei det er vel påtide og hente HD'n ut av vinterhiet nå snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke bry deg om det freddy123 det straffer seg nok
Innen sankthans har sykklene deres rustet vekk. Da kan de skryte da [-(
Rørende å se hvordan du tar vare på de yngste, ojda :thumleft
Image

Minner meg på at jeg må handle inn mer smågodt før sessongen :twisted:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by Bjerknez »

Godt å se du kjører aktpågivende og varsomt xyvind. Alltid greit og holde seg litt UNDER fartsgrensen, så man er sikker :thumleft
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by xyvind »

ojda wrote:Minner meg på at jeg må handle inn mer smågodt før sessongen :twisted:
Er jo f@€n ikke smågodt å oppdrive om da'n. Eller hva tenkte du på? :-k
Bjerknez wrote:Godt å se du kjører aktpågivende og varsomt xyvind. Alltid greit og holde seg litt UNDER fartsgrensen, så man er sikker :thumleft
Jeg ligger helst rundt 46km/t og koser meg. Det er ikke om å gjøre å kjøre så fort, som jeg pleier å si :plystre
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by ojda »

xyvind wrote: ikke smågodt å oppdrive om da'n. Eller hva tenkte du på? :-k

Er jo det som er så bra med "ungdommen", De er så BlåØyde :twisted: :twisted: :twisted:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by xyvind »

Fikk prøvd varmeholkene i dag da. Og de funker veldig bra. Dog blir gassrulla mye varmere enn den andre siden. Er det normalt? Kjennes også ut som at det er kun en stripe tvers over holkene som blir varm. Full guffe ble uansett for varmt, så jeg er positivt overrasket over hvor varme de blir :thumleft

Vindskjermen er GULL! Nå kjørte jeg bare i 46km/t innover, men det var absolutt ingen turbulens opp til denne hastigheten. Håper det er like komfortabelt i 77km/t også :roll:
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by Bikeridr »

xyvind wrote:Fikk prøvd varmeholkene i dag da. Og de funker veldig bra. Dog blir gassrulla mye varmere enn den andre siden. Er det normalt? Kjennes også ut som at det er kun en stripe tvers over holkene som blir varm. Full guffe ble uansett for varmt, så jeg er positivt overrasket over hvor varme de blir :thumleft

Vindskjermen er GULL! Nå kjørte jeg bare i 46km/t innover, men det var absolutt ingen turbulens opp til denne hastigheten. Håper det er like komfortabelt i 77km/t også :roll:
Hmm, jeg har nå min 2. Yamaha med originale varmeholker. Kan ikke si jeg har merket noen forskjell på holkene. Mine blir varme helt rundt, og som du sier, full guffe kan fort bli for mye.

Morsom historie, helt tilbake til det Herrens år 2003. Jeg hadde vært innom Hessdalen og kjørte i retning Alvdal, med det for øye å besøke Aukrust-senteret. Det regnet røde og grønne samegutter, så jeg var jo blitt lettere vasstrukken (utenpå). Klærne var tette nok de, men ikke hanskene. Varmeholker hadde jeg, de var jo originalmontert på TDM'en. Så ankom jeg nå Alvdal og fant frem til Alvdal bensinstasjon-videoutleie-motell-og-fiskemottak. Der i resepsjonen satt det en søt ung pikelill, hvor jeg kom trampende inn, lett gjørmete (var ganske myke grusveier i Hessdalen) og vasstrukken, sent på kvelden. Jeg prøvde å berolige den fagre pikelill at "I come in peace". Uansett, i Alvdal, i 2003, på nevnte Alvdal bensinstasjon-videoutleie-motell-og-fiskemottak var der ikke kommet noen booking-PC, så jeg måtte skrive meg inn i en god gammeldags "besøksprotokoll for hotellovernatting". Som nevnt, mine hansker var ikke vanntette, så jeg var rimelig våt på fingrene, og med nevnte holkevarmere på "full pupp" de siste sju timene, så var jeg iallefall helt motsatt av neglesprettkald på fingrene. Så, da jeg skrev meg inn i "besøksprotokoll for hotellovernatting" så røk/dampet det noe aldeles skikkelig av hendene mine. Etter ansiktsuttrykket til den stakkars hotelljenta å dømme, så var det visst Fanden Himself (aka "Erik den Eldre") som skrev seg inn til overnatting. :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by ojda »

Har hatt noen forskjellige varmeholker i årenes løp, og det er ganske vanlig at den ene holken "kommer"
før den andre.
Men når det er strøm nok jevner det seg ut etterhvert [-(
Hadde tatt en telefon til butikken :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!!]

Post by Lasse Liten »

xyvind wrote:Fikk prøvd varmeholkene i dag da. Og de funker veldig bra. Dog blir gassrulla mye varmere enn den andre siden. Er det normalt? Kjennes også ut som at det er kun en stripe tvers over holkene som blir varm. Full guffe ble uansett for varmt, så jeg er positivt overrasket over hvor varme de blir :thumleft

Vindskjermen er GULL! Nå kjørte jeg bare i 46km/t innover, men det var absolutt ingen turbulens opp til denne hastigheten. Håper det er like komfortabelt i 77km/t også :roll:
Helt vanlig at gassrullen blir varmere, fordi den har plastrullen i mellom styret og varmeelementet leder ikke styret bort like mye varme som på andre siden der det er holke rett på metall.
Post Reply