MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 21 jun 2018 20:00

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 1052 innlegg ]  Gå til side 1 2 3 4 571 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 24 feb 2016 18:46 
Brukeravatar

MC: 2016 BMW S1000R
Hei. Det er vel på tide å lage min egen blogg her der jeg kan dele litt av det jeg holder på med, og håper dere vil slå av en prat her i ny og ne.

Minipresentasjon av meg selv; 32 år, bor i Søndre Nordstrand i Oslo, tok MC-lappen da jeg fylte 30 i 2013. Første sykkel var en GSX 600 F som jeg hadde noen fantastiske "moments" med
Bilde

I fjor vår bytta jeg ut Suzukien med en flunka ny CB650
Bilde
Bilde

Hondaen var fin den, men ble fort for liten for meg. Senere på sommeren i fjor solgte jeg den og kjøpte en demokjørt Yamaha MT-09 Tracer som hadde gått 1.100km. Den kommer jeg til å ha en stund fremover :-)
Bilde
Bilde

2015 var en trivelig sesong der jeg ble kjent med andre MC-interesserte og var med på en del kaffe-treff og fikk sparka litt dekk. Håper 2016 blir minst like hyggelig :-)
Skal prøve å få delt litt bilder og kanskje videosnutter etter hvert av turer og sånn som jeg har vært på så langt. Håper vi sees på veien snart!

Bjerknez og jeg fyller litt suppe på syklene
Bilde

Første turen med Tracer'n. Var nydelig vær denne torsdagskvelden.
Bilde

Freddy-einzweidrei, Bjerknez og meg på Høk
Bilde

Bjerknez *face reveal*, jeg og flere på tur i Sverige. Her på en kabelferge.
Bilde

Fortsettelse følger..

Sist redigert av xyvind den 15 apr 2018 01:02, redigert 31 ganger totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 18:51 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
Flotte bilder.
Ser dette kan bli en bra logg. Ja åsså har du jo til og med tatt til fornuft mhp merke på baiken (sa han med den 6. Yamaha'en på rad) :thumleft

Du har fått med deg Nord-Norge-tråden, ja? Starter etter Norgestreffet på Rognan.

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 19:48 
Administrator
Brukeravatar

MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Sted: Oslo
Velkommen hit! Fint å se at vi er flere som stopper for solnedgangbilder ved Hvervenbukta ;-)

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 19:51 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Det gleder meg virkelig å se at du tar opp blogg aktiviteten her også :thumleft Du har vært savnet :D

Vi har jo pratet ilag før, hvordan står det til på den fronten? Du har ikke kommet deg på veien allerede :-k

2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 21:32 
Brukeravatar

Bikeridr skrev:
Flotte bilder.
Ser dette kan bli en bra logg. Ja åsså har du jo til og med tatt til fornuft mhp merke på baiken (sa han med den 6. Yamaha'en på rad) :thumleft
Du har fått med deg Nord-Norge-tråden, ja? Starter etter Norgestreffet på Rognan.

Takk! Morsomt med forum :thumleft Har ikke fått med meg den tråden :redface skal se etter den nå.

Jeanette skrev:
Velkommen hit! Fint å se at vi er flere som stopper for solnedgangbilder ved Hvervenbukta ;-)

Tusen takk :thumleft Hvervenbukta er et fint sted, og jeg bor bare litt lenger oppi lia \:D/

LordShaft skrev:
Det gleder meg virkelig å se at du tar opp blogg aktiviteten her også :thumleft Du har vært savnet :D

Vi har jo pratet ilag før, hvordan står det til på den fronten? Du har ikke kommet deg på veien allerede :-k

Takk for det. Skal innrømme at jeg hadde ingen anelse om at dette forumet eksisterte :redface Ble veldig glad da jeg fant dere alle her!
Står bra til her altså. Har vært mye jobb i vinter, også har jeg en sønn som har rundet 1,5 år nylig, så tiden har vært veldig okkupert, for å si det sånn! Har jo gjort det store kunststykket slik at vi venter en gutt til nå i mai igjen \:D/ \:D/ Greit å bli ferdig med det, som de sier, men det spøker litt for de lange turene denne sommeren også. Skal vel få til noe 8) så jeg håper våre veier krysses på et eller annet tidspunkt :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 21:47 
Brukeravatar

Har ikke kommet meg på veien enda, nei, LordShaft. Her er det så mye tjukk is som ligger overalt før jeg kommer meg ut på veiene. Men sola gjør sitt nå hver eneste dag. Det hindrer meg imidlertid ikke å montere varmeholker, som jeg nettopp var ute og gjorde på Traceren. Bestilte meg for en stund siden de originale Yamaha Tracer-varmeholkene. Var lett å montere de, og det var lagt opp kontakter inni sykkelen som det bar var å plugge de rett inn i. Styrer de enkelt fra kontrollen på venstrehånden som allerede er der. Har 4 innstillinger - av - 1 - 2 - 3, og det kommer opp i displayet i dash'n :thumleft

Bilde

Ny og mindre vindskjerm monterte jeg her om dagen også. Og et nytt sett med Pirelli Angel GT ligger klare. Klar for sesongen nå \:D/ \:D/

Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 22:35 
Administrator
Brukeravatar

Hahaha du har røket på en smell til med andre ordJa det er fort gjort. Men selv om jeg har forbant meg på at en er nok her i huset er jeg raus med å gratulere andre som velger fler :thumleft

Har jo selv en 2 åring (straks) som er mer enn aktiv nok.

Ja det var noen episoder på Mcsiden som de fleste ikke kunne leve med, så da måtte vi finne oss en ny lekekasse. Uansett så er det ekstremt hyggelig å se deg her inne også. Du blir nok å kjenne igjen et flertall av brukerne :thumleft

Dæven det gjorde seg med ny vindskjerm på sykkelen din. Rett og slett meget kledelig

Note4

Flickr
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 23:16 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
xyvind skrev:
Takk! Morsomt med forum :thumleft Har ikke fått med meg den tråden :redface skal se etter den nå.

Den er her :)

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 23:27 
Brukeravatar

Bikeridr skrev:
xyvind skrev:

Den er [url=http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=8&t=16827]her[/url] :)

Leste gjennom så og si hele i stad. Har dessverre ikke sjanse til noe sånt i år. Passer ikke med familien, jobben, ferieuker osv. osv. Vi skal være hjemme i sommer med nyfødt baby :-)

LordShaft skrev:
Hahaha du har røket på en smell til med andre ordJa det er fort gjort. Men selv om jeg har forbant meg på at en er nok her i huset er jeg raus med å gratulere andre som velger fler :thumleft

Har jo selv en 2 åring (straks) som er mer enn aktiv nok.

Ja det var noen episoder på Mcsiden som de fleste ikke kunne leve med, så da måtte vi finne oss en ny lekekasse. Uansett så er det ekstremt hyggelig å se deg her inne også. Du blir nok å kjenne igjen et flertall av brukerne :thumleft

Dæven det gjorde seg med ny vindskjerm på sykkelen din. Rett og slett meget kledelig

Note4

Ja det smalt igjen, gitt. Blir bra det ;-)

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 23:33 
Moderator
Brukeravatar

MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Du får prøve å komme deg vekk en liten langhelg på sykkel. Da gjerne 11-15 august.

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 23:44 
Brukeravatar

Snikkeren skrev:
Du får prøve å komme deg vekk en liten langhelg på sykkel. Da gjerne 11-15 august.

Tror det kan bli muligheter i løpet av sommeren, men jeg vet ikke helt nøyaktig når enda. Hva skjer 11.-15. august? :-)

Toppen

Legg innLagt inn: 24 feb 2016 23:49 
Moderator
Brukeravatar

MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Har du ikke fått med deg det? Arets happening: PreHøstTur 2016.

Toppen

Legg innLagt inn: 25 feb 2016 00:18 
Brukeravatar

Snikkeren skrev:
Har du ikke fått med deg det? Arets happening: PreHøstTur 2016.

Ser dritgøy ut, den turen, men det passer nok ikke for meg i år da ferien min er ferdig bare noen dager før :-( blir dagsturer og litt forskjellig på meg i år, tenker jeg ;-)

Toppen

Legg innLagt inn: 25 feb 2016 00:47 
Administrator
Brukeravatar

Du bør kanskje ha i bakhodet at ArticTiger her inne slår et slag for felleskapet å annonserer pølsetreff i Andebu. En måte senior banden trommer igang sesongen på.

Er dette noe for deg kanskje? viewtopic.php?f=7&t=16955 :thumleft

Flickr
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 25 feb 2016 08:46 
Brukeravatar

LordShaft skrev:
Du bør kanskje ha i bakhodet at ArticTiger her inne slår et slag for felleskapet å annonserer pølsetreff i Andebu. En måte senior banden trommer igang sesongen på.

Er dette noe for deg kanskje? http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=16955 :thumleft

Pølse, trommer og MC? Alt det jeg liker aller best! Skal prøve å manipulere alle rundt meg slik at jeg dukker opp i Andebu denne dagen :-D

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 1052 innlegg ]  Gå til side 1 2 3 4 571 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00