MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 23 apr 2018 17:21

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 1037 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 
 66 67 68 69 70 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 12 jul 2017 23:14 
Brukeravatar

MC: 2016 BMW S1000R
FÄr ikke tid til langtur i Är, men det blir noen smÄturer i nabolaget her og der :thumleft
Fikk meg en liten dans med elskerinna i dag ogsÄ \:D/
Short Cuts 9 :plystre

Toppen

Legg innLagt inn: 27 aug 2017 17:22 
Brukeravatar

Fikk en sjelden sjanse til Ă„ vaske motorsykkelen i dag (hjemme alene i et par timer!!). Det var nĂždvendig, for Ă„ si det mildt.

Bilde

Bilde

Har hatt en flaske Scholl NEO stÄende hele sommeren, og i dag var det pÄ tide Ä teste denne. Det funka bra over hele sykkelen, bortsett fra pÄ ramma og pÄ styrevektene. De ble skjoldete. Ble ikke sÄ happy for det, akkurat. Jaja. Skit samma. Er det mulig Ä fÄ det bort? Kanskje bare vente et par dager sÄ er alt fint igjen??

Bilde

Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 27 aug 2017 20:25 
Brukeravatar

MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
Hmmmm. Snodig.

Hva gjorde du nÄr du lÄ pÄ Neo?

ForsÞk Ä legge neo pÄ for hÄnd:
Ta noe polÚrrondell (eller lignende), fukt og pÄfÞr Neo der disse skjoldene har kommet. Ta sÄ en mikrofiberklut og tÞrk av umiddelbart.

Siden jeg legger pÄ Neo for hÄnd har jeg ikke opplevd dette. Men, noen pÄ noen plastikkdetaljer mÄ jeg gjÞre det i to omganger for Ä unngÄ skjolder.
FÞrste "strÞk" lar jeg tÞrke i typ 20 sekunder, og tÞrker av med MF klut. SÄ gjÞr jeg som beskrevet, legger pÄ og tÞrker av med en gang. Da forsvinner skjoldene. Likt lÞser likt I guess.

Toppen

Legg innLagt inn: 27 aug 2017 21:40 
Brukeravatar

Toven skrev:
Hmmmm. Snodig.

Ta noe polÚrrondell (eller lignende), fukt og pÄfÞr Neo der disse skjoldene har kommet. Ta sÄ en mikrofiberklut og tÞrk av umiddelbart.

Siden jeg legger pÄ Neo for hÄnd har jeg ikke opplevd dette. Men, noen pÄ noen plastikkdetaljer mÄ jeg gjÞre det i to omganger for Ä unngÄ skjolder.
FÞrste "strÞk" lar jeg tÞrke i typ 20 sekunder, og tÞrker av med MF klut. SÄ gjÞr jeg som beskrevet, legger pÄ og tÞrker av med en gang. Da forsvinner skjoldene. Likt lÞser likt I guess.

Takk for tips, Toven. Venta pÄ at du skulle svare, hehe..
Jeg la fÞrst pÄ skum, spylte av med hÞytrykk. SÄ vaska jeg for hÄnd med shampoo og vaskehanske, spylte av med hÞytrykk. SÄ passa jeg pÄ at sykkelen var fuktig og dusja litt forsiktig med NEO pÄ. Det skjer jo noe umiddelbart, en reaksjon som sprer seg, nÄr NEO treffer sykkelen. Veldig kult. Men jeg kunne se med én gang at ramma ble grÄ idet vannet perla seg der. Jeg spylte av sykkelen med én gang etter en rask runde rundtom med NEO'n. SÄ tÞrka jeg av den med et skinn, som jeg pleier. Men det grÄ virka som det var helt umulig Ä fÄ vekk.

Skal prÞve Ä legge pÄ for hÄnd og tÞrke av med én gang, som du foreslÄr.

Toppen

Legg innLagt inn: 27 aug 2017 22:24 
Brukeravatar

xyvind skrev:
Toven skrev:
Hmmmm. Snodig.

Jeg la fÞrst pÄ skum, spylte av med hÞytrykk. SÄ vaska jeg for hÄnd med shampoo og vaskehanske, spylte av med hÞytrykk. SÄ passa jeg pÄ at sykkelen var fuktig og dusja litt forsiktig med NEO pÄ. Det skjer jo noe umiddelbart, en reaksjon som sprer seg, nÄr NEO treffer sykkelen. Veldig kult. Men jeg kunne se med én gang at ramma ble grÄ idet vannet perla seg der. Jeg spylte av sykkelen med én gang etter en rask runde rundtom med NEO'n. SÄ tÞrka jeg av den med et skinn, som jeg pleier. Men det grÄ virka som det var helt umulig Ä fÄ vekk.

:thumleft

Merkelig dette. Ristet du flaska godt fÄr du sprayet over?
Bjerknez er ikke sÄ aktiv her nÄ, prÞv Ä send han en PM. Mener han har brukt Neo pÄ samme svarte ramme som deg.

Yes, prÞv det og se hva som skjer. Hvis ikke det funker, tenker jeg en sterk blandet vannbasert avfetter for Ä fjerne Neo som har lagt seg pÄ.

Toppen

Legg innLagt inn: 27 aug 2017 22:40 
Brukeravatar

Toven skrev:
xyvind skrev:
Toven skrev:
Hmmmm. Snodig.

:thumleft

Merkelig dette. Ristet du flaska godt fÄr du sprayet over?
Bjerknez er ikke sÄ aktiv her nÄ, prÞv Ä send han en PM. Mener han har brukt Neo pÄ samme svarte ramme som deg.

Yes, prÞv det og se hva som skjer. Hvis ikke det funker, tenker jeg en sterk blandet vannbasert avfetter for Ä fjerne Neo som har lagt seg pÄ.

Ja, jeg ristet faktisk flaska fĂžrst.
Det var akkurat som det la seg dugg pÄ ramma da jeg sprayet over. Samtidig som vannet perla seg og rant av. Skal prÞve Ä fikse det.

Toppen

Legg innLagt inn: 30 aug 2017 19:50 
Brukeravatar

Hvordan har det gÄtt?

Toppen

Legg innLagt inn: 30 aug 2017 21:21 
Brukeravatar

Toven skrev:
Hvordan har det gÄtt?

NÊÊ jeg har jo ikke tid vettu. I gÄr var det jo vÄtt igjen, sÄ sykkelen er blitt skitten igjen allikevel. Sukk. Har kanskje tid pÄ lÞrdag!

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2018 12:03 
Brukeravatar

Ho ho! NÄ er vÊrste vinterdepresjonen over for min del, og vi er pÄ rette sida av kalenderen igjen. Jeg har overhodet ikke fulgt med her siden siste innlegg, men nÄ er jeg i gang med Ä muligens planlegge en tur nedover kontinentet til sommeren, og det er mye jeg lurer pÄ i den sammenhengen, sÄ det blir nok litt skriblerier her utover vÄren. Ønsker alle et godt nytt Är ogsÄ sees vi pÄ veien om ikke lenge! :-)

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2018 12:39 
Onkel
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
xyvind skrev:
Ho ho! NÄ er vÊrste vinterdepresjonen over for min del, og vi er pÄ rette sida av kalenderen igjen. Jeg har overhodet ikke fulgt med her siden siste innlegg, men nÄ er jeg i gang med Ä muligens planlegge en tur nedover kontinentet til sommeren, og det er mye jeg lurer pÄ i den sammenhengen, sÄ det blir nok litt skriblerier her utover vÄren. Ønsker alle et godt nytt Är ogsÄ sees vi pÄ veien om ikke lenge! :-)

SĂ„ kjekt :-)
En alpetur er en investering i livsglede og nytelse. HÄper du fÄr fri fra kjÊrring og unger og kan nyte solfyllte fjellpass om dagen og duggfriske leskedrikker om kvelden :thumleft

Er mange her som har turet mye nedover sÄ svar vil du fÄ nÄr du spÞr \:D/

Norges kanskje beste MC blogg:
www.kant1.no

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2018 13:18 
Brukeravatar

Kant1 skrev:
xyvind skrev:

SĂ„ kjekt :-)
En alpetur er en investering i livsglede og nytelse. HÄper du fÄr fri fra kjÊrring og unger og kan nyte solfyllte fjellpass om dagen og duggfriske leskedrikker om kvelden :thumleft

Er mange her som har turet mye nedover sÄ svar vil du fÄ nÄr du spÞr \:D/

Hei! Ja nÄ har jeg drÞmt om dette i sÄ mange Är, og aldri fÄtt det til Ä klaffe. Men nÄ er jeg tidlig ute pÄ hjemmebane, med Ä forberede samboer og litt sÄnn. Neida, hun er veldig veldig grei. Og nÄ er det hun som nesten kaster meg ut av huset, fordi jeg har snakka sÄ mye om det
SĂ„ jeg drar nok i uke 30, ser det ut til forelĂžpig.

Jeg ser for meg Ä gjÞre det litt «low cost» og kjÞre med telt og stormkjÞkken og alt jeg trenger for Ä greie meg sjÞl noen netter. Jeg liker den mÄten Ä reise pÄ, men det er selvfÞlgelig vÊravhengig (mye nedbÞr er ikke kult), og er det for varmt sÞrover sÄ er det vel bedre Ä sjekke inn pÄ et rom? Lurer ogsÄ litt pÄ hvilken bekledning jeg skal gÄ for. MÄ kanskje supplere litt pÄ det jeg har.

Nei det blir gĂžy Ă„ planlegge fremover :-)

Toppen

Legg innLagt inn: 27 jan 2018 18:53 
Brukeravatar

Jeg har fÄtt meg briller

Har tenkt at jeg har litt tÄkete syn en stund nÄ, og fikk endelig ut fingern og tok en synstest for to uker siden. Joda, jeg er visst nÊrsynt og har skjeive hornhinner briller ble bestilt og nÄ har jeg hatt dem i snart en uke.

MÄ si det er veldig uvant og rart. Jeg ser krystallklart, men det er vanskelig Ä gÄ ute med de. FÞles som hodet ligger nedpÄ anklene og alt beveger seg sakte rundt meg. Jeg har vendt meg til Ä kjÞre bil med brillene, men lurer veldig pÄ hvordan det blir Ä kjÞre motorsykkel med dette her.

Det sies at man venner seg til det her, men vil den derre forstÞrrende effekten forsvinne? Noen som har erfaringer med dette? Har ikke prÞvd Ä ta pÄ meg brillene inni mc-hjelmen enda, men ser for meg at det kan vÊre litt herk? Kanskje linser er tingen?? Del gjerne deres mc/brille-erfaringer

Toppen

Legg innLagt inn: 27 jan 2018 19:08 
[quote]
Jeg har fÄtt meg briller

Har tenkt at jeg har litt tÄkete syn en stund nÄ, og fikk endelig ut fingern og tok en synstest for to uker siden. Joda, jeg er visst nÊrsynt og har skjeive hornhinner briller ble bestilt og nÄ har jeg hatt dem i snart en uke.

MÄ si det er veldig uvant og rart. Jeg ser krystallklart, men det er vanskelig Ä gÄ ute med de. FÞles som hodet ligger nedpÄ anklene og alt beveger seg sakte rundt meg. Jeg har vendt meg til Ä kjÞre bil med brillene, men lurer veldig pÄ hvordan det blir Ä kjÞre motorsykkel med dette her.

Det sies at man venner seg til det her, men vil den derre forstÞrrende effekten forsvinne? Noen som har erfaringer med dette? Har ikke prÞvd Ä ta pÄ meg brillene inni mc-hjelmen enda, men ser for meg at det kan vÊre litt herk? Kanskje linser er tingen?? Del gjerne deres mc/brille-erfaringer
[/quote]
Brilleape brilleape!!

NĂ„ fĂžlte du deg mobbet tenker jeg... :lol:

Brukte briller pÄ skolen for mange Är siden (lesebriller) og merket det samme. Usikker pÄ om det skal vÊre sÄnn, men fÞltes rart ja. Alt var krystallklart, men fÞlte jeg sÄ ut av bunnen pÄ en colaflaske. Kanskje noe man skal venne seg til?

HÞres verfall rart ut. Har du fÄtt brillene spesialtilpasset deg? Man bÞr vel vite rett avstand fra Þynene til brillen samt krumningen pÄ glasset etc. For at ikke synsvinkelen skal endres gjennom glasset?

Men dette har jeg svÊrt lite peiling pÄ. Jeg tok vertfall av meg mine etter en uke og heiv dem i sÞpla (eller mistet dem som jeg sa til min mor) og har ikke brukt briller siden. Uten at jeg sier at det er noen lÞsning forÞvrig...

Toppen

Legg innLagt inn: 27 jan 2018 21:27 
Brukeravatar

Bjerknez skrev:
Siter:
Jeg har fÄtt meg briller

Brilleape brilleape!!

NĂ„ fĂžlte du deg mobbet tenker jeg... :lol:

Brukte briller pÄ skolen for mange Är siden (lesebriller) og merket det samme. Usikker pÄ om det skal vÊre sÄnn, men fÞltes rart ja. Alt var krystallklart, men fÞlte jeg sÄ ut av bunnen pÄ en colaflaske. Kanskje noe man skal venne seg til?

HÞres verfall rart ut. Har du fÄtt brillene spesialtilpasset deg? Man bÞr vel vite rett avstand fra Þynene til brillen samt krumningen pÄ glasset etc. For at ikke synsvinkelen skal endres gjennom glasset?

Men dette har jeg svÊrt lite peiling pÄ. Jeg tok vertfall av meg mine etter en uke og heiv dem i sÞpla (eller mistet dem som jeg sa til min mor) og har ikke brukt briller siden. Uten at jeg sier at det er noen lÞsning forÞvrig...

Brilleape blir jeg ikke fornĂŠrmet av. Det er jo akkurat det jeg er. En ape med briller.

Brillene er selvfÞlgelig tilpasset av optiker. Jeg er tjukkere i huet enn gjennomsnittet altsÄ, men jeg fant da noen briller som passet vannhodet ganske bra.

Jeg er bare spent pÄ om virkelighetsoppfatningen vil vÊre sÄpass fordreid nÄr jeg kjÞrer sykkel eller om dette er noe som «gÄr over» nÄr jeg blir vant med brillene. ForelÞpig er i hvert fall alt litt merkelig. Jeg mÄ ogsÄ fÄ prÞvd brillene inni hjelmen, om det gÄr i det hele tatt..

Toppen

Legg innLagt inn: 28 jan 2018 02:51 
Brukeravatar

MC: Ducati Multistrada -18
xyvind skrev:
Jeg har fÄtt meg briller

Er en god del poenger her en kan dra nytte av. Brukte selv briller nÄr jeg startet Ä kjÞre MC og valgte av den grunn en Äpningshjelm (C3 Pro), av den enkle grunn at jeg slapp Ä ta av brillene hver gang hjelmen skulle av eller pÄ. En mÄ bare venne seg til det, lykke til. :thumleft

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 1037 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 
 66 67 68 69 70 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00