[quote]
Jeg har fÄtt meg briller

Har tenkt at jeg har litt tÄkete syn en stund nÄ, og fikk endelig ut fingern og tok en synstest for to uker siden. Joda, jeg er visst nÊrsynt og har skjeive hornhinner

briller ble bestilt og nÄ har jeg hatt dem i snart en uke.
MÄ si det er veldig uvant og rart. Jeg ser krystallklart, men det er vanskelig Ä gÄ ute med de. FÞles som hodet ligger nedpÄ anklene og alt beveger seg sakte rundt meg. Jeg har vendt meg til Ä kjÞre bil med brillene, men lurer veldig pÄ hvordan det blir Ä kjÞre motorsykkel med dette her.
Det sies at man venner seg til det her, men vil den derre forstÞrrende effekten forsvinne? Noen som har erfaringer med dette? Har ikke prÞvd Ä ta pÄ meg brillene inni mc-hjelmen enda, men ser for meg at det kan vÊre litt herk? Kanskje linser er tingen?? Del gjerne deres mc/brille-erfaringer

[/quote]
Brilleape brilleape!!
NĂ„ fĂžlte du deg mobbet tenker jeg...
Brukte briller pÄ skolen for mange Är siden (lesebriller) og merket det samme. Usikker pÄ om det skal vÊre sÄnn, men fÞltes rart ja. Alt var krystallklart, men fÞlte jeg sÄ ut av bunnen pÄ en colaflaske. Kanskje noe man skal venne seg til?
HÞres verfall rart ut. Har du fÄtt brillene spesialtilpasset deg? Man bÞr vel vite rett avstand fra Þynene til brillen samt krumningen pÄ glasset etc. For at ikke synsvinkelen skal endres gjennom glasset?
Men dette har jeg svÊrt lite peiling pÄ. Jeg tok vertfall av meg mine etter en uke og heiv dem i sÞpla (eller mistet dem som jeg sa til min mor) og har ikke brukt briller siden. Uten at jeg sier at det er noen lÞsning forÞvrig...