Leffy's sosialkontor - Stusselig sommer hittentil -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Brukeravatar
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania

Re: Leffy's sosialkontor - Har det artig i Alpene -

Legg innav ojda » 04 jul 2018 16:32

Hvis dere har Route Napoleon i tankene på veien Nordover, kan det være værd å vurdere alternativer :?
Helt grei kjøring, men ikke noe spektangulært [-(

Rundturen vi tok i går derimot var en 10'er

2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.

Brukeravatar
Leffy
MC: Kawasaki Z1000
Sted: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Har det artig i Alpene -

Legg innav Leffy » 09 jul 2018 15:55

Datt av lasset her gitt :-k Fikk et par overnattingssteder der laderen til laptopen ikke passet i kontaktene, så ble litt lite strøm på den. Er dog hjemme igjen etter en særdeles vellykket tur.

Ruta vi kjørte var som Ashland har nevnt, fra Thonon-Les-Baines og ned til Nice. Oppover igjen, ojda, kjørte vi inn til Italia og så til Sveits igjen. Dog så kommer det et innholdsrikt og mer detaljert reisereferat og en hau med bilder i løpet av denna uka her forhåpentligvis. Fortsatt igjen en del ferie så håper på og få fikse det i løpet av den tiden..

Bilde
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg

Brukeravatar
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XT 600 Ténéré 1987 (Ørkenreven)
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Leffy's sosialkontor - Hjemme igjen etter en svært vellykket alpetur -

Legg innav Kant1 » 09 jul 2018 17:17

Gleder meg VELDIG til å se bilder og lese referatet... 8) =D>
Sommeren min blei ikke helt som jeg hadde tenkt, mtp jobbing, men håper og tror det kan bli en tur sørover likevel.
\:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Sesongstart 2019 27500km - 31450 km(StorTigern)
0 km (GSA)

Brukeravatar
Leffy

Re: Leffy's sosialkontor - Hjemme igjen etter en svært vellykket alpetur -

Legg innav Leffy » 12 jul 2018 01:32

Kant1 skrev:Gleder meg VELDIG til å se bilder og lese referatet... 8) =D>
Sommeren min blei ikke helt som jeg hadde tenkt, mtp jobbing, men håper og tror det kan bli en tur sørover likevel.
\:D/

Håpe du får deg en tur nedover i år og. Er jo rene terapien for sjela :D

Kladdet halvparten av turen nå, burde være ute om 2-3 dager :thumleft

Mine Bilder

Brukeravatar
Leffy

Re: Leffy's sosialkontor - Livet uten sykkel, igjen -

Legg innav Leffy » 27 jul 2018 15:44

Hva det er med meg og motorsykler, det fatter jeg egentlig ikke. Men nå har min kjære XR funnet seg ny eier, dessverre. :-k Forsvant herfra forrige helg. Hvem i svarte selger MC'n på dette tidspunktet nå som vi har tidenes sommer.. Joda, IQ er en fin gul bil. Dog så kjenner jeg meg ikke kjøresugen i det hele tatt i denne varmen så forsåvidt har det gått greit. Jeg nevnte i siste europatur-tråden at jeg har en drøm om USA neste år, så tenkte det at penger spart er penger spart, så får vi se hvor lenge det går :redface

Skal jeg være så heldig og finne en XT660R med knastedekk ikke langt herfra, så er det mulig at det blir en tohjuling igjen i år, ellers så dukker det opp noe nytt i fremtiden :) "Billig" artig doning til og utforske grusveiene i nærheten, og de er det mange av.
Bilde

Mine Bilder

Brukeravatar
hakhap
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Kontakt:

Re: Leffy's sosialkontor - Livet uten sykkel, igjen -

Legg innav hakhap » 27 jul 2018 16:05

At det er noe feil på deg skjønte jeg når du solgte Tuonoen :evil: :lol:

ellers så er det vel ikke feil å få puttet penger i sparesekken for en slik tur som du tenker deg :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Leffy

Re: Leffy's sosialkontor - Våren i anmarsj -

Legg innav Leffy » 30 mar 2019 15:33

Jeg solgte jo XR'n i fjor pga av at jeg sparer opp til en lengre roadtrip i USA i 2020, som nå er ganske så bankers. Så jeg lurte meg sjøl til og tro at jeg skulle være sykkelfri i år, men etter PMS tiden i vinter, og igjennom det meste av motorsykkelrelaterte greier på youtube og andre diverse kanaler kjente jeg at blodet begynte og bruse rundt nyttårstider. Såå, da var det gjort igjen. Jeg plukket opp denne i midten av februar. ( Legg ikke merke til rotet i bakgrunn :shock: :redface )

Bilde

2008 Kawasaki Z1000. Import fra Italia. Jeg første eier i Norge. Dog nesten helt orginal. KM: 27.500. Eneste forrige eier hadde gjort er og sette på girindikator og tankbeskyttelser. Sykkelen er godt tatt vare på og helt strøken. Kostet meg ganske mye mindre enn XR'n så jeg bestemte meg for og ha en billigere sykkel et par år fremover ettersom det ikke blir noe europatur igjen på 3 år. Jeg hadde jo en 2007 modell for 3 år siden, før BMW'n kom i hus, så jeg viste hva jeg fikk med denne. Liten oppgradering i utseendet kontra forrige modell også.

Første jeg bestemte meg for var og fjerne "3km" med plast bak, i form av skiltbraket og så sette på en hugger. Varer fra Ebay kom frem.

Bilde

Gammel skiltholder.

Bilde

Hugger fra Puig.

Bilde

Fikk jo mcløfter fra biltema i bursdagsgave for snart 3 år siden. Må jo testet. Faktisk første gang den er i bruk :redface Skiltholder er allerede montert på. Fra R&G.

Bilde

Bilde

Hugger på plass.

Bilde

Bilde

Mcløfteren var veldig grei og ha med og gjøre. Veldig lettvint. Nå er kawan good to go. Ligger igjen en halvmeter med snø her enda, men er veiene er "tørre". Folk har begynt og kjøre her, men tror jeg drøyer det en uke til.

Mine Bilder

Brukeravatar
freddy123
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Legg innav freddy123 » 30 mar 2019 17:28

Så utrolig strøken ut den der

Streetfightere er tøfft

Noen flere planer for sykkelen eller er den som du vil ha den nå?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Brukeravatar
Leffy

Legg innav Leffy » 30 mar 2019 18:39

freddy123 skrev:Så utrolig strøken ut den der

Streetfightere er tøfft

Noen flere planer for sykkelen eller er den som du vil ha den nå?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Jepp, 6 av de 8 syklene jeg har hatt har vært streetfightere så det er den typen jeg liker best, men må ha ADV sykkel når jeg kjører alle disse langturene nedover på kontinentet :lol: Greit og ha en "liten og nett" sykkel når det er bare "småkjøring" her til lands. Sammenligning med dagens streetfightere er det lav effekt og uten noe dilldall, men grei pris og god å kjøre.

Har bestilt noen kinahendler med justering. Hadde det på den forrige au. God nok kvalitet. Ellers er det mulig jeg ryker på noe annet eksos etterhvert. Kunne tenkt meg Akrapovic i carbon eller Laser Xtreme potter til denna, men det koster jo noe så jævlig :?

Mine Bilder

Brukeravatar
BMWilly
MC: R1200GS Triple Black 2016

Legg innav BMWilly » 30 mar 2019 18:41

Gratulerer med nyervervelsen. Så jo strøken ut den. Har bare starta sykkelen her, men blir en luftetur til uka trur jeg.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT

Brukeravatar
Leffy

Re: Leffy's sosialkontor -Stusselig sommer hittentil -

Legg innav Leffy » 06 jun 2019 00:57

Ikke vært myte futt her i det siste. Vært plaget av sykdom i begge bein siste månende så sykkelen har stort sett blitt stående, men i dag la jeg ned en liten touch til på asfaltraceren før en kort norgesturnè skyter fart om 3 uker. Etter 2 år nedover i europa blir det bare og fare innenlands i år før Trump & Co tar oss i mot på nye eventyr i 2020.

Bilde

Bilde

Bilde

Av med orginal eksosen i dag. På med litt italiensk kvalitet ettersom selve skjønnheten er derfra også. Begge de nye pottene veier mindre enn 1 orginalpotte :-k

Bilde

Bilde

Bilde

Pottene er godkjent for bruk på offentlig vei og utrolig nok fin og lav lyd både med og uten DBkiller. ( Følger med papirer på pottene, men det spørs vel hva enkelte i statens vegvesen har og si om den dagen skulle komme ). Så da er det vel bare og håpe på bedre vær og friske bein for en god og herlig norges opplevelse fremover.

Mine Bilder

Brukeravatar
tshansen
Administrator
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Sted: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Stusselig sommer hittentil -

Legg innav tshansen » 06 jun 2019 05:54

Norgesturne kan være bedre enn mye annet det så lenge værgudene viser seg fra den hyggelige siden. Ikke at man trenger fint vær hele tiden, men faen det er trist med 3 uker, regn og under 10 grader :thumleft
Man kan vel kanskje driste seg til å si at Norge er verdens fineste land å feriere i :-#

Dæven de pottene ble nice. gjør seg for totalinntrykket \:D/ =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 24.000 km - Motoz Tractionator Adventure
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app

Brukeravatar
freddy123
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Leffy's sosialkontor - Stusselig sommer hittentil -