MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 14 nov 2018 15:22

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 291 innlegg ]  Gå til side Forrige 112 13 14 15 1620 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 07 mai 2017 17:01 
Brukeravatar

MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
KliffArne skrev:
Fin sykkel, grattis.

Men den potta må du gjøre noe med

Tenkte det samme, syns den ligger for mye :-k Sikkert for koffertplassen sin skyld, men sleng på en slipon i det minste 8)

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 17:03 
Brukeravatar

MC: BMW S1000XR - 2017
Sted: Rena
Takker alle mann :thumleft Herlig følelse og kunne ta ut en ny doning fra forhandler altså. Ekstra spennende når jeg ikke hadde fått alt på plass før jeg bestilte den ;)

ojda skrev:
HærreGud så lite tålmodig du ær a :lol:
Kunne vel i vertfall ventet til Onsdagen :roll:

Gratulerer med flott ny sykkel, nesten så en blir litt misunnelig :-k

Ja det skulle du no tru :lol: Kunne kanskje ha stått ei uke til, bare spådd dritt neste uke :evil:

Bjerknez skrev:
gratulerer med skikkelig sykkel :thumleft
Sperret på 7.000?

Min er sperret på 9.000rpm under innkjøringen...

Den røde kontakten har jeg satt i for lengst. Ikke noe å vente på 8)

Ja tror det var det eller var det 9? Næhh.. Samme faen. Opererer ikke i di tallbaner nå allikevel :redface ;-) Kjøpt traktor, blitt gubbe så går på halv gass :lol: Se hva vilja mi gidder etterhvert, ellers så setter de den på når første servicen blir tatt.

KliffArne skrev:
Fin sykkel, grattis.

Men den potta må du gjøre noe med

Synes den faktisk ikke er så værst, eneste vinklinga er litt feil men det pga av kofferter regner jeg med. Ellers er det bra lyd og sykkelen er lett i utgangspunktet så ser ikke noe vits i og bytte hele anlegget heller. Men i følge sykkelhistorikken min så har jeg knapt nok kjørt med orginalanlegget i større perioder.. Så får se :thumleft

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: Bullweiler28

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 17:06 
Ja, jeg er ganske sikker på at det er 9.000rpm. Min og din motor er jo identiske. Er vel ikke engang tunet forskjellig. S1000RR vet jeg har en spærre på 9.000rpm og min har det. Så da gjelder det nok din også :thumleft

Får si som vår kjøre Onkel etter han prøvde sykkelen min. Motoren var dyrisk og helt noe annet enn den som sto i speeden. Han var aldri over 7.000rpm. Og ja, jeg har videobevis :lol:

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 19:33 
Brukeravatar

MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Gratulerer med sportslig milsluker som sikkert spiser norske vedlikeholdsfrie veier til frokost :) :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 19:45 
Brukeravatar

MC: R1200GS Triple Black 2016
Gratulerer med ny sykkærn. Får følge litt med og se om jeg ser denna i nærområdet. :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 20:41 
U-Svingen
Brukeravatar

MC: BMW S1000XR - 2016mod
Sted: Halden
Leffy skrev:
Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.

Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 21:31 
Moderator
Brukeravatar

MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Gratulerer med sykkel i hus. Du har fått deg en knallsykkel.

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 21:32 
Brukeravatar

MC: Nada...
Gratulerer!

Flott farge :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 21:54 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Gratulere med flott doning blir mye fine turer på den der! Å det med å ta bilder av sykkel, det kan du

2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 22:14 
ashland skrev:
Leffy skrev:
Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,

Denne lille røde pluggen gjør ingenting med motoren din. Den gir deg derimot muligheten til å justere noen innstillinger angående dempere og traction kontroll samt abs individuelt. Man kan også deaktivere alt av hjelpemidler. OG, man får en motormodus til. "Dynamic Pro" 8)

Jeg satt i min her om dagen (etter ca. 30 mil) og det gjorde jeg på den forige sykkelen også. Ikke noe skummelt det. Selv JEG synes ikke det er farlig, eller vanskelig. Den største jobben (for min del) er å skru av den jævla salen :lol:

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 22:35 
Brukeravatar

MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Enda en NY sykkel her inne. Grattis så mye. Knallfin den der.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 22:39 
Brukeravatar

Bjerknez skrev:
Ja, jeg er ganske sikker på at det er 9.000rpm. Min og din motor er jo identiske. Er vel ikke engang tunet forskjellig. S1000RR vet jeg har en spærre på 9.000rpm og min har det. Så da gjelder det nok din også :thumleft

Får si som vår kjøre Onkel etter han prøvde sykkelen min. Motoren var dyrisk og helt noe annet enn den som sto i speeden. Han var aldri over 7.000rpm. Og ja, jeg har videobevis :lol:

Ja dem er helt identiske så du har nok rett der. Bare huet mitt som kødder litt. Hehe. Har ikke dratt den så mye opp 7000 sjøl enda så det her lover bra :thumleft

RuneMC skrev:
Gratulerer med sportslig milsluker som sikkert spiser norske vedlikeholdsfrie veier til frokost :) :thumleft

Takker takker. Det gjør den regner jeg med :thumleft

BMWilly skrev:
Gratulerer med ny sykkærn. Får følge litt med og se om jeg ser denna i nærområdet. :thumleft

Takk takk.

Ja er vel ikke mange som har en blå XR oppi her enda. Og enda kjører jeg med knall gul Schuberth C3, så skal være lett og se ;) Pleier og være en del på Circle K i Elverum. Kjenner du meg igjen så sitter jeg sikkert på en av benkene der ;)

ashland skrev:
Leffy skrev:

Takker :). Selgern sa til meg at jeg kunne bare ta den med på servicen så ville de sette den inn. Var ingen klar beskjed om at jeg IKKE måtte sette den inn liksom. En litt mindre ubetydelig ting, fikk du med service/instruksjonsbok på norsk?

Snikkeren skrev:
Gratulerer med sykkel i hus. Du har fått deg en knallsykkel.

Thank you. Foreløbig så virker det sånn. Var iallefall en drømmesykkel på papiret, og den har iallfall ikke skuffet meg den velse tiden jeg har fått prøvd den ;)

LordShaft skrev:
Gratulere med flott doning blir mye fine turer på den der! Å det med å ta bilder av sykkel, det kan du

Takker. Håper iallefall det. Det ser veldig lyst ut :) :thumleft Joda, vil nå si at jeg behersker det litt. Men litt lettere og da man har verktøy som det kvalitet på. Må sette meg ned noen timer og lære litt mer om redigering. Der har jeg veldig mye og hente og det at jeg gjør det alt for skjelden. Glemmer mye og. Er tatt med 70-200 objektivet disse her og så jeg har et objektiv på ønskelista før europaturen. Noe som er litt mer vidvinkel og lettere og drasse med seg. Kamera og objektivet veier jo "et halvt tonn" ;)

Mine Bilder

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 22:45 
Brukeravatar

Bjerknez skrev:
ashland skrev:
Leffy skrev:

Denne lille røde pluggen gjør ingenting med motoren din. Den gir deg derimot muligheten til å justere noen innstillinger angående dempere og traction kontroll samt abs individuelt. Man kan også deaktivere alt av hjelpemidler. OG, man får en motormodus til. "Dynamic Pro" 8)

Jeg satt i min her om dagen (etter ca. 30 mil) og det gjorde jeg på den forige sykkelen også. Ikke noe skummelt det. Selv JEG synes ikke det er farlig, eller vanskelig. Den største jobben (for min del) er å skru av den jævla salen :lol:

Haha :) Hvordan sitter salen til deg? Må du av med sete bak og så sitter det skrudd?

Når jeg husker på det så sitter det Bridgestone Battlax T30F på min. Står og Sportstouring på dekket. I følge google skal det yte rundt 10.000km. En annen som skrev en anbefaling på disse dekkene hadde knapt nok sett slitasje etter 3000km.

Selger nevnte noe at man burde være litt ops på dekk som sitter på fabrikknye motorsykler.. Var veldig mye bruk av gamle dekk med mindre slitestyrke, men at BMW hadde stort sett hatt bra dekk ved levering. Såå...

Palma skrev:
Enda en NY sykkel her inne. Grattis så mye. Knallfin den der.

Takker så mye. Fornøyd med utseende på denna ;)

Mine Bilder

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 22:48 
Brukeravatar

MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Ja fin sak, skal jeg pirke på noe så er ikke de lyktene det peneste men....
Ellers nydelig

Toppen

Legg innLagt inn: 07 mai 2017 22:50 
Brukeravatar

Palma skrev:
Ja fin sak, skal jeg pirke på noe så er ikke de lyktene det peneste men....
Ellers nydelig

Før så likte jeg ikke lyktene på BMW'ene da når s1000rr og s1000r kom. Men må si jeg har vendt meg til dem :thumleft

Mine Bilder

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 291 innlegg ]  Gå til side Forrige 112 13 14 15 1620 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00