Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Tommas »

Det var kult med finn.no annonsen din, den praktisk talt hoppet ut av skjermen pga det flotte bildet.

Forundrer meg stadig at folk gidder å presentere sykler til hundretusenvis av kroner, med bilder som ser ut som de er håndtegnet av en gjeng orangutanger på syre!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Toven »

Eller ufokuserte bilder te ut av helvete! Irritere meg over slikt...
Samme gjelder bilannonser. Det er for faen ikke så vanskelig få te et bilde med riktig fokus vel? [-( :lol:
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Hehe, må gjøre litt for og markedsføre annonsen på best mulig måte. Første inntryk har mye og si :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

ArcticTiger wrote:Flott med blogg, har du noen bilder fra livet i hogstmaskinen og lassbærern og :D Jeg gikk jo på Osen leenge før du ble påtenkt.
Fikk rota opp noen få. Av ymse kvalitet riktig nok ;)


Image

Helt greit og sitte i skauen når det nærmer seg vår. Soloppgang i sikte ;)
Image

Image

Ikke alt går som det skal til tider ;)
Image

Kollega som kjørte seg ned rett før skiftet mitt..
Image

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Da er hotell bestilt til Iron Maiden i Oslo 15 Juni. :thumleft Bor knapt nok 2 timer unna, men det pleier somregel og bli en pils el tre så greit med litt overnatting.

Minner fra Bergen i 2014

Image

Image

Gleder meg som en unge :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Leffy wrote: Helt greit og sitte i skauen når det nærmer seg vår. Soloppgang i sikte ;)
Image
Helvete det var et flott bilde :thumleft

Iron Maiden har jeg sett 3 ganger. Tilogmed håndhilst på Bruce \:D/ Iron Maiden leverer alltid på konsert. Å de klarer å holde seg bra selv om de begynner å bli en del år eldre med tiden.
Var på Metallica konsert i sommer, å de blir jeg ikke å se live flere ganger. De er ret og slett blitt dårligere. James klarer ikke å holde kvalitet gjennom alle sangene også erstatter de sang med melodi eller andre ting på scena [-X
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Snikkeren »

Nå synes jeg du var negativ, Lord. Nei, James klarte ikke å nå så høyt opp som han har klart tidligere, men jeg synes no konserten var knallbra likevel. Synes den var bedre enn den de hadde i 2008 på Koengen.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Nei jeg er langt ifra negativ... jeg er bare ærlig. Bare for at de heter Metallica, er ikke dermed sagt at de klarer å holde kvalitet resten av karrieren sin :-k
Å konserten som var i sommer var knallbra, men den var ikke like bra som i 2008. Å James sliter noe helt hinsides i noen av sangene. Det virker nesten som stemmen ikke klarer samme kjøret etter at han ble avholds :-#
Å jeg har ingen tro på at det blir noe bedre med årene. Lars var også sjokkerende dårlig på trommer. Han har aldri vært noe stor trommis, men denne konserten hang han til tider etter resten. Jeg tror at dette er klare tegn på at alderen har innhentet de, og de vil slite med å holde så lange konserter med såpass høyt nivå.
Jeg har faktisk langt større glede av å høre de på cd/lp enn å høre de live :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Elolz »

Helt enig med Lorden, har vært på 2 Iron Maiden konserter, de leverer alltid. :thumleft Metallica har jeg vært på 1 konsert med på Koengen for noen år siden, helt grei konsert, men syns de har tapt seg veldig. Kommer ikke til å gå på noe flere konserter med de, og billettprisene deres blir stadig mer latterlige. For meg var mye av greien Jason Newsted, syns det blir helt feil sound med Trujillo. [-(
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Elolz wrote:Helt enig med Lorden, har vært på 2 Iron Maiden konserter, de leverer alltid. :thumleft Metallica har jeg vært på 1 konsert med på Koengen for noen år siden, helt grei konsert, men syns de har tapt seg veldig. Kommer ikke til å gå på noe flere konserter med de, og billettprisene deres blir stadig mer latterlige. For meg var mye av greien Jason Newsted, syns det blir helt feil sound med Trujillo. [-(
Åååå det er så godt å høre at noen andre er enig. Den største katastrofen i Metallica sin historie var at Jason Newsted stakk :shock: Sounden hans, samt måten han var med å kore i mange av sangene er helt vekke. Han "apekatten" de fikk inn er kanskje god å spille, men blir helt feil! Det er nesten ingen som er enig med meg, men hevder hardnakket at dette er helt riktig 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Toven »

Enig med dere, sett dem live noen ganger men det er ikke verdt det lenger... (hilsen en med metallica tattoo) :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Leffy's sosialkontor

Post by ArcticTiger »

Flotte skogsdrift bilder Leffærn :thumleft Det er så en kjenner lufta av kvae, diesel og hydraulikkolje :D
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

LordShaft wrote: Helvete det var et flott bilde :thumleft

Iron Maiden har jeg sett 3 ganger. Tilogmed håndhilst på Bruce \:D/ Iron Maiden leverer alltid på konsert. Å de klarer å holde seg bra selv om de begynner å bli en del år eldre med tiden.
Var på Metallica konsert i sommer, å de blir jeg ikke å se live flere ganger. De er ret og slett blitt dårligere. James klarer ikke å holde kvalitet gjennom alle sangene også erstatter de sang med melodi eller andre ting på scena [-X
Takker.. Mye fine lys her på sen vinteren - vår. Tror jeg drev og lekte meg litt med undereksponering ;)

--

Heldiggris :thumleft Har aldri vært noen konsert menneske før jeg i 2013 tror jeg det var, spanderte på min far billetter til Bruce Springsteen og Bon Jovi i Telenor Arena. Etter det ble jeg litt bitt. Makan til liv og opplevelse. Første gang jeg så Iron Maiden var i Bergen så blir andre turen nå. Og selvfølgelig så kjørte vi sykkel over fjellet til Bergen by :D Det var herlig vær og konge konsert på festningen. Det eneste med utekonserter er at det blir så lite og se ang fyrverkeri og lysshow så lenge det er på lyse dagen. Mange klager over klang osv av musikken i Telenor Arena, men på di to konsertene jeg var, syns jeg det var kjempe iallefall. Noe jeg skal være enig i er at det er utrolig dårlig med lufting så det blir ganske klamt inni der. Så jeg gjelder meg virkelig til forrykende show nå :)

Skal ikke uttale meg noe om Metallica live. Aldri vært på en konsert med de. Har heller aldri blitt bitt av den Metallica basillen. Et band jeg hører sjeldent på, selv om jeg hører på mye heavy metal o.l.
ArcticTiger wrote:Flotte skogsdrift bilder Leffærn :thumleft Det er så en kjenner lufta av kvae, diesel og hydraulikkolje :D
Hehe... Det er bra :thumleft Stortrives i skogen, liker og være alene og styre dagen min sjøl. Så og si ikke avhengig av noen. Slipper unna alt av "idotiske" kunder og folk som jeg vant med fra tidligere jobb erfaringer :D
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Det bildet er på ingen måte undereksponert, men du har har eksponert riktig i forhold til highlights. Som igjen gir et langt penere bildet enn når himmelen blir nærmest hvit i forhold. Klart, skyggene er lett å hente ut detaljer fra i Lightroom, men det er ikke nødvendig i et slikt stemingsbilde :thumleft

Men jeg ser jo det at du har god kontroll på foto, blir spennende å se hva du klarer å få utav RX'en din. Vet ikke om du har sett bildene RuneMC har tatt og delt så mye av her inne. Men det er utrolig kult å se hva som er mulig å få til med selv kompaktkamera :thumleft

Bruce Springsteen er vel noe av det bedre du kan se live, hvertfall om du liker musikken hans. Bon Jovi så jeg på vallehovin for noe år siden. Bra show det også. Men kan ikke måle seg med Bruce Springsteen :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Leffy's sosialkontor

Post by ojda »

LordShaft wrote:Det bildet er på ingen måte undereksponert, men du har har eksponert riktig i forhold til highlights. Som igjen gir et langt penere bildet enn når himmelen blir nærmest hvit i forhold. Klart, skyggene er lett å hente ut detaljer fra i Lightroom, men det er ikke nødvendig i et slikt stemingsbilde :thumleft

Men jeg ser jo det at du har god kontroll på foto, blir spennende å se hva du klarer å få utav RX'en din. Vet ikke om du har sett bildene RuneMC har tatt og delt så mye av her inne. Men det er utrolig kult å se hva som er mulig å få til med selv kompaktkamera :thumleft

Bruce Springsteen er vel noe av det bedre du kan se live, hvertfall om du liker musikken hans. Bon Jovi så jeg på vallehovin for noe år siden. Bra show det også. Men kan ikke måle seg med Bruce Springsteen :thumleft
Satt også å skrollet meg rolig nedover siden da jeg kom til denne skogsmaskinen i regnbuebelysning,
Waaw. Den satt :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply