Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by JK95 »

KliffArne wrote:Fin sykkel, grattis.

Men den potta må du gjøre noe med
Tenkte det samme, syns den ligger for mye :-k Sikkert for koffertplassen sin skyld, men sleng på en slipon i det minste 8)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Leffy »

Takker alle mann :thumleft Herlig følelse og kunne ta ut en ny doning fra forhandler altså. Ekstra spennende når jeg ikke hadde fått alt på plass før jeg bestilte den ;)
ojda wrote:HærreGud så lite tålmodig du ær a :lol:
Kunne vel i vertfall ventet til Onsdagen :roll:

Gratulerer med flott ny sykkel, nesten så en blir litt misunnelig :-k
Ja det skulle du no tru :lol: Kunne kanskje ha stått ei uke til, bare spådd dritt neste uke :evil:
Bjerknez wrote:gratulerer med skikkelig sykkel :thumleft
Sperret på 7.000?

Min er sperret på 9.000rpm under innkjøringen...

Den røde kontakten har jeg satt i for lengst. Ikke noe å vente på 8)
Ja tror det var det eller var det 9? Næhh.. Samme faen. Opererer ikke i di tallbaner nå allikevel :redface ;-) Kjøpt traktor, blitt gubbe så går på halv gass :lol: Se hva vilja mi gidder etterhvert, ellers så setter de den på når første servicen blir tatt.
KliffArne wrote:Fin sykkel, grattis.

Men den potta må du gjøre noe med
Synes den faktisk ikke er så værst, eneste vinklinga er litt feil men det pga av kofferter regner jeg med. Ellers er det bra lyd og sykkelen er lett i utgangspunktet så ser ikke noe vits i og bytte hele anlegget heller. Men i følge sykkelhistorikken min så har jeg knapt nok kjørt med orginalanlegget i større perioder.. Så får se :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Bjerknez

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Bjerknez »

Ja, jeg er ganske sikker på at det er 9.000rpm. Min og din motor er jo identiske. Er vel ikke engang tunet forskjellig. S1000RR vet jeg har en spærre på 9.000rpm og min har det. Så da gjelder det nok din også :thumleft

Får si som vår kjøre Onkel etter han prøvde sykkelen min. Motoren var dyrisk og helt noe annet enn den som sto i speeden. Han var aldri over 7.000rpm. Og ja, jeg har videobevis :lol:
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by RuneMC »

Gratulerer med sportslig milsluker som sikkert spiser norske vedlikeholdsfrie veier til frokost :) :thumleft
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by BMWilly »

Gratulerer med ny sykkærn. Får følge litt med og se om jeg ser denna i nærområdet. :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Leffy's sosialkontor - Et skritt nærmere Europa -

Post by ashland »

Leffy wrote:Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.
Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
fun is not a straight line
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Snikkeren »

Gratulerer med sykkel i hus. Du har fått deg en knallsykkel. [emoji106][emoji106]
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Tommas »

Gratulerer!

Flott farge :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by tshansen »

Gratulere med flott doning [emoji1319][emoji1319] blir mye fine turer på den der! Å det med å ta bilder av sykkel, det kan du [emoji1303][emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Leffy's sosialkontor - Et skritt nærmere Europa -

Post by Bjerknez »

ashland wrote:
Leffy wrote:Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.
Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
Denne lille røde pluggen gjør ingenting med motoren din. Den gir deg derimot muligheten til å justere noen innstillinger angående dempere og traction kontroll samt abs individuelt. Man kan også deaktivere alt av hjelpemidler. OG, man får en motormodus til. "Dynamic Pro" 8)

Jeg satt i min her om dagen (etter ca. 30 mil) og det gjorde jeg på den forige sykkelen også. Ikke noe skummelt det. Selv JEG synes ikke det er farlig, eller vanskelig. Den største jobben (for min del) er å skru av den jævla salen :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Palma »

Enda en NY sykkel her inne. Grattis så mye. Knallfin den der.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Leffy »

Bjerknez wrote:Ja, jeg er ganske sikker på at det er 9.000rpm. Min og din motor er jo identiske. Er vel ikke engang tunet forskjellig. S1000RR vet jeg har en spærre på 9.000rpm og min har det. Så da gjelder det nok din også :thumleft

Får si som vår kjøre Onkel etter han prøvde sykkelen min. Motoren var dyrisk og helt noe annet enn den som sto i speeden. Han var aldri over 7.000rpm. Og ja, jeg har videobevis :lol:
Ja dem er helt identiske så du har nok rett der. Bare huet mitt som kødder litt. Hehe. Har ikke dratt den så mye opp 7000 sjøl enda så det her lover bra :thumleft
RuneMC wrote:Gratulerer med sportslig milsluker som sikkert spiser norske vedlikeholdsfrie veier til frokost :) :thumleft
Takker takker. Det gjør den regner jeg med :thumleft
BMWilly wrote:Gratulerer med ny sykkærn. Får følge litt med og se om jeg ser denna i nærområdet. :thumleft
Takk takk.

Ja er vel ikke mange som har en blå XR oppi her enda. Og enda kjører jeg med knall gul Schuberth C3, så skal være lett og se ;) Pleier og være en del på Circle K i Elverum. Kjenner du meg igjen så sitter jeg sikkert på en av benkene der ;)
ashland wrote:
Leffy wrote:Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.
Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
Takker :). Selgern sa til meg at jeg kunne bare ta den med på servicen så ville de sette den inn. Var ingen klar beskjed om at jeg IKKE måtte sette den inn liksom. En litt mindre ubetydelig ting, fikk du med service/instruksjonsbok på norsk?
Snikkeren wrote:Gratulerer med sykkel i hus. Du har fått deg en knallsykkel. [emoji106][emoji106]
Thank you. Foreløbig så virker det sånn. Var iallefall en drømmesykkel på papiret, og den har iallfall ikke skuffet meg den velse tiden jeg har fått prøvd den ;)
LordShaft wrote:Gratulere med flott doning [emoji1319][emoji1319] blir mye fine turer på den der! Å det med å ta bilder av sykkel, det kan du [emoji1303][emoji1303]
Takker. Håper iallefall det. Det ser veldig lyst ut :) :thumleft Joda, vil nå si at jeg behersker det litt. Men litt lettere og da man har verktøy som det kvalitet på. Må sette meg ned noen timer og lære litt mer om redigering. Der har jeg veldig mye og hente og det at jeg gjør det alt for skjelden. Glemmer mye og. Er tatt med 70-200 objektivet disse her og så jeg har et objektiv på ønskelista før europaturen. Noe som er litt mer vidvinkel og lettere og drasse med seg. Kamera og objektivet veier jo "et halvt tonn" ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Et skritt nærmere Europa -

Post by Leffy »

Bjerknez wrote:
ashland wrote:
Leffy wrote:Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.
Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
Denne lille røde pluggen gjør ingenting med motoren din. Den gir deg derimot muligheten til å justere noen innstillinger angående dempere og traction kontroll samt abs individuelt. Man kan også deaktivere alt av hjelpemidler. OG, man får en motormodus til. "Dynamic Pro" 8)

Jeg satt i min her om dagen (etter ca. 30 mil) og det gjorde jeg på den forige sykkelen også. Ikke noe skummelt det. Selv JEG synes ikke det er farlig, eller vanskelig. Den største jobben (for min del) er å skru av den jævla salen :lol:
Haha :) Hvordan sitter salen til deg? Må du av med sete bak og så sitter det skrudd?

Når jeg husker på det så sitter det Bridgestone Battlax T30F på min. Står og Sportstouring på dekket. I følge google skal det yte rundt 10.000km. En annen som skrev en anbefaling på disse dekkene hadde knapt nok sett slitasje etter 3000km.

Selger nevnte noe at man burde være litt ops på dekk som sitter på fabrikknye motorsykler.. Var veldig mye bruk av gamle dekk med mindre slitestyrke, men at BMW hadde stort sett hatt bra dekk ved levering. Såå...
Palma wrote:Enda en NY sykkel her inne. Grattis så mye. Knallfin den der.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Takker så mye. Fornøyd med utseende på denna ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Palma »

Ja fin sak, skal jeg pirke på noe så er ikke de lyktene det peneste men.... [emoji87]
Ellers nydelig[emoji106]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Leffy »

Palma wrote:Ja fin sak, skal jeg pirke på noe så er ikke de lyktene det peneste men.... [emoji87]
Ellers nydelig[emoji106]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Før så likte jeg ikke lyktene på BMW'ene da når s1000rr og s1000r kom. Men må si jeg har vendt meg til dem :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply