Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor

Post by hakhap »

Leffy wrote:Haha, ja :) . Har et firma her i nærheten som startet opp i 1948. Tredje generasjon som driver det nå. Med gode erfaringer innen alt av trekk og seter, så satser på og levere det der. De fikset et helt nytt taktrekk Volvo Amazonen til fatter for 1500,-. Kan ikke se at det skal bli så svindyrt og få fikse sete.

Eneste problemet med setene til Tuono'n er at jeg ikke har funnet et eneste komfortsete og få kjøpt utenom. Dem få jeg har funnet på ebay bl.a. ser ut nesten ut som orginal seter med noe annet stoff inni. Men ser fortsatt ut som plank. Ser på Aprilia forum også at mange sender inn setene sine til ulike firmaer for og få sydd dem om. Mulig hakhap vet noe mer om dette.

Uansett så skal jeg ha nytt sete koste hva det koste vil... til en viss grad :thumleft

Gel comfort sal kan du handle av Aprilia forhandlere i norge, koster sånn 1500-1800kr avhenging av valuta kurs.

Kontakt eks Monsterbike i Drammen så kan de bestille det til deg hvis ikke du har noen nermere
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

hakhap wrote:
Leffy wrote:Haha, ja :) . Har et firma her i nærheten som startet opp i 1948. Tredje generasjon som driver det nå. Med gode erfaringer innen alt av trekk og seter, så satser på og levere det der. De fikset et helt nytt taktrekk Volvo Amazonen til fatter for 1500,-. Kan ikke se at det skal bli så svindyrt og få fikse sete.

Eneste problemet med setene til Tuono'n er at jeg ikke har funnet et eneste komfortsete og få kjøpt utenom. Dem få jeg har funnet på ebay bl.a. ser ut nesten ut som orginal seter med noe annet stoff inni. Men ser fortsatt ut som plank. Ser på Aprilia forum også at mange sender inn setene sine til ulike firmaer for og få sydd dem om. Mulig hakhap vet noe mer om dette.

Uansett så skal jeg ha nytt sete koste hva det koste vil... til en viss grad :thumleft

Gel comfort sal kan du handle av Aprilia forhandlere i norge, koster sånn 1500-1800kr avhenging av valuta kurs.

Kontakt eks Monsterbike i Drammen så kan de bestille det til deg hvis ikke du har noen nermere

Ja har funnet disse. Men syns de fortsatt ser ganske så tynne ut så jeg tror jeg trekker om orginalsetet i stedet.

-----

Ellers så sitter jeg og ser igjennom diverse minnekort fra tlf og mimrer litt. Derav ymse kvalitet:

Liten Roadtrip i "nærområdet". En liten tur over grensa.
Image

Liten vask i Molde fra vestlandsturen 2013.
Image

Utenfor hotellet i Molde
Image

Før jeg bygde meg garasje. Stua kan brukes til så mangt :)
Image

1 Mai turen rundt Mjøsa i 2014. Samling før avreise
Image

Image

Image

Pleier og bli folksomt på Minnesund
Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Tommas »

Fine bilder. Bikkja ser litt molefonken ut der han sitter ;-)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

hakhap wrote: Gel comfort sal kan du handle av Aprilia forhandlere i norge, koster sånn 1500-1800kr avhenging av valuta kurs.

Kontakt eks Monsterbike i Drammen så kan de bestille det til deg hvis ikke du har noen nermere
Monsterbike kunne ikke skaffe iallefall. De hadde heller aldri hørt om GEL sete til den. Har funnet det flere steder selv på nettet, så spørs om jeg bare handler det selv. Blir jeg heller ikke fornøyd med dette, så er det bedre og trekke om det enn og gjøre det med orginal setet. Fargen matcher liksom sykkelen på det.
Tommas wrote:Fine bilder. Bikkja ser litt molefonken ut der han sitter ;-)
Hehe.. Det er nok en "hun" men ja, er ikke helt fornøyd når a ikke for vilja si ;-) Er vel slik med kvinnfolk generelt :lol:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Leffy's sosialkontor

Post by hakhap »

Leffy wrote:
hakhap wrote: Gel comfort sal kan du handle av Aprilia forhandlere i norge, koster sånn 1500-1800kr avhenging av valuta kurs.

Kontakt eks Monsterbike i Drammen så kan de bestille det til deg hvis ikke du har noen nermere
Monsterbike kunne ikke skaffe iallefall. De hadde heller aldri hørt om GEL sete til den. Har funnet det flere steder selv på nettet, så spørs om jeg bare handler det selv. Blir jeg heller ikke fornøyd med dette, så er det bedre og trekke om det enn og gjøre det med orginal setet. Fargen matcher liksom sykkelen på det.
Tommas wrote:Fine bilder. Bikkja ser litt molefonken ut der han sitter ;-)
Hehe.. Det er nok en "hun" men ja, er ikke helt fornøyd når a ikke for vilja si ;-) Er vel slik med kvinnfolk generelt :lol:
Rart jeg handlet mitt gel av mc senteret Kristiansand http://www.mcsenteret.no og det føres av aprilia importøren i Norge så ser ikke helt hvorfor monsterbike ikke kjente til det. Dog sies det at den nye 1100 rr leker factory salen er ennå bedre og den passer rett på tidligere år sykler og. Factory salen er mindre slippery en den vanlige 1100 salen.

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Var konstant svar fra Monsterbike at de ikke hadde noe i delekatalogen, ei heller hørt om GEL sete så da gadd jeg ikke og begynne og forklare. Ok. Takk. Skal sjekke opp litt mer.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor

Post by hakhap »

Hvis du ikke får svar hos handlere i Norge så prøv http://www.loxkel.no/hjem.html som er importøren, siden det e rhel eid av Kellox som er Honda importøren så kan de fleste som selger Honda ordne frem deler.

ellers så har du af1racing.com som har allt men de er i USA.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Tror jeg må ta kontakt med importøren. Dårlig med svar og ikke minst kunnskap til norske forhandlere her gitt. Ja har sett at de har sete også. Er isåfall en utvei.

-----------------------------------

Ellers så er det dårlig med mc relaterte ting her enda, men jeg måtte jo selvsagt klare og komme borti noe brukt utstyr når det gjelder kamera, og jeg klarte ikke og dy meg når muligheten førstest kom på bordet;

Image

Image

Knapt nok innkjørt Canon 7D hus + en veldig lite brukt 70-200 f2.8L. Hatt samme hus og mindre versjon av detta objektivet før. Vært inne i huset og justert litt på fokus og instillinger allerede så er veldig spent på og få i gang denna kombinasjonen nå :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Tommas »

Den smyger jo rett ned i jakkelomma på mcdressen :D
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Haha, ikke sant ;) Greit og ha RX100II i bakhånd, da man kan bare putte den i lomma uansett hvor man skal. Blir litt mer utstyr til planlegging detta. Har forsåvidt en ordentlig fotosekk til utstyr, men den veier jo et "halvt tonn" i seg sjøl og med alt utstyr oppi der så holder ikke ryggen lenge iallefall :p Størrelsen på f2.8L og er jo helt sjukehus. Veier nesten 1.5 kg. Takk og lov har jeg stativ au :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor

Post by hakhap »

Ja det er litt trist med forhandlere som ikke vet eller gidder finne ut. Du kan og prøve med http://www.probike.se de har butikk i Gøteborg og er hva jeg vet største aprilia selger i Sverige dig er de kjent for dyre verksted men de har tingene til aprilia.

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Toven »

Nøyer meg med telefonen til å ta dick picks jeg da... :-k \:D/ :-#
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

hakhap wrote:Ja det er litt trist med forhandlere som ikke vet eller gidder finne ut. Du kan og prøve med http://www.probike.se de har butikk i Gøteborg og er hva jeg vet største aprilia selger i Sverige dig er de kjent for dyre verksted men de har tingene til aprilia.

mispelled with autocorrect

Sendte en mail til Alf Graarud der jeg kjøpte Tuonoen.. Pris kom med en gang. 1712,- for sete. Så da bestiller jeg meg et sånt :)

--------

Prøver og leke mest mulig med kamera om dagen.. Er dårlig med bilder fra meg på denne årstiden.

Image

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Veldig bra bilder... Er disse tatt med telelinse eller? Er vel eneste måten å få slik effekt i bildene? :-k
Tenker spes på den traktoren.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Ja brukte 7D'n i dag. Liker tele med høy blender. Derav er jeg egentlig glad i fastobjektiv også, men 70-200 funker som gull til det jeg skal bruke den til. Prøvde ut RX100II men fikk ikke helt ut det jeg ville ha fra den i dag.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply