Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Bjerknez wrote:Den Tuonoen er faktisk ganske tøff den 8)
Ja rimelig fornøyd med den sjøl. Jeg angrer ikke akkurat på detta kjøpet.
Tommas wrote:Ser absolutt bra ut ja, og lyden vet vi jo ikke er feil.

Ser den KTM'en sliter med tung toppboks og helium i forhjulet også, ser ut som det er noe som går i disse dager 8)
Motorlyden er konge :thumleft Synes det er bra lyd i orginalpotta også. Både når jeg kjører og hører sykkelen komme fra avstand. Eneste grunnen til og oppgradere til slipon er for og få mer gromlyd når den står på tomgang og reduksjon på vekta. Ellers så er det mer eller mindre den første orginalpotta jeg har vært fornøyd med.

Haha, ja det er absolutt noen som "må" :lol: "Takk og lov" så har jeg elektronikk som unngår sånt :lol:

Noen flere bilder fra lørdagen. Nødt til og bli litt bedre til og se på "location" når jeg fyrer av bilder innemellom ;) Går litt fort i svingene noen ganger.

Image

Image

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
RuneMC
Posts: 2036
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by RuneMC »

Gult og svart er en fin fargekombo - ingen tvil om det :thumleft
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Busa Trond »

Liker måten du svinger kamera på.
Bildene blir heller ikke noe dårligere av at Tuonoen er med :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Liker litt farge RuneMC. Knallfornøyd med hvordan den ser ut. Nå er jeg litt glad i fargen gult fra før av og. Bruker en del gult og svart på kjøreutstyret mitt også.

Takk for det Busa Trond. Prøver og gjøre bildene litt annerledes nå og da. Blir nok en del mer prøving og feiling utover i sesongen bare man kommer ordentlig i gang :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Vel, gikk på et par "smeller" i dag. Ble bestilt ny tlf og et objektiv til kamera.

Samsung S6 edge 32GB i grønn.

Image

Var før en skikkelig teknologi nerd der det nyeste av tlf, pc'r osv var i fokus men vært dårlig av det siste årene når andre hobbyer har bydd seg frem. "Sliter" til daglig med en Samsung A3 som er egentlig helt grei til mitt bruk, men begynner og bli litt for treig og henger seg når den blir brukt mye. Blir vel så jeg setter inn ett tvilling kort og bruker den som jobb tlf.

--

Det her er vel noe av det billigste man får tak i når det gjelder objektiv til canon, men trenger en vidvinkel til bl.a. "rollingshots". Passer jo perfekt til 1.6 crop kamera også. I følge tester så er det imponerende bildekvalitet på denne til prisen.. Så da får jeg se hva den har og by på :)

EF-S 24mm 2.8 STM

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Slike gadget smeller er alltid like tilfredstillende å ryke på (syns hvertfall jeg) :lol: :lol:

Blir veldig spennende å se hvordan du mestrer det objektivet. De bildene du tar med 70-200'en er jo magisk :thumleft

Samsung skal jeg frastå å komme med kommentarer om :roll: hehe... Steike flott telefon, men jeg er fætte lei android :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Lettvint og bruke penger på sånne ting. Klart og holde meg unna mobil "boomen" nå ei stund men ;)

70-200 serien til Canon er klasse. Vil påstå det at uansett hvordan fotograf man er, bare det og bytte til et sånt gir deg automatisk bedre kvalitet. Har egentlig ikke så mye sans for zoom objektiver, men denne serien er et must og ha i kamerabagen.

Her går det ikke i noe annet enn samsung og android. Alt med "i" foran er rett og slett nekt her ;)

---

Ellers så er det veldig fint vær i dag, men sykkelen ble stående. Har noe annet og pusle med og. For et par år siden så hadde vi ei tømmerdrift til naboen så jeg tok med meg maskinene hjem ei helg og hogde den vesle skogen jeg hadde. Tømmeret ble skåret opp i materialer hos en som har ett privat sagbruk i nærheten. Ble mer enn nok til og sette opp ett bygg til bikkja. Noe måtte det jo brukes til.

Image

Image

Lekt litt med leca stein i dag. Glemte og støpe til delingsvegg i fjor så da blir det sånn. Blir en vegg midt på så det deles opp i to båser, og platting innerst.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Nå har jeg ikke blitt så gammal enda så jeg syns det er tøft og stå opp tidlig om morran, men er jo typisk det at man våkner når fugelen står opp i helgene. Var lys våken kl 05.30 i dag så da hivde jeg på meg klea og stakk en tur på jobb og kjørte noen timer.
Kom hjem igjen og tok meg et par timer til uti bua til bikkja før jeg jeg ble invitert med på middag.

Image

Fikk tatt en kjapp rens på XX'n i dag og. Bedre enn det det var.

Image

Image

Ellers så er det spådd bare dritten av noe vær frem til Torsdag, men langtids varselet er jo ikke til og stole på, blir vel sikkert gjort om igjen til enda mer dritt etterhvert. Er jo somregel den retningen det går, så sykkelturene er lagt på is her foreløbig.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Faen, sånt lekerom skulle jeg bygget til min guttunge også :-k Ditt er jo såpass stort at du får plass til konemor også ser jeg =D> =D> Må bli en slik etterhvert ja.

Har selv våknet før ungen og fruen denne helgen :shock: :shock: Det skal faen ikke være mulig, men sånn er det av og til. [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Leffy's sosialkontor - Prosjekt guttebu og hundehus

Post by Leffy »

Bare og bygge lorden. Plass for man aldri nok av ;)

Ikke nok med at jeg styrer med at bikkja skal få et ok sted og bo, så må guttebua bli ferdig og. Planen er ferdig isolert tak og vegger innen vinteren igjen og i følge tidskjema ligger jeg godt ann. Riktig nok litt rotete inni der for tida men..

Image

Gikk tom for panel akkurat. Bestilte nok da jeg ringte, men de hadde solgt unna en del før jeg kom og hentet... Kommer vel ett lass til over helga.

Image

Ellers så er det lite sykkelkjøring. Stort sett fint vær, men veldig skiftende. Fortsatt ille kaldt trekk enda. Var konge vær på denne tida i fjor, men da ble jo sommeren der etter. Får håpe det blir en annen utvikling i år, så da går det mest i jobbing for tiden. Et par bilder av kontoret mitt ;) Knapt innkjørt. Passerer vel 800 timer om et par dager.

Image

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Prosjekt guttebu og hundehus

Post by tshansen »

Hvor i de dype skoger er det du holder til egentlig!? Sånn i tilfelle jeg er i området å vil komme å snuse på utvalget ditt [emoji106]

Utrolig bra bilder av kontoret ditt! Hadde vært artig å se hvordan du jobber med raw filene dine
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Prosjekt guttebu og hundehus

Post by Leffy »

Bor på andre siden av landet så er nok ikke bare en liten svipptur hitover. Tror jeg hadde rundt 55mil på telleren når jeg tok sykkelen over til Bergen i 2014. Bor på et lite sted ca 3,5 mil nord for Elverum eller rundt 7-8 mil vest for det mer kjente skistedet Trysil.

Ehm.. Er faktisk jpeg bilder fra mobilen :redface Dro bare litt i spakene til exposure, highlights og clarity ;) Har tatt noen med det nye objektivet også, men har ikke rukket og sett igjennom di enda..
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Prosjekt guttebu og hundehus

Post by tshansen »

Essa... 55 mil er jo ingen ting :plystre

Jeg blir nok å ta meg noen turer til over på Østlandet i løpet av sesongen. Må prøve å utforske litt mer av alle de flotte turene en kan kjøre der. Da er det alltid kjekt å ta seg en tur innom å hilse på "kjentfolk" :thumleft

Kødder du? er det mobilbilde? haha... det hadde jeg aldri tippet :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Prosjekt guttebu og hundehus

Post by Leffy »

Nei det er vel kanskje ikke det ;) Får si i fra når du er rundt i nærheten, så blir jeg ratt med noen mil her og der ;)

Hehe, jepp. Tatt med Samsung S6. Folk skryter jo så fælt kameraene på mobilene om dagen så måtte prøve det :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Leffy »

Etter og ha jobbet hver eneste helg siden jeg begynte på jobb igjen så ble det fri i helga. Pakka fotoustyret og satte kursen ned til Vålerbanen der Racing NM åpnet i helga. Nå liker jeg generelt biler, men har aldri fulgt noe særlig med på detta. Uansett så var jeg og kameraet klar for ei helg med mye morro. Fikk luftet begge syklene også ettersom KTM til kompisen min har en rar lyd i motoren som vi ikke har funnet ut av enda.

Image

Selvfølgelig måtte det bli en "burgerlønsj" i Elverum. Spiser alltid på samme sted når jeg er der. Billig og best uten tvil :thumleft Nå er det knapt nok en times kjøring fra meg og ned til banen, men vomfyll trenger'n for og overleve dagen.

Image

Var nedover både på lørdag og søndag. Knallvær hele helga, men veldig hardt lys og ta bilder i. Her er iallefall noe av bildene jeg tok i helgen. Advarer mot bildespam!!!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Var i kontakt med presseansvarlig før helgen ang og få innpass på banen under løpene, men det lot seg ikke gjøre. Dessverre så ble det lite varierende bilder.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply