Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Da er sykkelen klar til sesongen starter! :thumleft

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Her har dere gjort et godt stykke arbeid ser jeg :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Glemt og svart her jeg. Den ble bra nå. Får håpe den holder en stund til :thumleft

Tok meg en tur på jobb i dag og glana litt. En uke igjen av sykmeldingen nå grunnet en operasjon før jul. En av 2 like maskiner som ble handlet inn mens jeg var borte. Skal bli godt og sette seg inn i noe "nytt" igjen, enda denne har gått 1400 timer siden November. Den andre kom for en drøy måned siden.

Forøverig har jeg ikke blitt, eller blir venn med RX100MKII. Fatter ikke og begriper helt. Så da blir det ihjel redigert bilde i stedet.


Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Så ikke ihjel redigert ut dette bildet her? :-k

Hva er det du ikke blir venn med da?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Flanker »

Sikkert noe feil med kameraet ditt... For å være grei kan jeg kjøpe det av deg, skal vi si 500,-? [emoji51]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Flanker wrote:Sikkert noe feil med kameraet ditt... For å være grei kan jeg kjøpe det av deg, skal vi si 500,-? [emoji51]
Hahaha.... Det må jo sies å være ekstremt hyggelig flanker. Tipper dette er noe han kommer til å slå til på :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Flanker »

Det er et meget generøst tilbud for et defekt kamera, så det bør han ja [emoji857][emoji850]
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Liker ikke bildene. Føler ikke at jeg har kontroll over dem. Prøvd det ut og inn på diverse, men di fleste går bare i søppelkurven. Garantert noe med denna idioten bak kamera og gjøre au, men denna feelingen er ikke der kontra dslr'n.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Tommas »

Leffy wrote:Liker ikke bildene. Føler ikke at jeg har kontroll over dem. Prøvd det ut og inn på diverse, men di fleste går bare i søppelkurven. Garantert noe med denna idioten bak kamera og gjøre au, men denna feelingen er ikke der kontra dslr'n.
Jeg leverte inn mitt etter 29 dager på Elkjøp sin "fornøyd etter 30 dager, eller pengene tilbake" garanti. Samme problem, ble av en eller annen grunn ikke venner med kameraet - selv om jeg ser andre leverer fantastiske bilder med det.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Sitter og leker meg litt. Planen er jo en europatur i sommer...

Fra Kiel til Kiel inneholder denne ruten 3279km.

Image

Punkt 2 - Grossglockner
Punkt 3-5 - Go`biten fra Nord Slovenia ojda tipsa om
Punkt 7-9 - Bla. Passo Delle Erbe (Würzjoch) og Passo Gardena som går fra 9 og opp igjen til 7 som ikke er merket opp.
Punkt 14 - Nederst på Gardasjøen. Derfra og ca 16mil sørover i Italia til Bologna så ligger bl.a. Ducati museum. Før Bologna, i Modena ligger både Ferrari og Lamborghini museum. Kan jo være en kjekk dag med utflukt hvis vi bestemmer oss for og bli noen dager rundt sjøen evt.
Punkt 15 - Comosjøen. Muligheter og stoppe på Monzabanen og glane litt før man lander der også.
Punkt 16 - Bormio og da vet vel de fleste hvor ferden går derfra ;) og så inn i Tyskland.

Ikke noe som er fastslått da det gjelder ruta, ei heller detaljert ned til minste vei, overnattinger o.l. men er da et utgangspunkt :thumleft Har også laget noen ruter til der vi kan kjøre ned den franske riviera til Monaco, så inn igjen i Italia til Sveits og ta med en del pass der bl.a og så inn i Sør Tyskland.. Mange muligheter her. En ting er sikkert og det blir ikke noe stress fra min side om og rekke "alt" på en tur. Må grave ny vannledning og greier i sommer, noe som gikk hardt utover feriebudsjettet mitt så mest sannsynlig blir det nok en tur rundt en distanse som detta.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Stelvio passet må en liksom bare kjøre :thumleft

Det som er så fint med å kjøre nedover, hvertfall når en har en slik plan som du forespeiler deg her. At uansett hvilke endringer du måtte gjør, så vil du ende opp med et hav av alpepass. Det blir liksom ikke kjedelig.
Bare husk at turen fra Slovenia bortover i Italia kan gjøres langt mer spennende enn du viser til på kartet her :thumleft :thumleft

Det er greit å ha den innstillingen på at du ikke skal rekke alt, da må det bli suksess, å du finner kos i bare å kjøre rundt å utforske nye plasser :thumleft
Husk det aller viktigste til en slik tur... kamera 8)
Når ca tenker du på å ta turen?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Hehe.. Ja alle må vel en tur innom der ;)

Ja det er nettopp det. Utgangspunktet hele turen har egentlig vært Gardasjøen. Uansett hvor mange som sier man burde styre unna der midt på sommeren. Kompisen min ville så gjerne dit pga av at moren og søstra hans er der hele tiden. Og da vi førstest skal dit så er det jo rene "mekka" rundt. Er godt mulig det hverken blir Østerrike eller Slovenia på turen heller, men bare hiver oss ned til Nord Italia og ta ting derfra.

Jeg har bare ikke satt meg ned og sett etter bedre alternativer fra Slovenia, derfor jeg bare dro den der til så lenge ;)

Er usikker på hvor lenge det blir, planen var jo i utgangspunktet 14 dager, men det slår litt sprekker. Om jeg kun får 8 nå i sommer så skal jeg være fornøyd med det, og da vil jeg heller få kjørt litt sideveier, småpass osv rundt i Italia enn og stresse igjennom 3-4 land for og få med meg mest mulig kjente pass.

Kamera kan du være trygg på ;) Det blir garantert med. Tipper andre uka i Juli blir avreise nedover :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Som i fjor ble det i år og...

Post by Leffy »

Så ble det sesongstart her au på samme dato som i fjor. Mer snø og kaldere i lufta i år, men nå klarte jeg ikke og vente lenger.. Endelig første tur på ny sykkel og for en opplevelse det var. Fra og kjørt kun R2 og R4 så er jo V4 noe helt annet og fy **** det reagerer. Uvant i litt lavere hastighet, men det kommer vel seg. Sitter da iallefall med et veldig stort smil og i følge værmeldingen så blir det enda bedre vær i morra :thumleft
Ble ikke mange milene, men nok til at sykkelen ble møkkete før jeg rakk og ta noen bilder ;)

Image

Image

Image

Image

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Bjerknez

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Bjerknez »

Den Tuonoen er faktisk ganske tøff den 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Tommas »

Ser absolutt bra ut ja, og lyden vet vi jo ikke er feil.

Ser den KTM'en sliter med tung toppboks og helium i forhjulet også, ser ut som det er noe som går i disse dager 8)
Post Reply