Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Tilbake i kjente strøk -

Post by tshansen »

Vel hjemme igjen altså? Ser ut som du har hatt en sinnsykt fet tur! Har nå sett litt av bildene dine underveis [emoji1303][emoji1319] kjedelig [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Tilbake i kjente strøk -

Post by Leffy »

Det har vært så knall og vi har vært så heldig med været at man nesten føler seg bortskjemt :lol: Ja, har fått lagt ut litt på instagram underveis så enkelte har fått fulgt med der :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Tilbake i kjente strøk -

Post by Leffy »

Her har det vært stille... Veldig stille. Dog, nå er jeg endelig ute på veien igjen. Helvetes snø!!!

Dro ut kjerra første tur på søndag bare for en liten snartur, men i går så fikk den seg en ordentlig runde. Endelig. Herover er det litt spenning om dagen ang flommen så tok en rundtur opp østerdalen og ned gudbrandsdalen igjen. Planen var og komme litt opp i fjellet for og se hvor mye snø det var igjen og hvordan diverse elver og bekker oppførte seg. Ruta ble som følger:

Image

Egentlig hadde vi tenkt og kjøre friisvegen over igjen til Atna og kjøre RV3 nedover igjen også, men den veien er stengt enda pga av reinsdyrene.

Før oppstart til kompisen.
Image

Første stopp ble Alvdal for og tanke opp igjen, og midt i Flåklypas rike finner man mye rart på dassveggene.
Image

Fra Folldal rant vannet over alt på begge sider av veien, oversvømmelser de fleste steder, dog så stoppet vi ikke før utsiktspunktet på Sohlbergsplassen. Utsikt over Atnsjøen og fjellene i Rondane.
Image

Image

Image

Været var perfekt og gradestokken viste 24+ nede i lavlandet. Litt mildere ble det oppe på Venabygdsfjellet der skyene kom og en del snø ligger igjen. Veldig sterke vindkast og 11+.

Image

Image

Nede i Ringebu kom finværet igjen.
Image

Middagstopp på MCer'n i Lillyhammer.
Image

Skikkelig godt og komme seg på sete igjen og få en langtur. Må herde ræva litt før man åker ned i europa igjen :D I morgen skal jeg kjøre sykkelen til en kompis ned til Mcpartner på Skedsmokorset, der den etterhvert skal få seg en ny eier. Dessverre så var han utsatt for en ulykke et par år tilbake som gjør at han ikke får igjen noe førerkort enda.

Neste planlagte tur er oppover til Trondheim 2-4 juni for og se på Iron Maiden, Sabaton og Volbeat på Trondheim Rocks, før det i uke 26 bærer nedover igjen til alper og litt bading av skrøtten i middelhavet. I mellomtiden blir det en liten vår service på XR'n som nettopp passerte 7000km.

Ship O`hoi.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor -Ute av dvale -

Post by Leffy »

Da var tur nedover på kontinentet i boks. Utreise fra hjortneskaia tirsdag 26 juni. Vi var innom Louis en tur i fjor og bare så litt, så i år har kompisen planer om og få seg noe nytt kjøreutstyr. Dog skulle vi egentlig dra den 24, men jeg glemte og bestille billetter her for en stund siden, og i mellomtiden hadde jo Colorline satt opp prisen den dagen. Men, får vente et par dager ekstra.. Det får vel gå :thumleft

Jeg solgte Canon 7D mkII med tilbehør i fjor høst, ettersom jeg har skutt veldig lite sport og action foto en stund før det gikk ny eier, og at det var ganske så stort og drasse med seg rundt på sykkelen. Så jeg "degraderte" meg litt. Etter og ha "bomkjøpt" Sony sitt kompaktkamera -RXII- for en stund tilbake, tok jeg sjansen på og kjøpe meg Sony igjen nå. Litt mer i budskjettklassen igjen med et speiløst kamera. Sony a6000. Etter og testet det litt må jeg si jeg er mer energisk på denne typen fra Sony. Leverer ganske bra .jpeg bilder rett fra kamera med kit linsene. Dog så blir det nok noen utskiftninger etterhvert når det kommer til objektiver. Ikke minst så er det ganske mye mindre i størrelse og vekt. Det er toppers :thumleft

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by Leffy »

Etter fjorårets suksesstur nedover kontinentet med kompisen er nok en gang syklene pakket og klare. Denne gangen til ukjent terreng igjennom tyske skoger, over de sveitsiske og franske alper med mulighet for å duppe stortåa i middelhavet ved Nice og feriepengene blir satset på svart 24 mens vi menger oss med fiffen i Monaco. Dog så holder vel ikke det til innskuddet en gang, så noe av gryna blir vel sikkert brukt på en baguette og cola imellom Genova og Milano, for så og setta snuta innom "Land der Berge, Land am Strome" for en liten tur i år au.

Hjortneskaia venter i morgen og som i fjor så blir det vel litt oppdatering her og på instagram. Fullt reisereferat kommer etter endt tur.

Image

God sommer! :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by BMWilly »

Detta blir nok bra. God tur! :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by Trondgv »

God tur!! Jeg er ikke sjalu i det heele tatt. \:D/
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by Leffy »

BMWilly wrote:Detta blir nok bra. God tur! :thumleft
Det regner jeg med. Takk for det :)
Trondgv wrote:God tur!! Jeg er ikke sjalu i det heele tatt. \:D/
Takker :) Jaggu meg bra det. Trodde du fikk smaken i fjor? Bare og pumpa på da :P
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by ashland »

Riktig god tur og kjør pent :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by Trondgv »

Leffy wrote:
BMWilly wrote:Detta blir nok bra. God tur! :thumleft
Det regner jeg med. Takk for det :)
Trondgv wrote:God tur!! Jeg er ikke sjalu i det heele tatt. \:D/
Takker :) Jaggu meg bra det. Trodde du fikk smaken i fjor? Bare og pumpa på da :P
Jeg fikk smaken på det i fjor ja, men får nok ikke kabalen til å gå helt opp i år. Travelt i heimen og på jobb. :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by Leffy »

ashland wrote:Riktig god tur og kjør pent :thumleft
Takk for det :D
Trondgv wrote:
Leffy wrote:
BMWilly wrote:Detta blir nok bra. God tur! :thumleft
Det regner jeg med. Takk for det :)
Trondgv wrote:God tur!! Jeg er ikke sjalu i det heele tatt. \:D/
Takker :) Jaggu meg bra det. Trodde du fikk smaken i fjor? Bare og pumpa på da :P
Jeg fikk smaken på det i fjor ja, men får nok ikke kabalen til å gå helt opp i år. Travelt i heimen og på jobb. :thumleft
Ser den altså. Satse på neste år igjen da :thumleft

----

Sjekka inn på hotell i Mannheim for en drøy time siden. Nå er det pils og mat. Strålende vær helt siden jeg gikk ut døra hjemme. I morra venter nok en etappe med med motorvei før morroa i Frankrike begynner :D

Skål!
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Klar for alpene -

Post by tshansen »

God tur, gleder meg å til å følge deg på tur, samt lese etter endt tur! Driver å planlegger på andre siden av kartet, dolmittene har liksom stjålet fokuset mitt i år! Men mulig jeg skifter mening eller må kjøre annerledes pga vær! Da er det greit med gode alternativer
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Har det artig i Alpene -

Post by Leffy »

Landet i Lanslebourg-Mont-Cenis for noen timer siden. Strålende vær hittentil. Ligget gjemt oppunder 30 grader i Tyskland, men nedover Frankrike har det vært en ca 20 - 25 grader, pluss en kald trekk. DVS for meg et perfekt kjørevær. Dog litt kaldere på toppen av alpene, men ikke noe grine av.
La oss inn på et vertshotell. Tydeligvis en familie som driver det stedet. Anbefales på det sterkeste. Rommene her helt greie, billig, hotellstandard over sengene, garasje for mc parkering og ikke minst så driver de også resturanten her. Veldig god øl og mat. 645 spenn for 2stk over ei natt. Har til nå brukt under 2000,- på tre netter for 2 personer. Vil si det er innenfor :thumleft

Ettersom vi ikke kjørte så langt vi trodde vi skulle dag, så rekker vi ikke ned til Nice i morgen, som er endestasjonen i sør, men ned kommer vi etter hvert. I morra setter vi snuta videre sørover :D

Image

Liten stopp ca 1 km fra toppen av Cormet De Roselend.
Image

Bildet taler vel for seg sjøl.
Image

På tur ned igjen fra L`Iseran
Image
tshansen wrote:God tur, gleder meg å til å følge deg på tur, samt lese etter endt tur! Driver å planlegger på andre siden av kartet, dolmittene har liksom stjålet fokuset mitt i år! Men mulig jeg skifter mening eller må kjøre annerledes pga vær! Da er det greit med gode alternativer
Dolomittene var kjempe. Gud for et sted, så der kommer du til og ha mye gøy :thumleft Vi har ikke vært over 50% av denne ruta enda, men fy så artig det har vært hittentil på Route Des Grandes Alpes. Vil si det er et ekstra pluss med ruta, det at det er mange fine, svingete og artige veier til dit passene begynner. I Italia syns jeg det var litt mer rett frem og hovedveier for og komme frem til destinasjonene.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Har det artig i Alpene -

Post by tshansen »

Den ruten der, er bare den som går fra Geneve til Nice sant? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Leffy's sosialkontor - Har det artig i Alpene -

Post by ashland »

tshansen wrote:Den ruten der, er bare den som går fra Geneve til Nice sant? :-k
Om det er Route des Grandes Alps du tenker på går den mellom Thonon-les-Bains, nabobyen til Genève og Menton
fun is not a straight line
Post Reply