Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - Ny sykkel s.13 - Update v.1 -

Post by tshansen »

Dæven du vet å framheve detaljene på sykkelen med det kamera ditt... også de fargene i kontrast til sykkelen. Rett og slett lekkert =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Leffy's sosialkontor - Ny sykkel s.13 - Update v.1 -

Post by frode »

Fine bilder av en stilig MC, ja. Synes BMW har en egen evne til å få modellene til å se muskuløse ut.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Ny sykkel s.13 - Update v.1 -

Post by Leffy »

LordShaft wrote:Dæven du vet å framheve detaljene på sykkelen med det kamera ditt... også de fargene i kontrast til sykkelen. Rett og slett lekkert =D> =D>
Takker.. Prøver og kjøre det beste hver gang og lære noe nytt hele tiden :thumleft
frode wrote:Fine bilder av en stilig MC, ja. Synes BMW har en egen evne til å få modellene til å se muskuløse ut.
Takk takk. Det er jeg enig i. Likte de ikke i begynnelsen, men fått mer og mer sansen for de. Dog liker jeg utviklingen til de fleste merkene når det kommer til bl.a. utseende. De fleste går sine egne veier med mer og mer "dristig" looks.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Ny sykkel s.13 - Update v.1 -

Post by Leffy »

Service på fredagen igjen, så da er damen klar til den store turen om ikke alt for lenge. Denne gangen bestiller jeg alt igjennom forhandler. Topboks og GPS er en selvfølge og så slenger jeg på en orginal bmw tankveske i samme slengen. Ser det at det er en del som klager over disse på nett, men det blir vel den enkleste løsningen akkurat nå.

Image

Den store sommerfølelsen har ikke kommet her enda. Makan til drittvær.. Får håpe det blir ganske så annerledes på turen. Ikke lenge igjen nå :)

Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Ny sykkel s.13 - Update v.1 -

Post by Leffy »

En kompis investerte i en TomTom Rider 400 denna uka og jeg har fått i oppdrag om og laste inn noen veiruter. Men nå begynner jeg og slite litt her for og få ting riktig.

Etter og ha feilet flerer ganger i det programmet jeg lager rutene mine kjøpte jeg GOLD versjon av MyRoute-app for og se om det fungerte, men samme feil der også.

Et eks her: Igjennom "Google Maps" så blir ruta satt opp riktig og alt ser bra ut. Jeg fører da .GPX filen igjennon "transfer programmet" til siden, og kartet kommer opp på GPS, rimelig fucka, igjen.. Akkurat som i det forrige programmet.

Google maps:
Image

Så skifter jeg til TomTom sitt kartsystem inne på MyRoute-app så kommer problemene der også.

TomTom:
Image

Jeg prøver da og sette opp ruten manuelt i TomTom sitt kart, men det får jeg ikke lov til. Det er en god del veier der den ikke lar meg lage rute uansett om det er kjente veier eller ei.

Slik vel og vitende så har jo TomTom også eget program med samme kartet som i MyRoute-app, så jeg bare prøver det for morroskyld, men samme driten skjer, noe jeg forsåvidt viste.

Nå vet jeg at i Google Maps så har den nektet meg og dra rute over diverse pass osv om vinteren ettersom veien da er vinterstengt, men nå som alt fungerer i maps så regner jeg med at andre kart har fått dette med seg også. Tourstart.org som jeg liker svært godt har det aldri vært noe problem og bruke, uansett tid på året.

Noen som har et enormt godt tips til hva som kan være problemet? Har sett etter alternativer inne på GPS om at det var noe der som gjorde at den la om ruta, men det er tydelig at det er kartet som TomTom bruker som det ligger noe feil i!?

En mesterlig hjerne med litt større IQ enn meg hadde absolutt vært til hjelp nå :thumleft

Kan jo og legge til at GPS er oppdatert med det nyeste som er og oppdatere.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by Palma »

Har du prøvd med Here kartet og gått inn på toolkit og disable seosonal closures ?
Kan være noen unngåelser på tomtom'en og kanskje..
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by Leffy »

Palma wrote:Har du prøvd med Here kartet og gått inn på toolkit og disable seosonal closures ?
Kan være noen unngåelser på tomtom'en og kanskje..
Takker så mye Palma. :thumleft Hjalp betydelig med Here karet. Har ikke tenkt den tanken en gang. Ble bare et par endringer, men jeg fikk lagt ruta om manuelt dit jeg ville. Fungerte helt knall inn på GPS'n \:D/
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by tshansen »

Ja også på tomtom kan det være fornuftig å legge inn flere veipunkter! Support forumet til myrouteapp er også helt suveren, og her helt sikkert belyst akkurat dette problemet!

Men pri en er å skru av alt som heter begrensninger eller unngåelser på GPS enheten[emoji1303] alt slik gjør du med ruten i programmet. Også la den stå default med raskeste vei [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by Leffy »

LordShaft wrote:Ja også på tomtom kan det være fornuftig å legge inn flere veipunkter! Support forumet til myrouteapp er også helt suveren, og her helt sikkert belyst akkurat dette problemet!

Men pri en er å skru av alt som heter begrensninger eller unngåelser på GPS enheten[emoji1303] alt slik gjør du med ruten i programmet. Også la den stå default med raskeste vei [emoji1303]
Takker for tips Lorden. Relativt ukjent med GPS. Alt er slått av inne på enheten og den står på: "Spør meg, og la meg velge". Det er det alternativet som luker ut alt her.

Ok.. skal sørge for og få inn en del veipunkter :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by tshansen »

Ja jeg søkte omtrent hele forbanna nettet etter info rundt valg av GPS! Å beklageligvis er ikke noen av de uten mangler! Man må bare luke ut de problemene man føler er minst til irritasjon for seg selv [emoji23] min erfaring er at garmin er litt mindre kluss med enn TomTom, men vi har jo alle forskjellige behov! Jeg vet at de høye herrer som utvikler myrouteapp bruker tomtom [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by Leffy »

Du sier noe der. Blir vel smak og behag som det meste annet det der også. Har bare brukt TomTom et par ganger bare for og komme fra A - B. Ikke noe mer fancy enn det. Kompisen hadde så veldig lyst på GPS han au så han gikk for Rider 400`n. Virker grei og ha med og gjøre, til en billig penge.

For min del så blir det Garmin. Relativt fornøyd med andre produkter fra den produsenten, pluss at jeg bestilte med GPS forberedelse på sykkelen. Tror det var Zumo 590LM, kan vel hende det er flere versjoner de leverer til BMW og :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Leffy's sosialkontor - TomTom GPS -> Trenger hjelp -

Post by Trondgv »

Jeg er i alle fall fornøyd med TomTomen min, selv om kundeservicen deres er dritt. Får heller ikke oppdatert GPSen, men frykter at det er kabelen! Funksjonen som heter svingete rute fungerte perfekt for min del i helga i alle fall, ble et par veier vi hadde kjørt forbi uten. :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor -

Post by Leffy »

Høres bra ut Trondgv. :thumleft Ja jeg var inne på TomTom sin facebook side for og se om det var noe hjelp der ang karttrøbbelet jeg hadde, men virka relativt dødt der iallefall. Men ser ut til at alt fungerer nå :D Får virkelig testet seg denne om ett par uker :thumleft :lol:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor -

Post by Leffy »

Da er sykkelen pakket og klar og ferden settes mot Hjortneskaia og Color Magic i morra, før den går videre til Rothenburg på mandag :thumleft 14 dager minimum er satt til side, der ei uke er planlagt. Så får vi se hvor ferden går hjem :)

Image

Toppboks fikk jeg montert i går, så den kom i grevens tid. Var vist "håpløst" og bestille toppboks til BMW ettersom di fleste delene kom fra forskjellige fabrikanter og må monteres til forhandleren. De fleste delene kom fort, mens de manglet en del som kom på torsdag, men nå er den iallfall her :thumleft

Veldig fornøyd med tankveska jeg kjøpte mens sykkelen var på service. Givi XS307. Passe størrelse syns jeg. Ser litt rar ut på tanken, men måtte bare bli slik ellers måtte jeg opp i størrelse, noe jeg ikke ville ha.

Så får jeg se om jeg poster noe her innemellom, men reisereferat loves etter endt tur.

God ferie.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Leffy's sosialkontor - Reiseklar -

Post by Trondgv »

God tur! :thumleft
Post Reply