Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Post by Leffy »

Sitter inne i regn og dårlig vær så hiver inn noe småtteri med info om meg sjøl så lenge.

Heter Øyvind, blir halveis til 60 detta året her. Kjørte opp på MC i september 2012. Inni mitt fjerde år med lappen, og sykkel nr 4. Startert karrièren med en 2007 Kawasaki ER6n etterfulgt av en 2011 Kawasaki Z750 som ble byttet ut i en 2002 Honda CBR1100XX i februar 2015 og så kjøpte meg en 2013 Aprilia Tuono V4R i desember 2015.

Image

Image


En herlig sykkel med lite km (34.335). En del ekstra utstyr som bl.a. Delkevic helanlegg 4-1-1, KN filter, Hvite blinkers foran og bak, carbon hugger, bremse/clutch hendler i sykkelens farge, klart glass på lykt bak. Har liggende bl.a. powercommander og girindikator av utstyr jeg ikke har gjort noe med. Noe kosmetiske skader pga av velt før jeg kjøpte den. Deriblant skramme på motordeksel høyre side, og en liten bulk i tank samme side. Er egentlig enkelt og fikse, men jeg har bare ikke giddet og gjort noe med det enda.
Ligger forøvrig ute på finn.no. Vært en del henvendelser på'n, men står da her enda. Blir den ikke solgt før annonsen utløper så beholder jeg den sjøl ;) Digger den på et sitt vis.

Har få bilder av nydoningen så lenge. Mer kommer når sesongen tar i gang. Bygde meg en dobbeltgarasje for 2 år siden for og få plass til bilen om vinter'n. Det eneste som det ikke er plass til inni der er vel bilen.. Hehe :)

Image

Bønder er kjekt og ha når litt store pakker kommer med lastebilen :)
Image

Er utdannet IKT Driftsoperatør, men jobber i skauen, kjører både hogstmaskin og lassbærer.

På privaten er det bare meg for tida. Ikke noe tappekraner som unger eller kvinnfolk :p Bare bikkja og passe på ;)

Image

Image

Amerikansk bulldog tispe på 5 1/2 år. Oppvokst med hunder og har alltid hatt hund.

Ellers på hobby basis så er jeg glad i foto. Langt fra noen ekspert, men lærer så lenge man lever. Har også blitt litt av et atv miljø oppi bygda her di siste åra. Vi er vel tilsammen 7 stk nå med hver våres doning.

Grillings og bading ved den lokale elva.
Image

En vei som var brukt mye i gamle dager. Finnes mange "att grodde" veier rundt omkring her.
Image

Såå det var da litt. Dårlig med bilder og skriving på denna tida av året. Er vel stort sett sommeren det skjer litt.

Ship O`hoi..

----------
Oppdatert 19.07.17
----------
Mine Turer

Gotland 2016 - s.10 : http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &start=135
Europatur 2017: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=43&t=17826
----------
Ny sykkel 06.05.17 - BMW S1000XR

Image


Honda CBR1100XX - Solgt 2016
Aprilia Tuono V4R - Solgt 2016
Kawasaki Z1000 - Solgt 2017
Last edited by Leffy on 01 Jun 2020 11:13, edited 35 times in total.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Lasse Liten »

Hey, fint å se en til blogg!
Ser ut som du har nok å henge fingrene i på tunet, mange stempler som skal ha kjærlighet der ser jeg :thumleft
Svigers har en engelsk bulldog tispe, ubrukelig dyr -men mye kjærlighet i henne.
Ikke lett å få ned noe på tastaturet på denne tiden nei, merker det selv bra du er i gang og danner grunnlaget for å dele fine opplevelser når sesongen starter :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Jeanette »

Velkommen til forumet! Bra bloggstart :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

30 år? Jeg trodde du var eldre :thumleft kjekt å se flere bidrar til å dra ned snittet hehe.

Artig med så mye å leke seg med også. Min bror gikk akkurat til innkjøp av en 6 hjuling som vi skal ha inne på landet, det er litt artigere å kjøre i terrenget med syns jeg.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Olden »

Hyggelig å se en blogg til :thumleft
Jeg har sansen for 1100XX! Den ser ut som en behagelig langtursykkel. Jeg var på utkikk etter en slik i fjor for å "spare" ktm'n litt, men jeg slo det fra meg da ktm'n fungerer utmerket til all bruk.

Blir gøy å se dine erfaringer på Aprillia'n også når sesongen begynner. ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Hvor er det du holder hus? :-k

Ja den XX'en er virkelig en flott og tidløs sykkel :thumleft Honda gjorde vel nesten alt riktig når de laget denne.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Lasse Liten wrote:Hey, fint å se en til blogg!
Ser ut som du har nok å henge fingrene i på tunet, mange stempler som skal ha kjærlighet der ser jeg :thumleft
Svigers har en engelsk bulldog tispe, ubrukelig dyr -men mye kjærlighet i henne.
Ikke lett å få ned noe på tastaturet på denne tiden nei, merker det selv bra du er i gang og danner grunnlaget for å dele fine opplevelser når sesongen starter :)
Hehe. Ganske så stor forskjell på Engelsk og Amerikansk ja ;) Er mer brukshund det her mens den engelske duger nok bare til selskapshund.
Jeanette wrote:Velkommen til forumet! Bra bloggstart :)
Takk for det :)
LordShaft wrote:30 år? Jeg trodde du var eldre :thumleft kjekt å se flere bidrar til å dra ned snittet hehe.

Artig med så mye å leke seg med også. Min bror gikk akkurat til innkjøp av en 6 hjuling som vi skal ha inne på landet, det er litt artigere å kjøre i terrenget med syns jeg.

Note4
Syns det er mer en nok om dagen jeg :p Blir nok ikke 30 før det nærmer seg jul igjen. Takk og lov for det. Hehe,

Olden wrote:Hyggelig å se en blogg til :thumleft
Jeg har sansen for 1100XX! Den ser ut som en behagelig langtursykkel. Jeg var på utkikk etter en slik i fjor for å "spare" ktm'n litt, men jeg slo det fra meg da ktm'n fungerer utmerket til all bruk.

Blir gøy å se dine erfaringer på Aprillia'n også når sesongen begynner. ;-)
Jeg koser meg skikkelig på XX'n. Veldig komfortabel i forhold til mange andre sykler man ligger fremover på. Og med motor som orker litt appåtil, så er den rå og lettkjørt. Gleder meg sinnsykt til jeg for prøvd den. Er kjent med naken sykkel fra før, men helt annen motor en det jeg er vant med. Skal bli skikkelig artig.
LordShaft wrote:Hvor er det du holder hus? :-k

Ja den XX'en er virkelig en flott og tidløs sykkel :thumleft Honda gjorde vel nesten alt riktig når de laget denne.
På andre siden av landet i forhold til deg. I di dype skogene i østerdalen, nærmere bestemt på Rena..

Ja det er en super sykkel. Sitter med tanken om og beholde den og ha den som en nr 2 sykkel. Jeg elsker R4 motoren og denne er rett og slett en fryd og kjøre.
Last edited by Leffy on 29 Jan 2016 16:29, edited 1 time in total.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Elolz »

Velkommen her, flotte sykler. :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Leffy's sosialkontor

Post by freddy123 »

Skikkelig fine bilder av den 1100xx der , men du blir nok kvitt den litt nærmere våren tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Flanker »

Veldig bra bilder, fortsett med den hobbyen :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Elolz wrote:Velkommen her, flotte sykler. :thumleft
Takk takk :thumleft
freddy123 wrote:Skikkelig fine bilder av den 1100xx der , men du blir nok kvitt den litt nærmere våren tenker jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det spørs kanskje det ;-) Takker.
Flanker wrote:Veldig bra bilder, fortsett med den hobbyen :thumleft
Takk. Planen er det :thumleft Den dagen jeg kommer i nærheten av bildene til Kenneth Midgett, Brian Walsh og Mike Kuhn når det gjelder bilder av biler og motorsykler skal jeg være fornøyd. Har høye ambisjoner ;-)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Toven »

Tøffe bilder, og sykler :D
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Leffy's sosialkontor

Post by ArcticTiger »

Flott med blogg, har du noen bilder fra livet i hogstmaskinen og lassbærern og :D Jeg gikk jo på Osen leenge før du ble påtenkt.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor

Post by tshansen »

Bildene du har vist så langt er veldig bra, jeg likte spesielt godt det med huden som stirrer på ballen. Utrolig flott lys, samt bokeh i bakgrunnen :thumleft
Bruker du lightroom å redigere med?
Har selv litt ambisjoner rundt foto... Det passer perfekt til min grad av OCD... kjempeålreit å putle med på vinterhalvåret også er det utrolig givende å mestre de forskjellige aspektene rundt det. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor

Post by Leffy »

Toven wrote:Tøffe bilder, og sykler :D
Takker :)
ArcticTiger wrote:Flott med blogg, har du noen bilder fra livet i hogstmaskinen og lassbærern og :D Jeg gikk jo på Osen leenge før du ble påtenkt.
Hehe.. Jada, skal rote litt igjennom pc'n etterhvert så skal jeg poste litt.
LordShaft wrote:Bildene du har vist så langt er veldig bra, jeg likte spesielt godt det med huden som stirrer på ballen. Utrolig flott lys, samt bokeh i bakgrunnen :thumleft
Bruker du lightroom å redigere med?
Har selv litt ambisjoner rundt foto... Det passer perfekt til min grad av OCD... kjempeålreit å putle med på vinterhalvåret også er det utrolig givende å mestre de forskjellige aspektene rundt det. :thumleft
Ja bruker bl.a. lightroom. Jeg er ikke direkte "trygg" på alt jeg gjør, så prøver gjøre hva jeg syns ser bra ut. Jeg er den værste kritikeren til mine egne bilder. Jeg blir så og si aldri fornøyd. Hehe. Til syvende og sist så er det min tilfredstillelse ang gode bilder som teller mest. Selvfølgelig så er det artig og høre hva andre har og si, men jeg tar bilder for min egen fornøyelse.

Bildene i første posten er tatt med alt fra mobil kamera til 5dmkii. Jeg har hatt utstyr som langt overgår mine egenskaper, men da er det iallefall ikke utstyret det står på.

I motsettning til deg så bruker jeg ikke utstyret så mye om vinteren så var derfor jeg solgte det ;) Men får prøve og gjøre noe med det.

Som nevnt i fototråden så har jeg ikke noe dslr utstyr nå. Rev i et Sony RX100ii som skal fungere som en god kompis til jeg får kjøpt meg nytt utstyr. Drømmen er og ta med seg et 7dmkii og et zoom objektiv ned på Nürburgring og benke seg ned noen dager :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply