tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: RE: Re: tunmag, ung og dum

Post by quattrokim »

tunmag wrote:
Elolz wrote:Tøff sykkel, liker at den har den riktige Kawasaki-fargen. :thumleft Liker ikke den nyere metallic grønnfargen som har kommet de siste årene. [-(
Takk takk. Fargen er vel en elsk eller hat ting. Selv mener jeg at Kawasaki skal være grønn
Heilt einig, Kawa skal være grønn. Hilsen han som har hatt 4 stk men ingen i grønn. Alltid endt opp med svart før eg skeia heilt ut i vinter og kjøpte meg ein kvit.
Dagen eg blir rik havner det ein grønn Z1000 på parkeringsplassen hvertfall.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: tunmag, ung og dum

Post by Spiritofwinter »

Hadde en blå kawasaki tidligere, synest det passet fint ettersom "alle" har grønn eller svart kawasaki å jeg ville ha noe som ikke var som "alle" andre [WHITE SMILING FACE]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Kom endelig hjem fra jobb på fredag, kjøresugen som fy. Først to uker i Thailand så to uker på jobb. Det er en måned uten sykkelkjøring det :shock: At det i tillegg var meldt kjempevær gjorde at skifte på fredag gikk senere enn det pleier. Uansett, hjem på fredag men da var jeg trøtt og sliten, så da fikk sykkelen stå. Lørdagen kom og det var sol i fra så å si skyfri himmel. Dog så var det kaldt i skyggen, så noe sommer var det ikke.

Fikk pakka på meg noe kler, å rullet den feite grønne ut. Satte kursen mot Hjelmeland, veien inn hit er ingen høydar når det kommer til svinger, men det er ett par gode innimellom. Når jeg ankom Hjelmeland så var ferja som går over til Nesvik få meter fra kaien. Før var dette et samband fra helvete, med avganger i hytt og pine, og i verste fall 1,5 time venting på neste avgang. Nå har det kommet en ferje til og avganger ca hvert 15. min. Fant ut at jeg kunne jo ta turen videre innover Ryfylke, så trillet inn på kaia og ombord. Image Pole position på ferja \:D/

Tenkte jeg kunne ta turen inn å se på den nye brua, som har erstattet ferjesambande Ropeid-Sand.
Image

Når jeg først var kommet så langt så var sprøsmålet, ta runden rundt Jelsa og sikle litt maskinen på NorskStein, og kose meg med det svingete veiene, samt telehiv og strøsand? Strøsand fristet lite, så da ble det til å fortsette straka vegen, over brua og videre inn til Sauda. Beklager på forhånd om det er noen fra Sauda her, eller som elsker plassen men fy faen for ett høl. Her må en virkelig vær født og oppvokst for å bu. Men veien inn til Sauda er ett ok stykke veg, og utsikten fra kaia er og ok om en bare står rett vei, altså ut mot fjorden :roll:
Image
Utsikten fra kaia i Sauda.

Nå var klokka begynt å bli mye, og jeg hadde planer om en liten sjenking på kvelden så hadde ikke mer en tiden å veien hjem igjen, så ble retur samme vei. Alt i alt en fin tur, artig å få testet kawasakin litt, og ser ut til at litt lengre dagsetapper skal være fult mulig på den, bare jeg får kjørt inn ræva litt :)

Edit: Sånn ca rute https://goo.gl/maps/9odCfUyNgeD2
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tunmag, ung og dum

Post by Kant1 »

hahaha, syns du Sauda er "et høl" må du iallfall aldri ta turen til Odda :lol: :lol:
Jeg syns Sauda er en fin plass, og med kjekke veger i begge ender :thumleft

Liker forresten den sykkelen din, det var en real drømmesykkel i 2007, og jeg var millimeter fra å kjøpe en. Men så kom svigerfar og foreslo at jeg kunne bruke hans Yamaha så mye jeg ønsket, så da blei Kawazakidrømmen lagt på is :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: tunmag, ung og dum

Post by Tommas »

Så ut som en fin tur!
tunmag wrote:Men veien inn til Sauda er ett ok stykke veg, og utsikten fra kaia er og ok om en bare står rett vei, altså ut mot fjorden :roll:


Lo godt av den :lol:
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Kant1 wrote:hahaha, syns du Sauda er "et høl" må du iallfall aldri ta turen til Odda :lol: :lol:
Jeg syns Sauda er en fin plass, og med kjekke veger i begge ender :thumleft

Liker forresten den sykkelen din, det var en real drømmesykkel i 2007, og jeg var millimeter fra å kjøpe en. Men så kom svigerfar og foreslo at jeg kunne bruke hans Yamaha så mye jeg ønsket, så da blei Kawazakidrømmen lagt på is :-k
Sammenlignet med Odda så blir Sauda litt av ett paradis ja :lol: Begge stedene har jo forsåvidt sin sjarm, men mest minner om en svunnen tid. Føler spesielt Sauda lider litt av at tiden på en måte har stått stille. Bor jo selv i en by som er bygd opp rundt ett stålverk, så vi har jo det typiske arbeidsmannshusa, dønn like. Heldigvis så er det blitt bygd ut en hel del rundt disse, samt at stålverket har fått mindre og mindre å bety for byen sin del. Ser for meg at om smelteverket i sauda hadde måtte stenge ned så hadde det blitt litt av en katastrof der inni fjorden. Hvordan ståa i Odda er vet jeg ikke, men Bolliden er vel en ganske stor arbeidsgiver?
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tunmag, ung og dum

Post by Kant1 »

tunmag wrote:
Kant1 wrote:hahaha, syns du Sauda er "et høl" må du iallfall aldri ta turen til Odda :lol: :lol:
Jeg syns Sauda er en fin plass, og med kjekke veger i begge ender :thumleft

Liker forresten den sykkelen din, det var en real drømmesykkel i 2007, og jeg var millimeter fra å kjøpe en. Men så kom svigerfar og foreslo at jeg kunne bruke hans Yamaha så mye jeg ønsket, så da blei Kawazakidrømmen lagt på is :-k
Sammenlignet med Odda så blir Sauda litt av ett paradis ja :lol: Begge stedene har jo forsåvidt sin sjarm, men mest minner om en svunnen tid. Føler spesielt Sauda lider litt av at tiden på en måte har stått stille. Bor jo selv i en by som er bygd opp rundt ett stålverk, så vi har jo det typiske arbeidsmannshusa, dønn like. Heldigvis så er det blitt bygd ut en hel del rundt disse, samt at stålverket har fått mindre og mindre å bety for byen sin del. Ser for meg at om smelteverket i sauda hadde måtte stenge ned så hadde det blitt litt av en katastrof der inni fjorden. Hvordan ståa i Odda er vet jeg ikke, men Bolliden er vel en ganske stor arbeidsgiver?
Både Boliden og Tizir i Tyssedal er store arbeidgivere, og pga høy dollarkurs og høye metallpriser går de bedre enn noensinne. Begge bedriftene planlegger utvidelser, der Tizir skal igang med et forprosjekt til ca 1 mrd. Går de for fullskala utbygging snakker man om investeringer på nær 10 mrd.

Nå er nok næringslivet i Odda mer allsidig enn mange tror, og det florerer med mellomstore bedrifter som omsetter for mer utenfor regionen enn de gjør lokalt.

Og disse gamle arbeiderhusene har masse historie, personlig har jeg sansen når de blir godt tatt vare på. Dette er i veldig stor grad synlig i Rjukan, som har mye den samme historien som Odda og Sauda.
Det er interessant å se åssen bedriftene hadde, og tok samfunnsansvar tidlig på 1900tallet. De måtte jo faktisk bygge byer for å sikre tilgang på arbeidskraft. Litt annerledes enn idag, der det er profitt og KUN profitt som teller. :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

På onsdag så la Lordshaft ut på langtur, å la i den anledning ruta innom bakgården "min". Jeg hadde fri og været var bra så da var det bare til å sale opp sykkelen og ta retning litt innover og nord. Planene var å kjøre til jeg traff Lordshaft, for så å følge han ett stykke sørover. Lorden kjørte med locatoweb å var dermed nokså enkel og holde kontroll på. Allikevel så klarte jeg å rote vekk tiden så det ble litt på travel ut dørene hjemme.

Jeg satset på å rekke Lorden før avkjøringa til Gullingen, og når jeg gikk ut døren hjemme så var Lorden allerede i Odda, så da hadde jeg i mitt hode ikke mer en tiden å veien for å nå inn. Det at jeg ble stående 25 min å vente på kolonnekjøring ved noe tunnelarbeid rett etter ferja hjalp heller ikke på, sånn i forhold til tidskjema. Hjalp faktisk ikke på noe, trafikkdirigenten var av den partsomme sorten og tydeligvis veldig ensom der han sto. Ikke tok han hinte når jeg stappet i øreproppene og drog på meg hjelmen heller :roll:

Uansett, kom nå omsider igjennom, etter å ha fått ett par flashback til krypkjøringa på oppkjøringa. For gud bedre meg denne kolonna gikk sent. Faktisk så sent at Kawasakien ble noe varm, viste både 100 og 102 grader på tempen. Etter denne testen i krypkjøring så var det på tide å opp dampen litt, så lot kawasakien få strekke litt på beina :D

Kom meg fram til avkjøringa til Gullingen og sjekket sporinga til Lorden, han var fremdeles ett godt stykke oppi dalen, så da putlet jeg meg videre oppover dalen. Kom vel nesten helt til Nesflaten før jeg traff på en KTM SA1290. Da var det bare til å legge om kursen 180 grader å strekke litt på gira igjen. Hadde ikke før nådd marsjfart før jeg så en KTM og en mann som satt på huk med fotoapparatet. Svingte inn og parkerte på siden av KTMen, og skal si kawasakien ble liten på siden av den østerrikske traktoren. Nå hadde Lordshaft også kommet seg opp på beina, og det første som slår meg er at jeg også blir ganske liten på siden av Skafte. Salte den mannen var høy :lol:

Ett godt håndtrykk og så var drøsen i gang. Jeg skulle til å by på kaffi, men fant fort ut at det kunne jeg bare glemme da koppene lå igjen hjemme. Var som sagt noe travelt på tur ut døren :roll: Ble derimot litt sjokolade og drøs. Så var det ut på veien igjen, og etter 50 meter fant vi en tunnel. Lorskafte først på traktoren sin, og fy faen for en lyd. Fikk jo gåsehud av å ligge bak den der tosylindra saken. R4 ble liksom ikke helt det store etterpå (har vel aldri vært det heller :lol: )

Gikk pent å pyntelig for seg nedover mot Gullingen, og gikk vel forsåvidt pent å pyntelig over Gullingen også, grunnet strøsand og drit. På vei ned i fra Gullingen ble det ett nytt stopp ved ett utsiktspunkt der, med litt mer skitprat og Lordskaft tok noen bilder. Jeg tok forsåvidt også turens første bilde her
Image

Så bar det videre mot ferja på Nesvik, og igjen så ble det skivebom med tanke på kolonnekjøringa. Same procedure as last time, se ett par avsnitt over.

Over ferja til Hjelmeland og straka vegen til Jørpeland, forutenom en kjapp pit stop i Årdal for fuel. Veien fra Hjelmeland til Jørpeland er ikke noe kjempe jippi som jeg har nevnt tidligere, men ett par gode svinger er det, ihvertfall om en får opp litt tempo 8) Rett etter Jørpeland ble det en ny stopp ved et hus som foreldrene mine har som ett slags feriehus. Her ble det også inntatt en kopp og to med kaffi på altanen :thumleft

Videre så ble det "gammleveien" til ferja på Oanes, halveis ut i løypa her så ble vi liggende bak en Saab cabriolet, hvem er det som kjøper slikt?? Kom oss til ferjekaia på Oanes, og her fikk jeg tatt ett bilde til, som viser litt av størrelseforskjellen på syklene som jeg nevnte tidligere.
Image

Etter ferja så bar det over til Oltedal, så til Ålgård før vi tok retning rett vest mot Lye/Bryne da Lorden skulle innom Feiltema en tur. Her ble det ett nytt håndtrykk og ønske om god tur videre før jeg satte kursen hjemover. Nå var klokka blitt 19.00, sola var på vei ned og det var tempraturen også. Var glad for at jeg ikke skulle sove ute i telt slik som enkelte andre skulle der jeg tok korteste rute hjem igjen. Ble vel ca 39 mil på meg denne dagen, og ett hyggelig møte med LordShaft.

Idag så har jeg fått vasket begge syklene mine, Kawaen var full av veistøv og salt(?) og Huskyen hadde støvet ned i garasjen iløpet av vinteren.. Etter vasken så var det på tide å få luftet motarden litt, av en eller annen grunn så presser hjelmen litt ekstra i pannen når jeg er ute på Huskyen :twisted: Ble en fin liten tur på lokale småveier med ett solid glis inni hjelmen. Kawasakien er fin å kjøre den, men motarden får fram smilet på en litt annen måte \:D/
Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tunmag, ung og dum

Post by Bikeridr »

Fin story det der :)
Ser ut til at du/dere hadde en knakende flott tur.
Heh - ja, LordShaft er ikke akkurat den minste gutten i gata. Da han var på besøk på MS "Lofoten" måtte han nærmest gå på kne for ikke å skalle ned alle lamper og ventilasjonslyrer underdekk..
Ja, og lyden av biken hans er rå :thumleft

(PS! Neste gang du møter ham, spør hvordan han fant på nick'et sitt) 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum

Post by tshansen »

Hahaha fantastisk å lese på morgenkvisten, her jeg ligger i en fantastisk god seng i kjelleren til JRO [emoji56] du må definitivt skrive oftere, for dette var jævlig artig å lese tunmag [emoji12]
Takk for turen, det var utrolig hyggelig å hilse på! Du skal nok få guide meg flere ganger i "hagen" din.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: tunmag, ung og dum

Post by Bjerknez »

Haha, utrolig artig skrevet :smt005

Lordy rager vel såpass over bakken at han lett kan bli tatt som et landemerke hvis han står helt rolig :smt005 :smt005

Landemerke kan vel sikkert jeg bli tatt for også, men da av helt andre gruner :lol:
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: tunmag, ung og dum

Post by tunmag »

Long time no see!

Har vel ikke skrevet stort her siden før HPR, er ikke alltid skrivelysten eller tiden er til stede. Mye av sommeren går med til å kjøre traktor (av finsk fabrikat \:D/ ) både dag å natt, så da blir det ikke tid til hverken forum eller sykkel. Image

Noe sykkelkjøring blir det dog, så jeg hadde skrevet ett relativt langt innlegg som innbefattet både Lysebotn og HPR, men før jeg ble ferdig så kom jeg borti en eller annen fancy musefunksjon på touchpaden som gjorde at jeg havnet en side tilbake. Dvs alt jeg hadde knotet ned=borte. Må bli flinkere til å mellomlagre :redface Men prøver på nytt, dog noe kortere versjon.

Lysebotn ja. Bor jo så og si rett på ved siden av denne veien, så helga etter åpningen bar det på tur inn dit med noen lokale mopedhelter :thumleft

Småkaldt men fint vær så det var en fin tur. Lysebotn anbfales for alle som er i nærheten

Image
Brøytekanter og strøsand var det i bøtter og spann. Obligatorisk "motorsykkel og brøytekantbilde" chek.
Image
Ørnerede
Image
Veien ned til Lysebotn=sving på sving. En sann fryd på Huskyen, ikke fult så frydfult på kawasakien.

Så over til HPR. Selve runet er godt dokumenter både her og der, så tenker å skrive litt om turen min opp og ned.

Kvelden før hadde jeg studert kart på EDB maskinen min, og staket ut sånn ca kurs. Tok retning Skånevik og ferja over til Utåker da alternativet er Odda og lang tunnel. Jeg syns Odda er ett høl (Sorry Kant1 :redface ) og tunneler når jeg kjører sykkel er heller ikke noe tess, selv om jeg livnærer meg med å lage nye tunneler :-#

Jeg har ikke gps eller lignede i bruk, men har heldigvis noenlunde ok hukommelse og kart på mobilen om jeg skulle være i tvil. Jeg hadde som sagt staket ut kursen kvelden før, jeg skulle litt innover og så nokså rett nord. Sålenge jeg hadde sola i ryggen så ville jeg være sånn ca på rett kurs med andre ord :thumleft

På ferja fra Hjelmeland og over til Nesvik sjekker jeg google maps og rutetiden for Skånevik-Utåker, har ca 30 min å gå på. Denne ferja har avgang ca en gang hvert skuddår virker det som, så her gjelder det å treffe for å unngå Odda. Med 30 min å gå på så bør ikke det være noe problem. Det er helt til jeg kommer til det tidliger omtalte vegarbeide og kolonnekjøringa rett etter Nesvik. Joda, full klaff igjen og trur du ikke trafikknissene har klart å få til forsinkelese i kolonna si? 40 min ventetid :-#

Jeg er ikke ett mattegeni, men enkel matematikk tilsa at nå hang ferja i en tynn tråd og faren for å måtte kjøre gjennom Odda var stor. Heldigvis så er det ett stykke å kjøre fra Nesvik til Skånevik. Det måtte da være mulig å kjøre inn litt på det som Google sa som fornuftig kjøring? Som sagt så gjort, Vikedal, Sandeid, Ølen, Etne og en å annen bil/lastebil/traktor/trøkamel ble passert på en aktpågivende og hensynsfull måte. Ankom Skånevik og hadde til å med tid til å stoppe Kawasakien før ferja gikk :lol: Ingen tid til fotostopp, men Ryfylke er vakkert og anbefales :thumleft

Ankom Rosendal hvor jeg hadde leid meg ett rom via AirBnB, og etter at jeg hadde hatt en rånerunde gjennom "sentrum" og tilbake så fant jeg huset. Eieren av huset var bortreist for helga, men hun hadde lagt ut nøkkel og katta var hjemme for å ønske oss velkomne. Fikk låst meg inn og ble tatt vel imot av katta så låg strekk ut på stuegulvet. Kikket litt rundt å konstaterte at jeg var førstemann inn. Fikk tømt ryggsekken og la ivei for å sanke inn proviant og litt øl 8)

Vel tilbake igjen gikk det ikke lange tiden før en skinnende svart Suzuki parkerte ved siden av den veldig grønne Kawaen. Toven has arrived \:D/ Etter ett håndtrykk og litt skittsnakk, fant vi ut at vi ville bort til Heimdaal Gård å sjekke livet, pluss at det var snakk om en fellestur inn til Matre, noe vi begge var giret på.

Etter litt leting (jeg trodde jeg hadde sånn noenlunde kursen til heimdaal staket ut, jeg tok feil :lol:) så fant vi folk og sykkler. Hadde vel ikke før fått av oss hjelm og hansker før vi forsto at toget av lokale MCer retning Matre gikk NÅ. Her var det bare å hive på seg hjelm å hansker i en fart. Tommas mente vi fikk litt å jobbe med om vi skulle ta igjen den gjengen der. Jeg tenkte det samme, følge bestod stort sett av Superduke's, en motard som ledet ann og en traktor. Alle her vet at traktorer kjører fletta av alt og alle, motard vet jeg av egen erfaring at kjører fra alt, bare svingen er skarpe nok og sjåføren sprø nok. Har også hørt at Superduken heller ikke er en direkte sinke. Men det tok de tydeligvis pent, for vi klarte heldigvis å ta dem igjen før svingene begynte for alvor. :twisted:

Det å ha lokale i front på en slik vei er gull verdt når en ikke er kjent. Veldig greit med tanke på sporvalg og fartilpassning før svinger. Kom til Matre og inni hjelmen min så det omtrent slik ut: :shock: :D . Fy f*** for en vei. Nå var det tid for returen og det var da jeg fant ut at turen inn til Matre bare var en oppvarming. Det gikk vel nøyaktig 3 svinger og undertegnede og Toven så aldri teten igjen før vi nådde Heimdaal Gård :lol:

Tilbake til huset så ble det litt enkel kveldsmat, og ett par øl på terrassen mens solen var på vei ned. Begge var meget klar for lørdagen og selve HPR. Dette finnes det mange bra referat om rundt forbi, så det skipper jeg lett over. Eneste jeg kan si for min del er at det var en fin, men våt tur. Bullfighter klærne mine tåler lett regn i ca 5 min før det begynner å lekke inn. Når da 3/4 av lørdagen bestod av regn så var jeg våt, veldig våt på slutten av dagen :-#

Søndagen så var det avreise, jeg var sistemann ut av huset, så jeg takket for meg til katten og låste av. Svingte innom bensinstasjonen for litt GoGoJuice og her var østlandsbanden klar for avgang. Fikk ønsket dem god tur, før jeg satte kursen mot Heimdaal for å si takk for en super helg. Traff på Olav, noe smal i øynene, det tar på å arrangere store arrangement 8) Fortalte at jeg skulle over til Skånevik og ta samme ruten hjem som den jeg kom opp med. Fikk derimot ett tips fra Olav om å ta til høyre når jeg kom av ferja i Skånevik og kjøre rundt fjorden, istedenfor E134 som jeg hadde kjørt opp. Er det noe jeg har forstått så er det å ta imot veiråd fra Olav med takk og følge dem slavisk. Han garanterte meg en fin tur, og håpet jeg kunne skrive noen ord om det på forumet. Det kommer seint, men bedre seint enn aldri?

Ruta hjem ble slik som dette her: https://goo.gl/maps/VFsCFQNhKzt

Jeg følgte rådet til Olav, og han løy ikke når han lovet meg en fin tur. For for en vei!
Image
Ett bilde som viser en av maaange svinger.

Klærne mine hadde rukket å tørke en hel del, så nå var de kun fuktige, ikke rennende. Dette, sammen med en fantastisk vei, flott natur, fint vær og null tidspress gjorde at jeg koste meg mer enn noen gang denne helgen.

Image
Ett rotet bilde som viser litt av naturen langs fjorden.

Denne veien vil jeg virkelig anbefale, ikke trenger en traktor heller for å få en komfortabel og fin naturopplevelese :thumleft

Når jeg kom over Sandsfjordbrua så tok jeg nok en avstikker mot høyre, og Jelsa. Dette er også en fin liten omvei som jeg kan anbefale. Ok veidekke, fin natur og lite trafikk.
Image
Tatt sittende på sykkelen i oppoverbakke, derfor skeivheten :lol:

Herfra gikk det i hjem modus, og jeg parkerte hjemme og kunne se 87 mil på triptelleren denne helgen :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Post by Bikeridr »

Flott turreferat, tunmag :thumleft
Ja, jeg kjenner til den der fæncy "ett-klikk-og-poff", bl.a har chrome en slik itiotfunksjon hvis du trykker inn backspace litt for mye :evil:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Post by tshansen »

Åååå dæven dette var kos å lese til morgen kaffen [emoji106] du skriver veldig bra! Var nesten litt bekymret for deg en stund, så lenge siden vi har hørt fra deg, men ser jo nå hvorfor [emoji106]

Flotte bilder og artige skriblerier, mer takk [emoji12]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: tunmag, ung og dum *Lysebotn og HPR*

Post by Kant1 »

Flott lesning, og nå fikk du minnet meg på at jeg har ikke beskrevet HPR med egne ord... det må jeg få ordnet en av dagene jeg er ute.

Også veldig kjekt at du lytter til Onkels råd om å kjøre rundt Skåneviksstranda, OG at opplevelsen stod i stil med mine egne meninger om det veistykket =D> :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply